Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

45+ mies, mitä ajattelet lapsettomasta yli 45+ naisesta? Kelpaako kumppaniksi?

Vierailija
12.03.2025 |

Valitettavasti olen tahattomasti lapseton lähes 50 vuotias nainen. Olen ollut sinkkuna yhtäjaksoisesti 3 vuotta. Muutamia treffejä on takana ja sitten ihan keskusteluja illanviettopaikoissa tai työpaikalla. Olen kokenut, että minun ikäiseni lapseton koetaan hankalaksi ja itsekkääksi ihmiseksi. Yllättäävää kyllä mutta miehet joilla on lapsia, eivät osaa oikein puhua muusta kuin niistä lapsistaan. Meillähän ei ole silloin mitään puhuttavaa. Se, että aletaan esitellä heti 10 min.päästä tapaamisesta lapsen rippikuvia, tuntuu minusta hiukan kiusalliselta ja minun syyllistämiseltä, koska minullahan sellaisia kuvia ei ole esitellä. Tosiasiahan on, että jos nainen esittelee oman taaperonsa kuvia vaikka työpaikalla, niin kiviä kiinnostaa. Nyt vaan pitäisi olla kiinnostunut, koska jotain puhuttavaahan sitä tutustumisvaiheessa pitäisi kehitellä. Miten on miehet? Olenko tulkinnut vain väärin? Tai onko muilla lapsettomilla naisilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä ymmärrän kyllä ap.n pointin. Olen nimittäin lapseton 47 vuotias mies. Enää en isäksi edes varmaankaan alkaisi, mutta kyllä minä jollain tasolla häpeän sit, että minulla ei ole sitä, mitä yhteiskunnassa ajatellaan tavoiteltavana. Pakostakin tulee mieleen, että naiset ja muut miehet ajattelee, että minussa on jotain vikaa. Minulla oli pitkäaikainen kumppani, jonka kanssa emme vaan saaneet lapsia kaikista yrityksistä huolimatta. Nainen halusi kuitenkin kokea lapsiperhe elämän ja valitsi ottaa miehen, jolla niitä oli edellisestä liitosta 3. Tasan ei mene onnen lahjat ja taustoja on monenlaisia. 

Vierailija
62/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille harvoin se omakaan lapsi on ykkönen elämässä, miehen ykkönen on mies tarpeineen itse. Mies on luonnostaan itsekäs. Lapseton kumppani on napakymppi miehelle ja kysyntää todellakin on lapsettomille naisille. Eipä tarvitse huomioida niitä naisenkaan lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua harmittaisi, jos tulevalla kumppanillani ei olisi lapsia. Haluaisin vaan, että ne lapset olisivat minun kanssa tehtyjä, eikä jonkun pultsari Reinon jota pitäisi katsella lopun elämän. Exiä on nähty jo ihan liikaa. 

M.53

Vierailija
64/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hakusessa lapseton nainen, jonka kanssa voisi vaikka muuttaa talveksi kauas etelään. Oman ikäisillä kaikilla alkaa olla lapsenlapsia ja niissähän ne on kiinni. Aina on joku tutti-ikäinen tulossa viikonlopuksi hoitoon jne. 

M.54

Vierailija
65/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös niitä p a s k o j a isiä, jotka esittelee niitä lehtolapsiaan, vaikka ei ole oltu niiden elämässä juuri lainkaan olemassa. Moni mies ajattelee, että tie naisen sydämeen on mielikuva isyydestä. 

Vierailija
66/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei kiinnosta lastenlasten kuvat, kaikki vauvat on saman näköisiä.

Vierailija
67/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma

Vierailija
68/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan näin pitkällä kokemuksella, että miehet puhuu saunailloissakin enemmän lapsi kokemuksistaan kuin naiset. Naisilla se on lähinnä miehistä puhumista. Harva nainen haluaa palata esim.synnytykseen, mutta miehet puhuu tästä heti kun vaan tilaisuus tulee. 

Vierailija
69/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelisin, että niin iso palanen maailmastasi puuttuu, että ei jatkoon.

Vierailija
70/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kelpaisi, mutta olen varattu. M51

Vierailija
71/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein on rakastunut, siinä ei ole mikään tiellä, ei lapsetkaan. 

Vierailija
72/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton 45+ mies, jote lähtökohtaisesti ajattelen pelkästään positiivista.

...harmi kyllä, kokemukseni lapsettomista 45+ naisista ovat seuraavia:

- jos naista ei kiinnosta perheen perustaminen ja keskiluokkainen elämä, ei häntä kiinnosta pariutuminenkaan. Eli todellakin ovat olleet "elän vain itselleni"-tyyppisiä

- lapsettomuutta surkutellaan. Olen itse VELA, joten tämä ei ole hyvä asia

- lasten korvikkeena on koirat. Koirille sössötetään kuin lapsille, ja niillä on synttärit jolloin hölmistynyt koira puetaan vaaleanpunaiseen asuun ja räpsitään kuvia someen

Vierailija
73/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei kiinnosta lastenlasten kuvat, kaikki vauvat on saman näköisiä.

Ilmenee siitä tosin se onko tenava hyvin ruskettuntut. 

Vierailija
74/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus. Nimenomaan lapseton nainenhan on kuuminta kamaa sekä lapsettomien että lapsellisten miesten keskuudessa varsinkin siinä vaiheessa kun perheen perustaminen ei enää ole asialistalla. Miehethän ovat juuri niin kaksinaismoralisteja että heillä saattaa kyllä olla omat kersat, mutta silti ensisijainen toive on, että naisella ei niitä ole.

En käyttäisi tuosta toiveesta kuitenkaan sanaa kaksinaismoralismi. Itse olen nainen, jolla on lapsia, ja kyllä minäkin toivon mieluummin lapsetonta miestä. Itse asiassa en ole koskaan seurustellut tai tapaillutkaan ketään, jolla olisi lapsia ennestään, eli ainoa "lapsellinen" mies, jonka kanssa olen ollut, oli omien lasteni isä. En kyllä ymmärrä mitä kaksinaisMORALISTISTA tässä on, koska ei siinä minulla ainakaan mitään moraalikysymyksiä ole taustalla.

Vierailija
75/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tosiaankaan alkaisi mitään uuden naisen lapsenlapsia katselemaan. Se olisi kaiken huippu.  Hyvä kun muistutitte. 

M.46

Vierailija
76/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan näin pitkällä kokemuksella, että miehet puhuu saunailloissakin enemmän lapsi kokemuksistaan kuin naiset. Naisilla se on lähinnä miehistä puhumista. Harva nainen haluaa palata esim.synnytykseen, mutta miehet puhuu tästä heti kun vaan tilaisuus tulee. 

Eiköhän ne miehet pikemminkin ruikuta siitä, miten tarpeensa ei ole tyydytetty, kun lapset vievät oman ja kumppanin energian. 

Vierailija
77/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajattelisin, että niin iso palanen maailmastasi puuttuu, että ei jatkoon.

No minä puolestani ajattelisin, että onneksi niin raskas taakka puuttuu.

Vierailija
78/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein vastaavia kokemuksia. Deittailin 43-vuotiaana ja lapsettomana menekkiä olisi ollut tosi paljon. Ei tullut mitään kokemusta että minua olisi pidetty jotenkin hankalana tai itsekkäänä. Monella deittailemallani miehellä oli tosiaan jo itsellään lapsia ja heidän mielestään tuntui olevan vain hyvä että minulla ei ole, koska kahden vuoroviikkovanhemman tai yksinhuoltajan suhteessa olisi ollut aikatauluissa sovittelemista. 

Miehet puhui kyllä paljon lapsistaan, mutta myös muusta. Tapailin myös lapsettomia mutta kainaloon jäi kahden teinin vuoroviikkoisä ja siellä on nyt pysynyt jo useamman vuoden. 

Luin vielä aloituksen uudelleen ja täytyy lisätä etten kokenut mitenkään syyllistävänä tai kiusallisena katsella kuvia miesten elämän tärkeistä asioista. Minusta ne olivat kiinnostavia. Itsekin kerroin

Niin tarkoitan, että kun on sattumalta vaikka jossain tanssipaikalla tavattu juuri, niin yleensä ne kuvat on kamerasta aika nopeasti kaivettu esiin. Ei siinä vielä suhdetta olla rakentamassa. Silloin olen tuntenut oloni kiusalliseksi. Ap.

Sinun oma tuntemus kiusallisuudesta ei tarkoita syyllistämistä lapsettomuudestasi.  

Vierailija
79/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hakusessa lapseton nainen, jonka kanssa voisi vaikka muuttaa talveksi kauas etelään. Oman ikäisillä kaikilla alkaa olla lapsenlapsia ja niissähän ne on kiinni. Aina on joku tutti-ikäinen tulossa viikonlopuksi hoitoon jne. 

M.54

Miten sun ikäisillä muka on jo kaikilla lapsenlapsia? Liikutko jossain kouluttamattomien piireissä? Nimittäin kouluttautuneethan tekevät lapsia sen ikäisinä, että heillä on 54-vuotiaana lapset vasta opiskelemassa.

Ja eipä se tilanne muuksi muuttuisi, vaikka nainen olisi lapseton - sellaisetkaan eivät voi tuosta noin vaan muuttaa talveksi etelään, paitsi ehkä jotkut työttömät. Nimittäin kyllä työ on yleensä se, mikä tuon ikäistenkin elämää vielä sanelee. Eläkkeellä sitten voi lähteä pitkille reissuille - jos kiinnostaa. Ja sekin muuttuja vielä, että kaikkia ei se talvi etelässä houkuttele muuten vaan. 

Vierailija
80/112 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku ei määrittele mitenkään, että nainen olisi esim. parempi, osaavampi tai vastuuntuntoisempi. Aika tyhmä pitää olla, että ajattelee niin. Veikkaisin, että jopa toisinpäin.