Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)

Vierailija
26.02.2025 |

Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍

Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?

Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.

Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃

Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.

Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan! 

Mies: Kyllä.

Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.

No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"

Kommentit (647)

Vierailija
341/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette naiset ota esim omasta työpaikasta samoissa töissä olevia miehiä?? mitä sitä turhaan jotain lattiatason miestä edes kyselee kun teillä on omatkin miehet samassa kerroksessa? konsultti ottaa konsultin niin on samat palkat ja status.

Mahdotonta, koska ovat joko varattuja, eläkeikää lähestyviä joten ikäeroa tulisi liikaa ja ainoa sinkkumies on miehiinpäin.

itse en edes kysyisi treffeille teitä konsultteja koska tulee melko varmana vastaus : Ei kiitos. 

teitä toimisto naisia ei ole muutenkaan helppo kysyä, se kynnys yleensäkin kysyä on isompi kuin lattiatason naista. Moni mies ei juuri tämän takia pyydä kun ei usko siihen että lähtee treffeille.

Sinun kaltaistesi takia on tär

Katsohan itse miten tässäkn ketjussa nimitellään miehiä ja tule sitten uhriutumaan.

Vierailija
342/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen työ liittyy mihinkään? Etsitkö parisuhdetta ammatin vai ihmisen kanssa? Vai pitäisikö tietyssä ammatissa olevan miehen olla kiinnostunut juuri sinusta? Kuulostat pinnalliselta.

Mikä on sinun ongelmasi? Miksi et halua puhua ammatistasi tai työstäsi. Se on kuule aika yleinen tapa aloittaa ns small talk. Ja small talk on tapa aloittaa tutustuminen. Ei kannata mennä Tinderiin tai nettideiteille,jos et halua keskustella. Naiset eivät halua "rynnätä" suoraan tuiki tuntemattoman miehen kanssa treffeille jo ihan turvallisuussyistä. Ja naisilla tapaamiseen vaaditaan muutakin,kun teillä miehillä se, että voisin panna. 

Tider on kuin coctailkutsut, jossa tavataan tuntemattomia ihmisiä. Vain keskustelemalla ihmisten kanssa selviää, että kiinnostaako jok

Et ole nainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ammatti kertoo ihmisestä aika paljon, vähän erilaisia ihmisiä rekkakuski, elokuvaohjaaja tai it-nörtti (olet deittaillut esim näitä)

Sanos vielä mikä ammatti tuo it-nörtti olikaan? 😄 Jotenkin niin huvittava yhdeksänkymmenlukulainen yleistys. Sanopa sellainen toimistotyö nykyään, missä EI tietokoneella työskennellä? Ja jos kyse on jostain it-ongelmien ratkomisista, niin eipä ole sellaista asiaa mikä ei Googlella ratkeaisi. 

Eri

Vierailija
344/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ammatti kertoo ihmisestä aika paljon, vähän erilaisia ihmisiä rekkakuski, elokuvaohjaaja tai it-nörtti (olet deittaillut esim näitä)

Sanos vielä mikä ammatti tuo it-nörtti olikaan? 😄 Jotenkin niin huvittava yhdeksänkymmenlukulainen yleistys. Sanopa sellainen toimistotyö nykyään, missä EI tietokoneella työskennellä? Ja jos kyse on jostain it-ongelmien ratkomisista, niin eipä ole sellaista asiaa mikä ei Googlella ratkeaisi. 

Eri

Minä ainakin ymmärsin mitä hän tarkoitti.

Vierailija
345/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtään häpeilevät miehet selittää ihan omiaan täällä. Ja miksei naista sitten saisi kiinnostaa myös se tulotaso? Tässä maailmassa ihmisen menestys lasketaan valitettavasti rahassa. Niin se menee, halusi tai ei. Tulotason tiedustelu tuskin on sitä että etsii miljonääriä. Mutta kyllä usein aikuinen nainen haluaa tietää mitä se yhteinen elämä ehkä olisi. Että käydäänkö me reissuilla ulkomailla, ulkona syömässä ja mennäänkö me lähikauppaan uudehkolla autolla, vai HSL:n bussilla.

Ja kertoo se ammatti muutakin. Se kertoo persoonasta. Harva lähtee esihenkilölksi, jos ei ole kykyä johtaa. Harva lähtee lääkäriksi, jos ei halua auttaa. Ja jos on todella briliantti ja älykäs, niin tuskin sellainen mies päätyy elämässään pussittamaan kurkkuja Myrttiselle. Totta kai elämä on erilaista jakeluauton kuljettajan kanssa, kuin vaikka kuntosaliyrittäjän. Toisen kanssa syödään makkaraa ja juodaan punaista maitoa. Toisen kanssa syödä

En ole ikinä deittiappeja käyttänyt, mutta oletan että niissä on mahdollista tehdä yksityiskohtainen vaatimuslista jo esittelyvaiheessa, niin (mahdollisesti) ei-toivotunlaiset tyypit karsiutuu heti kättelyssä.

Vierailija
346/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen, jolla on sekä paljon perittyä että itse tienattua varallisuutta. En tarvitse miehen varallisuutta mihinkään. Mutta jos olisin sinkku, ja etsisin puolisoa, tottakai miehen koulutus ja työ kiinnostaisi. Itse olen pitkälle kouluttautunut, ja se on minulle tärkeää. Työssä onnistumisen kokemukset ovat minulle isoja. En haluaisi kumppania, joka ei arvostaisi koulutustani, tai jolle oma työ ja koulutus ei olisi tärkeää. Toki kaltaiseni miehet ymmärtävät tämän ihan hyvin, eivätkö loukkaantuisi työn puheeksi ottamisesta. Ja taas ne, jotka sen takia karsiutuisivat, eivät olisi minulle muutenkaan niitä oikeita. 

Kelpaisiko 30+ työtön luonnontieteellisen generalistisen alan maisteri jolla on myös AMK-tutkinto tekniseltä alalta. Tohtorintutkintoa harkitsen vielä myöhemmällä iällä.

En ole kuitenkaan päässyt kunnolla kiinni työelämään. Harjoitteluita ja lyhyitä määräaikaisia työsuhteita kiitettävällä arvioinnilla. Oma alani johon molemmat tutkinnot osaltaan linkittyvät on intohimoni ja pidän sitä myös harrastuksenani. Toisinaan autan asiantuntijoina toimivia tuttaviani, jos heillä tulee eteen jokin vaativa probleema. Saan muutaman satasen tuosta hyvästä. Joskus vähän enemmänkin. Muutoin olen perusturvan varassa.

Varallisuudesta on kokemusta lapsuudesta ennen kuin suvun iso firma kaatui. Kymmeniä miljoonia oli menetykset. Minun on tällä hetkellä vaikea luokitella itseäni mihinkään yhteiskuntaluokkaan. Valkokaulusköyhälistö voisi olla lähimpänä. Arvostan koulutusta, kulttuuria ja sydämen sivistystä.

Vierailija
347/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on maailma mennyt muoviseksi. Jos vaan raha, koulutus ja status merkitsee. Ihan sama vaikka ihminen on sisältä täysi mätä. Kyllä usko oikeaan rakkauteen on mennyt jo ajat sitten. Ihmiset on kyllä niin umpipaskoja nykyään. 

Vierailija
348/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtään häpeilevät miehet selittää ihan omiaan täällä. Ja miksei naista sitten saisi kiinnostaa myös se tulotaso? Tässä maailmassa ihmisen menestys lasketaan valitettavasti rahassa. Niin se menee, halusi tai ei. Tulotason tiedustelu tuskin on sitä että etsii miljonääriä. Mutta kyllä usein aikuinen nainen haluaa tietää mitä se yhteinen elämä ehkä olisi. Että käydäänkö me reissuilla ulkomailla, ulkona syömässä ja mennäänkö me lähikauppaan uudehkolla autolla, vai HSL:n bussilla.

Ja kertoo se ammatti muutakin. Se kertoo persoonasta. Harva lähtee esihenkilölksi, jos ei ole kykyä johtaa. Harva lähtee lääkäriksi, jos ei halua auttaa. Ja jos on todella briliantti ja älykäs, niin tuskin sellainen mies päätyy elämässään pussittamaan kurkkuja Myrttiselle. Totta kai elämä on erilaista jakeluauton kuljettajan kanssa, kuin vaikka kuntosaliyrittäjän. Toisen kanssa syödään makkar

Moni karsastaa vaatimuslistoja. Niillä saa pelästytettyä ne potentiaalisetkin.

Vierailija
349/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kaltaistesi takia on tär

pahoittelut ei ollut ihan tarkoitus loukata tällä lauseella, se tuli vähän vahingossa. Meitä duunareita kutsutaan lattiatason henkilöiksi jossain keskusteluissa. 

lattiataso on vähän kuin 1 kerros lattiataso, ja toimisto 2 kerroksessa yläkerta jne.. mutta tarkoitin siis saman tasoinen nainen.

Vierailija
350/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on maailma mennyt muoviseksi. Jos vaan raha, koulutus ja status merkitsee. Ihan sama vaikka ihminen on sisältä täysi mätä. Kyllä usko oikeaan rakkauteen on mennyt jo ajat sitten. Ihmiset on kyllä niin umpipaskoja nykyään. 

Onko joku jossain ollut sitä mieltä että vain raha, koulutus ja status ratkaisee ja sisimmällä ei ole väliä?

Vai mistä ihmeestä tällaisen päätelmän oikein revit?

Vierailija
351/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä Tinderissä ketään jaksa keskustella. Se on karkkikauppa ja jos kuvat miellyttää niin äkkiä treffeille ottamaan selvää tuleeko jutusta jotain enemmän. Jos ei niin uutta matoa koukkuun. 

Vierailija
352/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noup! Vedät mutkat suoriksi. Koulutus, ulkonäkö, asema, status ja sosiaalisuus merkkaa. MUTTA pitää olla niiden lisäksi vielä kultaa sisäisesti. Se että on vaikka kuinka kultaa sisäisesti, muttei noita luettelemiani asioita, niin eipä jaksa. 

Vierailija
353/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen, jolla on sekä paljon perittyä että itse tienattua varallisuutta. En tarvitse miehen varallisuutta mihinkään. Mutta jos olisin sinkku, ja etsisin puolisoa, tottakai miehen koulutus ja työ kiinnostaisi. Itse olen pitkälle kouluttautunut, ja se on minulle tärkeää. Työssä onnistumisen kokemukset ovat minulle isoja. En haluaisi kumppania, joka ei arvostaisi koulutustani, tai jolle oma työ ja koulutus ei olisi tärkeää. Toki kaltaiseni miehet ymmärtävät tämän ihan hyvin, eivätkö loukkaantuisi työn puheeksi ottamisesta. Ja taas ne, jotka sen takia karsiutuisivat, eivät olisi minulle muutenkaan niitä oikeita. 

Kelpaisiko 30+ työtön luonnontieteellisen generalistisen alan maisteri jolla on myös AMK-tutkinto tekniseltä alalta. Tohtorintutkintoa harkitsen vielä myöhemmällä iällä.

En ole kuitenkaan päässyt kunnolla kiinni työelämään. Harjoittelu

En ole lainaamaasi joten en voi vastata. Mutta kerron omista kokemuksistani.

Kirjoittelin kahden miehen kanssa ja sovin molempien kanssa ensitreffit muistaakseni samalle viikolle.

Toinen tuli myöhässä, löysät verkkarit päällä, istui lysyssä ja ei oikein jaksanut jutella kanssani, vaikka meillä oli sama harrastus mistä olisi helposti saanut keksittyä puhumista. Hän kertoi olevansa työtön.

Toinen mies tuli ajoissa, siististi pukeutuneena ja keskustelu sujui. Hän kävi töissä. 

Kummankaan koulutustasoa en enää muista. Arvaatte varmaan kuitenkin kumman kanssa halusin nähdä uudelleen. Syiden päättely onkin sitten joillekin melkoisen vaikea pähkinä purtavaksi.

Vierailija
354/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ainakin on sisältä mätä, joka nimittelee ihmisiä "umpipaskoiksi". En tiedä miten tuollainen kehtaa "oikeaa rakkautta" olla vaatimassa.

Vierailija
355/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen työ liittyy mihinkään? Etsitkö parisuhdetta ammatin vai ihmisen kanssa? Vai pitäisikö tietyssä ammatissa olevan miehen olla kiinnostunut juuri sinusta? Kuulostat pinnalliselta.

En halua tyhmää ja matalasti koulutettua miestä tulevien lasteni isäksi. 

Olen korkeastikoulutettu ja töissä menestynyt mies enkä minä halua olla kenenkään tulevien lasten isä.

Vierailija
356/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelee vaan että on jossain seksikkäässä ammatissa ja on rikas sitten kun on saanu pillua niin voi kertoa totuuden.

Vierailija
357/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut taaskaan Tinder-munaa.

Vierailija
358/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin sekopäisten naisten viestiketju. Siis ihan oikeasti!

Jos mies aloittaa asiallisesti sanoilla: Moi, terve, tms.. ja kysyy ensimmäisessä viestissä naisen kuulumisia, niin on se järkyttävä kokemus ja vääryys, luetun perusteella. Seuraavana tuijotetaan että mitähän koulua mies on mahtanut käydä. Eli onko taka-ajatuksena miehen tulot ja miten niistä voisin itse naisena hyötyä. Niinkö? Niinkuin se opiskeltu koulutus tekisi jostain ihmisestä heti mukavamman ja fiksumman?? Kaiken tähänastisen ja koetun perusteella ei voi todellakaan vetää johtopäätöksiä, koska työskentelen ihmisten parissa ja nähnyt kohta liki kaiken mahdollisen ihmismielestä ja ihmisten tavoista. Tai saati edes varakkaamman, jos se on siinä koulutuksen utelussa taustalla? Ja tämä. Jos mies on lähettänyt useammalle naiselle aloituksen, niin sekin on väärin, koska mies ei ilmeisesti lähettää kuin yhdelle naiselle aloituksen, jonka jälkeen miehen tehtävä on painua takaviistoon ja pysyä siellä? En ihmettele enää yhtään miksi Suomessa on sukupolvien välille tullut todella iso kuilu. Rehellisesti, jos kysyn esim englanninkielisessä maassa ventovieraalta naiselle "hello, how you doing"? Ei niissä maissa närkästystä, vaan vastataan yleensä ystävällisesti ja jatketaan small talkia, ja keskustelu jatkuu siitä eteenpäin ystävällisissä, ja ehkäpä myös flirttalun merkeissä, jos kummallakin on siihen halua. Tai sitten kieltäännytään kohteliaasti jatkokutsuilta jos ei synkkaa.

Todella outoa käytöstä suomalaisilta naisilta. Pahastutte tai ette tästä kirjoituksesta, mutta näin se asia vaan rehellisesti sanottuna on.

Vierailija
359/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelee vaan että on jossain seksikkäässä ammatissa ja on rikas sitten kun on saanu pillua niin voi kertoa totuuden.

Sitähän ne naisten haluamat soidinmenot eli romantiikka on, valehdellaan kaikesta mahdollisimman hyvin.

Vierailija
360/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuitenkaan p

Entä mitä jos flegmaattinen verkkariäijä olisi ollut hyvässä työssä ja särmästi pukeutunut suupaltti olisi ollut työtön? Olisiko kumpikaan kelvannut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä