Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

45+ mies, mitä ajattelet lapsettomasta yli 45+ naisesta? Kelpaako kumppaniksi?

Vierailija
12.03.2025 |

Valitettavasti olen tahattomasti lapseton lähes 50 vuotias nainen. Olen ollut sinkkuna yhtäjaksoisesti 3 vuotta. Muutamia treffejä on takana ja sitten ihan keskusteluja illanviettopaikoissa tai työpaikalla. Olen kokenut, että minun ikäiseni lapseton koetaan hankalaksi ja itsekkääksi ihmiseksi. Yllättäävää kyllä mutta miehet joilla on lapsia, eivät osaa oikein puhua muusta kuin niistä lapsistaan. Meillähän ei ole silloin mitään puhuttavaa. Se, että aletaan esitellä heti 10 min.päästä tapaamisesta lapsen rippikuvia, tuntuu minusta hiukan kiusalliselta ja minun syyllistämiseltä, koska minullahan sellaisia kuvia ei ole esitellä. Tosiasiahan on, että jos nainen esittelee oman taaperonsa kuvia vaikka työpaikalla, niin kiviä kiinnostaa. Nyt vaan pitäisi olla kiinnostunut, koska jotain puhuttavaahan sitä tutustumisvaiheessa pitäisi kehitellä. Miten on miehet? Olenko tulkinnut vain väärin? Tai onko muilla lapsettomilla naisilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi mutta kiitos feminismin ei kelpaakaan.  Harmillista, ehkä seuraavassa elämässä.

Vierailija
102/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan vielä 45+ mutta kuitenkin nelikymppinen (ja lapseton) enkä kyllä ole mitään tällaista kelpaamisongelmaa havainnut. Ihmiset puhuu keski-ikäisten pariutumismarkkinoista jotenkin todella kummallisesti, ihan siihen malliin kuin nimenomaan naisilla olisi hätää kelpaamistensa suhteen. Todellisuudessahan naiset ovat miehiä huomattavasti useammin tyytyväisiä sinkkuna eivätkä yleensä näe tarvetta tinkiä kriteereistä varsinkaan siinä vaiheessa kun miestä ei enää tarvita edes lisääntymiseen. 

Nuo puheet ovat joidenkin miesten vaikuttamusyritys, yritetään saada naiset usklmaan, että on vaikea löytää miestä, jotta nämä hätäpäissään tyytyisivät kehen tahansa.  Vaikka miehethän ne epätoivoisia ovat, yrittävät sinnikkäästi niitäkin, joiden hakutoiveisiin eivät osu, ja nimenomaan miehet tuntuvat kärsivän naisettomuudesta. Olen yhdellä nettifoorumilla, jossa jatkuvasti tulee miesten yhteydenottoja, vaikka olen ilmaissut, etten edes etsi mitään, ja joskus kun minulla oli siellä deitti-ilmoitus, tulvi yhteydenottoja valtavasti selityksin "olen vähän vanhempi, mitä etsit..", "asun kyllä vähän kauempana...", tai sitten selitystä, että kiinnostaa, vaikka hän ei vastannut toiveitani kumppanin ominaisuuksien osalta. Naisten ei tarvitse tehdä tällaista - eikä myöskään kelpuuttaa niitä vääränlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin vaan positiivisena asiana.

Vierailija
104/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi enemmän, että onko käyttämätön

Vierailija
105/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ nainen jonka värkki kireä kuin 15-vuotiaalla. Kuulostaa unelmalta.

Vierailija
106/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntemiani miehiä kiinnosta ettei mulla ole lapsia..päinvastoin se on vain etu. Tärkeää on että on tuju hkorvaushoito, jotta se tärkein asia luistaa..

Vierailija
107/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan vielä 45+ mutta kuitenkin nelikymppinen (ja lapseton) enkä kyllä ole mitään tällaista kelpaamisongelmaa havainnut. Ihmiset puhuu keski-ikäisten pariutumismarkkinoista jotenkin todella kummallisesti, ihan siihen malliin kuin nimenomaan naisilla olisi hätää kelpaamistensa suhteen. Todellisuudessahan naiset ovat miehiä huomattavasti useammin tyytyväisiä sinkkuna eivätkä yleensä näe tarvetta tinkiä kriteereistä varsinkaan siinä vaiheessa kun miestä ei enää tarvita edes lisääntymiseen. 

Eihän ap puhunut käsittääkseni kelpaamisongelmasta vaan siitä ettei ole yhteistä häntä lähestyvien miesten kanssa koska hänellä ei ole lapsia. Sitten kyselee kuinka tärkeä tämä lapsiasia miehille on.

Oma kokemukseni on, että ei yhtään tärkeä. Omalla kohdalla 40+ on ollut paras aika miesten keskuudessa. Olin vähän yllättynyt siitä, sillä olin myös uskonut noita juttuja ettei 40+ nainen jostain syystä kelpaa. Mutta ei se niin ole. Noin sanoo miehet, jotka ovat katkeria eivätkä itse kelpaa kellekään ja miehet, jotka yrittävät pelotella naiset pysymään huonoissa liitoissa sillä uhalla etteivät he enää kelpaa kellekään. Itse en tiedä ketään itsestään huolta pitävää 45+ naista joka ei olisi halutessaan saanut parisuhdetta ikäisensä, tasoisensa miehen kanssa. Ne jotka ovat sinkkuina ovat sitä joko omasta halustaan tai sitten odotukset miehelle ovat tähtitieteellisiä. Tässä on usein kyse satutetuksi tulemisesta ja traumoista. Ei uskalleta enää oikeasti suhteeseen joten pidetään se etäällä epärealistisilla vaatimuksilla. Suhdetta ei siis oikeasti tässäkään tapauksessa edes haluta.

Vierailija
108/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi enemmän, että onko käyttämätön

En usko että sun tarvitsee näitä asioita yhdestäkään naisesta pohdiskella kun yksin jäät joka tapauksessa. 

Vierailija
109/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin kyseisen naisen vaikka vihille jos aitoa rakkautta

Vierailija
110/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on tapana puhua itselleen tärkeistä asioista.

Joillekin se on koirat

Toisille autot

Kolmansille talonrakennus.

Minua ei koirat, autot tai rakentaminen kiinnosta pätkän vertaa, lapseni ovat minulle ne tärkeimmät.

Jos tämä seikka on deittinaiselle turnoff, niin on turha jatkaa deittailua, koska tärkeysjärjestykseni ei muutu.

M42, kolme lasta

Parisuhde onnistuu varmaan paremmin jos löytyisi 1 yhteinen puheenaihe. Suhde ei onnistu, jos molemmat puhuvat vain itselleen tärkeistä asioista.

Vierailija
111/112 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50+ nainen jonka värkki kireä kuin 15-vuotiaalla. Kuulostaa unelmalta.

Ei ole tiukka mutta kiihottuneena supistuu tiukasti munan ympärillä ja pimppa on kostea.

Vierailija
112/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up