Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmen tonnin autoon tulossa tonnin remppa - mitä tekisit?

Vierailija
12.03.2025 |

Perus-Japsi. Ajettu 110 000. Vuosimalli 2005. 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauttaisin sen. Ei se välttämättä vaihtamalla parane. Mihin autoon tahansa voi tulla  melkein mikä vika tahansa  ja milloin tahansa  vuosimallista riippumatta. 

Vierailija
82/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto on kunnoltaan hyvä ja siihen on muutenkin tehty paljon huoltoja, niin helposti. Edes kymppitonnilla ei välttämättä saa hyvää autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettisin jonkun perus Penan korjaamaan enkä mitään liikettä

Vaihtaisin seuraavalla kerralla vanhempaa autoon. 1980-luku tai vanhempi. Voi korjata itse. 

Jos talossa on ukko, jolla kädet pelaavat ja vähän pääkin, osaa se korjata. 

Itsellä Corolla 70-luvulta. Ei tarvitse korjaamolle viedä.

Vierailija
84/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mulla 32 vuotta vanha lexus ls400 ja hyvin vielä toimii, juuri tuli taas vuoden leima siihen,Bensaahan tuommoinen v8 lotkotin juo paljon mutta ajoa tulee niin vähän että ei se haittaa.

Tuollainen olisi hyvä auto kun sen laittaisi museokilpiin. Voisi verovapaasti cruisailla kesäisin.

Vierailija
85/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjauttaisin sen. Ei se välttämättä vaihtamalla parane. Mihin autoon tahansa voi tulla  melkein mikä vika tahansa  ja milloin tahansa  vuosimallista riippumatta. 

Juuri näin. Uudet autot on usein vikapommeja ja ongelmien selvittäminen kestää. Ja maksaa. 

Vierailija
86/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettisin jonkun perus Penan korjaamaan enkä mitään liikettä

Vaihtaisin seuraavalla kerralla vanhempaa autoon. 1980-luku tai vanhempi. Voi korjata itse. 

Jos talossa on ukko, jolla kädet pelaavat ja vähän pääkin, osaa se korjata. 

Itsellä Corolla 70-luvulta. Ei tarvitse korjaamolle viedä.

No kyllä niitä uudempiakin korjataan ihan itse. Kukaan ajele jollain 70-luvun romulla päivittäin, harrasteena menee. 

Vierailija
87/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin 2007 auton, joita myynnissä hintaan 4000-6000e ja meni tuo 1500e. Mutta kun auto ollut mulla niin pitkään ja lähes kaikki korjattu niin olisi ollut hullua laittaa pois ja ostaa käytetty, joka voi olla täysi susi.

Yleensä ne vaihdokit on todettu sudeksi. Ei hyvästä autosta luovuta. 

No joopajoo, ihan kuin suurin syy vaihtaa auto olisi se, että se on todettu sudeksi.

Toki varmasti niitäkin on paljon, mutta veikkaan kuitenkin, että suurin syy auton vaihtamiseen ei ole vanhan osoittautuminen sudeksi. Eri käyttötarve tai muuten vain uudemman auton haluaminen lienee yleisempää. Aika harvalla on loppujen lopuksi sama auto vaikkapa 10 vuotta putkeen, vaikka toki niitäkin on. Ja kyllähän moni auto menee helposti sen 20 vuotta jos vain huoltaa ajallaan jos kilometrit on maltillisia.

AP:n kysymykseen: Riippuu paljon auton muusta kunnosta. Jos se on ulkoisesti siisti ja sisäisesti huollettu ajallaan, eikä (oletettavasti) kohta hajoamassa olevia kohteita ole, niin ilman muuta kannattaa korjata. Toki eihän siitä voi olla 100% varma. Mutta itsellä pitkään olleessa ja asiallisesti pidetyssä autossa ei ole ainakaan mitään viritelmiä joilla juuri ja juuri on saatu leima. Oudon auton ostaminen on aina riski, mutta ei se silti tarkoita, että suurin osa autokaupoista olisi jotain huijaamista.

Vierailija
88/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yaris tai Almera?

Pyydä arvio monesta liikkeestä ja jos ei ole kiire saada autoa ajoon niin kysäseppä ammattikoulun autolinjalta. Oppilastyönä erittäin edullinen. 

-Kylmis

Vierailija
89/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa uusia  leasing autoja 300€/kk vuokralla, miksi ihmeessä edes ostaa omaa autoa.

300 € / kk = 3600 € vuodessa

Paljon halvemmaksi tulee tuolla vanhalla autolla liikkuminen. Sitä voi ostaa vaikka joka vuosi uuden 3000 € auton ja silti jää rahaa säästöön.

Nämä on näitä valintoja,jotkut tykkää ja haluaa ajaa uudella autolla.

Näin on. Maksamalla autoilustaan enemmän pääsee uudemman auton rattiin. Jokainen voi itse päättää missä kohtaa se oma kipuraja kulkee. Jos haluaa pelkästään liikkua mahdollisimman edullisesti paikasta A paikkaan B niin uudenkarhea leasing-auto ei ole paras mahdollinen valinta.

Vierailija
90/90 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aika oleellinen kysymys onkin se, mitä jotkut ovat todenneet: jos tunnet kärryn muuten riittävän hyväksi, kannattaa korjata noin pienillä lukemilla oleva. Jollei mittaria ole viritetty pieneen päin.

Ostin yli 4 vuotta sitten 20-vuotiaan carisman, hinta 460 ja mittarissa melkein 300000. Nyt on yli 400000 ja joka vuosi menee pari sataa osiin ja katsastukseen. Joku nivel pitää vaihtaa ja joskus jarruja rassata, mutten on huoleton romu. Mutta olen saman kaltaista ongelmaa miettinyt: kun sillä olen opettanut monta aloittelijaa ajamaan, luultavasti tulee kytkinremontti eteen jossain välissä, ja se maksaa lähes 500 kun haen osat motonetistä ja vaihdatan tutulla halvalla+hyvällä korjaamolla. Kannattaako jatkaa samalla kärryllä vai ostaa parempi tonnilla??? En tiedä vielä vastausta.