Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia jätän vastaamatta kaikki seuraavanlaisiin aloituksiin: "Moi", "Moi, kaunis!", "Moi, mitä kuuluu?", "Mitäs sun iltaan?", "Sulla on kauniita kuvia" sekä epämääräisiin vilkutuksiin.
Mun mielestä se ensimmäinen viesti on vain kokeilu, onko toinen halukas aloittamaan juttelun jostain. Jos pitäisi heti ensimmäisessä kommentissa olla niin ihmeellisen kekseliäs ja oivaltava ventovieraalle ihmiselle, niin se tuntuu feikiltä. En ole mikään ihme nero ja erikoinen, vaan ihan tavallinen ja tavallisine juttuineni. Jos se ei riitä, niin elämä kanssasi olisi varmaan muutenkin raskasta erikoisuuden tavoittelua, joten jääköön siihen.
Olen se, jolle vastasit, ja en minä ainakaan kaipaa mitään nokkeluuksia tai mitään kekseliäitä aloituksia. Mutta ne, joiden kanssa on tullut hyvät keskustelut, ovat esim. aloittaneet kysymällä tai kommentoimalla jotain, mikä on liittynyt profiiliini (profiilitekstiin, ei siis ulkonäköön). Ne ovat usein olleet jotain sellaista, mikä kiinnostaa molempia. Siitä on syntynyt luontevasti ihan hyvä keskustelu ilman, että mennään liian henkilökohtaiselle tasolle, mutta kuitenkin puhutaan oikeasti kiinnostavista jutuista, eli ei myöskään ole mitään pinnallista lätinää.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun eräs oli oikein kirjoittanut, että tässä tulee nyt useammalle esittelyä samalla kertaa, ja kertoili jotakin itsestään. Kertominen oli hyvä, mutta ei kai sitä kannata mainita, ettei jaksa katsoa jokaisen profiilia ja aloittaa keskustelua yksilöllisesti.
:D
Itse en halunnut kertoa tarkemmin tinderissä mitä työtä teen, koska harvinainen ammatti. Löytyy ensimmäisellä Google haulla missä olen töissä, ja sinne voi kuka tahansa kävellä sisään. En häpeä työtäni mutta se ei mielestäni kuulunut ihan kaikille random tyypeille kenen kanssa juttelin. Kerroin vain että olen työelämässä ja alan ympäripyöreästi. Minusta netti deittailussa on myös varovaisuus paikallaan, varsinkin jos on nainen.
"It-ala ei totisesti ole "hot" kun naiset etsivät kumppania. Miehet ahdistelevat alalle pyrkiviä naisia. Oikeusjuttuja tulee sekä Suomessa että ulkomailla. Ongelmat ovat niin isoja että on kehitetty termi tech bro -kulttuuri. Ja jokainen uutisia lukeva tietää mitä mieltä Jenkkilän "pinkkaa" keränneet IT-miekkoset ajattelevat naisista. "
Mä en ainakaan tiedä, mitä IT-miekkoset ajattelevat naisista. Kerropas mulle.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei joko ole kiinnostunut (sikäli outoa tietysti että oli mätsi ilmeisesti?) tai hänellä on tosi huonot sosiaaliset taidot ja vuorovaikutustaidot.
Noista molemmat on sellaisia, että en näe suhteella mitään tulevaisuutta.
No shit, Sherlock. Ilmeisesti ei mieskään nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mieheni on jo poimittu Tinderistä pois ja on nukuttamassa yhteistä lastamme. :D
Joku kaipaa onnitteluita, kun muut vielä etsivät sitä oikeaa? Onneksi ennen ei tarvinnut mitään tindereitä miehenhakuun.
Haluaisin saada jonkun kuuman konsultti naisen viikonlopuksi voi tehdä vaikka raskaaksi, kuka teistä haluaa tulla?
Niin eli tämä ketjun aloituksessa mainittu mies ei nyt sattunut suuremmin innostumaan aloittajan koirajutuista. Sellaista sattuu. Ei se tarkoita, että hän olisi "vain ikkunaostoksilla", jos ei juuri sinuun rakastunutkaan päätä pahkaa. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies: Mitäs sun iltaan?
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Mies: -
Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua.
Sitä kautta saa jonkinlaisen käsityksen varallisuudesta. Ei sitä suoraan kehtaa kysyä.
Ennemmin saa jonkilaisen käsityksen älykkyydestä ja siitä arvostaako koulutusta
Ihmiset ottaa usein, etenkin näinä aikoina, sellaisia töitä mitä vaan saa, niin se ei kyllä kerro yhtikäs mitään älystä tai koulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei vaan ollut niin kiinnostunut. Mitä tuota sen enempää miettimään. Plenty of fish.
Tinderissä on tarkoitus laittaa oikealle ne, kenestä on kiinnostunut. Eli käytännössä jos mätsi tulee, on valmis viemään suhdetta eteenpäin. Miten te sitä oikein käytätte?
Mua ei vähempää kiinnostaa viedä mitään suhdetta mihinkään. Enemmän kiinnostaa, minkälaiset ihmiset ovat minusta kiinnostuneita.
N22
No sittenhän on täysin turhaa olla Tinderissä, tai muissa vastaavissa palveluissa. Hyvä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä et jatka keskustelua, vaan lopetat, kun mies vastaa lyhyesti. Ei ihme, että ei löydy seuraa. Sinä olet kiinnostunut koirasta eikä mies nähtävästi aio sitä myydä.
Naiset innoissaan alapekuttaa. Heiltähän ei vuorovaikutustaitoja saa tai voi vaatia. Sitten täällä uhriudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Seuraavana iltana kysyy uudestaan mitäs iltaan
Odottaa varmaan saavansa vastaukseksi "panettaa kauheasti voisitko auttaa".
Vierailija kirjoitti:
Latasin minäkin vaihteeksi tinderin. En etsi parisuhdetta. Ja sielläkin on se vaihtoehto että etsin lyhyttä juttua. Parin viikon jälkeen on toki matcheja tullut ja ehkä puolet näistä on viestiä laittanut. Yleensä miehet kyselee mun kissasta tai sitten ihan vaan kuulumisia. Hyvin moni on jo hiljentynyt. En ole tavannut vielä yhtään miestä. Tänään sentään 2 miestä vähän sentään siihen suuntaan vihjailee. Toinen niistä ulkomaalainen. Toinen sitten lähes puolet nuorempi komea mies. Ne tavalliset ja enemmän oman ikäiset on juuri niitä ketkä hiljenneet. Vaikka etenkin täällä nämä tavalliset miehet valittaa kuinka ei sitä pinppiä saa. Niin ja minä olen hoikka ja nätti, hyvässä kunnossa vielä. Eli ei pitäisi siitä olla kiinni.
Olen siis tykkäillyt aika laajasti erilaisista ja eri ikäisistä miehistä. Toki pitää silmää miellyttää ja olla edes suht hoikka. Pituudella ei niin väliä. Mutta kuten aiemminkin, niin ainoat jotka
Minä löysin Tinderistä todella kivan FWB suhteen vähän yli kymmenen vuotta nuoremmasta naisesta. Käymme kävelyllä, kaupungilla, panemme ja kaikkea muuta tältä väliltä. Hänellä on lapsia ja yhteishuoltajuus ja ei halua miestä päivittäiseen elämäänsä. Sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua.
No karsiutuups työttömät pois. Muut voi vastata miten parhaaksi näkee. Eräs kertoi olevansa ulkomaankaupan alalla. Treffeillä selvisi tarkennus, että on ahtaaja
Eiköhän tämä jo alleviivaa, miksi kysymys ärsyttää. Ihan sama jos kysyt naisilta painoa. Hoikatkin lopettaa keskustelun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei vaan ollut niin kiinnostunut. Mitä tuota sen enempää miettimään. Plenty of fish.
Tinderissä on tarkoitus laittaa oikealle ne, kenestä on kiinnostunut. Eli käytännössä jos mätsi tulee, on valmis viemään suhdetta eteenpäin. Miten te sitä oikein käytätte?
Mua ei vähempää kiinnostaa viedä mitään suhdetta mihinkään. Enemmän kiinnostaa, minkälaiset ihmiset ovat minusta kiinnostuneita.
N22
No sittenhän on täysin turhaa olla Tinderissä, tai muissa vastaavissa palveluissa. Hyvä sinulle.
Eikös tuo ole jotakuinkin Tinderin yleisin käyttötarkoitus nykyään, oman markkina-arvon testaus (seksiseuran haun lisäksi). Siksi sieltä onkin aika turha etsiä mitään oikeaa suhdetta kun valtaosaa ei edes kiinnosta sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N: Mikä on sun haaveammatti?
M: emmä tiiä
N: Entä lapsena, mikä halusit olla isona?
M: ei mitään hajua
N: Mä haluisin olla astronautti
M: höpö höpö
N: Mitä meinasit viikonloppuna?
M: emmä tiiä
N: Haluutko nähä?
M: joo
N: Mitä tehtäis?
M: ihan sama
Tämä. "En mä tiiä. Ihan sama. Päätä sinä. Ei väliä. En muista. Miten vaan."
Jos et oikeasti osaa sanoa mielipidettäsi tai kokemustasi yhtään mistään, olet hyvin vaikeasti tutustuttava. Se, ettei ihmissuhteita synny, ei johdu siitä ettet ole lentäjäkirurgi.
Joo ja jos sitten joku erehtyy epätoivoissaan suhteeseen tuollaisen kanssa, se alkaa kohta valittaa kun koti on sisustettu naisen maun mukaan ja kaikki muutenkin menee kuten nainen haluaa. No ihmekös tuo jos toinen osapuoli ei saa ilmaistua minkäänlaista mielipidettä mihinkään (kaverin mies sai esim ilmaistua ettei haluakaan yhteistä perhe-elämää eikä koskaan halunnutkaan, kun yhteinen (ihan suunniteltu) lapsi oli vuoden vanha).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä et jatka keskustelua, vaan lopetat, kun mies vastaa lyhyesti. Ei ihme, että ei löydy seuraa. Sinä olet kiinnostunut koirasta eikä mies nähtävästi aio sitä myydä.
No en minäkään eikä kukaan muukaan täysijärkinen jatkaisi keskustelua tuollaisessa tilanteessa. Jos ei vastapuoli osoita mitään mielenkiintoa niin miksi hakata päätään seinään?
Ap on selkeästi kiinnostuneempi koirasta kuin miehestä, miksi mies jatkaisi keskustelua?
Mitä hittoa? Koiraharrastajien on hyvin tyypillistä puhua koirista, mutta mies loukkaantuu tästä?
Oikeasti mammat pitää kiinnostuksen puutetta loukkaavana
Keskustelu on vastavuoroista. Kysytään, vastaa, kysy itse, toinen vastaa, kysyy sinulta jotakin, sinä vastaat, kysyt jotain jne.
Siinäpä teille ohje keskusteluun, miehet.
-Annatko pillua?
-Jooo
-Lähen tulee
Juuri näin. Tuon parempaa vastausta on vaikea antaa.