Sodastream Terra
Multa hajosi äskettäin vanha Sodastream, joka palveli uskollisesti monta vuotta. Halusin ostaa saman valmistajan eli aidon Sodastreamin tilalle, koska hajonnut laite oli niin hyvä.
Ensimmäinen asia minkä tajusin ostamastani Terrasta oli, ettei se ole lähellekkään samanlainen mitä vanha vehje. Klassisten Sodastream muovipullojen pitäisi kuitenkin olla yhteensopivia tuon kanssa huolimatta kaikista uusista käyttöä "helpottavista" uudistuksista. Uudenmallisen kaasupullon jouduin toki hankkimaan.
Olen tässä yrittänyt tehdä kuplajuomaa Terralla useita kertoja ja käyttökokemukseni on suorastaan huono. Koska pulloa ei kierretä paikalleen vaan työnnetään, ei se tunnu millään napsahtavan oikealle kohdalleen. Niinä kertoina, kun olen saanut pullon paikoilleen ja aloittanut kuplien lisäämisen tuntuu kuin osa kaasusta menisi hukkaan, sillä pullo ei selvästikään ole ilmatiiviisti paikoillaan. Kuulen jatkuvasti suhinaa pullon ja sodastreamin välistä.
Onko tässä nyt tarkoituksella tehty enemmän kaasua kuluttava malli markkinoille? Aikasemmalla vehkeellä riitti 3 painallusta hyvin ja juomasta tuli väkevää vissyä. Olen todella pettynyt. 100 euroa mennyt rahaa tähän turhuuteen. Onko muilla Sodastream käyttäjillä ollut samoja kokemuksia?
Kommentit (4)
Jos joudun käyttämään näin paljon kaasua juoman hapottamiseen niin aivan varmasti tulee paljon kalliimmaksi mitä vissyn hakeminen Lidlistä.
Älkää ostako Sodastreamiä! Laitteet tehdään Israelissa. Valtio syyllistyi juuri kansanmurhaan ja pommitti hengiltä yli 15 000 lasta!