Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

45+ mies, mitä ajattelet lapsettomasta yli 45+ naisesta? Kelpaako kumppaniksi?

Vierailija
12.03.2025 |

Valitettavasti olen tahattomasti lapseton lähes 50 vuotias nainen. Olen ollut sinkkuna yhtäjaksoisesti 3 vuotta. Muutamia treffejä on takana ja sitten ihan keskusteluja illanviettopaikoissa tai työpaikalla. Olen kokenut, että minun ikäiseni lapseton koetaan hankalaksi ja itsekkääksi ihmiseksi. Yllättäävää kyllä mutta miehet joilla on lapsia, eivät osaa oikein puhua muusta kuin niistä lapsistaan. Meillähän ei ole silloin mitään puhuttavaa. Se, että aletaan esitellä heti 10 min.päästä tapaamisesta lapsen rippikuvia, tuntuu minusta hiukan kiusalliselta ja minun syyllistämiseltä, koska minullahan sellaisia kuvia ei ole esitellä. Tosiasiahan on, että jos nainen esittelee oman taaperonsa kuvia vaikka työpaikalla, niin kiviä kiinnostaa. Nyt vaan pitäisi olla kiinnostunut, koska jotain puhuttavaahan sitä tutustumisvaiheessa pitäisi kehitellä. Miten on miehet? Olenko tulkinnut vain väärin? Tai onko muilla lapsettomilla naisilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein vastaavia kokemuksia. Deittailin 43-vuotiaana ja lapsettomana menekkiä olisi ollut tosi paljon. Ei tullut mitään kokemusta että minua olisi pidetty jotenkin hankalana tai itsekkäänä. Monella deittailemallani miehellä oli tosiaan jo itsellään lapsia ja heidän mielestään tuntui olevan vain hyvä että minulla ei ole, koska kahden vuoroviikkovanhemman tai yksinhuoltajan suhteessa olisi ollut aikatauluissa sovittelemista. 

Miehet puhui kyllä paljon lapsistaan, mutta myös muusta. Tapailin myös lapsettomia mutta kainaloon jäi kahden teinin vuoroviikkoisä ja siellä on nyt pysynyt jo useamman vuoden. 

Vierailija
2/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä sillä teen?

M48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein vastaavia kokemuksia. Deittailin 43-vuotiaana ja lapsettomana menekkiä olisi ollut tosi paljon. Ei tullut mitään kokemusta että minua olisi pidetty jotenkin hankalana tai itsekkäänä. Monella deittailemallani miehellä oli tosiaan jo itsellään lapsia ja heidän mielestään tuntui olevan vain hyvä että minulla ei ole, koska kahden vuoroviikkovanhemman tai yksinhuoltajan suhteessa olisi ollut aikatauluissa sovittelemista. 

Miehet puhui kyllä paljon lapsistaan, mutta myös muusta. Tapailin myös lapsettomia mutta kainaloon jäi kahden teinin vuoroviikkoisä ja siellä on nyt pysynyt jo useamman vuoden. 

Miksi pitää valita se vuoroviikko isä? Kahjua. Itse en huolisi ikinnmitnnyyhhoota

Vierailija
4/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa, jos ei kuvittele, että vielä lähtisin lapsentekohommiin.

Vierailija
5/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vielä aloituksen uudelleen ja täytyy lisätä etten kokenut mitenkään syyllistävänä tai kiusallisena katsella kuvia miesten elämän tärkeistä asioista. Minusta ne olivat kiinnostavia. Itsekin kerroin omista asioistani jotka olivat miehelle uusia ja vieraita. Olikohan tuo sun tuntema kiusallisuus ihan aiheesta? Työpaikoilla toisten lasten kuvat harvoin kiinnostaa mutta jos ollaan rakentelemassa potentiaalista suhdetta niin asia on kyllä vähän eri. Itse ihmettelisin enemmän jos mies ei esittelisi kuvia. Miettisin etten olisi sen arvoinen. 

Vierailija
6/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko että kovinkin monella 45+ ikäisellä naisella on vielä lastenteko mielessä? Taisit aikoinaan skipata ihmisbiologian tunnit? 

Vierailija
7/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on parempi.

M53

Vierailija
8/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapseton 47-vuotias nainen. Kysyntää riittää! Mutta minä olen vapaaehtoisesti lapseton, en siis harmittele tilannettani ja keskustelen mielellään muiden lapsista - samoin kuin mistä tahansa muustakin toiselle tärkeästä asiasta. 

Todelliset mahdollisuudet löytää kumppani ovat silti kohdallani lähellä nollaa, koska en halua että kumppanillanikaan on lapsia. Vela-miehiä on todella vähän tarjolla tässä ikäluokassa ja ei-vapaaehtoisesti lapsettomaksi jääneet ovat usein jollakin tavalla katkeran oloisia. 

Jos opettelet sinuiksi lapsettomuutesi kanssa niin löydät kyllä kumppanin, varsinkin jos sinulle kelpaa mies jolla on lapsia.

Vierailija
9/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella harva yli 45 vuotias saa lapsia vaikka haluaisikin. Miehet on tässä aika harhaisia. Jos raskautuminen onnistuisi, niin melko varmasti se päättyisi keskenmenoon. Tulevat vaihdevuodet jo alkaneet suurimmalla osalla vaikuttaa. 

Vierailija
10/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus. Nimenomaan lapseton nainenhan on kuuminta kamaa sekä lapsettomien että lapsellisten miesten keskuudessa varsinkin siinä vaiheessa kun perheen perustaminen ei enää ole asialistalla. Miehethän ovat juuri niin kaksinaismoralisteja että heillä saattaa kyllä olla omat kersat, mutta silti ensisijainen toive on, että naisella ei niitä ole.

Vierailija
11/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vielä aloituksen uudelleen ja täytyy lisätä etten kokenut mitenkään syyllistävänä tai kiusallisena katsella kuvia miesten elämän tärkeistä asioista. Minusta ne olivat kiinnostavia. Itsekin kerroin omista asioistani jotka olivat miehelle uusia ja vi

Niin tarkoitan, että kun on sattumalta vaikka jossain tanssipaikalla tavattu juuri, niin yleensä ne kuvat on kamerasta aika nopeasti kaivettu esiin. Ei siinä vielä suhdetta olla rakentamassa. Silloin olen tuntenut oloni kiusalliseksi. 

Ap.

Vierailija
12/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tapana puhua itselleen tärkeistä asioista.

Joillekin se on koirat

Toisille autot

Kolmansille talonrakennus.

Minua ei koirat, autot tai rakentaminen kiinnosta pätkän vertaa, lapseni ovat minulle ne tärkeimmät.

Jos tämä seikka on deittinaiselle turnoff, niin on turha jatkaa deittailua, koska tärkeysjärjestykseni ei muutu.

M42, kolme lasta

Vierailija
13/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vanhempaan naiseen työmies tarpeensa tekee, 

Ikä on vain numero, kunhan lämpimän paskan tekee.

M55

Vierailija
14/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko että kovinkin monella 45+ ikäisellä naisella on vielä lastenteko mielessä? Taisit aikoinaan skipata ihmisbiologian tunnit? 

Niin. Totta.

40+ nainen on kieltämättä aika rupu.

15/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole merkitystä lapsilla. Merkitystä on sillä kuinka muumimammaksi olet itsesi vuosien varrella syönyt.

Vierailija
16/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vielä aloituksen uudelleen ja täytyy lisätä etten kokenut mitenkään syyllistävänä tai kiusallisena katsella kuvia miesten elämän tärkeistä asioista. Minusta ne olivat kiinnostavia. Itsekin kerroin

Väität pokkana, että miehet tanssipaikoilla kaivavat lasten kuvia näytille? 😂

Vierailija
17/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa olen kokenut, miehet puhuu lapsistaan paljon, eikä tosiaan jaksaisi kiinnostaa. Ongelmana en ole kokenut, ettei lapsia itsellä ole, päinvastoin, kiinnostusta.  Paras olisi kun löytäisi lapsettoman miehen.

Vierailija
18/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kelpaa.

Vierailija
19/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia hulluja on liikenteessä.

Vierailija
20/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä osaa hänestä tapaamatta ja kohtaamatta ajatella oikein mitään erityistä. - Itse olen saman ikäinen ja yksin elävä lapseton mies. - Itse olen toivonut ja halunnut lapsia mutta toistaiseksi kohtaloni on ollut olla saamatta ensimmäsitäkään. Olen elänyt vuosia sinkkuna. - Ja kun olen kertonut rehellsiesti sen kuinka kauan olen elänyt sinkkuna. niin olen saanut niin, joitain kertoja, niin pisteliäitä vastauksia, että olen huomannut kysyväni itseltäni. että mihin oikeastaan parisuhdekumppania edes tarvitsenkaan?

Myönnän tok, että vuodet sinkkuna ovat saattaneet jättää jälkensä; tehden minusta ehkä vähämn itseriittosien, ehkä itsekkäänkin. Toisaalya koen, että olen itse itselleni suurin vastustajani ja kriitikkoni. Eli vaikka edelleen haastan eritavoin itseäni. niin olen opetellut pikkuhiljaa myös rakastamaan itseäni. - En tarkoita, että olsin ihastunut peilikuvaani tai kiintynyt omaan ääneeni tai edes olemukseeni. Vaan siihen, että olen opetellut -ja omasta mielestäni aika hyvin onnistunutkin tekemään valintoja ja päätöksiä, joista itse nautin ja joista pidän ja puhumaan itselleni,ainakn välillä hyväksyvämpään sävyyn, enkä aina hakien itsestäni vain puutteita ja vikoja.

Elän edlleen toiveissa, että löytäisjn ja kohtaisin sen yhdn ja eritysien jonka kanssa voisimme vanheta yhdessä. Mutta oman lapsen saamista koskevan haaveeni ja unelmanin olen sen sijaan pikkuhiljaa alkanut hautaamaan. Onneksi sisaruksillani on ja olen saanut mahdollsiuuden olla parin lapsen kummi, joten ihan ilman "nuorempina läheisiä" e tarvitse olla.

Pidän suuresti siitä, että elämässäni on eri-ikäsiaä enemmän ja vähemmän eri elämänvaiheessa olevia enemmän ja vähemmän samanlaisia ihmisiä