Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Miten hyvin teidän Konsultti-naisten omat miehet niissä samoissa töissä on arvostamaan muuten teitä? miten hyviä ne on miehinä ja miten hyviä arvostamaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten mies on, on olematta, puhuu, on puhumatta, ajattelee, on ajattelematta, tekee, on tekemättä tai mitä tahansa muuta, niin aivan varmasti siitä on joku palstamamma käärmeissään.
Miehet kommunikoi eri tavalla. Se on eri tapa kun naisten tapa. Sen sijaan että vetelette herneitä nenuliin, voisitte opetella siihen miten miehet kommunikoi ja mikä heille resonoi keskusteluissa.
Miehiä ei enää vaan jaksa kiinnostaa tanssia naisten pillin mukaan ja sekös palstamammaa vïtuttaa. Tässä on viimeset 60 vuotta kuunneltu naisten loputonta ulinaa ja parkumista kun kaikki on huonosti, väärin ja persiillään, koska miesten vika, ja naiset on yllätyspyllätys epätyytyväisempiä kuin ikinä.
Onni löytyy peilistä. Lopettakaa se oman tyytymättömyyden projisointi miehiin.
Höpö höpö. Noita tuppisuita löytyy molemmista sukupuolista. Hyvät sosiaaliset taidot eivät ole kiinni sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mies: Mitäs sun iltaan?
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Mies: -
Edellyttävä sävy. Miksi kolme eri suurta aloitusta ja yhdessä viestissä?
"Mikäs sinä olet miehiäsi?" tulee monelta naiselta. Kas kun ei "kukas sää oot?".
Olen siis mies, joka ei jaksa näitä naisia, jotka eivät keskustele, vaan edellyttävät. Vuorovaikutus on eri asia kuin olla läsnä ja tivaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nimenomaan, eli siksi siitä työstä kannattaa kysyä. Jos itse nauttii työstään ja toinen vastaa ettei halua puhua siitä kun sillä ei ole mitään merkitystä, voidaan ehkä nähdä että tästä ei sen kummempaa suhdetta synny."
Niin. Siksi kysynkin aina naisen painon että tietää nauttiiko hän urheilusta. Jos ei vastaa tai halua puhua niin tiedän että en halua olla sellaisen sohvaperunan kanssa missään tekemisissä.
Painohan ei siitä urheilullisuudesta paljoa kerro kylläkään. Itse olen hoikka mutta liikun tosi vähän, olen sohvaperunan perikuva. Esimerkiksi ystäväni taas on pullea mutta harrastaa maastopyöräilyä intohimoisesti ja matkustaa kaikenmaailman fillarikinkereissä ympäri maailmaa. Toinen ystäväni on huomattavan ylipainoinen mutta käy uimassa ja salilla joka päivä ennen töitä. Itselle ei tulisi mieleenkään.
Tämä. Kun itse olin 165cm ja 48kg, niin en omistanut edes lenkkeilyyn sopivia kenkiä. Olin niin totaalinen sohvaperuna kuin voi olla, mutta huonon ruokahalun takia paino oli tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas jauhetaan unelmatöistä. Että miksi et tee sitä, mikä kiinnostaa. Omalla kohdallani ne kutsumustyöt työllistävät Suomessa ehkä muutaman ja muutto ulkomaille niiden perässä ei ole reaalivaihtoehto ainakaan omalla kohdallani.
Aika harvalla on olemassa vain yksi erittäin harvinainen työ, jonka voisi kokea mielekkääksi.
En tarkoittanutkaan vain yhtä mielessäni olevaa mutta kyseiset alat Suomessa tarkoittaa käytännössä oman yrityksen perustamista niiden tiimoilta.
Ihme jankkaamista siitä ettei työtä saa kysyä! Siellä töissä kun yleensä ollaan valtaosa päivästä 5 x viikossa. Jotkut toki enemmän tai vähemmän.
Minä todellakin naisena kysyn tätä, koska etsin miestä, jolla on korkea koulutus kuten minullakin. Korkea koulutus kertoo siitä, että pystyy kriittiseen ajatteluun, on älykäs (ala ja koulu kohtaista toki) ja mikäli on mitään viitteitä siitä että on kielitaitoa on vähintäänkin sujuvaan englantiin niin loistavaa.
Itse olen asunut ulkomailla ja puolet kavereista ei ole suomen kielisiä, joten englantia taitamattoman kanssa ei tule toimimaan ja mitään "suomi suomalaisille" miestä en katsele sekuntiakaan.
Mitä turhaa sitä toistemme aikaa tuhlaamaan sillä että jaaritellaan jotain "hauskoja ja kiinnostavia juttuja" ja sitten tavataan ja todetaan että meillä ei ole muuta yhteistä kun huumori.
Jos kukaan salaa niin yksinkertaista asiaa kun työ tai koulutus niin en ihmettele jos keskustelu ei koskaan etenee mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi, tulipa tästäkin tylsä työjankkausketju
Joo, laitoin jollekin maalla asuvalle hieman haastavamman markkina-arvon tyypille vastauksen perustiedusteluun, että M: "tänään tässä olen ollut urheilemassa ja valmistautunut tuleviin työhaastatteluihin. Elämä mallillaan ja mukavaa on.".
N: -
Työtön ei siis taida tosiaan napostella. Olen hotilla IT-alalla kova ammattilainen ja jatkuvissa haastatteluputkissa, pinkkaa on, kiitos onnistuneiden sijoitusten. Suoraan sanoen, haluan työn loppuvuodesta vasta. No, tämän hetken työttömyys taitaa olla sit ongelma lähtökohtaisesti joillekin.
Työn kysymisessä ei ole lähtökohtaisesti mitään ongelmaa ja minusta vauvassa korostuu liikaa sekä tuo kautta rantain tulotason selvittäminen että "jokainen normaali kertoo heti". Molemmat väärin.
Hotti vinkki: jos (nainen) haluat tietää jostain erityisestä aiheesta, mitäpä jos kerrot ensin itse, osoitat avoimuutesi asian suhteen, ja sitten kysyt toiselta samaa? "Harrastan X ja tykkään siitä paljon, mitä sinä?", "Olen markkinoinnissa ja keskityn toimialaan A, mitäpäs se sinä teet?"?
"Kerros nyt kaikki itsestäsi" ei ole mitään keskustelua paitsi kolmanneksen tindernaisista mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkaamista siitä ettei työtä saa kysyä! Siellä töissä kun yleensä ollaan valtaosa päivästä 5 x viikossa. Jotkut toki enemmän tai vähemmän.
Minä todellakin naisena kysyn tätä, koska etsin miestä, jolla on korkea koulutus kuten minullakin. Korkea koulutus kertoo siitä, että pystyy kriittiseen ajatteluun, on älykäs (ala ja koulu kohtaista toki) ja mikäli on mitään viitteitä siitä että on kielitaitoa on vähintäänkin sujuvaan englantiin niin loistavaa.
Itse olen asunut ulkomailla ja puolet kavereista ei ole suomen kielisiä, joten englantia taitamattoman kanssa ei tule toimimaan ja mitään "suomi suomalaisille" miestä en katsele sekuntiakaan.
Mitä turhaa sitä toistemme aikaa tuhlaamaan sillä että jaaritellaan jotain "hauskoja ja kiinnostavia juttuja" ja sitten tavataan ja todetaan että meillä ei ole muuta yhteistä kun huumori.
Jos kukaan salaa niin yksinkertaista asiaa kun työ tai koulutus
Tuossa oli vaatimuksiin nähden yllättävän monta kirjoitusvirhettä.
M, akateeminen ja älykkyydeltään akateemiseen keskiarvoon asettuva
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, en ole se jolle vastasit. Oman kokemukseni mukaan on parempi kirjoitella jonkin aikaa niitä näitä koska tällä menetelmällä 80% miehistä kääntää keskustelun seksijuttuihin. Ja jos/ kun ystävällisesti sanon että en juttele näistä asioista täysin tuntemattoman kanssa, tulee joko haukutuksi tai ghostatuksi.
SmallTalkilla karsitaan ne miehet, jotka haluavat tutustua ihmiseen, tai ovat edes riittävän älykkäitä ja rauhallisia esittämään sellaista.
Tykkäisin tindertalkata juuri kanssasi.
Banaliteetista sujuvasti puhuminen antaa minulle mielikuvan läsnäolosta, kommunikaatio- ja kirjoitushalukkuudesta ja vuorovaikutuksen laadusta saatu käsitys painaa paljon profiilin arvioinnista ja jatkosta.
Yksi hyvä kierros tällaista tai pari kevyempää ja sitten aiheeseen, että millainen henkilö olet. Hyvälle keskustelijalla voi avautua persoonastaan, tivaajat väsyttävät.
M
Mitä tuollaiseen miehen "moi miten menee" -viestiin pitäisi naisen vastata, että mies olisi tyytyväinen? Tämä mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen ongelma on yleensä deittisovelluksissa se, että väärät ihmiset yrittää jutella eli kyse ei ole teoista vaan tasoista.
Kyllä mäkin huomaan miehenä että naiselta löytyy keskustelutaitoja jos tyydyn naiseen jonka kanssa treffit ei enää kiinnosta.
Näyttää siltä, että miehenä esteettinen silmäsi pakottaa etsimään malliseuralaista, vaikka sun älykkyytesi kaipaa erilaista ihmistä.
Et ole ratkonut tätä sisäistä ristiriitaasi ja siksi tinder-matkasi tulee olemaan vaikea.
Olihan noita "kisko sana viikossa irti" -tyyppejä paljonkin. Kun ne hiljeni/ei vastannut, hiljenin itsekin. Yritin aikani ja luovutin. Toisaalta pakko myöntää, että jos tyyppi aloitti jutun kovin epämiellyttävästi (olin profiilissa kertonut, että ne ole hakemassa seksiseuraa vaan parisuhdetta) tyyliin "nähtäiskö illalla mun luona", vastailin aika lyhytsanaisesti.
Uusi ihana kumppani löytyikin sitten Happy Pancakesta, jossa hän kommentoi profiilitekstiäni (lainaus lempisarjastani) ja juttu lähti heti kunnolla lentoon.
Olin on-off Tinderissä varmaan nelisen vuotta, tulikohan sitä kautta yhdet treffit. Selvästi olin väärässä paikassa hakemassa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollaiseen miehen "moi miten menee" -viestiin pitäisi naisen vastata, että mies olisi tyytyväinen? Tämä mietityttää.
1: "Moi sullekin! Tein juuri [itselle mielenkiintoinen asia], oli kivaa. Oletko ikinä itse tehnyt? Kiinnostaako tällainen sua?"
...ja se on ihan sama, että teitkö vai et...
Paljastit itsestäsi juuri jotain minimaalista ja käänsit selkeästi vuoron toiselle ja ilmaiset odottavasti vastausta.
Jos tuosta ei saa toinen kiinni, ei todellakaan jatkoon.
2: "Moi vain, hyvin menee! Entä sulla?"
Tää ei oikein vie mihinkään, mutta varmistaa, että kahdensuuntainen kommunikaatio toimii. Jatko on kiinni siitä, että jos tähän saa vain tilanteen tasaavan viestin eikä avartavan, niin pitäisi sitten itse jaksaa kerran vielä avata jostain. Jos et jatka, niin miksi ylipäänsä laitoit oikealle, kai siihen joku syy oli? (väsymys kuitenkin ymmärrettävää, mutta ei ole vielä varmaan, että keskustelu ei voisi kehittyä)
M
Vierailija kirjoitti:
Mies ei syystä tai toisesta ollut (ainakaan tuolla hetkellä) kovinkaan kiinnostunut sinusta. Aika tyypillistä tinderissä: kaikilla on koko ajan kymmeniä matcheja ja keskusteluja käynnissä, niin ei välttämättä ole motivaatiota panostaa niihin vähemmän kiinnostaviin.
okei. Jännä kun suurin osa miehistä itse valittavat siitä, että eivät saa matcheja, keskusteku eikä treffejä, niin sitten kuitenkin sinä väität päinvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1: "Moi sullekin! Tein juuri [itselle mielenkiintoinen asia], oli kivaa. Oletko ikinä itse tehnyt? Kiinnostaako tällainen sua?"
...ja se on ihan sama, että teitkö vai et...
Paljastit itsestäsi juuri jotain minimaalista ja käänsit selkeästi vuoron toiselle ja ilmaiset odottavasti vastausta.
Jos tuosta ei saa toinen kiinni, ei todellakaan jatkoon.
2: "Moi vain, hyvin menee! Entä sulla?"
Tää ei oikein vie mihinkään, mutta varmistaa, että kahdensuuntainen kommunikaatio toimii. Jatko on kiinni siitä, että jos tähän saa vain tilanteen tasaavan viestin eikä avartavan, niin pitäisi sitten itse jaksaa kerran vielä avata jostain. Jos et jatka, niin miksi ylipäänsä laitoit oikealle, kai siihen joku syy oli? (väsymys
3. Älä aloita keskustelua millään "moi miten menee" - fraasilla.
-m
Vierailija kirjoitti:
Kuis menee?
Ihan ok
...täydellinen hiljaisuus...
Kysymys sinulle, ap:lle ja kaikille muille, että miten haluaisitte viestittelyn jatkuvan? Ihmiset ovat erilaisia, joten kaikki eivät jaksa saarnaajia eivätkä lukea kilometrien pituisia sepustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean surullinen ajatus, että on ihmisiä, jotka kulkevat 40 vuotta elämästään 8 tuntia päivässä paikassa, joka heitä ei kiinnosta vähääkään. Eikö tunnu, että elämä on heitetty hukkaan? Miksi et opiskelisi sitten jotain, joka sinua kiinnostaa?
No kun meitä on paljon ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään, mistä voisi saada elantonsa. Mua kiinnostaa lähinnä syöminen ja nukkuminen ja taiteen kuluttaminen - tuottaa sitä en osaisi täydellisen lahjojen puutteen takia. Joten on pakko ollut valita vaan joku koulutus ja ammatti elannon tienaamiseksi ja tehdä sitä sisulla, ajatuksella "ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä".
Vierailija kirjoitti:
ap sulla on ihan liian päälletunkeva tyyli. Menet henkilökohtaisuuksiin ekoissa lauseissa. Automaattinen turn off. Tungettelet toisen ihmisen yksityisasioihin,liian nenäkkäästi. Ei kukaan jotain ihme salapoliisia halua penkomaan koiriensa nimiä yms. ekoissa viesteissä, ennen kun hän edes tietää , haluaako hän edes tutustua suhun. Tuskin se mies on siellä koiriensa nimistä puhumassa. Susta tuoli kuva että oot joku stalkkeri joka urkkii vaan koiriennimiä tai jotain muuta friikkiä.
Jos haluat tutustua, KYSYT ensin, HALUAISITKO tutustua, tai kiinnostaisiko miestä edes tuneta sinut. Toki hän sen osoittaa käytöksellään, mutta se on kohteliasta. Eikä syöksyä utelemaan koiriensa nimiä.
eihän ap kysynyt koiran nimeä, vaan ainoastaan, että onko koira henkilön oma ja minkä rotuinen se on? Ja jos on tehnyt matchin Tinderissä, siis lähettänyt tykkäyksen, niin oletan sen olevan signaali sille, että henkilö haluaa tutustua. Yleensä tykkäys annetaan niille, joihin on kiinnostus tutustua edes viestittelemällä.
Olin tinderissä aika pitkään ja aloin allergisoitua ja nirsoutua näille "moi" tai "moi mitä kuuluu?". Asetin riman siinä mielessä korkealle, että aloitus ollessaan vähän originellimpi, henkilökin voisi olla kiinnostava. Tämä siksi, että nämä moi-aloitukset 100% olivat joko seksiseuran hakijoita tai mykkiä tuon moin jälkeen.
Olen nainen ja 95% mätseissä minä laitan aloitusviestin ja 99% minä olen se, joka pyytää treffeille. En jaksa jaaritella ja viestitellä tuntemattomien kanssa pitkään. Max viikko viestittelyä ja jos mies vaikuttaa olevan ok ja olen löytänyt hakukoneesta myönteiset tiedot niin pyydän treffeille.
Enkä odota, että sielä tulisi joku tomcruise. Lähinnä menen treffeille ilman odotuksia niin ei pety. Ekat treffit on nykyään aina kävelytreffit, en suostu muuhun. Kävelytreffit on ilmaiset ja siinä ei tarvitse istua vaivautuneena nenät vastakkain kuten kahvilassa, jos ei natsaa.
Mutta meitä naisia on erilaisia. Itse olen toiminnan ihminen ajatusmallilla että tsekkaan tämän miehen ja uutta kehiin jos ei ollut sopiva.