Oletko siirtynyt poliittisesti vasemmalta oikealle tai päinvastoin?
Itse olin nuorempana varsin vasemmistolainen, mutta opiskelujen ja arjen kohtaamisten myötä siirtynyt oikealle.
Kommentit (228)
Vasuri olin minäkin nuorena ja oikealle sitten siirryin vanhemmiten. Tuohan on se normaali suunta, kun vanhemmiten joutuu ottamaan vastuun omasta elämästään.
Samoin vasemmalta oikealle, taloustieteen opinnot auttoi ymmärtämään miten maailma makaa.
Oikealle suunta. Suomi ei ole sosiaalitoimisto. Jokaisen pitää yrittää.
Minä olen aina ollut keskellä, muu maailma on mennyt vasemmalle
Persujen tulon myötä olen siirtynyt enemmän vasemmalle. Kokoomus on ollut joskus suhteellisen liberaali ja hyväksyttävissä mutta persujen öyhötys ja valehtelu kaikesta on vaikuttanut. Samoin ikä on tuonut tiettyjä muutoksia ajatteluun.
Olen pysynyt paikallani keskeltä vähän oikealla, mutta nimitys on muuttunut äärioikeistoksi.
Olen pysynyt vasemmalla mutta maltillistunut. Eli nyt katselen demariehdokkaita, ennen vassareita.
Jaa, minä siirryin oikealta vasemmalle.
Vasemmalta oikealle.
Nykyiset vasemmistolaiset on niin sekaisin, ettei niitä enää voi äänestää. Eikä ne aja mun etujanikaan enää.
En. Palkka on keskiluokkaistunut, mutta olen edelleen työväkeä ja punalippu liehuu.
Vierailija kirjoitti:
Vasuri olin minäkin nuorena ja oikealle sitten siirryin vanhemmiten. Tuohan on se normaali suunta, kun vanhemmiten joutuu ottamaan vastuun omasta elämästään.
Kun alkaa sijoittaa, maailmankatsomus muuttuu egoistisemmaksi.
Äänestin aiemmin demareita, mutten enää sen jälkeen, kun Näkkäläjärvi valittiin puoluesihteeriksi.
En ole vielä löytänyt uutta puoluetta.
En ole siirtynyt tai edes hoiperrellut, koska en kuulu tuuliviireihin.
Tiellä istujat teki minusta äärioikeistolaisen. Olin aiemmin keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Oikealle suunta. Suomi ei ole sosiaalitoimisto. Jokaisen pitää yrittää.
Tarkoitat, että jokaisen pitää onnistua pysyäkseen elossa?
En ole.
Oon vanhan liiton nainen.
Olen aina ollut äärikonservatiivi. Ongelma on siinä että olen myös humanitaarinen joten eipä löydy suomen poliittiselta kartalta ketään jota äänestää.
En ole ollut kallellani kumpaankaan suuntaan äänestäessäni jotain puoluetta. Olen äänestänyt sitä ehdokasta ja sitä puoluetta, joka sillä kertaa on tuntunut siltä, että todennäköisesti aiheuttaa vähiten vaurioita.