Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako hyvännäköinen ihminen parempaa kohtelua?

Vierailija
07.03.2025 |

Onko hyvältä näyttävän ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että hyvännäköinen ihminen saa aina erityiskohtelua. Pitääkö väittämä mielestäsi paikkansa?

Kommentit (272)

Vierailija
141/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Oon tehnyt mallin töitä aikoinaan, todellakin olen saanut.

Monta krt joku on ottanut ohi jonosta, jossain gigantin tyylisissä paikoissa itse aloitettu tinkaaminen. Ensimmäisen kesätyön sain 16 vuotiaana, joka meillä oli hyvin harvinaista.

Varjopuoli, kaiken maailman hörhöjä olen vetänyt puoleeni, kuin magneetti. Baarissa helposti 50 tyyppiä haki tanssimaan, siinä muutama prinssi jäi välistä, kun joskus tuli sanottua kaikille ei.

Muutin sitten Helsinkiin, asuntonäytöissä sain asunnon, hakijoita satoja, väitän auttoi myös valmistumisen jälkeen työpaikan saamisessa. 

Nykyisessä työssä olen paljon esillä, hoidan esittelyjä.

Puolensa ja puolensa. Miesystäväni sanoi hän tuli juttelemaan minun kanssa juhlissa. Kyllä tässäkin iässä ulkonäkö vaikuttaa

Kirjoittamaankaan ei ole tarvinnut opetella.

Vierailija
142/272 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunotar saa aina T.MIES

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Olen nainen, ja voin todistaa. Olin 5 vuotta sitten ylipainoinen (lasten saannin myötä), ja nyt oon jo turhankin hoikka. Kyllä se niin ainakin on, että ylipainoisia pidetään tyhmempinä kuin hoikkia. 

Vierailija
144/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa, hämmästyin kun poikkesin oman kaupugin tavaratalossa tullessni matkoilta. Minulla oli uudehko villakangastakki, huivi kaulassa jne., oli ihan erilaista palvelua kuin muina kertoina jolloin kuljen toppatakki päällä ja pipo päässä.

Vierailija
145/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen kaunis nainen ja miehet kohtelevat minua hyvin, öykkärinaiset törkeästi

Vierailija
146/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa, etenee myös uralla. Tietysti tarvitaan myös älyä ja käytöstapoja. Kauniisti käyttäytyvää kohdellaan kauniisti. 

Ei kohdella kauniisti, vaikka kuin olisi rumalla kauniit käytöstavat.

Vierailija
147/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ehdottomasti paikkansa. Itse lyhyenä ja en niin komeana olen huomannut sen, verrattuna toisen näköisiin ystäviini. Niin ei tietenkään saisi olla. 

Vierailija
148/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on testattu, saa !

Vierailija
149/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen komea mies, ja kyllä, minua kohdellaan hyvin, vaikka saattaisin muuten käyttäytyä vaikka vähän sosiaalisesti kömpelösti tai mitä tahansa muuta.

Vierailija
150/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40-v mies ja jostain syystä kun parta kasvaa, niin se on ihan valkoinen vanhan miehen parralta näyttävä. Siitä on ollut hyötyä, kun menee vaikka apteekkiin, niin henkilökunta on heti paikalla palvelemassa. Kun olen sitten parturissa käskenyt ajamaan parran pois, niin sen jälkeen ei saa mitään erikoista palvelua mistään kaupasta.

Vierailija
151/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun jotkut sekoittaa keskenään kasvojen piirteet ja lihavuusasteen.

Onhan todella moni läskiksi haukuttu kuitenkin kasvoiltaan nätti.

Jos taas pään ja kasvojen luut ovat jollain lailla vinot tai muuten aiheuttavat kolhot piirteet, niin ei auta laihduttaminen tai meikkaaminen. Ei myöskään oma kaunis ja ystävällinen käytös, älykkyys, koulutus ym.

Ellei ole edes perusnätti niin saatat joutua todella kaltoinkohdelluksi ihan vain siitä syystä, että pärstäsi ei miellytä sitä toista. Tilanteessa kuin tilanteessa.

Kokeiltu ja koettu on. Nyt en enää näin kuusikymppisenä välitä, mutta aiemmin se tuntui usein raskaalta.

Vierailija
152/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Ei kaikki ole samalla tavalla mieltyneet toisista ja kaikilla ei ole samanlaista arvomaailmaa. Luonne ja olemus mielestäni enemmän ratkaisee miten kehenkin suhtaudutaan.

Vierailija
153/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelutilanteissa saattaa saada parempaa palvelua. Varsinkin nainen miesasiakaspalvelijalta. 

Kyllä komea mieskin saa usein parempaa asiakaspalvelua, ja etenkin naispuolisilta asiakaspalvelijoilta. Olen oikein kiinnittänyt huomiota tähän, kun olen mieheni kanssa ollut "liikenteessä". Joskus hänellekin ihmetellyt, että miksi ne naiset melkein flirttailevat hänelle.

Vierailija
154/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmasti osittain totta, mutta kyllä se miten ko hyvännäköinen mies/nainen itse käyttäytyy vaikuttaa siihen millaista kohtelua saa, jos sattuu olemaan kohtelias ja ystävällinen niin ei varmasti yllätä että saa hyvää kohtelua takaisin. 

Hyvännäköiset voivat myös olla ylimielisiä ja koppavia, ja sellainen käytös ja olemus rumentaa ketä tahansa.

Hyvä paketti olisi jos sattuu olemaan hyvännäköinen, kohtelias, ystävällinen  plus myönteinen elämänasenne. Kuten laulussa: valot pimeyksien reunoilla ovat harvassa, mutta olemassa 🎶

Vierailija
155/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti saa. Itse olin varsin komea mies, ennen kuin kaljuuntuminen alkoi. Kaikki tiet olivat auki kun hiukset olivat päässä. Sitä mukaa kun hiukset harvenivat, niin ovet sulkeutuivat ja kohtelu vieraiden ihmisten keskuudessa muuttui minua kohtaan huonommaksi, ikään kuin olisin muuttunut toisen luokan kansalaiseksi ja jonka mielipiteillä ei ollut enää niin väliä.

Vierailija
156/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ihmisillä ongelma! 😩 Tunnen älykkäänä suurta myötähäpeää.....

Vierailija
157/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä missä. Kaupassa, ravintolassa, hotellissa jne saa parempaa palvelua kun on tyylikkäästi pukeutunut ja näyttää päästä varpaisii huolitellulta. 

Mutta varsinkin naisten kesken työyhteisössä kauneudesta /tyylikkyydestä voi olla jopa haittaa. Olempa jopa kokenut naisesihenkilön (vt johtaja) todella omituista ja törkeääkin käytöstä minua kohtaan kun hän ei itse hyvin arkipäiväisen näköisenä junttina sietänyt minun näyttävää ja huoliteltua ulkoasua. Tiedän tämän muutamistakin hänen suustaan päässeistä lipsautuksista, toisen kuulin vahingossa, hän ei tiennyt että olin raollaan olevan oven takana tulossa huoneeseen kun hän ärsyyntyneenä sanoi minusta muutamia juttuja. Olisi varmaan pitänyt olla ylipainoinen, harmaantuva, meikitön, jalassa jotkut läskipohjatennarit ja puhua paikallista murretta jotta olisin sulautunut joukkoon. 

Vierailija
158/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Haastattelin töihin nuorta naista, joka oli todella kaunis. Palkkasin hänet isoksi osaksi vain ulkonäön vuoksi. Enkä katunut. Fiksukin hän oli, mutta onhan se paljon mukavampaa katsella kaunotarta kuin jotain pullukkaa joka työpäivä.

Vierailija
159/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rumana naisena saa aika kauheaa kohtelua vaan pelkästään kävelemällä joidenkin miesten ohi. Eräs miesporukka kehotti tappamaan itseni, kun tälläisten rumien ihmisten ei pitäisi kuulemma edes elää.

Kerran liikuin mieheni kanssa ja kaksi miestä tuli meitä vastaan ja sanoivat minulle että meidän suhteessa ainoastaan minulla on tunteita toista kohtaan, koska olen kuulemma niin ruman näköinen ettei mieheni voi minua rakastaa aidosti :D

Vierailija
160/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään eroa.