Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako hyvännäköinen ihminen parempaa kohtelua?

Vierailija
07.03.2025 |

Onko hyvältä näyttävän ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että hyvännäköinen ihminen saa aina erityiskohtelua. Pitääkö väittämä mielestäsi paikkansa?

Kommentit (272)

Vierailija
121/272 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimukset ovat osoittaneet tämän jo ajat sitten.

Sama toimii myös niin, että hyvännäköisen asiakaspalvelijan palvelun laatu koetaan parempana kuin vähemmän hyvännäköisen.

Hyvännäköisiä pidetään myös älykkäämpänä ja heille maksetaan usein parempaa palkkaa.

Minulle maksetaan hyvää palkkaa mutta en ole hyvännäköinen. Pitäisikö asia korjata ottamalla yhteyttä palkanlaskentaan.

Tyhmä ilmeisesti ainakin olet, joten ihmettelen mistä hyvästä saat hyvää palkkaa. Sinun henkilökohtainen kokemuksesi ei poista tilastollista korrelaatiota ulkonäön ja palkan välillä.

Vierailija
122/272 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama toimii myös niin, että hyvännäköisen asiakaspalvelijan palvelun laatu koetaan parempana kuin vähemmän hyvännäköisen.

Hyvännäköisiä pidetään myös älykkäämpänä ja heille maksetaan usein parempaa palkkaa.

Itse asiassa kauneus ja älykkyys kulkevat käsi kädessä. Kauniit keskimäärin ovat älykkäämpiä kuin muut. 

Mutta kauniita usein luullaan tyhmiksi. Ainakin naisia. Komeita miehiä sen sijaan pidetään älykkäitä. 

Bimbon näköisiä saatetaan luulla tyhmiksi, muttei luonnonkauniita tosiaankaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/272 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin kokemusasiantuntijana voin kertoa miten homma toimii. Olin nuorempana vähemmän hyvännäköinen. Ihmisten ilmeet oli jatkuvasti nyrpeitä ja koin kaiken vuorovaikutuksen vaikeaksi koska minua kohtaan oltiin niin ilkeitä. Jos kysyin joltain tuntemattomalta jotain, niin tämä vain naureskeli tai viisasteli.

Nykyään hyvännäköisenä kaikki on toisin. Ihmiset taitavat luulla minun olevan ihminen jolla on statusta ja kaikki minuun liittyvä on merkityksellisempää. Kaikenlaiset arkiset aspa-henkilöt kohtelevat kunnioituksella ja töissä lähes kaikki ihmiset hymyilevät juuri minulle paljon ja silminnähden viihtyvät lähelläni. 

Vierailija
124/272 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kyllä liittyy myös ikääntymiseen. Hyvin monet kohtelee vanhempia enempi "kunnioituksella" kuten myös olettaa että on enempi rahaa (mikä monesti pitää paikkansa).

Mutta saahan sitä jokainen kuvitella että se johtuu siitä että on vanhentuneena niin kaunis vain xD

Vierailija
125/272 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköinen ihminen ei mitenkään Aina saa erityiskohtelua.

Ja se hyvännäkösyys on myös katsojan silmässä.

Vierailija
126/272 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelutilanteissa saattaa saada parempaa palvelua. Varsinkin nainen miesasiakaspalvelijalta. 

Ihan oikeasta elämästä:

Kuorma-auton kuljettaja kysyi kollegalta kuuluuko toimitettava tavara kantaa asiakkaan kotiin sisään asti. Niin jos on hyvännäköinen naisasiakas, niin kyllä ja muuten ei.

Vierailija
127/272 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kauneus ja älykkyys kulkevat käsi kädessä. Kauniit keskimäärin ovat älykkäämpiä kuin muut. 

Mutta kauniita usein luullaan tyhmiksi. Ainakin naisia. Komeita miehiä sen sijaan pidetään älykkäitä. 

Mikä on bimbon näköinen? 

Vierailija
128/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äärimmäisen kaunis ja ihmiset tekevät aina mitä haluan. Juuri niin sen pitää mennäkin. Kauneudesta pitää palkita.

Manipuloiva, itsensä automaattisesti muita paremmaksi ja etuoikeutetummaksi mieltävä ihminen on pahinta mitä tiedän. Luonne kehittynyt vinoon. En tiedä, johtuuko joillain juuri elinikäisestä kanssaihmisten hemmottelusta vai mistä.

Kauneus on hyvä asia, mutta kauhea luonne ei ole.

129/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai. Oon vanha ja ruma, ja ennen olin sairaalloisen lihava, mutta mua on aina kohdeltu hyvin 😃

Vierailija
130/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Olen ollut ruma ja sitten myöhemmin elämässäni suhteellisen hyvännäköinen. Yö ja päivä. Rumana saa ilkeitä kommentteja ja katseita, välillä suoranaista vttuilua ja kiusaamista. 

Maailma on hyvin pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen paikka.

Vierailija
131/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joissain paikoissa.

Vierailija
132/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Vierailija
133/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on bimbon näköinen? 

Silikoni, törö- ankkahuuli, tekoripset ja -kotkan kynnet, silikonia siellä ja täällä, paksu pakkeli eli tyylitön tårtta på tårtta moukka. Siis sellainen, josta sivistys ja älykkyys loistaa kauas.

Vierailija
134/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Kunnes paljastuu totuus.

Vierailija
135/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on bimbon näköinen? 

Silikoni, törö- ankkahuuli, tekoripset ja -kotkan kynnet, silikonia siellä ja täällä, paksu pakkeli eli tyylitön tårtta på tårtta moukka. Siis sellainen, josta sivistys ja älykkyys loistaa kauas.

Unohdit isot, näkyvät tatskat.

Vierailija
136/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se on kiinni käytöksestä kuin ulkonäöstä. Hyvin käyttäytyvä saa parempaa palvelua kuin huonosti käyttäytyvä.

Vierailija
137/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Näkyy hyvin työelämässä. Kauniilta ihmiseltä hyväksytään enemmän ja annetaan anteeksi enemmän.

Vierailija
138/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joskus aikoinaan nuorena ja monien mielestä hyvännäköisenä miehenä sain hyvää kohtelua sen takia. Ainoastaan vanhat miehet olivat vihamielisiä minua kohtaan.

Vierailija
139/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä kaunis saa työpaikkoja, vaikka ei olisi taitoja tai taidon puute suorastaan. Pidetään parempana ihmisenä automaattisesti. Mutta luonne paljastuu kyllä ja ne osaamiseen puutokset.

Vierailija
140/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Kaverini on malli ja häntä palvellaan sekä mielistellään joka paikassa. Etenkin miehet.

Helppo löytää kumppani, ikävästä luonteesta huolimatta. Paljon saavat myös epätoivottua huomiota, myös huomattavan rumilta miehiltä.