Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies: Mitäs sun iltaan?
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Mies: -
Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua.
Mikä siinä ärsyttää? Eikös tuo ole ihan tavallinen kysymys?
Se ärsyttää, jos miehellä on omasta mielestään huono työ, tai huonosti palkattu. Jos joku on ylpeä työstään, puhuu hän siitä mieluusti.
Oletatko tosiaan kaikkien olevan koulutustaan vastaavassa työssä?
Seuraatko uutisia? Tiedätkö miten vaikeaa on saada mitään töitä?
Aivan ihmeellinen ajatus tämä, että työ pitää kertoa koska "työ kertoo paljon ihmisestä". No mitä se kertoo ihmisestä jos on siinä työssä minkä on sattunut saamaan? Tämä riippumatta siitä, mikä koulutus on taustalla.
Ja että pitäisi vielä tykätäkin työstään? Voi jestas.
Työ on työtä, sillä on tarkoitus elättää itsensä. Työstä tykkääminen on vain plussa, ei oletus.
-n39
P.S. Suomessa on ennätysmäärä korkeakoulutettuja työttömänä. Työttömiä on tällä hetkellä yhteensä satoja tuhansia.
Se että ihminen ei tervehdi eikä osaa oikeinkirjoitussääntöjä kertoo jo sen, että en halua jatkaa viestittelyä ko. ihmisen kanssa, koska arvomaailmamme ovat liian erilaiset.
Hyvänä esimerkkinä...
mitä kuuluu?
(radiohiljaisuus)...jaa ok
Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko voisi olla myös: tyypillinen Tinder-treffikeskustelu.
Nimim. kokemusta useammista deiteistä, joilla:
-Mies ei kysy minulta mitään
-Mies ei kommentoi mitään mitä sanon
-Mies ei muutenkaan osoita minkäänlaista kiinnostusta minua kohtaan
-Keskustelun ylläpitäminen joko on pelkästään minun harteilla TAI mies on puhelias, mutta pelkästään puhuu itsestään ja omista asioistaan tai selostaa jostain itseään kiinnostavasta aiheesta.
-Jälkikäteen mies ihmettelee, kun en halua tavata uudelleen.
joskus mies voi olla hiljainen siksi, kun hän on ujo tai jännittää kovasti.
Työtään häpeilevät miehet selittää ihan omiaan täällä. Ja miksei naista sitten saisi kiinnostaa myös se tulotaso? Tässä maailmassa ihmisen menestys lasketaan valitettavasti rahassa. Niin se menee, halusi tai ei. Tulotason tiedustelu tuskin on sitä että etsii miljonääriä. Mutta kyllä usein aikuinen nainen haluaa tietää mitä se yhteinen elämä ehkä olisi. Että käydäänkö me reissuilla ulkomailla, ulkona syömässä ja mennäänkö me lähikauppaan uudehkolla autolla, vai HSL:n bussilla.
Ja kertoo se ammatti muutakin. Se kertoo persoonasta. Harva lähtee esihenkilölksi, jos ei ole kykyä johtaa. Harva lähtee lääkäriksi, jos ei halua auttaa. Ja jos on todella briliantti ja älykäs, niin tuskin sellainen mies päätyy elämässään pussittamaan kurkkuja Myrttiselle. Totta kai elämä on erilaista jakeluauton kuljettajan kanssa, kuin vaikka kuntosaliyrittäjän. Toisen kanssa syödään makkaraa ja juodaan punaista maitoa. Toisen kanssa syödään jauhelihasalaattia ja juodaan vielä proteiinipirtelöt päälle. Toinen haluaa lomalla mennä hotellin allasbaariin kiskomaan kaljaa ja toinen taas ottaa pyöräilyretken vuoristoon.
Todella naivia ajatella, että työpaikka ja ihminen ovat tyystin eri asioita. Työ kertoo tekijästään. Aiheen häpeily kertoo sekin! Huono itsetunto nyt ainakin ja mahdollisesti päämäärätietoisuutta ei ole. Nainen saa valita kumppaninsa siinä missä mieskin. Ei ole väärin tehdä asiaa X työkseen ja olla tyyppinä sen kaltainen. Mutta kyllä naisella on tahto itse päättää haluaako sellaisen puolisokseen. Jotkut haluaa, toiset ei. Siksi ammatista PITÄÄ VOIDA keskustella. Se on eri asia puhua sitten työstä (yksityiskohdista), mutta se että mitä ylipäänsä tekee, on erittäinkin oleellista.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi, tulipa tästäkin tylsä työjankkausketju
just ajattelin samaa. Pointtina oli keksutella, ettämiten lyhyiksi Tinderissä keskustelut jäävät, niin täällä jankutetaan vain siitä, että voiko kysyä toisten ihmisten ammatista.
Minä sanoin naiselle:
Hei. Sinulla on kiinnostava profiili ja katsoin, että eräässä kuvassa näytti siltä kuin nännisi olisivat nöpöttäneet paidan läpi. Mitäs jos veisin sinut takkatulen ääreen ja hyväilisin hennosti huulilla kaulaasi. Sitten lipaisisin kielellä korvalehteäsi ja ynähtäisit nautinnosta, ja tuntisit kuinka sähkövirta kulkee läpi kehosi aina päästä päästä vaginaan saakka.
Nainen: -
🥺
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just ajattelin samaa. Pointtina oli keksutella, ettämiten lyhyiksi Tinderissä keskustelut jäävät,
Mun viimeisin oli tällainen:
hän: Ehditkö jutella?
minä :Joo, Kuule, oon miettinyt että onko chickenmcnugget chickenmcnugget, vaik se on spaisi?
hän: No joo, jos se on 100 pros kanan rintafilettä, ja samat klassiset muodot.
minä: Mut, reilul chilil?
hän: tuut tuut tuut
Aika nihkee oli tämäkin, vai mitä ootte mieltä?
T: korkeakoulutettu nainen, joka on jumissa matalapalkka-alalla, koska muutakaan ei saa. Ai niin, ja muodostin parisuhteen miehen kanssa, joka ei ensimmäisenä kysellyt työstäni.
mitä työtä se mies tekee kun kiinnostuit kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama profiili, samat kuvat. Ja vastaukset kysymykseen, mitä teet työksesi.
V, olen varastolla trukkikuskina
N: ...........
V, Olen lääkäri, traumatologian erikoislääkäri
N: Ahaa no kiva, hei mitä teet huomenna illalla? Nähtäiskö, tulisitko mun luo kahville?
V, ..............
Ehkä näin, jos mätsätty nainen on akateemisen koulutuksen saanut
Ei 🤣. Minulla oli oma profiili aidoilla tiedoilla ja kuvilla. Lisäksi oli kuvaton profiili jonka mukaan olin kamppailulajeja harrastava pitkä lääkäri. Matchasin samoja (ei-akateemisia) naisia molemmilla profiileilla. Arvaatkaan kumman profiilin kanssa naiset aloitti keskustelun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollaiseen miehen "moi miten menee" -viestiin pitäisi naisen vastata, että mies olisi tyytyväinen? Tämä mietityttää.
Tuolla tavalla höpöttelevät miehet kannattaa ohittaa.
Miehen avausrepliikin pitää olla jokin flirtti, kuten: "Wau, sinäpä olet henkeäsalpaavan kaunis. Tule kanssani Fasulle/tms. illalla".
Mikä on fasu?
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin naiselle:
Hei. Sinulla on kiinnostava profiili ja katsoin, että eräässä kuvassa näytti siltä kuin nännisi olisivat nöpöttäneet paidan läpi. Mitäs jos veisin sinut takkatulen ääreen ja hyväilisin hennosti huulilla kaulaasi. Sitten lipaisisin kielellä korvalehteäsi ja ynähtäisit nautinnosta, ja tuntisit kuinka sähkövirta kulkee läpi kehosi aina päästä päästä vaginaan saakka.
Nainen: -🥺
Tämä olisi ok viesti minulle naiselle jos en olisi profiilissani kertonut, että en hae seksiseuraa vaan ihan pysyvää parisuhdetta. Jos silti saisin tällaisen viestin, deletoisin matchin. Henkilö ei selvästi joko ole lukenut tai välittänyt profiilitekstistäni.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just ajattelin samaa. Pointtina oli keksutella, ettämiten lyhyiksi Tinderissä keskustelut jäävät,
Mun viimeisin oli tällainen:
hän: Ehditkö jutella?
minä :Joo, Kuule, oon miettinyt että onko chickenmcnugget chickenmcnugget, vaik se on spaisi?
hän: No joo, jos se on 100 pros kanan rintafilettä, ja samat klassiset muodot.minä: Mut, reilul chilil?
hän: tuut tuut tuutAika nihkee oli tämäkin, vai mitä ootte mieltä?
No naiset onki just noin tylsiä ettei lähe hassutteluun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollaiseen miehen "moi miten menee" -viestiin pitäisi naisen vastata, että mies olisi tyytyväinen? Tämä mietityttää.
Miehen avausrepliikin pitää olla jokin flirtti, kuten: "Wau, sinäpä olet henkeäsalpaavan kaunis. Tule kanssani Fasulle/tms. illalla".
Mikä on fasu?
Puppan vasu
Vierailija kirjoitti:
3. Älä aloita keskustelua millään "moi miten menee" - fraasilla.
Tää ei oikein vie mihinkään, mutta varmistaa, että kahdensuuntainen kommunikaatio toimii. Jatko on kiinni siitä, että jos tähän saa vain tilanteen tasaavan viestin eikä avartavan, niin pitäisi sitten itse jaksaa kerran vielä avata jostain. Jos et jatka, niin miksi ylipäänsä
Olen eri mieltä. On niin paljon puhumattomia palloja, että yhteys kokeillaan jollain alkuun. Toki tervehdys, kiitos matchista ja pieni kehu ovat parempi kuin tuo. MUTTA jokunen nainen on jo tuollaisen torpannut, en tajua miksi, ja mikään ylimääräinen länkyttäminen ennen kuin toisen edes minimaalinen vastaushalukkuus on selvillä, on ruudintuhlaamista.
Ja joo, tästä syystä suosin Bumblea, joka pakottaa / ennen pakotti naisen kirjoittamaan ensin. Tällä asialla, joka on samalla sekä pieni että suuri, on aivan valtava vaikutus käytävän keskustelun tasoon. Se on ollut Bumblessa aina parempi.
- sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on fasu?
Fazer kahvila.
Vierailija kirjoitti:
T: korkeakoulutettu nainen, joka on jumissa matalapalkka-alalla, koska muutakaan ei saa. Ai niin, ja muodostin parisuhteen miehen kanssa, joka ei ensimmäisenä kysellyt työstäni.
mitä työtä se mies tekee kun kiinnostuit kuitenkin?
Kuulehan, minä kiinnostuin miehestä ihan ensisijaisesti huumorintajun vuoksi, se tuli ilmi heti ensimmäisessä kommentissa. Meillä yksinkertaisesti synkkasi alusta lähtien.
Miehen työ tuli ilmi vasta joskus myöhemmin ja sitä ennen oltiin jo käyty treffeilläkin. Mies oli vuorotyötä tekevä opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama profiili, samat kuvat. Ja vastaukset kysymykseen, mitä teet työksesi.
V, olen varastolla trukkikuskina
N: ...........
V, Olen lääkäri, traumatologian erikoislääkäri
N: Ahaa no kiva, hei mitä teet huomenna illalla? Nähtäiskö, tulisitko mun luo kahville?
V, ..............
Ehkä näin, jos mätsätty nainen on akateemisen koulutuksen saanut
Ei 🤣. Minulla oli oma profiili aidoilla tiedoilla ja kuvilla. Lisäksi oli kuvaton profiili jonka mukaan olin kamppailulajeja harrastava pitkä lääkäri. Matchasin samoja (ei-akateemisia) naisia molemmilla profiileilla. Arvaatkaan kumman profiilin kanssa naiset aloitti keskustelun?
Mitä hyötyä tuosta oli? Tietty jos kirjekaveruus riittää, niin sitten. Mutta tapaaminen tuskin onnistui?
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just ajattelin samaa. Pointtina oli keksutella, ettämiten lyhyiksi Tinderissä keskustelut jäävät, niin täällä jankutetaan vain siitä, että voiko kysyä toisten ihmisten ammatista.
Tuo johtuu siitä että nyt on käynnissä elämässä epäonnistuneiden miesten masinoima kampanja, jonka tarkoituksena on väkisin tehdä työstä tabuaihe treffeillä. Ne ovat jankuttaneet sitä vuosia.
Sama kampanja pyörii myös englannin kielisillä alustoilla. Ne käyvät jossain naisvihasivustolla hakemassa ajatuksia ja sitten alkavat hokea niitä joka paikassa. Usein vielä naisena esiintyen.
Työttömyys sanalla (oli totta tai ei) saa selville ihmisen todellisen reaktion ainakin siinä mielessä, että työttömiä haukkuvat menevät yleensä suoraan asiaan ja sellaista kumppania en halua, mutta lempeä ja järkevästi asiaan suhtautuvan kanssa keskustelu on helpompaa.