Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa feminismissä ja tasa-arvossa on?

Vierailija
28.02.2025 |

Miksi naiset eivät saisi pitää puoliaan?

Kommentit (1008)

Vierailija
1001/1008 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministit vihaa konservatiivisia miehiä. Miksi olisin ystävä naiselle, joka vihaa minua?

Olen naimisissa oikeistolaisen miehen kanssa. Olen feministi. Tosin minä olen se uskovainen, hän ei. Hänkin on feministi, kannattaa tasa-arvoa. Kumpikaan meistä ei vihaa toista.

Itse en pystyisi feministinä olemaan jonkun partiarkaalisen uskonnon ja oikeistomiehen vanki.

Eikä ole velvollisuuteni selittää näille setämiehille, miksi heitä saakin vihata. 

Feministisen puolueen puheenjohtaja Jardin on islamisti joka mm. hyväksyy seksuaalisen väkivallan.

Mutta kerro meille miten hän haastaa patriarkaattia.

Vierailija
1002/1008 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun feminismissä puhutaan patriarkaatista, ei se tarkoita yksilöitä, vaan systeemiä ja rakenteita. Ja tiedossa on todellakin, että se sama systeemi polkee myös miesten oikeuksia. Tasa-arvo sinällään ei polje miesten oikeuksia."

Kummasti se "rakenteiden purkaminen" kohdistuu aina yksilöihin. Valkoista miestä voidaan syyllistää kollektiivisesti maailman pahuudesta, mutta muiden kulttuurien miehiä ei sitten voikaan vastuuttaa seksirikostilastojen yliedustuksesta, vaan länkytetään "espoolaismiehistä". Make it make sense.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1008 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä tämä poikien ja miesten vihan aktivismi näkyy? Onko konkreettista näyttöä että ovat feministejä ja ajavat ryhmänä naisten tasa-arvoa? Vai sekoitatko nämä ihmiset ihan vain ihmisiin, jotka sekoilevat somessa? Anna siis konkretiaa, älä mutuilua. "

Feministisen ajatushautomon Saara Särmä kyseenalaistaa valkoisen heteromiehen ihmisarvon.

Ole hyvä.

Vierailija
1004/1008 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministit vihaa konservatiivisia miehiä. Miksi olisin ystävä naiselle, joka vihaa minua?

Olen naimisissa oikeistolaisen miehen kanssa. Olen feministi. Tosin minä olen se uskovainen, hän ei. Hänkin on feministi, kannattaa tasa-arvoa. Kumpikaan meistä ei vihaa toista.

Itse en pystyisi feministinä olemaan jonkun partiarkaalisen uskonnon ja oikeistomiehen vanki.

Eikä ole velvollisuuteni selittää näille setämiehille, miksi heitä saakin vihata. 

Feministisen puolueen puheenjohtaja Jardin on islamisti joka mm. hyväksyy seksuaalisen väkivallan.

Vasemmisto ja feministit ovat Koraanin kanssa samaa mieltä naisista ja homoseksuaaleista. Vai mikä muu selittää heidän Islam-fanituksensa? Luulisi tosiaan, että ulina toksisuudesta ja patriarkaatista kohdistuisi enemmän siihen suuntaan.

Vierailija
1005/1008 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ja feministit ovat Koraanin kanssa sama

Feministit ovat paradoksaalisesti äänekkäimmillään kun kirjaimellisesti katsovat hiljaa vierestä kun siskoja kivitetään aviorikkeistä hengiltä Afghanistanissa ja Iranissa. Siihen ei uskalleta sanoa mitään. Vielä irvokkaampaa on se, että feministit seisovat rinta rinnan vaahtosuisten imaamien kanssa kun nämä julistavat fatwoja Ayaan Hirsi-alille. Hirsi-alia doxxaa islamisteille nimenomaan vasemmistolaiset ja feministit.

Mutta auta armias jos suomalainen mies on nukahtanut haarat vähän levällään metroon, sitten paasataan pitkin nettiä miten ilmeistä naisviha on julkisissa kulkuneuvoissakin.

Jokainen feministi on ylläolevan vuoksi pelkästään kurja pelkuri. Jokainen on totaalinen paskahousu. 

Vierailija
1006/1008 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Feminismi on sosiaalisten, poliittisten ja ideologisten liikkeiden kokonaisuus, joka pyrkii sukupuolten tasa-arvoon ja naisten oikeuksien parantamiseen. Se analysoi ja purkaa sukupuolittuneita valtasuhteita ja normeja, jotka voivat johtaa syrjintään tai rajoittaa ihmisten elämää. Feministiset liikkeet ovat kampanjoineet naisten oikeuksien puolesta muun muassa äänioikeuteen, koulutukseen, työhön ja palkkaan liittyen."

Yksinkertaisuudessaan näin. Kauhean vaikea ymmärtää, miksi edes pressan rouva olis tästä eri mieltä. 

Sit on suuntauksia, jotka ovat äärimmäisiä. Niitä en edes minä allekirjoita.

Tämä Suzanne varmaan tarkoitti, että on samojen tasa-arvoasioiden kannalla kuin feministit, ja paneutuu myös naisia koskettaviin asioihin kuten lähisuhdeväkivalta ja vaihdevuodet, mutta ei halua va

Olen ikäni ollut feministi. Olisi hassua nyt yhtäkkiä sanoa, etten olekaan, kun toiset liittää käsitteeseen aiheita, joita itse en kannata. Olen kuitenkin elämäntavoiltani suht konservatiivinen. Naimisissa, lapsia ja kirkkoon kuuluva. Nämä eivät ole ristiriidassa sen kanssa, että uskon myös tasa-arvoon ja siihen, ettei se edelleenkään ole itsestään selvyys. 

No feministi et kyllä ole, jos kuulut kirkkoon ja olet konservatiivinen. Korkeintaan joku taantumuksellinen terf. 

Vierailija
1007/1008 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sellaiset tyypit puhuvat itsestään feministeinä, jotka eivät edes tiedä naisen määritelmää. Mitä naiseus, tasa-arvo ja naiserityisyys tarkoittavat, jos naisella voi olla penis ja mies voi synnyttää? Vaikea ottaa vakavasti vassuja, joilla biologian perusteet ovat täysin hakusessa. 

Vaikka naisen määritelmä voi vaihdella yksilöittäin, ei tarkoita etteikö naisten asioita voi edistää, jokainen ajaa naisten asioita omista lähtökohdistaan.

Sinä et näe mitään perustetta tunnistaa naisia biosukupuolen perusteella omana poliittisena luokkanaan? Naisilla ei ole mitään yhdistäviä tekijöitä ja kokemuksia biologisten ominaisuuksien perusteella?

Entä miehet? Mikä on mies?

Se on sika

Vierailija
1008/1008 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, tasa-arvossa ja perinteisessä feminismissä ei ole mitään pahaa.

MUTTA naisena en kannata tätä uutta modernia feminismiä ja aktivismin omaista naisasiaa, missä pääosin vihataan poikia ja miehiä. Tehdä suurta hallaa levittämällä vihapuhetta koko yhteiskunnalle, eikä vähintään tytöille ja naisille.

Sen voi suoraan katsoa mielenterveystilastoista, voiko tytöt ja naiset tämän aatteen alla paremmin? Eivät. Mielenterveyshäiriöt lisääntyvät samaa tahtia kuin aate leviää. Mielenterveyshäiriöitä on selvästi enemmän sillä poliittisella puolella missä tätä aatetta kannatetaan. 

Minä naisena kannatan tasa-arvoa, mutta tiedostan myös naisten ja miesten erilaisuuden.

Tasapäistäminen ei ole tasa-arvoa. 

Missä tämä poikien ja miesten vihan aktivismi näkyy? Onko konkreettista näyttöä että ovat feministejä

Laitapa Googleen hakusanaksi "vihaan miehiä". Tulee kirjallisuutta, artikkeleita ja podcasteja yleä ja Hesaria myöten.

Laita asetelma toisin päin, ja katso mitä hakutuloksia saat. Artikkeleita misogynian vaarallisuudesta ja ääriajattelusta :D

No, ainakaan tasa-arvo ei tässä asiassa toteudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän