Saako hyvännäköinen ihminen parempaa kohtelua?
Onko hyvältä näyttävän ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että hyvännäköinen ihminen saa aina erityiskohtelua. Pitääkö väittämä mielestäsi paikkansa?
Kommentit (272)
Tutkimukset ovat osoittaneet tämän jo ajat sitten.
Sama toimii myös niin, että hyvännäköisen asiakaspalvelijan palvelun laatu koetaan parempana kuin vähemmän hyvännäköisen.
Hyvännäköisiä pidetään myös älykkäämpänä ja heille maksetaan usein parempaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Päinvastoin, työpaikalla jäät ulkopuolelle porukasta jos olet kaunis ja fiksu. Tyhmänä ja rumana on hauskempaa, ja se ei herätä ihmisten kateutta.
Minusta tuntuu, että osa superkauniista naisista jättäytyy ihan tahallaan ulkopuolelle. Muutama tällainen on tullut vastaan ja vaikka olen itse ollut heille ystävällinen, niin olen saanut takaisin vain ylimielistä ja tylyä käytöstä.
Onko tullut mieleen, että kauniskin voi olla ujo, introvertti tai autisti? Sinusta hän käyttäytyy ulkopuolelle, mutta ehkei hän osaa tulla mukaan porukkaan.
Totta kai. Mutta silti kauniin on helpompi päästä mukaan jo pelkän ulkonäkönsä takia muista haasteista huolimatta. Ruman pitäisi noilla vastaavilla ominaisuuksilla yrittää paljon kovemmin. Sanon tämän komeana miehenä, jolla on joskus ollut haasteita sosiaalisessa kanssakäynnissä yms. Silti lopulta kykenen pääsemään porukoihin, etenkin naisten sellaisiin, verrattain helposti. Uskon että ulkonäköni esittää suurta roolia tässä.
Lääkärinä voin sanoa että on todella mukava hoitaa kaunista ja hymyilevää naista joka levittää hyvää mieltä ympärilleen. Vähemmän kiinnostaa huonolla tuulella oleva ruma potilas mutta heidätkin hoidetaan asianmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sama toimii myös niin, että hyvännäköisen asiakaspalvelijan palvelun laatu koetaan parempana kuin vähemmän hyvännäköisen.
Hyvännäköisiä pidetään myös älykkäämpänä ja heille maksetaan usein parempaa palkkaa.
Minulle maksetaan hyvää palkkaa mutta en ole hyvännäköinen. Pitäisikö asia korjata ottamalla yhteyttä palkanlaskentaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Päinvastoin, työpaikalla jäät ulkopuolelle porukasta jos olet kaunis ja fiksu. Tyhmänä ja rumana on hauskempaa, ja se ei herätä ihmisten kateutta.
Minusta tuntuu, että osa superkauniista naisista jättäytyy ihan tahallaan ulkopuolelle. Muutama tällainen on tullut vastaan ja vaikka olen itse ollut heille ystävällinen, niin olen saanut takaisin vain ylimielistä ja tylyä käytöstä.
Onko tullut mieleen, että kauniskin voi olla ujo, introvertti tai autisti? Sinusta hän käyttäytyy ulkopuolelle, mutta ehkei hän osaa tulla mukaan porukkaan.
Totta kai. Mutta silti kauniin on helpompi päästä mukaan jo pelkän ulkonäkönsä takia muista haasteista huolimatta. Ruman pitäisi noilla vastaavilla ominaisuuksilla yrittää paljon ko
Tottakai komeana miehenä sinut halutaan naisten porukoihin ja se on helppoa. Kauniita naisia taas ei usein haluta naisten porukoihin. Täysin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Oon tehnyt mallin töitä aikoinaan, todellakin olen saanut.
Monta krt joku on ottanut ohi jonosta, jossain gigantin tyylisissä paikoissa itse aloitettu tinkaaminen. Ensimmäisen kesätyön sain 16 vuotiaana, joka meillä oli hyvin harvinaista.
Varjopuoli, kaiken maailman hörhöjä olen vetänyt puoleeni, kuin magneetti. Baarissa helposti 50 tyyppiä haki tanssimaan, siinä muutama prinssi jäi välistä, kun joskus tuli sanottua kaikille ei.
Muutin sitten Helsinkiin, asuntonäytöissä sain asunnon, hakijoita satoja, väitän auttoi myös valmistumisen jälkeen työpaikan saamisessa.
Nykyisessä työssä olen paljon esillä, hoidan esittelyjä.Puolensa ja puolensa. Miesystäväni sanoi hän tuli juttelemaan minun kanssa juhlissa. Kyllä tässäkin iässä ulkonäkö vaikuttaa
Olet tavannut aika rohkeita tyyppejä. Useinhan on myös niin että todella kauniita ei uskalleta lähestyä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä voin sanoa että on todella mukava hoitaa kaunista ja hymyilevää naista joka levittää hyvää mieltä ympärilleen. Vähemmän kiinnostaa huonolla tuulella oleva ruma potilas mutta heidätkin hoidetaan asianmukaisesti.
Onko tullut mieleen, että lääkäriin kun joutuu niin siihen on yleensä joku negatiivinen syy, ei siellä kauheasti naurata ja hymyilytä jos olet jotain hiivatulehdustasi esittelemässä lekurille.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kauneus ja älykkyys kulkevat käsi kädessä. Kauniit keskimäärin ovat älykkäämpiä kuin muut.
Työelämässä kauneus on etu mutta hyvän asiakaspalvelun saamiseksi riittää hyvä pukeutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleen, että lääkäriin kun joutuu niin siihen on yleensä joku negatiivinen syy, ei siellä kauheasti naurata ja hymyilytä jos olet jotain hiivatulehdustasi esittelemässä lekurille.
Kyllä minä hymyilen ja joskus huumoriakin viljelen lääkärissä. Jopa kun olen ollut todella kipeä. Se on elämänasennekysymys. Toiset haluavat olla miellyttäviä pahimmallakin hetkellä. Joku hiiva varsinkin, vaikkakin on ikävä, niin kuitenkin sen verran pieni juttu että ehdottomasti voi hymyillä, ja nauraakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kauneus ja älykkyys kulkevat käsi kädessä. Kauniit keskimäärin ovat älykkäämpiä kuin muut.
Mutta kauniita usein luullaan tyhmiksi. Ainakin naisia. Komeita miehiä sen sijaan pidetään älykkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Kaunista palvellaan aina ensin. Siinä kyllä jää sitten ruman rahat ja isommatkin tilaukset saamatta. Rumana olen mm. poistunut autokaupasta kun kaunista kyselijää palveltiin ensin. Vein rahani muualle, vaikka piti ko. kaupasta ostaa se auto.
Ostitko käteisellä?
Ei tarvitse olla kuvankaunis saadakseen hyvää kohtelua, riittää että on puhdas ja siisti, itsestään huolehtivan näköinen ja kohtelias. Pitäisi onnistua lähes kaikilta pienellä vaivalla, mutta kaikki eivät tahdo sitäkään vaivaa nähdä ja sitten valittavat, kun kohtelu on sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla kuvankaunis saadakseen hyvää kohtelua, riittää että on puhdas ja siisti, itsestään huolehtivan näköinen ja kohtelias. Pitäisi onnistua lähes kaikilta pienellä vaivalla, mutta kaikki eivät tahdo sitäkään vaivaa nähdä ja sitten valittavat, kun kohtelu on sen mukaista.
Huolittelematon ulkonäkö toimii hyvin kusipääfiltterinä. Laittautuu sitten kun siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle maksetaan hyvää palkkaa mutta en ole hyvännäköinen. Pitäisikö asia korjata ottamalla yhteyttä palkanlaskentaan.
Niin minullekin, mutta hyvännäköiselle kollegalleni maksetaan vielä enemmän. Viimeksi kun kysyin palkankorotusta, ei onnistunut. Olen ratkaissut asian alkamalla työskentelemään vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinaisesti kauneuden ja älykkyyden yhteys on tilastollisesti erittäin heikko. Sen sijaan kauneuden ja älykkääksi kokemisen yhteys on paljon vahvempi. Toisinsanoen kauniita ihmisiä pidetään älykkäämpänä, vaikkei näin välttämättä olekaan.
Kyllä saa. Kaverini on malli ja häntä palvellaan sekä mielistellään joka paikassa. Etenkin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Kaunista palvellaan aina ensin. Siinä kyllä jää sitten ruman rahat ja isommatkin tilaukset saamatta. Rumana olen mm. poistunut autokaupasta kun kaunista kyselijää palveltiin ensin. Vein rahani muualle, vaikka piti ko. kaupasta ostaa se auto.
Totta. Menin remonttikamppeissa autokauppaan, niin ei kukaan huomannut minua ja seur päivänä kampaajan jälkeen hyvissä vaatteissa oli kolme miesmyyjää kimpussa.😅
Vierailija kirjoitti:
Saa. Seuraava kysymys. Onko neste märkää?
Ei aina. Lasi on neste.
Tämä!