Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko siirtynyt poliittisesti vasemmalta oikealle tai päinvastoin?

Vierailija
27.02.2025 |

Itse olin nuorempana varsin vasemmistolainen, mutta opiskelujen ja arjen kohtaamisten myötä siirtynyt oikealle.

Kommentit (228)

Vierailija
121/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vihreä, siitä kokoomuksen kautta persuihin. Kai aika tavallinen tarina. 

Aika paljon olen persujen kanssa puhunut mutta en yhdenkään, joka olisi koskaan vihreitä äänestänyt. Tavallinen tarina tämä tuskin on senkään vuoksi, että tyypillinen vihreiden äänestäjä on korkeakoulutettu, tyypillinen persujen äänestäjä taas ei ole. Näin tuskin voisi olla, jos kyseessä olisi millään tavalla yleinen tapahtuma. Vai takavarikoidaanko persujen äänestäjiltä tutkinnot? Sinänsä se olisi kyllä ihan loogista

Minä ainakin äänestin vihreitä sekä vasemmistoa nuorena ja insinööriksi valmistuttuani oikeistolaistuin. Ehkä teillä siellä Vihreissä on hieman väärä kuva siitä keitä puolueita äänestää.

Eihän vihreät ole

Viime edk-vaalien vaalikonevadtauksissa se oli puolueena enemmän vasemmalla kuin vasemmistoliitto.

Vierailija
122/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon olen persujen kanssa puhunut mutta en yhdenkään, joka olisi koskaan vihreitä äänestänyt. Tavallinen tarina tämä tuskin on senkään vuoksi, että tyypillinen vihreiden äänestäjä on korkeakoulutettu, tyypillinen persujen äänestäjä taas ei ole. Näin tuskin voisi olla, jos kyseessä olisi millään tavalla yleinen tapahtuma. Vai takavarikoidaanko persujen äänestäjiltä tutkinnot? Sinänsä se olisi kyllä ihan loogista

Minä ainakin äänestin vihreitä sekä vasemmistoa nuorena ja insinööriksi valmistuttuani oikeistolaistuin. Ehkä teillä siellä Vihreissä on hieman väärä kuva siitä keitä puolueita ääne

Vihreät on kerta toisensa jälkeen ilmoittanut, että heillä ei ole talouspoliittista ideologiaa. He ovat vihreitä (ainakin teoriassa) ja liberaaleja (tämän monet sekoittavat vasemmistolaisuuteen). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista typerimmät kannattavat vas.puolueita ja sen on tullut todistetuksi työssäni, jossa kohtaan näitä typeryksiä harvase päivä. 

Vierailija
124/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalle

Vierailija
125/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena äänestin vihreitä ja demareita. Sen jälkeen kun vihreät muuttui ympäristöpuolueesta friikkipuolueeksi ja demarit työläisten puolueesta tuensaajien puolueeksi  olen äänestänyt persuja ja kokoomusta.

Vain vähä-älyinen äänestää kokoomusta tai persuja

Kyllä viimeisen tutkimuksen mukaan SDP:tä äänestää kaikista vähiten koulutetut. 

Miksi persut kokevat tarpeelliseksi levittää tällaista höpönlöpöä? Yhtäältä ollaan sitä mieltä ettei koulutustasolla ole mitään väliä ja korkeakoulut ovat mädätyslaitoksia, toisaalta levitetään tällaisia valheita sen sijaan että oltaisiin ylpeitä siitä työläistaustasta. 

Taitaa olla tilastojen lukua edessä myös demareilla.

Vierailija
126/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista typerimmät kannattavat vas.puolueita ja sen on tullut todistetuksi työssäni, jossa kohtaan näitä typeryksiä harvase päivä. 

Kaikki tuntemani korkeakoulutetut äänestävät vasemmistoa, matalasti koulutetut eivät

Vierailija
127/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen haukkuminen ja pienen otannan perusteella johtopäätöksien vetäminen ovat kiistattomia älykkyyden merkkejä. 

Vierailija
128/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti eroa Helsingin ja pikkupaikkakuntien välillä. Monet helsinkiläiset DI- ja KTM-kaverit äänestävät Halla-ahoa ja muita akateemisia persuja. Vihreiden äänestäjät lienevät pääasiassa eri tiedekunnista.

eri

Nytkin monta korkeakoulutettua Persujen listoilla kuntavaaleissa. 

Vierailija
129/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelee ne kaikki ääniä saadakseen. Olen liikkuva äänestäjä. 

Vierailija
130/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti eroa Helsingin ja pikkupaikkakuntien välillä. Monet helsinkiläiset DI- ja KTM-kaverit äänestävät Halla-ahoa ja muita akateemisia persuja. Vihreiden äänestäjät lienevät pääasiassa eri tiedekunnista.

eri

Jaaha, että oikein monet DI/KTM kaverit äänestävät persuja? Ja silti Helsingissä persuilla on kannatus RKP:n luokkaa??

Vierailija
131/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin vaan menee, että vähävaraiset/köyhät kannattavat niitä puolueita, jotka lupailevat eniten ilmaista rahaa. Ja ne, jotka oikeasti paiskivat kunnolla töitä ja makselevat kaiken omasta pussistaan ilman mitään tukihimmeleitä, kannattavat oikeistopuolueita. 

Vierailija
132/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti eroa Helsingin ja pikkupaikkakuntien välillä. Monet helsinkiläiset DI- ja KTM-kaverit äänestävät Halla-ahoa ja muita akateemisia persuja. Vihreiden äänestäjät lienevät

Ja kokoomuksen sekä vasemmistoliiton (koulutettujen keskuudessa suosituimmat) listoilla paljon kouluttamattomia. Mitä sitten? 

Vierailija
133/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisilmäinen mailmanparantaja vai kyyninen ilkimys? Siinä valintamahdollisuudet.

Vierailija
134/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin vaan menee, että vähävaraiset/köyhät kannattavat niitä puolueita, jotka lupailevat eniten ilmaista rahaa. Ja ne, jotka oikeasti paiskivat kunnolla töitä ja makselevat kaiken omasta pussistaan ilman mitään tukihimmeleitä, kannattavat oikeistopuolueita. 

Höpöhöpö

t: hyvin tienaava vasemmistoa äänestävä nainen

Vierailija
135/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani korkeakoulutetut äänestävät vasemmistoa, matalasti koulutetut eivät

Korkeakoulutus ei kerro itsessään mitään.

Olen käynyt ties kuinka monen korkeakoulutetun, julkkiksen, politiikon ym. asunnossa huoltohommissa ja se typeryys ei ole ammatista kiinni vaan ihan ihmisestä itsestään.

Vierailija
136/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtynyt niin paljon vasemmalle, että kohta siirryn seinästä läpi.

Ei tarvitse muuta, kuin seuraa persujen tekemisiä hallituksessa, ja republikaanien touhuja USAssa. Siinä on demokratia kaukana.

Olen alkanut miettiä politiikkaa vasta kun on ollut enemmän joutilasta eli vapaata aikaa. Oikeistolaisuushan on perinteisesti tarkoittanut taantumusta, kehityksen pysähtymistä yhteiskunnassa kaikilta muilta paitsi rikkailta. Niin se näkyy toimivan nytkin. Ennätysosinkoja kehutaan jaettavan mutta yhteiskunnan toiminnat huononee. Vasemmistolaisuus taas on perinteisesti edistyksellistä eli yhteiskuntaa kehittävää toimintaa jota jotkut haluavat ajaa alas. 

Vierailija
137/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen siirtynyt oikealta vasemmalle.

Syitä ovat,

1. matkustelu mm. Amerikassa 2. kaverikapitalismin näkeminen läheltä ja monessa ilmenemismuodossa 3.se, että todellakaan kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia ja mitä vaan voi sattua ihan sinusta riippumattomista tekijöistä (voi vaikka jäädä rattijuopon alle, tai omata oppimisvaikeuksia) 4. osakkeiden ostaminen ja sitä kautta sen tajuaminen ettei yritykset kaadu palkanmaksuun vaikka näin olin esim. paperiteollisuuden lööppien perusteella luullut.

Ehkä sellainen sivistysporvarius voisi tuntua jotenkin omalta, mutta nyt sellaista ei ole näkyvissä vaan päinvastoin, joten äänestän vihreitä, SDP:tä tai vasemmistoliittoa ehdokkaan perusteella. 

Vierailija
138/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten et tunne paljoakaan ihmisiä. Mutta omapahan on ongelmasi.

Vierailija
139/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

t: hyvin tienaava vasemmistoa äänestävä nainen

Sitten olet positiivinen poikkeus. Ja innokas verojenmaksaja.

Vierailija
140/228 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelee ne kaikki ääniä saadakseen. Olen liikkuva äänestäjä. 

Hyvin sanottu. Näinhän se menee. Äänestät parasta mikä onkin paskin loppupeleissä ja se sama toistuu, toistuu ja toistuu, puolue vain vaihtuu eikä mikään muutu todellisuudessa parempaan vaikka aina toivot sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi