Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko siirtynyt poliittisesti vasemmalta oikealle tai päinvastoin?

Vierailija
27.02.2025 |

Itse olin nuorempana varsin vasemmistolainen, mutta opiskelujen ja arjen kohtaamisten myötä siirtynyt oikealle.

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmalta oikealle. 

Olin nuorena todella idealistinen. Arvojeni muuttumiseen vaikutti paljon opiskeluvuodet Tampereella. Olen aina ollut kova tekemään töitä ja kasvavassa määrin otti päähän se, että tuttavat päätyivät tuossa vaiheessa elämään tuilla, polttamaan pilveä ja elämäntaiteilemaan. Tietyissä piireissä yhteiskunnan rahoilla elämistä vailla mitään muuta omaa panosta kuin lastenteko tai päämäärätön yliopisto-opiskelu pidetään parempana kuin tienaaminen ja verojen maksaminen.

Tuosta on jo 20 vuotta ja edelleen tietyt tutut elävät tukien varassa. Kummallista, että minua paheksutaan, kun omistan asunnon ja metsää, tai pääsen halutessani käymään ravintolassa, yksityislääkärillä tai lomilla. Varsinkin se metsänomistus tuntuu vihervassareita risovan.

Jotta sinulla voi olla paljon, täytyy muilla olla huomattavasti vähemmän. Tietyst

Jonkun omaisuus ei ole suoraan pois jonkun toisen omasta. Rahaa ei ole olemassa kiinteää määrää, joka jaetaan väestön kesken. Tämä väite on hyvä esimerkki vasemmiston talousosaamisesta, mikä on suurin syy siihen, että olen aina äänestänyt oikeistoa. 

Vierailija
222/228 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin aiemmin demareita, mutten enää sen jälkeen, kun Näkkäläjärvi valittiin puoluesihteeriksi.

En ole vielä löytänyt uutta puoluetta.

"Tapaus Mikkel Näkkäläjärvi: Nyt puhuu kissansa menettänyt demarimummo eläimet räjäytettiin, syntymäpäivästä tuli surujuhla!"

https://www.seiska.fi/kotimaa/tapaus-mikkel-nakkalajarvi-nyt-puhuu-kiss…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti oikealle olen siirtynyt jo vuosia sitten. Ja on pitkä elämä kokemukseen takana. T. Ikäihminen. 

Vierailija
224/228 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmalta oikealle. 

Olin nuorena todella idealistinen. Arvojeni muuttumiseen vaikutti paljon opiskeluvuodet Tampereella. Olen aina ollut kova tekemään töitä ja kasvavassa määrin otti päähän se, että tuttavat päätyivät tuossa vaiheessa elämään tuilla, polttamaan pilveä ja elämäntaiteilemaan. Tietyissä piireissä yhteiskunnan rahoilla elämistä vailla mitään muuta omaa panosta kuin lastenteko tai päämäärätön yliopisto-opiskelu pidetään parempana kuin tienaaminen ja verojen maksaminen.

Tuosta on jo 20 vuotta ja edelleen tietyt tutut elävät tukien varassa. Kummallista, että minua paheksutaan, kun omistan asunnon ja metsää, tai pääsen halutessani käymään ravintolassa, yksityislääkärillä tai lomilla. Varsinkin se metsänomistus tuntuu vihervassareita risovan.

Jotta sinulla voi olla paljon, täytyy muilla olla huomattavasti vähemmän. Tietyst

Itse asiassa en pidä näitä ihmisiä lähellä. Olen tekemisissä vain kummivelvollisuuden vuoksi, ja siinä sivussa minulle kerrotaan juorut kaikista entisistä tutuista.

Mielestäni olen ansainnut asemani ja tuloni täysin omalla osaamisellani. Minulla on täysin samat lähtökohdat kuin entisillä tuttavilla, monessa mielessä itse asiassa heikommatkin. Tein vaan aikanaan sen valinnan, että baarien sijaan menin töihin ja käytin aikani itseni kehittämiseen.

Vierailija
225/228 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmalta oikealle päin. Todella pettynyt nykyiseen vasemmistoon tai sdp:hen. En ymmärrä enää ollenkaan. Pelottaa mihin ollaan menossa tämänhetkisillä aatteilla. Fanaattisuus ja äärimmäisyys ei ole ikinä hyvä. Ja voimalle tulee aina vastavoima, eli onko ihmekään jos ääriliikkeet oikealla voimistuvat?

Paitsi että ääriliikkeeksi nykyään leimattu ps ja ehkä jokunen pienpuolue ovat ihan järjen ja maltin edustajia. Nuo on täytynyt vain demonisoida mielellään näkymättömiin tai ainakin "pelottaviksi", koska ne asettuvat puolustamaan asioita jotka haluttaisiin pyyhkiä pois täysin: oma kieli, oma maa, omat lait ja perinteet, oma rahakin..siis ne elementit jotka mahdfollistaisivat maan suvereniteetin ja riippumattomuuden. Meidät käytännössä pakotetaan nykyisellä menolla EU-liittovaltioon ilman että edes täysin saamme tietää mitä sitä seuraa ja mitä sen seurauksena voimme menettää. Eli kehotonta tässä vaiheessa lukemään äärioikeiston vääristävänä leimana, jos haluaa säilyttää sitä mikä mahdollistaa paitsi vapautta myös taloudellista vaurautta ylläpitää hyvinvointipalveluita.  Liittovaltiokehityksellä maata näivetetään ja ajetaan yhä syvempään epäitsenäisyyteen, ehkä jopa suomenkieli on uhattuna uudelle vallalle arvottomana.

Tieto lisää tässä asiassa ehdottomasti tuskaa, rohkaisen silti tietämään koska se todella auttaa käsittämään miksi olemme niin outojen ilmiöiden kohteena, muokattavina. On selvää että globalisaatiopyrkimyksen täytyy olla raivokas. Yhdenlaista kolonisointia yhtenäisen massakulttuurimaailman ajamiseksi, mikä hyödyttää vain pientä osaa ihmisiä, rikkaimpia ja heidän suosikkejaan. Nyt vain vasemmiston arvojen ja päämäärien nimissä, ikään kuin jalommin. Ei ole yhtään sen kauniinpaa kuin ennenkään. Senhän näkee jo tavasta miten meitä muokataan ja koulutetaan täysin tunnottomasti.

Vierailija
226/228 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmalta oikealle päin. Todella pettynyt nykyiseen vasemmistoon tai sdp:hen. En ymmärrä enää ollenkaan. Pelottaa mihin ollaan menossa tämänhetkisillä aatteilla. Fanaattisuus ja äärimmäisyys ei ole ikinä hyvä. Ja voimalle tulee aina vastavoima, eli onko ihmekään jos ääriliikkeet oikealla voimistuvat?

Paitsi että ääriliikkeeksi nykyään leimattu ps ja ehkä jokunen pienpuolue ovat ihan järjen ja maltin edustajia. Nuo on täytynyt vain demonisoida mielellään näkymättömiin tai ainakin "pelottaviksi", koska ne asettuvat puolustamaan asioita jotka haluttaisiin pyyhkiä pois täysin: oma kieli, oma maa, omat lait ja perinteet, oma rahakin..siis ne elementit jotka mahdfollistaisivat maan suvereniteetin ja riippumattomuuden. Meidät käytännössä pakotetaan nykyisellä menolla EU-liittovaltioon ilman että edes täysin saamme tietää mitä sitä seuraa ja mitä sen seurauksena voimme

Seksuaalisuuden vapautus on savuverho jolla saadaan ihmiset luulemaan olevansa vapautuneita entisistä velvollisuuksista ja sidonnaisuuksista, odotuksista ja rooleista. Ei tarvitse kuin katsoa jo nyt ympärilleen millaista hävitystä tämä tuottaa koska se on tarkoituskin. Ihmiset halutaan eristää toisistaan poliitisesti uhkaavina, heidät on sitä varten huolellisesti eksytetävä ja aivopestävä. Olisiko tehty ennenkin jossain, aika varmasti. Nyt vaan vähän uudella kierteellä ja tavoitteellakin. Nykyteknologia kun mahdollistaa kaikenlaista uutta.

Vierailija
227/228 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liberaali humaaneilla arvoilla. Joskus löytyy vasemmalta sopivampi ehdokas, joskus oikealta.

Hienoa. Sitten kannattaisi vielä tutustua vaalijärjestelmämme perusperiaatteeseen: ääni menee aina puolueelle.

Vierailija
228/228 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella, kun meille esiteltiin yhteiskuntaopin tunnilla puolueita, Kokoomuksesta puhuttiin puolueena, joka uskoo mahdollisuuksien tasa-arvoon, arvostaa jokaisen ahkeruutta ja yritteliäisyyttä ja haluaa palkita ahkerasta työnteosta. Olin ahkera opiskelija, joka halusi isona suuripalkkaisen työn, ja olin jo tehnyt edellisenä kesänä 15-vuotiaana kesätöitä, joihin olin päässyt ilman suhteita. Kokoomus kuulosti näin esiteltynä silloin hyvältä valinnalta.

Myöhemmin minulle on käynyt selväksi, että Kokoomus todellisuudessa ei ymmärrä mahdollisuuksien tasa-arvoa ja ihmisten hyvin erilaisia lähtökohtia elämään, ja haluaa lähinnä rikastuttaa rikkaita, eikä haluakaan oikeasti kannustaa köyhää nousemaan köyhyydestä omalla yritteliäisyydellä. Yritystuet maksetaan kavereiden isoille firmoille, ja pienyrittäjä laitetaan kärsimään. Valtionvelkaa otetaan enemmän kuin koskaan ennen, leikataan koulutuksesta ja kevennetään kavereitten veroja. Aivan kammottaavaa touhua.

Työpaikatkin jaetaan nykyään entistä useammin suhteilla. Olenkin jo hieman luopunut toivosta, tulenko edes saamaan tätä menoa töitä, vai tuleeko minustakin kohta työtön korkeakoulutettu, joiden määrä on valtavassa nousussa.

Olen ollut muutaman vuoden Vihreiden jäsen, mutta nyt harkitsen jopa vaihtoa Vasemmistoliittoon.