Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?

Vierailija
01.03.2025 |

Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.

Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.

Kommentit (1597)

Vierailija
1281/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siivooja voi kouluttautua ja hakeaa parempipalkkaisia töitä.Et voi verrata 4000 tienannutta ja puolet vähemmän tienaavaa."

Totta kai noita voi verrata. Ei se eläkeläinen enää mitään tuota, joten miksi sille pitäisi tarjota muiden rahoilla parempi elintaso kuin täysipäiväisesti töitä tekevälle?

Tuottaa kyllä sen verran että hyvin moni maksaa eläkkeistään veroa,myös alvia  ym  ja varmaan tiedät mitä niillä varoilla yhteiskunta tekee. Saattaa olla että joku roponen vaikka hyödyttää sinuakin. Mutta ei kai ne sitten mitään tuota,nuo eläkeläiset.

No, ei tuota. Eläkeläinen saa rahat toisten palkoista joten ei oikeasti maksa edes veroja. Eläke on muilta saatua rahaa, ei sitä ole edes itse kerätty kuin murt

Työeläkkeellä olevat saavat eläkkeensä työeläkeyhtiöiden sijoitetuista varoista,joita he ennen ja nykyisin työskentelevät sinne maksavat,osittain.  Sinäkin saat joskus hyötyä noista sijoituksista,kun eläkkeellä kenties olet. Ja yhäkin eläkkeistä menee veroa, useimmat sitä maksaa,ainakin alvia ostoksista. Ei saa noista veroista alennuksia mutta joku yhteiskunnassa niistä ainakin vähän hyötyy .

Vierailija
1282/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nää keskustelupalstat jonkinlainen varaventtiili huonosti voiville ihmisille.  Voi töksäytellä ja laskea lapsellisuutensa valloilleen.

Kyllä minäkin voisin hyvin, kun voisin saada tollasta hyvää eläkettä ja tehdä vielä töitä lisäksi niin, että eläke tulee tilille.

Nyt jos teet 300 eurolla töitä niin 595 työmarkkinatuesta leikataan 300 pois.

Tee enemmän töitä kuin 300 eurolla,ei sinun palkkaa leikata..Siksi poistettiin suojaosuus kun alettiin liikaa laskeskelemaan  ja töitä tehtiin 300 euron verran.

Mitä töitä?

58500 korkeakoulutettua työttömänä.

Jos eläkeläinen tekee töitä niin eläke voida

Päinvastoin,eläkeläisille suunitellaan veronalennuksia jotta he tekisivät töitä.Kadehditko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siivooja voi kouluttautua ja hakeaa parempipalkkaisia töitä.Et voi verrata 4000 tienannutta ja puolet vähemmän tienaavaa."

Totta kai noita voi verrata. Ei se eläkeläinen enää mitään tuota, joten miksi sille pitäisi tarjota muiden rahoilla parempi elintaso kuin täysipäiväisesti töitä tekevälle?

Tuottaa kyllä sen verran että hyvin moni maksaa eläkkeistään veroa,myös alvia  ym  ja varmaan tiedät mitä niillä varoilla yhteiskunta tekee. Saattaa olla että joku roponen vaikka hyödyttää sinuakin. Mutta ei kai ne sitten mitään tuota,nuo eläkeläiset.

No, ei tuota. Eläkeläinen saa rahat toisten palkoista joten ei oikeasti maksa edes veroja. Eläke on muilta saatua rahaa, ei sitä ole edes itse kerätty kuin mur

Niin?Töissä ollessa maksettiin silloim eläkkeillä olevien eläkkeitä.Näin se vaan menee.Samoin työttömät  ei maksa veroja,sinäkin jos olet työtön,saat rahasi muilta.

Vierailija
1284/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työttömänä olen välillä töissä ihan samoin kuin esim. asfalttimiehet, jotka on nyt työttöminä.

Miljoona kertaa on sanottu, että ennen eläkeläisiä oli vähemmän ja eläkkeet pienempiä. Tuolloin ei palkasta mennyt eläkemaksuihin niin paljon kuin nyt.

Vierailija
1285/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työttömänä olen välillä töissä ihan samoin kuin esim. asfalttimiehet, jotka on nyt työttöminä.

Miljoona kertaa on sanottu, että ennen eläkeläisiä oli vähemmän ja eläkkeet pienempiä. Tuolloin ei palkasta mennyt eläkemaksuihin niin paljon kuin nyt.

Aina on eläkkeet , siis tel, laskettu tulojen mukaan.  Tottakai 60-luvun markat näyttävät nyt pieniltä jos niitä vertaa nykyajan rahaan.

Mutta he ovat kaikki jo kuolleet. 60-luvulla eläkkeelle jääneet.

Vierailija
1286/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miljoona kertaa on sanottu että suurin osa eläkeläisistä EI OLE suuria ikäluokkia.Minä olin töissä 1990-2024 ja aivan taatusti olen maksanut näitä korkeita maksuja ja myös suurten ikäluokkien eläkkeitä.Ei vaan tullut mieleen valittaa.

Vierailija
1287/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kirjoittajien toiveet toteutuvat

Kun jäävät eläkkeelle on pienet eläkkeet ja iso verotus.

Vierailija
1288/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nää keskustelupalstat jonkinlainen varaventtiili huonosti voiville ihmisille.  Voi töksäytellä ja laskea lapsellisuutensa valloilleen.

Kyllä minäkin voisin hyvin, kun voisin saada tollasta hyvää eläkettä ja tehdä vielä töitä lisäksi niin, että eläke tulee tilille.

Nyt jos teet 300 eurolla töitä niin 595 työmarkkinatuesta leikataan 300 pois.

Tee enemmän töitä kuin 300 eurolla,ei sinun palkkaa leikata..Siksi poistettiin suojaosuus kun alettiin liikaa laskeskelemaan  ja töitä tehtiin 300 euron verran.

Mitä töitä?

58500 korkeakoulutettua työttömänä.

Eläkeläisten verotusta lasketaan? No, hyvä. Vanhusten hoidosta ollaan taas leikkaamassa. 

Vierailija
1289/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kirjoittajien toiveet toteutuvat

Kun jäävät eläkkeelle on pienet eläkkeet ja iso verotus.

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa. 

https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…

Vierailija
1290/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa

https://www.kela.fi/verotus#tyottomyystuet

Vierailija
1291/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on eläkkeet , siis tel, laskettu tulojen mukaan.  Tottakai 60-luvun markat näyttävät nyt pieniltä jos niitä vertaa nykyajan rahaan.

Mutta he ovat kaikki jo kuolleet. 60-luvulla eläkkeelle jääneet.

Eläkemaksuja on maksettu seuraavasti 

1963-1983 vain 5 miljardia

1984-2009 vain 95 miljardia

2010-2020 jopa 100 miljardia 

Vierailija
1292/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfalttimiehet ovat puolet vuodesta työttömiä niinkuin muutkin työttömät. 

Minä olen ollut joka vuosi 6-12 kuukautta töissä, jopa välillä enemmän kuin asfalttimiehet. 

Vierailija
1293/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut joka vuosi 6-12 kuukautta töissä, jopa välillä enemmän kuin asfalttimiehet. 

Ja itse asiassa olin työhaastattelussa ja odotan kenet valitaan nytkin. 

Osa ei kuulemma pääse edes työhaastatteluun. 

Vierailija
1294/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse asiassa olin työhaastattelussa ja odotan kenet valitaan nytkin. 

Osa ei kuulemma pääse edes työhaastatteluun. 

Tavallaan olisi hyvä, jos nyt saisin vakituisen työpaikan, kun ansiosidonnaista saa 2400 bruttopalkalla 800 netto, ihan umpisurkea. 

Vierailija
1295/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläkkeet tule mistään sijoituksista. 

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista. 

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
1296/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20% otetaan veroa, jos ei toimita uutta verokorttia. Jos ei ole muita tuloja vuoden aikana kuin n. 600 eur/kk tuki, niin lopullinen vero on nollatasoa.

Vierailija
1297/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20% otetaan veroa, jos ei toimita uutta verokorttia. Jos ei ole muita tuloja vuoden aikana kuin n. 600 eur/kk tuki, niin lopullinen vero on nollatasoa.

Ei todellakaan pidä paikkaansa. 

Laskin joskus työmarkkinatuen veroprosentin 17 % ja tuli mätkyt.

Työttömyyskorvauksen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä. 

Joten ei todellakaan ole mitään nollaa. 

Vierailija
1298/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaukselle on ihan oma verokortti, eri kuin palkan verokortti. 

Vierailija
1299/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hyvä, että tulee potkulaki niin ihmiset näkevät ne isot tuet. 

Vierailija
1300/1597 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hyvä, että tulee potkulaki niin ihmiset näkevät ne isot tuet. 

Ja minkäänlaista on hakea töitä, kun joka paikkaan on satoja hakijoita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme