45+ mies, mitä ajattelet lapsettomasta yli 45+ naisesta? Kelpaako kumppaniksi?
Valitettavasti olen tahattomasti lapseton lähes 50 vuotias nainen. Olen ollut sinkkuna yhtäjaksoisesti 3 vuotta. Muutamia treffejä on takana ja sitten ihan keskusteluja illanviettopaikoissa tai työpaikalla. Olen kokenut, että minun ikäiseni lapseton koetaan hankalaksi ja itsekkääksi ihmiseksi. Yllättäävää kyllä mutta miehet joilla on lapsia, eivät osaa oikein puhua muusta kuin niistä lapsistaan. Meillähän ei ole silloin mitään puhuttavaa. Se, että aletaan esitellä heti 10 min.päästä tapaamisesta lapsen rippikuvia, tuntuu minusta hiukan kiusalliselta ja minun syyllistämiseltä, koska minullahan sellaisia kuvia ei ole esitellä. Tosiasiahan on, että jos nainen esittelee oman taaperonsa kuvia vaikka työpaikalla, niin kiviä kiinnostaa. Nyt vaan pitäisi olla kiinnostunut, koska jotain puhuttavaahan sitä tutustumisvaiheessa pitäisi kehitellä. Miten on miehet? Olenko tulkinnut vain väärin? Tai onko muilla lapsettomilla naisilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
+58-vuotias mies voisi luoda vakavaraisen taloudellisen tulevaisuuden. Emännältä löytyisi aina haluamiaan kosmetiikka- ja hygieniatuotteita kaapista. Myös vaate- ja kenkäpuoli olisi aina kunnossa.
Kuulostaa aika tylsältä, jos tuo on se sun "vetonaula".
Tännne vaan jos on varakas ja antelias. Vanhempikin kelpaa. Mykkyys eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus. Nimenomaan lapseton nainenhan on kuuminta kamaa sekä lapsettomien että lapsellisten miesten keskuudessa varsinkin siinä vaiheessa kun perheen perustaminen ei enää ole asialistalla. Miehethän ovat juuri niin kaksinaismoralisteja että heillä saattaa kyllä olla omat kersat, mutta silti ensisijainen toive on, että naisella ei niitä ole.
Näin on. Osa isämiehistä vielä jättää kertomatta että heillä on lapsia jotta pääsisivät velan kanssa treffeille, vaikka minulla lukee selvästi profiilissa että etsin lapsetonta kumppania. Pari kertaa olen kysynyt mikä logiikka tässä on. Vastaukset olivat luokkaa "En ymmärrä miksi se olisi sulle ongelma". Ei tarvitsekaan ymmärtää, kunhan kunnioittaa toiveitani.
t. 47-v vela
Tosi ikävää. Mutta iso osa miehistä on tuollaisia - ei kunnioiteta yhtään sitä, mitä toinen sanoo tai haluaa.
Monille ne omat lapset on hyväksyttyjä, mutta jostain pitäisi löytää se 10+ ihminen, jolla niitä ei saisi kuitenkaan olla. Tämän uuden pitäisi sitten rakastaa niitä lapsia kuin omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Monille ne omat lapset on hyväksyttyjä, mutta jostain pitäisi löytää se 10+ ihminen, jolla niitä ei saisi kuitenkaan olla. Tämän uuden pitäisi sitten rakastaa niitä lapsia kuin omiaan.
No en minä ainakaan tuollaista edellytä. Haluan mielelläni pitääkin suhteen ja lapset erillään toisistaan ainakin kunnes suhde on syventynyt ja vakiintunut, mutta esim. mitään uusperhettä en todellakaan halua.
t. N46
Tuon ikäinen nainen, jos on vielä normaalipainoinen eikä demari, niin se on Parasta Jälkeen-päiväyksellä ja TODELLAKIN kelpaa kumppaniksi! Kunhan vain ei ala mankua niitä kersoja!
Vierailija kirjoitti:
No ajattelisin, että niin iso palanen maailmastasi puuttuu, että ei jatkoon.
Tuolla asenteella et sinäkään pääse jatkoon. Mikä siinä on ettei miehet ymmärrä lukemaansa?
Nykyajan ongelmana alkaa olla mitä moninaisimmat ihmissuhde kiemurat. Välillä on oltu l e s b o j a ja välillä avoimessa suhteessa. Kyllä se ihan perus ja mielummin introvertti nainen olisi lähinnä lottovoitto. Mitä vähemmen sitä "elämänkokemusta" niin sen parempi. Kunhan on järki päässä ja voi keskustella muustakin kuin somesta.
M.46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa, jos ei kuvittele, että vielä lähtisin lapsentekohommiin.
Ajattelitko että kovinkin monella 45+ ikäisellä naisella on vielä lastenteko mielessä? Taisit aikoinaan skipata ihmisbiologian tunnit?
Ihan älyttömän monella tuon ikäisellä naisella on deittisovelluksissa lasten kohdalla haluan/en ole varma.
Sääliksi käy 15 vuotta myöhässä olevia naisia. En tiedä mitä noille sanoisi.
On mahdollista voittaa lotossa ja on mahdollista saada lapsi nelivitosena. Kumpikaan ei ole kovin todennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa, jos ei kuvittele, että vielä lähtisin lapsentekohommiin.
Ajattelitko että kovinkin monella 45+ ikäisellä naisella on vielä lastenteko mielessä? Taisit aikoinaan skipata ihmisbiologian tunnit?
Ihan älyttömän monella tuon ikäisellä naisella on deittisovelluksissa lasten kohdalla haluan/en ole varma.
Sääliksi käy 15 vuotta myöhässä olevia naisia. En tiedä mitä noille sanoisi.
On mahdollista voittaa lotossa ja on mahdollista saada lapsi nelivitosena. Kumpikaan ei ole kovin todennäköistä.
Ei kai sun tarvitse sanoa heille siitä mitään? Deittipalstoilla näkyy miestenkin profiileissa 40+ ikäisillä "mietin vielä". Lähinnä tuntuu, että nimenomaan ei ole kauheasti mietitty, mutta mitäpä siitä, ei ole minun ongelmani. Itse koin esim. Tinderissä ärsyttäväksi, kun 46-vuotiaana lasten kohdalla ei ollut ainoastaan valintaa "on lapsia". Nythän siellä oli "on lapsia ja haluan lisää" ja "on lapsia enkä halua lisää". Tämä jälkimmäinen toki kuvastaa omaa tilannettani, että ei siinä mitään, mutta tuntuu hassulta tämän ikäisenä vastata "en halua enää lapsia" ikäänkuin se olisi tässä iässä asia, jossa omalla tahdolla olisi kauheasti väliä.
Se tosin tuli nyt mieleen, että voiko tuo "en tiedä vielä" tarkoittaa sitäkin, että on ainakin jollain tasolla avoin ajatukselle uusperheestä? Sehän voisi selittää myös 40+ ikäisten "haluan lapsia"-tyyppiset vastaukset. Toki voi olla harhaisia ihmisiäkin, en sitä kiellä.
En tunnista ap:n kokemusta. Tosin olen aina tykännyt jutella erilaisten ihmisten kanssa ja keksinyt helposti jutunjuurta myös erilaista elämää elävien kanssa. En oikein ymmärrä tuota, ettei olisi mitään puhuttavaa jos toinen haluaa puhua lapsista. Tykkään kyllä puhua lapsista ja olen kiinnostunut toisen elämästä vaikka itselläni ei lapsia ole.
Mulle 45+ on ollut todellinen karkkikauppa deittimarkkinoilla. Kun nuorena etsittiin kumppania perheenperustamiseen, en pärjännyt siinä pelissä. En ollut tyypillinen äitihahmo. Mutta sitten itsestä huolta pitäneenä 45-vuotiaana olikin vientiä yli tarpeen kun ei etsitty enää synnyttäjää vaan hauskuutta, kumppania, seksiä ja seikkailua. Olisin käytännössä voinut valita miehen mistä ikäluokasta tahansa. Valintani osui itseäni pari vuotta nuorempaan vuoroviikkoisään. Vielä 5 vuotta myöhemmin tuntuu edelleen nappivalinnalta. Lapsista puhutaan edelleen paljon, kuten myös muista tärkeistä asioista elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä puolestani ajattelisin, että onneksi niin raskas taakka puuttuu.
Juuri näin.
Se pala maailmaa, joka sulta puuttuu, on se taakka, jota et oppinut ikinä kantamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä sillä teen?
M48
Et mitään. Mutta eivät ne himoitsemasi parikymppiset nuoret naiset huoli sinun kaltaistasi rupsahtanutta gubbea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla asenteella et sinäkään pääse jatkoon. Mikä siinä on ettei miehet ymmärrä lukemaansa?
Jos keski ikäisenä ei ole lapsia, niin ei kyllä kauheasti kiinnosta. Miksi edes pitäisi, kun ei ole mitään yhteistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+58-vuotias mies voisi luoda vakavaraisen taloudellisen tulevaisuuden. Emännältä löytyisi aina haluamiaan kosmetiikka- ja hygieniatuotteita kaapista. Myös vaate- ja kenkäpuoli olisi aina kunnossa.
Kuulostaa aika tylsältä, jos tuo on se sun "vetonaula".
Onkohan setä tietoinen, mitä tuo sitten maksais? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä sillä teen?
M48
Et mitään. Mutta eivät ne himoitsemasi parikymppiset nuoret naiset huoli sinun kaltaistasi rupsahtanutta gubbea.
Ei kannata kuitenkaan tyytyä, vaan olla mieluummin yksin, eikö totta?
Mummokroppa, check
Kipsipillu, check
Mielipiteet, check
Pidän lähinnä outona että 45+ ikäinen nainen vielä ylipäätään kyselee *kelpaamisiaan*. Vähän itsekunnioitusta nyt.
En ole ihan vielä 45+ mutta kuitenkin nelikymppinen (ja lapseton) enkä kyllä ole mitään tällaista kelpaamisongelmaa havainnut. Ihmiset puhuu keski-ikäisten pariutumismarkkinoista jotenkin todella kummallisesti, ihan siihen malliin kuin nimenomaan naisilla olisi hätää kelpaamistensa suhteen. Todellisuudessahan naiset ovat miehiä huomattavasti useammin tyytyväisiä sinkkuna eivätkä yleensä näe tarvetta tinkiä kriteereistä varsinkaan siinä vaiheessa kun miestä ei enää tarvita edes lisääntymiseen.
Missä saunailloissa on noin tylsät puheenaiheet? Kuka jaksaa puhua pelkistä lapsista tai miehistä, huhhuh miten tylsiä ihmisiä!