Saako hyvännäköinen ihminen parempaa kohtelua?
Onko hyvältä näyttävän ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että hyvännäköinen ihminen saa aina erityiskohtelua. Pitääkö väittämä mielestäsi paikkansa?
Kommentit (297)
Kehonkielellä on viestinnässä ihan valtava merkitys, jota valitettavasti suurin osa suomalaisista ainakaan ei tiedosta juuri lainkaan. Ei katsota kunnolla silmiin, ei hymyillä lainkaan keskustelun aikana, ei naureta toisen jutuille, ei anneta positiivisia pieniä signaaleja siitä että kuuntelee aidosti mitä toinen sanoo (esim. nyökyttely, "aa", "mm", kysytä tarkennuksia tai epäselviksi jääneistä asioista).
Näillä on ihan tutkitustikin suurempi merkitys, kuin sillä MITÄ sanot, eli MITEN asian sanot ja annatko itsestäsi vaikutelman, että olet aidosti läsnä ja kuuntelet toista. Kiinnittäkääpä tähän vaikka töissä huomiota, suurin osa alkaa vain posottamaan omia ajatuksiaan ilman mitään yo. Mainitsemistani hiljaisista kehonkielen viesteistä.
Yllä olevat asiat + perussiisti olemus kuntoon, niillä pääsee jo aika pitkälle ja saatat huomata että sinuun suhtaudutaankin aiempaa paremmin/ystävällisemmin. Ihmiset huomaavat nämä asiat hyvinkin alitajuisesti. Jos olet jo sitä mieltä että ei kukaan sun ulkonäöstä kuitenkaan piittaa ja nuo nätimmät saa huomion kuitenkin, väitän että todennäköisesti jätät myös yllä mainitsemia hiljaisia viestejä tekemättä.
Kauhea kohtalo olla kaunis . Vain vihaa kateutta saa osakseen hyväksikäyttäjiä. Ilkeyttä.
Totta kai. Vaikka olen joskus sosiaalisesti kömpelö yms., olen aina silti helposti saanut huomiota naisilta. Toki voi olla, että lopulta aliarvioinkin sosiaalisia kykyjäni, mutta uskallan silti väittää, että naisia on aina ollut kiitos keskimääräistä paremman ulkonäköni. Ilman näitä apuja minulla olisi vaikeampaa. Esimerkiksi olen hyvin tottunut saamaan sanallisia kehuja naisilta ulkonäöstäni, kun taas kuulemani perusteella monelle miehelle tämä on melkein täysin vieras ilmiö. Ja tietenkin myös teoin naiset näyttävät mielenkiintonsa. Ja toki ulkonäkö vaikuttaa myös monessa muussa asiassa kuin pelkästään pariutumisessa, mutta tässä asia näkyy suoraviivaisimmin.
Ei saa parempaa kohtelua. Itse olen saanut koko elämäni huonoa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonäkö, mutta ootko pukeutunut nukkavierusti vai yläluokkaisesti. Tosielämän testi: menin lomalle toppatakissa, ei erityistä palvelua. ostin lomalla liian kalliin duffelin citystä ja laitoin päälle paluumatkalle , lentokentällä sai heti erityistä huomiota, haluttiin nostaa palvelu seuraavalle tasolle. Kyllä mä huomasin.
Tarpeeksi kauniilla naisilla ei ole mitään merkitystä mitä vaatteita pukee.
Ei välttämättä, nöyrä, avulias asenne on tärkeämpää kuin säihkyvä kauneus.
Voi varmaan johtua siitäkin että pelkäävät sen naisen kompastuvan vaatteisiinsa/ kenkiinsä ja eivät halua vahingossa ajaa jonkun yli. Ja pervot haluavat nähdä jotain tarkemmin ja lähempää, hyh.
Vierailija kirjoitti:
On esim. Tutkittu suojatien ylittämistä. Sama nainen pukeutui peittävästi niin autot eivät pysähtyneet mutta kun oli paljasta pintaa ja hiukset auki niin lähes jokainen auto pysähtyi ja päästi tien yli.
edellinen on Vastaus tähän.
Olen itse ihan kivan näköinen ja katson mitä päälleni laitan sekä meikkaan ja olen ystävällinen. En kuitenkaan ole mikään maailmanluokan kaunotar enkä pyntätty viimeisen päälle ja saan hyvää kohtelua. Kuitenkin olen huomannut, että kun teini on mukanani joka on oikeasti missiluokkaa ja vaikka hän käyttäytyy normaalisti eikä etsi huomiota myyjiltä saatika puhuttele niin ero on huimaava, myyjät olipa he miehiä tai naisia suorastaan sulavat tyttäreni edessä. Ällistyin kun huomasin tämän. Niin oli kyllä kun tyttö oli pieni ja oletin johtuvan siitä, mutta sama meno jatkuu. Asumme isossa kaupungissa, pikkupaikkakunnalla tuon ymmärtäisi.
No tietenkin saa. Jokainen tajuaa sen jo ihan arkijärjellä, mutta asiaa on myös tutkittu ja vastaus on kyllä. Asiallista kohtelua saa kyllä ihan taviskin useimmiten.
Exäni väitti aina näin, että saan parempaa palvelua koska olen nätti nainen. Olen kuitenkin asiakaspalvelijoille ja muille ihmisille aina ystävällinen, hymyilen enkä pura turhautumistani heihin. Exäni taas saattoi yrityksen toimintaan, tuotteisiin tai palveluihin turhautuneena olla todella ilkeäkin asiakaspalvelijoille. Ei suostunut kuitenkaan nähdä, että omalla käytöksellä voisi olla kytköstä, helppo syyttää sitä, että paremman näköiset saa parempaa palvelua kun katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Saa ja ei. Kateellisuus nostaa aina päätään kauniin ihmisen kohdalla. Varsinkin naisten keskuudessa.
Jos saa erityiskohtelua esim. työpaikalla, luonnollisesti muita naisia ottaa päähän. Ja näissä tilanteissa työpaikan miehet vetävät heti kateuskortin esiin, eikä siitä silloin ole kysymys vaan yhdenvertaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Osittain tuntuisi näin olevan, osittain ei. Esimerkkinä naistaksinkuljettaja, joka koittaa hipelöidä kättäni tai jalkaa ja kyselee henkilökohtaisia asioita. 50% fiilis on että kiva kun joku tykkää, 50% fiilis on että voisi sitä ilman tällaistakin tulla toimeen taksimatkan verran..
Roolit jos olisi toisinpäin, puhuttaisiin seksuaalisesta ahdistelusta,canceloitaisiin ja menisi maine sekä työpaikka.
Tasa-arvoa Suomen malliin siis.
Ulkomailla hieronnassa (joo aivan oikeassa hieronnassa..) käytyäni sain joka kerta -50% alennuskupongin ja toivottiin että palaan takaisin pian.Se 1h aika josta sovittiin venui aina puoli tuntia yli eikä naishierojalla ollut mikään kiire päästää minua pois.Yli menneestä ajastakaan ei veloitettu ja useammin kuin kerran nainen vahingossa osui haarovälillään sormiini kun makasin mahallani ja käteni oli vain paikallaan.
Ennenkuin joku alkaa vinkumaan, maa ei ollut Thaimaa, vaan Japani.Kioton hierojatar oli vielä kauniskin.Tykkäsi ilmeisesti ulkonäöstäni kovasti kun samalla hierojalla käynyt Japanilainen kaveri ei ollut koskaan saanut alennuskuponkia tai muutakaan vastaavaa kohtelua siellä käydessään.
Ja sitten heräsit unestasi ja katsoit peiliin.
Kyllä saa. Ero on älytön. Laihdutin obeesista laihaksi. Siitä sitten kunnon punttikuuria päälle. Lihavana/ laihana ei oikeasti jäänyt oikeastaan koskaan mitään positiivisia kokemuksia asiakaspalvelusta..
Treenattuna, alkoi kiinnostaa ulkonäkö enemmän. Vaatetus yms. 10v sitten tapahtui tämä mun muutos. Ihan älyttömän paljon kaikkea erikoista. NS ilmaisia lounaita onkin olemassa. Nyt alkanut kondis rapistua ja ikää tulemaan niin huomaa että asiakaspalvelu alkaa muuttua tylympään suuntaan.
Luultavasti saa, ainakin alkuun. Pidemmässä liikesuhteessa tai jopa vähän kauemmin kestävässä palvelutilanteessa käytös kuitenkin vaikuttaa.
Saa ihan tutkittu juttu mm. Ostoksilla.
Osittain tuntuisi näin olevan, osittain ei. Esimerkkinä naistaksinkuljettaja, joka koittaa hipelöidä kättäni tai jalkaa ja kyselee henkilökohtaisia asioita. 50% fiilis on että kiva kun joku tykkää, 50% fiilis on että voisi sitä ilman tällaistakin tulla toimeen taksimatkan verran..
Roolit jos olisi toisinpäin, puhuttaisiin seksuaalisesta ahdistelusta,canceloitaisiin ja menisi maine sekä työpaikka.
Tasa-arvoa Suomen malliin siis.
Ulkomailla hieronnassa (joo aivan oikeassa hieronnassa..) käytyäni sain joka kerta -50% alennuskupongin ja toivottiin että palaan takaisin pian.Se 1h aika josta sovittiin venui aina puoli tuntia yli eikä naishierojalla ollut mikään kiire päästää minua pois.Yli menneestä ajastakaan ei veloitettu ja useammin kuin kerran nainen vahingossa osui haarovälillään sormiini kun makasin mahallani ja käteni oli vain paikallaan.
Ennenkuin joku alkaa vinkumaan, maa ei ollut Thaimaa, vaan Japani.Kioton hierojatar oli vielä kauniskin.Tykkäsi ilmeisesti ulkonäöstäni kovasti kun samalla hierojalla käynyt Japanilainen kaveri ei ollut koskaan saanut alennuskuponkia tai muutakaan vastaavaa kohtelua siellä käydessään.