Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rh-negatiiviset. Vain 15% koko maailman väestöstä omaa tämän veriryhmän. Huomaatko olevasi mitenkään erilainen kuin muut?

Vierailija
04.11.2022 |

Terveydeltäsi esim.
Huomaatko asiaa missään?

Kaikenlaisia väittämiä tuosta on, mikäli kuuluu tuohon pieneen väestöön. Ilmeisen outoa se on evoluution kannalta. Sekin, että vaikka vanhemmat ovat Rh+ niin siitä huolimatta lapsi saattaa olla Rh-.

Onko sinulle tullut komplikaatioita?

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen O Rh- ja ei ole mitään komplikaatioita. Ihan normaali olo on..

Vierailija
2/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti kysynnän ja tarjonnan laki ei toimi ja tätäkin arvokasta ainetta pitäisi ilmaiseksi luovuttaa...

Vierailija
4/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, vaikea kysymys. Toivoisin voivani sanoa, etten sairastele kovin usein, mutta tänä syksynä oli 6vk sisällä kaksi flunssaa ja korona :D  Mutta oksennustautia en ole sairastanut varmaan ikinä. Tai ehkä lapsena, mutta en nyt ainakaan muutamaan vuosikymmeneen, vaikka lapset pienempinä kantoivat kaikki taudit kotiin joissa oli sitten koko perhe - paitsi minä. 

Vierailija
5/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toine O-, olen myös ihan normaali. Joskus oli lehdessä juttua että O- veriryhmäläisiin ei tartu korona, mutta kyllä minä sen sain ja sairastin ihan niinkuin muutkin.

Vierailija
6/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alien verta.

Vierailija
7/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä meinasin kuolla, kun vasta tulloin havaittiin puute veren hyytymistekijöissä. Toisessa synnytyksessä sain jotain lääkitystä, mutta menetin silti 2l verta. Lapsillani on sama veriryhmä ja ongelma veren hyytymisessä.

Vierailija
8/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O miinus. Olen poikkeuksellisen älykäs ja terve ;-)

Oikeasti, hyvin harvoin sairastan tartuntatauteja, ja jos sairastan, niin yleensä hyvin lievänä. En ole sairastanut koronaa.

Vierailija
9/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AB- täällä. Tää on kai se harvinaisin veriryhmä ja oi että olenkin oikein uniikki pikku lumihiutale. No en ole, sairastelen usein ja jokainen pikkuflunssa tarttuu muhun erinomaisesti. Ehkä yrjötautia on harvemmin kuin muilla mutta muuten ihan tavis.

Vierailija
10/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O Rh- täälläkin. Ainoa, mistä huomaan "erityisyyden" on suht tiheään tippuvat kutsut verenluovutukseen. Nollanega kun on hätäverenä annettava veriryhmä, niin tarve on sen vuoksi tietysti isompi kuin mitä populaatiotasolla on ko. veriryhmän yleisyys.

Vierailija
11/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O- . Uskon - ja tiedän- olevani alien. Emme siis ole apinajatkumoa, se on ihan tutkimuksin todistettukin.

Vierailija
12/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O- Täälläkin. Valloitetaanko maailma?

Vierailija
13/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki! Ja muutkin sen kyllä huomaa.

Vierailija
14/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-

Aiemmin en juurikaan ollut flunssassa tai muissa pöpöissä. Nyt on toinen pienen pieni flunssa vuoden sisään. Mutta muuten en mitenkään tunne itseäni erityiseksi😁

Vierailija
15/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen O rh- eikä mulla ole mitään outoja tuntemuksia mistään. Sain kaksoset joista toinen oli rh+ niin sain jonkun anti d-immunoglobuleenipistoksen tai jotain sinnepäin. Muuta ihmeellistä ei ole veriryhmästäni seurannut. Toki jos itse saan verta niinkun synnytyksen jälkeen sain, niin mulle käy vain oma veriryhmä, mun veri taas käy ihan kaikille. Oon käynyt verenluovutuksessakin kun tiedän kuinka haluttua kampetta mun suonissa virtaa.

Vierailija
16/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnyin hieman ennenaikaisesti ja minulla oli reikä sydämessä, joka sitten umpeutui eikä sydänongelmia ole ollut sen jälkeen.

Ollut myös keuhkoissa ongelmia, kuulossa ja näössä. Kuitenkin olen tullut ihmeen hyvin toimeen. Ei ole mitään suurempia toimenpiteitä tarvinnut tehdä ja elän normaalia elämää.

Olen psyykkisesti herkkä. Olen myös erittäin empatiaan taipuvainen. Tunnen oloni usein ulkopuoliseksi. Olen myös vasenkätinen.

Vähän outo, luulen näkeväni energiaa ihmisissä joskus ja muita outoja juttuja silloin tällöin tapahtuu.

En kuitenkaan tiedä onko nämä veriryhmällä selitettävissä vai ihan vain jotain muuta. Tuskin edes liittyvät toisiinsa mutta tuolla tavalla olen ehkä vähän erilainen tai ehkä vähemmistöä.

Ihminen kuitenkin olen.

Vierailija
17/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O- täälläkin, sain Ekassa synnytyksessä piikin. Sairastin koronankin. En ole huomannut mitään poikkeavaa.

Vierailija
18/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On matala verenpaine, herkkä hajuille, herkkä iho auringolle...kuten tuossa videossa kerrotaan. Harmi kun videon ääni on huono, robottiääni joka katkeilee. Olisi kiva nähdä tuo lista kirjoitettuna.

Vierailija
19/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O Rh-, sairastan suunnilleen kaikki kiertävät lastentaudit ja koronankin jo kaksi kertaa. Raskausaikana sain pistoksia, koska vauvan veriryhmä oli eri. Hieman huolettaa, jos tarvitsen joskus verensiirron, onko sopivaa verta saatavana. Muuten ei ole vaikuttanut mihinkään.

Vierailija
20/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kysymys, kun O miinus on maailman yleisin veriryhmä.

Ei, vaan veriryhmä O on yleisin, ja siinä reesuspositiivinen eli O+. Nega on lähtökohtaisesti harvinaisempi kaikissa veriryhmissä, muistaakseni Suomessa O- on noin viidellä prosentilla väestöstä, globaalisti todennäköisesti suunnilleen samaa luokkaa. B- ja AB- taitavat olla kaikista harvinaisimpia sekä Suomessa että maailmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän