Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies: Mitäs sun iltaan?
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Mies: -
Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua.
No tuskin on edes etäisesti normaaleille miehille. Palstan syrjäytyneille ul eille varmaan, kun eivät halua sanoa etteivät ikinä ole töissä käväisseetkään.
Minä taas en ymmärrä miksi se pitää heti kysyä? Ilmeisesti naiset arvioi työpaikan perusteella onko mies tarpeeksi
Mitä se ei kertoisi? Se kertoo mitä ihminen tekee kolmasosan ajastaan arkena.
Mies ei syystä tai toisesta ollut (ainakaan tuolla hetkellä) kovinkaan kiinnostunut sinusta. Aika tyypillistä tinderissä: kaikilla on koko ajan kymmeniä matcheja ja keskusteluja käynnissä, niin ei välttämättä ole motivaatiota panostaa niihin vähemmän kiinnostaviin.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä et jatka keskustelua, vaan lopetat, kun mies vastaa lyhyesti. Ei ihme, että ei löydy seuraa. Sinä olet kiinnostunut koirasta eikä mies nähtävästi aio sitä myydä.
Mulle mies vastasi tyyliin "Ok", "Täh?" jne. Varmaan sanomattakin selvää, että poistin matchin aika pian. En ymmärrä miksi oli antanut tykkäyksen. Ja ennen kuin kukaan kommentoi mun ulkonäköä, niin olen hoikka blondi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Itse en ole tinderissä, mutta kyllä kokisin luonnollisemmaksi jutustella ensin kevyesti juurikin tyyliin "mitäs sun iltaan". Siihen kannattaa vastata - sen sijaan että sanoo istuvansa sohvalla (mikä ei kerro juuri mitään) - mieluummin pilke silmässä mitä on tekemässä. Siinä samalla vihjata että on kiinnostunut, ehkä kertoa että miksi juuri hänestä, siis ihmisenä, ei auton, mökin tai koiran takia. Tinder ei ole käsittääkseni työhaastattelu, ei kai kenenkään kiinnostusta lisää ansioluettelomainen tivaaminen.
Lapset + harrastukset = cv? Vähän pakko kysellä miehiltä noista lapsista, kun muuten eivät välttämättä kerro, että sellaisiakin on tullut hankittua. Mua ei ainakaan kiinnosta tuhlata aikaani isukkeihin. Myös harrastukset kertoo hieman siitä, onko meillä riittävästi yhteistä. Esim viski- & sikariharrastaja karsiuttuisi heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä et jatka keskustelua, vaan lopetat, kun mies vastaa lyhyesti. Ei ihme, että ei löydy seuraa. Sinä olet kiinnostunut koirasta eikä mies nähtävästi aio sitä myydä.
Keskustelun täytyy olla molemminpuolista, että sitä viitsii jatkaa. Yksinpuhelu tuntuu siltä, että häiritsee vain toista.
Ihan normaalia molemminpuolista keskustelua että vastataan toiselle, vaikka sitten lyhyesti ilman kummempaa aloitteellisuutta. Hirveä ylianalysointi jonkin muutaman viestinvaihdon perusteella.
Mitä se lyhyesti vastaava sitten odottaa? Että toinen juttelee siinä vähän aikaa mukavia ja tulee hetken päästä hakemaan kotoa, eikä tarvitse itse vastailla kuin OK?
niin ja naimaan pitäisi nopeasti päästä kun nainen ei ymmärrä että sellaset pitkät keskustelut on niin tylsiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle mies vastasi tyyliin "Ok", "Täh?" jne. Varmaan sanomattakin selvää, että poistin matchin aika pian. En ymmärrä miksi oli antanut tykkäyksen. Ja ennen kuin kukaan kommentoi mun ulkonäköä, niin olen hoikka blondi.
Lopulta ulkokuorellasi on todella vähän merkitystä todellisen rakkauden osalta. Alkukiinnostuksen se voi ruokkia herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun täytyy olla molemminpuolista, että sitä viitsii jatkaa. Yksinpuhelu tuntuu siltä, että häiritsee vain toista.
Ihan normaalia molemminpuolista keskustelua että vastataan toiselle, vaikka sitten lyhyesti ilman kummempaa aloitteellisuutta. Hirveä ylianalysointi jonkin muutaman viestinvaihdon perusteella.
Mitä se lyhyesti vastaava sitten odottaa? Että toinen juttelee siinä vähän aikaa mukavia ja tulee hetken päästä hakemaan kotoa, eikä tarvitse itse vas
Miesten kannattaa laittaa siihen profiiliin vaikka vain tuo: haluan päästä naimaan, heti ja paljaalla.
Näin ei tule matcheja, jotka haluavat smalltalkata tai muutenkaan udella asioita.
Tässä menee kaikkien aika hukkaan, jos ette ryhdistäydy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lyhyesti vastaava sitten odottaa? Että toinen juttelee siinä vähän aikaa mukavia ja tulee hetk
Noinhan se menee. Mä kysyin matchilta, miksi ei profiilissa kerro, että hakee pelkkää seksiä. "No kun sitten naiset ei vastaa".
Huooh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua.
Tämä työn kysyminen ärsyttää ihan helvetisti, onko se joku paremmuus mittari että mitä tekee? mitä siistimpi työ niin sen parempi mies vai??!
Minäkin kysyin heti. Mies paljasti myöhemmin, että mietti miksi. Huomasi kuitenkin pian, että ihan vain, jotta ihmisestä ja hänen elämäntavastaan saisi paremman kuvan.
Itselleni kaikki ammatit ovat saman arvoisia. On kunnioitettavaa, että tekee töitä. Tai hakee, jos ei niitä nyt ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopulta ulkokuorellasi on todella vähän merkitystä todellisen rakkauden osalta. Alkukiinnostuksen se voi ruokkia herkästi.
No mistä se mies luulee minun sitten kiinnostuvan, jos ei viitsi paria viestiä edes vaihtaa? En usko, että tuollaisella jätkällä on sosiaaliset taidot hallussa ja siksi nopea poisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä työn kysyminen ärsyttää ihan helvetisti, onko se joku paremmuus mittari että mitä tekee? mitä siistimpi työ niin sen parempi mies vai??!
Minäkin kysyin heti. Mies paljasti myöhemmin, että mietti miksi. Huomasi kuitenkin pian, että ihan vain, jotta ihmisestä ja hänen elämäntavastaan saisi paremman kuvan.
Itselleni kaikki ammatit ovat sa
Toimisto naisten mielestä tuskin ollaan saman arvoisia kun itse olen duunari. koskas hienommassa työssä olevat on alkanut meille duunareille kirjotella? sitä päivää ei ole eikä tule
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin menee luiskaan nämä työpaikkakyselijät. Niillä on jäänyt levy päälle eikä muusta juttele.
No onneksi. En joutuisi vahingossa noin umpimielisen ihmisen kanssa tekemisiin.
Oma mies vastasi heti. Teki vaikutuksen, että oli ihan tavallisesta, jopa "nolosta" ammatista ylpeä.
Itse arastelin kertoa, koska ammatti kertoo, että tienaan hyvin. Silloin joutuu epäilemään motiiveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kysyin heti. Mies paljasti myöhemmin, että mietti miksi. Huomasi kuitenkin pian, että ihan vain, jotta ihmisestä ja hänen elämäntavastaan saisi paremm
Itsekin olen "toimistonainen" ja se mies duunari. Jokin muu on vialla kuin ammatti, jos ei toimi.
Kohtaamispalveluissa mies yleensä näkee naisen kasvot, joten voi arvoida iän, ja jos esillä ei ole kokovartalokuvaa, tietää siitä että nainen on rumapainoinen. Jos mies ei vastaisi lainkaan, niin algoritmit pitää häntä huonona miehenä, jos sanoisi suoraan että ei kiinnosta niin siitä voi seurata kyvinkin pitkälle meneviä vihanpurkausia. Parasta on vain hiivuttaa ikänaisten, wanhusnaisten ja rumapainoisten yhteydenotot avauksessa esitetyn mallin mukaisesti. Mies lähes varmasti syttyy jos yhteydenottaja on edes nuori puolikaunotar.
Harva mies osaa kirjoitella monipuolisesti Tinderissä. Mulla kokemusta noin 50- vuotiaista miehistä. Vuorovaikutteisuus on heikkoa ja vastaukset tyyliä yksi sana. Mä blokkaan tällaiset mätsit heti.
Jokin aika sitten mätsäsin profiilin perusteella kivan näköisen ja oloisen miehen kanssa. Laitoin ekan viestin ja kysyin mitä hänen päiväänsä kuuluu. Mies vastasi että hän makaa sohvalla tylsistyneenä. Ei ollut kovin houkutteleva iskurepliikki, joten blokkasin.
Nyt mulla on sovittuna ekat Tinder-treffit yhden miehen kanssa viikonlopuksi. Hän Kirjoittaa jonkun verran ja kyselee vastakysymyksiä. Ei käytä mitään emojeja. Eli sanoisin että neutraali mies. Löysin miehen tiedot Googlella vaikka ei ole kertonut viesteissä nimeään ja työpaikkaansa. Se mitä on kertonut itsestään täsmää Googleen. Käyn nyt kuitenkin tsekkaamassa mikä mies hän on. Nykyään ennakkoasenne Tinder-deitteihin on, että ei tästäkään tule mitään, ja ihan siksi että ei pety taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään eikä kukaan muukaan täysijärkinen jatkaisi keskustelua tuollaisessa tilanteessa. Jos ei vastapuoli osoita mitään mielenkiintoa niin miksi hakata päätään seinään?
Minusta tuo ap:n esimerkki oli ihan tavallinen keskustelu ja tuosta voi sitten hyvinkin juttu jatkua vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää? Eikös tuo ole ihan tavallinen kysymys?
Nykyisin on ainakin naiselta kysyttävä. "Paljonko saat elareita ja saatko asua nykyisessä asunnossa, onko kela kehottanut muuttamaan halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lyhyesti vastaava sitten odottaa? Että toinen juttelee siinä vähän aikaa mukavia ja tulee hetk
Miksi oletat kaikkien miesten olevan samanlaisia? Ovatko kaikki naiset joka asiasta samaa mieltä ja toimivat samalla tavoin? Mietitään vaikka Marin vs. Purra. Kaksi naista, jotka lienevät hyvin harvoista asioista samaa mieltä. Samalla tavalla miesten keskuudessa mielipiteet ja näkemykset vaihtelevat.
Jyrki Jyrki, älä tyrki. Jyrki tee joskus miehen työ.