Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako hyvännäköinen ihminen parempaa kohtelua?

Vierailija
07.03.2025 |

Onko hyvältä näyttävän ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että hyvännäköinen ihminen saa aina erityiskohtelua. Pitääkö väittämä mielestäsi paikkansa?

Kommentit (272)

Vierailija
161/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa; it-alalla kv-yrityksessä ja koska töissä normaalisti rento meininki (farkut + t-paita/huppari) ja en käytä meikkiä tai muuta niin sitten kun laitan  meikkiä ja imartelevammat vaatteet, korkokengät, spanx ym (yleensä tärkeämpiin tapaamisiin jossa myös asiakkaita/niihin joissa edustan firmaa) niin huomaa eron kyllä.

Vierailija
162/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäiset miehet kohtelevat minua useasti melko maireasti verrattuna joihinkin muihin naisiin. Johtunee ulkonäöstä... 

N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laajennetaan hyvännäköisyys koskemaan myös tyylikästä ja huoliteltua ulkoasua, niin ilman muuta saa. 

Vierailija
164/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI

Vierailija
165/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Jopa lääkärit suhtautuvat eri lailla kauniisiin kuin vähemmän kauniisiin.

Hoitoalalla yleensäkin on kovia ennakkoluuloja ihmisistä, esim. mielenterveyspotilaista.

Vierailija
166/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että ulkomailla kyllä, Suomessa taas huonompaa. Suomalaiset on hemmetin epävarmoja itsestään ja siksi muutkaan ei saa olla kauniita tai huolehtia itsestään, koska muuten tulee negatiivista kommenttia. Onneksi on toki terveen itsetunnon omaaviakin, jotka sitten osaa olla ihan yhtä ystävällinen kaikkia kohtaan, mutta yleisesti sanoisin, että täällä kaunista ihmistä kohdellaan todella ilkeästi. Itseltäni kysyi nuorempana ensimmäisessä työssä työkaveri, että mikä on tulevaisuudensuunnitelmani, ja vastasi siihen itse, että "rikkaan miehen kanssa naimisiin". Ei voisi olla arvoistani kauempana sellainen ajatusmaailma. Ihmiset ei ota kaunista tosissaan, hänestä puhutaan selän takana pahaa ja tarkkaillaan jokaista liikettä, että saadaan jotain juoruttavaa. Mustamaalataan ja tahallaan väärinymmärretään, että saadaan riitoja aloitettua. Ei voida uskoa, että kaunis voi olla myös lempeä ja hyvä

Niin paljoa

Vierailija
167/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Jopa lääkärit suhtautuvat eri lailla kauniisiin kuin vähemmän kauniisiin.

Olin yhteen aikaan töissä psykiatrian osastolla. Siellä oli suhteettoman paljon hyvännäköisiä, joten sinne varmaan pääsee naamalla kun kyseessä on hieman epämääräisempi asia kuin ruumiilliset sairaudet.

Vierailija
168/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä välttämättä mitään missinkauneutta tarvita.

Mutta perus iloinen hymyilevä ja pirteä esiintyminen tuottaa varmasti paremman vastakaiun kuin myrtsi perusjamppa.

Vierailija
169/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt, kun jotkut sanoivat, että olen hyvän näköinen. Koko elämän on kohdeltu kuin paskaa, yritetty huijata tuntemattomien vastaantulijoiden toimesta ja piilovittuiltu. Lihavat tytöt kiusasivat koulussa jatkuvasti, samoin kuin alimittaiset miehet.

Ja jotkut vielä ihmettelevät, miksi olen niin töykeä ja rumasanainen ihminen ollakseni kiltin näköinen.

Vierailija
170/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan, koska olen myös mukava.

Vierailija
171/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköiset sopivan ikäiset ainakin odottava saavansa hyvää kohtelua, apua, kohteliaisuuksia, tarjoilua jne.  He laskevat paljon ulkonäkönsä varaan.  Mutta kauneus on katoavaa ja totuus iskee kyllä aikanaan vastaan.  Tietyn ikäiset naiset ei enää kiinnosta ja tavalllisten kuolevaisten maailma odottaa. 

Vierailija
172/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiakaspalvelijana kohtelin "perus" tai "rumia" paremmin koska olivat yleensä mukavampia asiakkaita.

Vierailija
173/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa.

Vierailija
174/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että, jossain saa parempaa palvelua jos on komea tai kaunis, mutta sitten on nämä joille on iskostunut kalloon että komeat ja kauniit on ylpeitä vaikka eivät olekaan ja kun näkevät tällaisen ihmisen, pitää pakosti antaa "per se palvelua", tämähän johtuu siitä että suomalaiset tulivat metsistä paljon myöhemmin kuin muut eurooppalaiset, junttius on osa perimää. Kun ei ole näkynyt monenlaisten ihmisten kirjoa, niin ei voi kuin palvelua näitä per sees tä, ja kun itse en palvelija ole kaunis tai komea, kyllä on sivistystä että osaa kohdella kaikki tasapuolisesti.

Vierailija
175/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimukset ovat osoittaneet tämän jo ajat sitten.

Sama toimii myös niin, että hyvännäköisen asiakaspalvelijan palvelun laatu koetaan parempana kuin vähemmän hyvännäköisen.

Hyvännäköisiä pidetään myös älykkäämpänä ja heille maksetaan usein parempaa palkkaa.

Itse asiassa kauneus ja älykkyys kulkevat käsi kädessä. Kauniit keskimäärin ovat älykkäämpiä kuin muut. 

Eli mensalaisen pitäisi voittaa Miss Suomi kisat? Miksi näin ei kuitenkaan ole vielä toistaiseksi koskaan käynyt?

Vierailija
176/272 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen, kyllä saa. Ei nyt välttämättä mitään erityiskohtelua, mutta parempaa kohtelua kylläkin. Onhan tämä nyt ihan selvä asia. Jo kaunista lastakjn kohdellaan eri tavalla kuin rumenpaa. Edullinen ulkonäkö auttaa työpaikan saannissa, ainakin jos joutuu olemaan paljon asiakkaiden kanssa tekemisissä. Joku kirjanpitäjä taas saa olla melkeinpä minkänäköinen tahansa, kunhan osaa hommansa.

Toki kauneus voi aiheuttaa kateutta ja kaunista voidaan väittää esim. tyhmäksi. Miehillä on vähän eri asia, ulkonäkö toki vaikuttaa mutta ei mikään mallipojan kauneus.

Yleensä siis, hyvällä ulkonäöllä on merkitystä. Jos ihminen voisi valita ulkonäkönsä, niin miltähän hän haluaisi näyttää - niinpä.

Vierailija
177/272 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen asemassa ei todellakaan aina saa. 

Vierailija
178/272 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa.

Itse sain tästä asiasta pienen maistiaisen, kun laihdutin noin 15 kiloa ja samoihin aikoihin vaalensin hiukseni kampaajan ehdotuksesta. 

Oli oikeasti hämmentävää huomata, miten ihan tavallisissa arkisissa tilanteissa minua huomioitiin ja katsottiin ns. kaksi kertaa. Vähän kuin olisin muuttunut näkymättömästä näkyväksi. 

Nämä oli sellaisia pieniä juttuja, joita tuskin muut huomasivat kuin minä itse. Ero entiseen oli silti aika selkeä.

Oletan, että ihan oikeasti mallinmitoissa olevat, todella kauniit / komeat ihmiset saavat huomiota ja parempaa kohtelua osakseen monin verroin enemmän.

Vierailija
179/272 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Tämä on myös ihan tilastollinen fakta ja useissa tutkimuksissa todettu. 

Vierailija
180/272 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvännäköiset sopivan ikäiset ainakin odottava saavansa hyvää kohtelua, apua, kohteliaisuuksia, tarjoilua jne.  He laskevat paljon ulkonäkönsä varaan.  Mutta kauneus on katoavaa ja totuus iskee kyllä aikanaan vastaan.  Tietyn ikäiset naiset ei enää kiinnosta ja tavalllisten kuolevaisten maailma odottaa. 

Minusta on ihan perusteltua odottaa saavansa hyvää kohtelua, oli ulkonäkö mikä tahansa.

Ja joo onhan se ihan selvää, että ihmiset on liian vajaita kohdellakseen kaikkia tasapuolisesti ikään ja ulkonäköön katsomatta.