Mistä opiskelemastasi kouluaineesta on ollut sinulle vähiten hyötyä elämässä?
Kuvaamataito ja käsityöt eivät minua juuri ole hyödyttäneet sääliseiskan raapustajasta ja virkkaajastq ei tullut käsityöläistä.
Kommentit (327)
Käsityöt.
Kuvaamataidossa ja musiikissa sentään oppi vähän eri tyylilajien teoriaa, jonka koen yleissivistäväksi.
Uskonto. Olisin voinut ne tunnit opetella esim. porakoneen käyttöä. Millään tunnilla ei opetettu tuota ja olen joutunut itse aikuisena opettelemaan.
Matematiikka, kehiti loogista ajattelua, mikäon suojannut paljolta pahalta.
Pitkä matematiikka.
Eniten minulle oli hyötyä ruotsin kielestä. Siitä tuli ammattini.
Uskonto. Olisi ollut edes uskontohistoriaa, mutta vakaumuksellinen uskonnonopetus on ollut hukkaan heitettyä.
Ruåtti
Virkamies ruotsi piti läpäistä ja vielä tähä päivää mennessä en oo tarttenu. En vaikka asuin Tukholmassa.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto. Olisin voinut ne tunnit opetella esim. porakoneen käyttöä. Millään tunnilla ei opetettu tuota ja olen joutunut itse aikuisena opettelemaan.
Meille opetettiin puukässässä
Vierailija kirjoitti:
Pitkä matematiikka.
Eniten minulle oli hyötyä ruotsin kielestä. Siitä tuli ammattini.
ja jollekkin tuli ammatti siitä matikasta :D
Uskonto. ET tai lyhyet esittelyt eri uskonnoista historian ja yhteiskuntaopin osana olisivat riittäneet.
Korean kieli. Se on kouluaine Koreassa. Olen opiskellut sitä huvikseni.
Maantieto. Juuri mikään kolmisenkymmentä vuotta sitten opeteltu tieto eri maiden tuotteista, luonnonvaroista tai väkiluvuista ei enää pidä paikkaansa. Monet silloisista maista ovat jo lakanneet olemasta ja rajat muuttuneet ihan toisenlaisiksi.
Liikunta. Koululiikunta opetti minut vihaamaan liikuntaa.
Myös musiikki ja ruotsi oli melko turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Se joku derivaatta juttu matikassa. Mikä helvetti se ees on.
Derivaattaa tarvitaan fysiikassa. Esimerkiksi hetkellinen nopeus on matkan aikaderivaatta.
Mulla kans kuvis.