Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmekymppinen työtön, kotiin syrjäytynyt ja täysin yksin, Voiko tästä enää nousta?

Vierailija
10.03.2025 |

Olen 30M ja en tee muuta kuin istun koneella päivät pitkät ja käyn kävelylenkillä.. Pävittäin samat rutiinit toistuu kun kuulen muiden menevän töihin ja illalla palaavat kotiin kun minä taas vaan istuskelen ja luen nettiä. Olin tyhmä ja opiskelin aikoinaan hyödyttömän maisteritutkinnon pehmeästä alasta ja en vaan saa töitä millään, vaikka asunkin pääkaupunkiseudulla ja olen lähettänyt paljon hakemuksia, edes vuokrafirmojen kautta en pääsi hanttihommiin.. Olen hyvin hiljainen ja askeettinen henkilö, eikä minulla ei ole sosiaalista elämää tai verkostoja ollenkaan, puhumattakaan harrastuksista. En uskalla aloittaa harrastuksia tai mennä uusiin ryhmiin kun hiljaisuuteni, epävarmuuteni ja kömpelöyteni pidetään outona ja varmasti haukutaan pelleksi. Lisäksi kaikki kontaktointi ja suunnitteleminen on vaikeaa minulle.

En oikein tiedä mitä voisi tehdä kun tuntuu, että en itse kykene saamaan muutosta aikaiseksi.. Olen miettinyt ammattikouluun menoa, mutta en ollenkaan ole varma työllistyvistä aloista, jotka sopisivat luonteeseeni ja itsensä markkinoiminen on aina ollut minulle ongelma..

Ai niin, en ole myöskään koskaan seurustellut tai pitänyt naista kädestä. En tosin ole varma haluanko ylipäätään edes seurustella. Sosiaalisen piirin saaminen olisi nyt tärkein tavoite työllistymisen jälkeen. Mitä minun kannattasisi tehdä? Vai voinko tehdä mitään?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut paljon viestejä, kiitos paljon! Nyt olen tosiaan miettinyt ammattokoulua ja että hankkisin kaksi edes vähän sosiaalisia harrastuksia. Lisäksi yritän vähentää netin käyttöä.

AP

Vierailija
102/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää länkytystä koko ketju. Aika pyristelyä on ollut esim työllistyminen tänä vuonna. Mitä väärää siinä on että jää kotiin ja elää pienesti jos ei yhteiskunta tajoa mitään osallisuutta? Ne pakotetut harrastuksetkin luultavasti vain väsyttävät enemmän kuin antavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastamaan peppuseksii 🥰

Vierailija
104/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudun terveyskeskuksen kautta avun piiriin. Nykyään on mm. nettiterapiaa jossa saat jelppiä sos.tilanteiden pelkoon. Olet fiksu ja aikaansaava nuori mies, kun olet tutkintosi yliopistosta valmiiksi saanut, mahdollisesti entisen alasi päälle voisi rakentaa jotain sopivaa koulutusta.

Mutta ensin pitäisi saada kotiin jumittuminen ratkaistua. Saat lääkäriltä lähetteen nettiterapiaan tai psyk. sh:n vastaanotolle. Voit itsekin tutkia HUS mielenterveystalon tarjontaa, siellä on myös ilman lähetettä tehtäviä ohjelmia.

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/nettiterapiat

Vierailija
105/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa salilla itsellesi pituutta ja jykevä chad-leuka. Itsevarmuutesi nousee taivaisiin ja voit tavoitella kaikkea mitä haluat.

Vierailija
106/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noi lääkäriajat ja mielenterveyspalvelut on olleet todella toimivia viime vuosina. Eiku... 

Vierailija
107/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää länkytystä koko ketju. Aika pyristelyä on ollut esim työllistyminen tänä vuonna. Mitä väärää siinä on että jää kotiin ja elää pienesti jos ei yhteiskunta tajoa mitään osallisuutta? Ne pakotetut harrastuksetkin luultavasti vain väsyttävät enemmän kuin antavat. 

Toisaalta, jonkinlainen sosiaalinen tapahtuma tjsp. tekisi kyllä hyvää. Ei tarvitse olla mikään iso juttu, kunhan pääsisi ehkä vähän puhumaan tai vaikkapa kävelemään yhdessä.

AP

Vierailija
108/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun onneksesi meiltä loppuu raha maksaa kotona parempaa päivää tai motivaatiopuuskaa odotteleville. Se on sitten pian joko mentävä töihin tai siirryttävä asumaan kadulle. Ongelma ikään kuin ratkeaa itsestään.

Vierailija
109/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt vielä nousemaan kun olet kumminkin työkykyinen, aloitteellinen töiden haussa ja terve myöskin ilmeisesti. Itsellä hieman sama tilanne tosin olen 10 vuotta vanhempi ja eläkkeellä kun psyykkinen ja fyysinen terveys meni.

Hae vaan työpaikkoja rohkeasti tai kouluihin ja käy tapahtumissa.

Vierailija
110/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyt vielä nousemaan kun olet kumminkin työkykyinen, aloitteellinen töiden haussa ja terve myöskin ilmeisesti. Itsellä hieman sama tilanne tosin olen 10 vuotta vanhempi ja eläkkeellä kun psyykkinen ja fyysinen terveys meni.

Hae vaan työpaikkoja rohkeasti tai kouluihin ja käy tapahtumissa.

Kiitos! Aion jatkaa työnhakau ja todellakin hakea koulutuksiin tai kouluihin. Pelko on vaan aina läsnä, että ei saa töitä tässä taloustilanteessa ja se olisi äärimmäisen raskasta ja turhauttavaa..

AP

Vierailija
111/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös pohtinut työvoimakoulutusta jos sellaiseen pääsisi

AP

Vierailija
112/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun onneksesi meiltä loppuu raha maksaa kotona parempaa päivää tai motivaatiopuuskaa odotteleville. Se on sitten pian joko mentävä töihin tai siirryttävä asumaan kadulle. Ongelma ikään kuin ratkeaa itsestään.

Tämä viesti sai mut hyvälle tuulelle. Nauroinkin. Tästä viestistä huokui ihana usko tulevaisuuteen ja lohdun sanat, että kohta ne AP:n ongelmat ratkeaa ja hän voi siis suhtautua rauhallisin mielin tulevaan. Lisää tällaista. Ei ongelmia vaan ratkaisuja!

Vierailija
113/113 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla maisteritutkinnon lisäksi mitään työkokemusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä