Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimavirkailija kysyi minulta, onko minulla auto. Vastaukseni närkästytti häntä melkoisesti.

Vierailija
05.03.2025 |

Vastasin nimittäin, että ei ole ja sellaisen hankkiminen ja ylläpitäminen 595 €:n työmarkkinatuella on mahdotonta. Ja nyt lähden kirjoittamaan taas yhtä työhakemusta. Edelliseen hakemaani työpaikkaan oli yli 300 hakijaa, mutta minä en luovuta. Auton voin kyllä hankkia, mutta vasta sitten, jahka työllistyn.

Kommentit (270)

Vierailija
241/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikäräyttelijällä oli yli vuoden se sama paikka ilmoitettuna avoimissa työpaikoissa. Hän oli jo ottanut sitä työtä hoitamaan pari tyyppiä työssäoppimisjaksolle. Tää selvisi, kun parin kk kuluttua hänelle soitti toinen työnhakija.

Niin vaan oli paikka vuoden kokoajan auki.

Että sellainen harrastus sillä tyypillä.

Vierailija
242/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse asiassa tuo rekrytoija toimi siten kuin laki edellyttää eli juuri oikein. Jos työtön kokee, että ei voi ottaa työtä vastaan, niin hänellä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen. Karenssin saa siitä, että ei ota tarjottua työtä vastaan."

Minä en saanut karenssia. Tuollainen töikseen käräyttelijä oli menettänyt jo maineensa sinne työvoimaviranomaisen suuntaan.

Kuvio: Haukkui entiset ja nykyiset työntekijät avoimesti haastattelussa.

- huusi karanteenia kun en halunnut seuraavaksi sylkykupiksi.

-ilmoitti työvoimaviranomaiselle suuruudenharhoissaan, että minulle karanteeni

- karenssia ei tullut, koska työnantaja puhuu rumasti( yksi on laiska jne. ympäri kyliä) työntekijöistä, eikä tee työsopimusta, josta ilmenisi sovittu palkka, tuntien määrä jne

Kai ymmärrät, että sinä et tiedä, mitä työvoimaviranomaiset tekevät ja millä tavalla toimivat. Karenssin saamiseen ei vaikuta se, miten työnantajan rekrytoija toimii, karenssin saa aina työtön työnhakija, joka ei toimi lakien mukaan. Jos sinulle on todistettavasti tarjottu töitä vaikka, niin työnantajan huutaminen ei vaikuta karenssiisi, jos et työtä ota vastaan.

Sinä keksit nyt tarinan, jolla ei ole todellisuuspohjaa, koska työvoimaviranomaisen tulee tutkia kaikki heille kerrotut työstäkieltäytymisepäilyt ja kun katsot laista, niin siellä ei ole mitään lieventävää asianhaaraa siitä, että työnantaja ei ole kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikäräyttelijällä oli yli vuoden se sama paikka ilmoitettuna avoimissa työpaikoissa. Hän oli jo ottanut sitä työtä hoitamaan pari tyyppiä työssäoppimisjaksolle. Tää selvisi, kun parin kk kuluttua hänelle soitti toinen työnhakija.

Siis mikä harrastus? Toimi yhdessä oppilaitoksen kanssa ja tarjosi työssäoppimispaikkoja opiskelijoille? Olipa kamala ihminen!

Vierailija
244/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä keksit nyt tarinan, jolla ei ole todellisuuspohjaa, koska työvoimaviranomaisen tulee tutkia kaikki heille kerrotut työstäkieltäytymisepäilyt ja kun katsot laista, niin siellä ei ole mitään lieventävää asianhaaraa siitä, että työnantaja ei ole kiva."

Ei tullut minulle karenssia. Koita nyt tajuta se.

Mahtoi ammattikäräyttelijää vítuttaa.

Vierailija
245/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä harrastus? Toimi yhdessä oppilaitoksen kanssa ja tarjosi työssäoppimispaikkoja opiskelijoille? Olipa kamala ihminen!

Harrastuksena haastatella työnhakijoita, ja sitten käräytellä heitä. Haastattelee ja pitää paikkaa avoimena, vaikka ei tarvitse työntekijää siihen työhön, josta ilmoittaa avoimissa työpaikoissa.

Siihen paikkaan ei todellakaan tarvittu enää palkattua työntekijää, koska työn hoiteli ilmaiset työssäoppijat.

Vierailija
246/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä autoa millään kortilla ajeta.

Olin psykologin arviossa ja sitä ennen oli sairaanhoitajan haastattelu. Sairaanhoitaja kysyi olenko kaahaillut auton kanssa niin sanoin etten ole koska minulle ei ole autoa eikä korttia. Siihen hän sanoi, että ei sitä autoa kortilla ajeta. Näköjään kaksisuuntaisen mielialahäiriön omaavat ei koe tarvetta noudattaa lakia. 

Vierailija
247/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä keksit nyt tarinan, jolla ei ole todellisuuspohjaa, koska työvoimaviranomaisen tulee tutkia kaikki heille kerrotut työstäkieltäytymisepäilyt ja kun katsot laista, niin siellä ei ole mitään lieventävää asianhaaraa siitä, että työnantaja ei ole kiva."

Kyllä sulle se karenssi tuli, tarkistin tiedoistasi.

Vierailija
248/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä ja ilmoitin asiasta asiallisesti, kuten tapoihin kuuluu, mutta te-toimiston virkailija oli erittäin näreissään eikä millään voinut uskoa minun saaneen töitä ja pyysi tästä selvitystä. Kysyin luonnollisesti eikö riitä, että olen ilmoittanut sivujen kautta asiasta sekä kerroin saman tuon puhelun aikana. Ei riittänyt vaan piti tehdä kirjallinen selvitys työllistymisestä. Aivan naurettavaa, nöyryytyksestä puhumattakaan, mutta viisaana ihmisenä epäilen syyksi sen ettei virkailija itse saanut bonareita työllistymisestäni, koska olin itse hakenut ja saanut työn oma-aloitteellisesti. Tämä tarina on tosi.

Vierailija
249/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut. Ja se sua pännii.

Vierailija
250/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie pääsin myyjän tehtäviin, mutta ei ollut mahdollista vessataukoihin. Eli pissaamatta olisi pitänyt olla yli 8h päivässä.

Lopulta päästin alleni, mutta tätä oli jatkunut jo noin 4kk ja yritin hakea apua mt-puolelta, koska olni ahdistunut ja menettänyt yöuneni vaivan takia.

Vessataukoihin ei ollut mahdollisuutta ja liittoonkin olin yhteydessä. Karenssia tuli lopulta, mutta mielenterveyskin meni.

Minusta sse oli kiusaamista ja en ollut nissä voimissa että olisin jaksanut lähteä oikeuteen asiaa vatvomaan, vaikka liitto oli sitä mieltä. Olin tosi väsynyt ja itkuinen niihin aikoihin. Nyt työkyvyttömyyseläkkeellä asian takia. Ruokataukokin on lakisääteinen!

Tämä tarina ei ole tosi. Lappu liikkeen ovelle, että myyjä on 5 min tauolla, jos olet ollut liikkeen AINOA myyjä.

Vierailija
251/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie pääsin myyjän tehtäviin, mutta ei ollut mahdollista vessataukoihin. Eli pissaamatta olisi pitänyt olla yli 8h päivässä.

Lopulta päästin alleni, mutta tätä oli jatkunut jo noin 4kk ja yritin hakea apua mt-puolelta, koska olni ahdistunut ja menettänyt yöuneni vaivan takia.

Vessataukoihin ei ollut mahdollisuutta ja liittoonkin olin yhteydessä. Karenssia tuli lopulta, mutta mielenterveyskin meni.

Minusta sse oli kiusaamista ja en ollut nissä voimissa että olisin jaksanut lähteä oikeuteen asiaa vatvomaan, vaikka liitto oli sitä mieltä. Olin tosi väsynyt ja itkuinen niihin aikoihin. Nyt työkyvyttömyyseläkkeellä asian takia. Ruokataukokin on lakisääteinen!

Tämä tarina ei ole tosi. Lappu liikkeen ovelle, että myyjä on 5 min tauolla, jos olet ollut liikkeen AINOA myyjä.

Näissä tapauksissa on usein nuoria lähes alaikäisiä ihmisiä töissä ja eivät uskalla, kun pomo huutaa.

Tosi kauheita työpaikkoja monet. Ei edes kerrota missä vessa on tai kerrota mahdollisuuksta taukoihin. Ei ole ruokatuntejakaan yms.

Vierailija
252/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.

No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.

Haukuit tai uhkailit työntekijää? Se on eri kuin vastata, ei minulla ole  autoa, ei ole varaa.

Vierailija
253/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommunisti käräyttelee, koska Neuvostoliitossakin oli pakkotyö.

Vierailija
254/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ruksannut kohdan "ei autoa", kun olen ollut työttömänä. Olen kyllä omatoimisesti löytänyt töitä ja hakeutunut myös kursseille. Korona-aikaan oli onneksi etänä. 

Vierailija
255/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten virkailija kysyy onko työturvallisuuskorttia? Onko trukkikorttia?, Onko ensiapukorttia?, Onko tulityökorttia?, Onko omat turvakengät ja työvaatteet? Ja jos ei niin vaikka työpaikka on epävarma niin kaikki nämä pitää hankkia ja kustantaa omaan piikkiin.

Vierailija
256/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija tekee vain työtää. Joillain ihmisillä on säästöjä. Ei kaikki elä pelkillä kuukausituloilla kädestä suuhun edes työttömyysturvalla.

Vierailija
257/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkailija tekee vain työtää. Joillain ihmisillä on säästöjä. Ei kaikki elä pelkillä kuukausituloilla kädestä suuhun edes työttömyysturvalla.

Ei varmaan kuitenkaan ole hyväksi yleistää asioita ja olettaa mitään. Ja kyllä työnhakemiseen joutuu ihan liikaa laittamaan omia rahoja ja aikaa. Mitä pösilöt ei tajua. Työtön on ihan lainsuojaton rosvo. On kiva kiusata ja kysyä kiperiä kysymyksiä sekä juoksuttaa useissa eri palikkatesteissä.

Vierailija
258/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi tällä hetkellä auto, niin jos sairastuu esim.laillani epilepsiaan, niin jää ajelut ainakin vuodeksi ajamatta.. joten epäkorrektia kysellä tommosta, huomisesta kun ei kukaan tiedä 🤷🏻

Samasta syystä ei kannata työpaikkaa edes hakea koska voi olla että saa jo seuraavana päivänä potkut tai jää vaikka hissiin jumiin.

Itselläni on työpaikka, mutta tuskinpa kukaan autoton hakee paikkaan, jossa autoa tarvitaan. Siksi kysymys on outo virkailijalta. Eikä sillä autollakaan mitään tee, jos ei ole korttia..

Vierailija
259/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten ihmiset keksivät syitä miksi eivät voi mennä työhön minnekkään. Tuet ovat edelleen liian hyviä.

Oletko muuten kommunistisesti myös sitä mieltä että ihmisillä ei ole oikeutta lakkoilla?

Neuvostoliitossahan ei työttömiä ollut ja ei ollut ammattiliittojakaan. Kaikki olivat pakkotyössä. Jos oikeaa työtä ei ollut, niin näyteltiin että oli töitä.

Pohjois-Koreassakin on lentokenttiä joita ei kukaan käytä ja niissä ei ole asiakkaita, mutta lipunmyyjä seisoo uniformussaan ahkerana valmiina palvelemaan.

Hän saa siitä toimeentulonsa...

Kannatat ilmeisesti tämmöistä vammailua?

Vierailija
260/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin pikkurekrytoijilla on noussut kusi päähän.

Kyllä ne sieltä tiputellaan maanpinnalle. Yksi kerrallaan.

🤪

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän