Mistä opiskelemastasi kouluaineesta on ollut sinulle vähiten hyötyä elämässä?
Kuvaamataito ja käsityöt eivät minua juuri ole hyödyttäneet sääliseiskan raapustajasta ja virkkaajastq ei tullut käsityöläistä.
Kommentit (327)
Vaikea kysymys. Ehkä fysiikka. Se oli myös mielestäni tylsin aine. Kaikkia muita olen ainakin jossain tarvinnut.
Ruotsista on ollut vähiten hyötyä.
Minkälaisia töitä teet? Logistiikkasuunnittelua?
Hmmm... varmaankin musiikista. Muut olen kokenut hyödyllisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukko-oppi matikan tunnilla.
Joukko-oppi on lähes päivittäin käytössä, kun ongelmat tuppaavat olemaan kombinatoorisia.
Mikä on kombinaattoreiden ammattiunioni? ;)
Ruotsin kieli. Kohta 30 vuotta työelämää takana sosiaalityöntekijänä enkä ole kertaakaan tarvinnut ruotsin kieltä.
Kielet pl. englanti täyttä ajanhukkaa suhteessa monta tuntia oli viikossa.
Fysiikasta ja matematiikasta eniten hyötyä, sekä konkreettisesti että kriittisen ja loogisen ajattelun kautta.
Yleisivistykseen voidaan katsoa kuuluvan kaikki aineet joita koulussa opetetaan. Olisi edes uutisia lukiessa hieman jo kartalla, mistä asiasta on kyse.
Ihan käytännössäkin voi olla hyötyä jos ymmärtää vaikka vipuvaren toiminnan tai tärkeimmät kemian alkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukko-oppi matikan tunnilla.
Joukko-oppi on lähes päivittäin käytössä, kun ongelmat tuppaavat olemaan kombinatoorisia.
Mikä on kombinaattoreiden ammattiunioni? ;)
Hehe.
Pitkä saksa. En oo tarvinnut. Se on jo lähes unohtunut.
Musiikki. Kävin jo pianotunneilla. Ei koulussa oppinut muuta kuin ehkä nokkahuilun.
Matematiikka alakoulun peruslaskutaidon jälkeen on ollut minulle hyödyttömin. Ja kyllä, minulla on yliopistotutkinto omalta alaltani.
Minulle vähiten hyötyä on ollut filosofiasta.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia töitä teet? Logistiikkasuunnittelua?
Jos kysymys viittaa kombinatorisiin ongelmiin, niin työt löytyvät pääasiassa tietoliikenteen parista. Osa ongelmista on toki saman kaltaisia, mutta tietoliikenteessä vastaukset halutaan yleensä heti eikä tunnin kuluttua, joten monasti täytyy turvautua jos jonkinlaisiin heuristiikkoihin.
Fysiikka ja liikunta. Kaikista muista on ollut jollain tavalla hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka sen jälkeen kun siirryttiin perusprosenttilaskuista jne. yhtälöihin yms.
Jos ajat autolla 100 km tunnissa, miten pitkään vie 150 km matka samalla nopeudella? Olet ehkä sisäistänyt yhtälöt, vaikket niitä tunnista oppineesi tai tarvinneesi? Oletan että osaat laskea esimerkin.
Itse en osaa laskea tuota. Enkä keksi yhtään tilannetta omassa elämässäni, jossa olisi jotain hyötyä siitä, että osaisin tuollaista laskea. Kaikkien elämä ei ole samanlaista kuin sinun.
t. eri
Taidat olla keskitasoa selvästi heikompi matikassa, jos et tuota älyä!
Etkö ymmärrä, että ketjua seuraa usea ihminen ja uusis tulee kokoajan.
Olin sanomassa uskonto, mutta kyllä erilaisten uskontojen historian ja taustojen ymmärtäminen on oikeasti hyödyllistä. Ehkä kotitalous on hyödyttömin. Olen intohimoinen ruoanlaittaja, hifistelijä, ja kaikki se mitä kotitaloustunnilla opetettiin on täysin irrelevanttia.
Jos on peräti asunut Tukholmassa, ei voi sanoa, että ei olisi tarvinnut ruotsia. Et ilmeisesti osannut tai uskaltanut käyttää kieltä, koska kyllä sitä Tukholmassa asuessa tulisi käytettyä.