Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi, tulipa tästäkin tylsä työjankkausketju
Joo, laitoin jollekin maalla asuvalle hieman haastavamman markkina-arvon tyypille vastauksen perustiedusteluun, että M: "tänään tässä olen ollut urheilemassa ja valmistautunut tuleviin työhaastatteluihin. Elämä mallillaan ja mukavaa on.".
N: -
Työtön ei siis taida tosiaan napostella. Olen hotilla IT-alalla kova ammattilainen ja jatkuvissa haastatteluputkissa, pinkkaa on, kiitos onnistuneiden sijoitusten. Suoraan sanoen, haluan työn loppuvuodesta vasta. No, tämän hetken työttömyys taitaa olla sit ongelma lähtökohtaisesti joillekin.
Työn kysymisessä ei ole lähtökohtaisesti mitään ongelmaa ja minusta vauvassa korostuu liikaa sekä tuo kautta rantain tulotason selvittäminen että "jokainen normaali kertoo heti". Molemmat väärin.
Hotti vinkki: jos (nainen) haluat tietää jostain erityisestä aih
It-ala ei totisesti ole "hot" kun naiset etsivät kumppania. Miehet ahdistelevat alalle pyrkiviä naisia. Oikeusjuttuja tulee sekä Suomessa että ulkomailla. Ongelmat ovat niin isoja että on kehitetty termi tech bro -kulttuuri. Ja jokainen uutisia lukeva tietää mitä mieltä Jenkkilän "pinkkaa" keränneet IT-miekkoset ajattelevat naisista. Ja noita miehiä tämäkin urheileva teknosankari luultavasti palvoo.
Ei todellakaan yhtään hot.
Saan naiset lähettämään mulle viestiä vaan jos laitan oikeen provosoivan ja naisia hukkuvan profiiliteksin. Silloinkin nainen aina laittaa että mikä sun ongelma on ja muuta vihaista tekstiä.
Miten miehen työ liittyy mihinkään? Etsitkö parisuhdetta ammatin vai ihmisen kanssa? Vai pitäisikö tietyssä ammatissa olevan miehen olla kiinnostunut juuri sinusta? Kuulostat pinnalliselta.
Vierailija kirjoitti:
It-ala ei totisesti ole "hot" kun naiset etsivät kumppania. Miehet ahdistelevat alalle pyrkiviä naisia. Oikeusjuttuja tulee sekä Suomessa että ulkomailla. Ongelmat ovat niin isoja että on kehitetty termi tech bro -kulttuuri. Ja jokainen uutisia lukeva tietää mitä mieltä Jenkkilän "pinkkaa" keränneet IT-miekkoset ajattelevat naisista. Ja noita miehiä tämäkin urheileva teknosankari luultavasti palvoo.
Olen tekoälyekspertti eikä minua kiinnosta sinun mielipiteesi hottiudesta, vaan hiring manager:in. Sitä likkaa saa kiinnostaa se, että työllistymismahdollisuuteni ovat hyvät, sen suhteen asiat etenevät ja että töitä odotellessa elämää rajoittaa enemmän daamin rahatilanne kuin minun.
Toksisuudessaan pelkkiä negatulkintoja ja äärimmäisyyksiä Musk included vastauksesi antaa minun eniten epäillä sinun olevan trolli. Jos haluaa ihmisen digitalisaation ulkopuolelta, niin eipä ole helppoa. Enivei, tsekkaa vähän noita vihatasojasi, aika negatiivinen maailmankuva.
Itse asiassa mun työkiinnostuksen alue on ihan hedelmällinen puheenaihe, vaikka toki väsyttää keskustella siitä, että joku on löytänyt deepseekistä saman sensuurikerroksen kuin openai:lla on toteutettuna, yhdessä sisäpolitiikka ja toisessa esim tekijänoikeuden alaiset lyriikat. Mutta töistä puhuminen enemmän kuin kolmen puhekuplan verran on aika tylsää, se nyt vain on niin.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehen työ liittyy mihinkään? Etsitkö parisuhdetta ammatin vai ihmisen kanssa? Vai pitäisikö tietyssä ammatissa olevan miehen olla kiinnostunut juuri sinusta? Kuulostat pinnalliselta.
En halua tyhmää ja matalasti koulutettua miestä tulevien lasteni isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten ulkonäkö liittyy mihinkään? Etsitkö parisuhdetta ulkonäön vai ihmisen kanssa? Miten huumorintaju liittyy mihinkään? Seurustele telkkarin kanssa jos viihdettä kaipaat. Miten asuinpaikka liittyy mihinkään? Et sinä sen paikkakunnan kanssa seurustele. Miten poliittinen kanta liittyy mihinkään? Etsitkö puoluekirjaa vai ihmistä? Jne.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinun ongelmasi? Miksi et halua puhua ammatistasi tai työstäsi. Se on kuule aika yleinen tapa aloittaa ns small talk. Ja small talk on tapa aloittaa tutustuminen. Ei kannata mennä Tinderiin tai nettideiteille,jos et halua keskustella. Naiset eivät halua "rynnätä" suoraan tuiki tuntemattoman miehen kanssa treffeille jo ihan turvallisuussyistä. Ja naisilla tapaamiseen vaaditaan muutakin,kun teillä miehillä se, että voisin panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tekoälyekspertti eikä minua kiinnosta sinun mielipiteesi hottiudesta, vaan hiring manager:in. Sitä likkaa saa kiinnostaa se, että työllistymismahdollisuuteni ovat hyvät, sen suhteen asiat etenevät ja että töitä odotellessa elämää rajoittaa enemmän daamin rahatilanne kuin minun.
Toksisuudessaan pelkkiä negatulkintoja ja äärimmäisyyksiä Musk included vastauksesi antaa minun eniten epäillä si
Mistä puppugeneraattorista tuon kommenttisi revit?
Kyllä ammatti kertoo ihmisestä aika paljon, vähän erilaisia ihmisiä rekkakuski, elokuvaohjaaja tai it-nörtti (olet deittaillut esim näitä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette naiset ota esim omasta työpaikasta samoissa töissä olevia miehiä?? mitä sitä turhaan jotain lattiatason miestä edes kyselee kun teillä on omatkin miehet samassa kerroksessa? konsultti ottaa konsultin niin on samat palkat ja status.
Mahdotonta, koska ovat joko varattuja, eläkeikää lähestyviä joten ikäeroa tulisi liikaa ja ainoa sinkkumies on miehiinpäin.
itse en edes kysyisi treffeille teitä konsultteja koska tulee melko varmana vastaus : Ei kiitos.
teitä toimisto naisia ei ole muutenkaan helppo kysyä, se kynnys yleensäkin kysyä on isompi kuin lattiatason naista. Moni mies ei juuri tämän takia pyydä kun ei usko siihen että lähtee treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen työ vaikuttaa parisuhteeseen, jos toinen tekee vuorotyötä tai reissaa paljon työkseen. Noiden ulkopuolella kumppaniehdokkaan työ itsessään vaikuttaa todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinun ongelmasi? Miksi et halua puhua ammatistasi tai työstäsi. Se on kuule aika yleinen tapa aloittaa ns small talk. Ja small talk on tapa aloittaa tutustuminen. Ei kannata mennä Tinderiin tai nettideiteille,jos et halua keskustella. Naiset eivät halua "rynnätä" suoraan tuiki tuntemattoman miehen kanssa treffeille jo ihan turvallisuussyistä. Ja naisilla tapaamiseen vaaditaan muutakin,kun teillä miehillä se, että voisin panna.
Tider on kuin coctailkutsut, jossa tavataan tuntemattomia ihmisiä. Vain keskustelemalla ihmisten kanssa selviää, että kiinnostaako joku niin paljon, että haluaa tavata ns livenä. Jos mies on näin jurpo, että ei halua keskustella, niin se on sitten henkilökohtainen voi voi, kun ei löydä ketään Tinderisdä( kään). Voihan sitten taas haukkua naiset nirsoiksi, jrantuiksi ja rahanahneiksi nsikkosikdi, kuten tämä alkuperäinen kommentoija.
En muuten yhtään ihmettele, että on sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette naiset ota esim omasta työpaikasta samoissa töissä olevia miehiä?? mitä sitä turhaan jotain lattiatason miestä edes kyselee kun teillä on omatkin miehet samassa kerroksessa? konsultti ottaa konsultin niin on samat palkat ja status.
Mahdotonta, koska ovat joko varattuja, eläkeikää lähestyviä joten ikäeroa tulisi liikaa ja ainoa sinkkumies on miehiinpäin.
itse en edes kysyisi treffeille teitä konsultteja koska tulee melko varmana vastaus : Ei kiitos.
teitä toimisto naisia ei ole muutenkaan helppo kysyä, se kynnys yleensäkin kysyä on isompi kuin lattiatason naista. Moni mies ei juuri tämän takia pyydä kun ei usko siihen että lähtee treffeille.
Sinun kaltaistesi takia on tärkeää keskustella siellä Tinderissä ennen tapaamista, että en tekisi sitä virhettä, että tapaisin. Syy: kutsut naisia lattiatason naisiksi. 🤢🤮
Tyypillinen tavallinen suomalainen (mies tai nainen) nyt ei osaa muutenkaan keskustella oikeastaan mistään, niin miksi osaisi tuollakaan? Vieläpä tuntemattomien kanssa ja hankalasti (näpytellen viestejä).
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi, tulipa tästäkin tylsä työjankkausketju
just ajattelin samaa. Pointtina oli keksutella, ettämiten lyhyiksi Tinderissä keskustelut jäävät,
Mun viimeisin oli tällainen:
hän: Ehditkö jutella?
minä :Joo, Kuule, oon miettinyt että onko chickenmcnugget chickenmcnugget, vaik se on spaisi?
hän: No joo, jos se on 100 pros kanan rintafilettä, ja samat klassiset muodot.minä: Mut, reilul chilil?
hän: tuut tuut tuutAika nihkee oli tämäkin, vai mitä ootte mieltä?
Siis häh? Oletko päässyt edes yläkoulusta?
Mitäpä mies voisi tohon vastata? Fiksusti.
Taisi lyödä koneen kiinni ja juosta kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Työtään häpeilevät miehet selittää ihan omiaan täällä. Ja miksei naista sitten saisi kiinnostaa myös se tulotaso? Tässä maailmassa ihmisen menestys lasketaan valitettavasti rahassa. Niin se menee, halusi tai ei. Tulotason tiedustelu tuskin on sitä että etsii miljonääriä. Mutta kyllä usein aikuinen nainen haluaa tietää mitä se yhteinen elämä ehkä olisi. Että käydäänkö me reissuilla ulkomailla, ulkona syömässä ja mennäänkö me lähikauppaan uudehkolla autolla, vai HSL:n bussilla.
Ja kertoo se ammatti muutakin. Se kertoo persoonasta. Harva lähtee esihenkilölksi, jos ei ole kykyä johtaa. Harva lähtee lääkäriksi, jos ei halua auttaa. Ja jos on todella briliantti ja älykäs, niin tuskin sellainen mies päätyy elämässään pussittamaan kurkkuja Myrttiselle. Totta kai elämä on erilaista jakeluauton kuljettajan kanssa, kuin vaikka kuntosaliyrittäjän. Toisen kanssa syödään makkaraa ja juodaan punaista maitoa. Toisen kanssa syödä
Vähän ohi aiheen, mutta en tunne yhtäkään lääkäriä joilla uravalinnan motiivina olisi ollut halu auttaa. Ovat halunneet arvostetun työn ja mahdollisesti valinneet lääkärin ammatin vanhempiensa jalanjäljissä. Kertoo sekin tietysti ihmisestä, mutta monet lääkärit ovat aika epäempaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tider on kuin coctailkutsut, jossa tavataan tuntemattomia ihmisiä. Vain keskustelemalla ihmisten kanssa selviää, että kiinnostaako joku niin paljon, että haluaa tavata ns livenä. Jos m
Olen nainen itsekin ja ihmettelen ammatille annettua painoarvoa. Vaikutat todella ikävältä ihmiseltä, kun lähdet tuolla tavalla leimamaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama profiili, samat kuvat. Ja vastaukset kysymykseen, mitä teet työksesi.
V, olen varastolla trukkikuskina
N: ...........
V, Olen lääkäri, traumatologian erikoislääkäri
N: Ahaa no kiva, hei mitä teet huomenna illalla? Nähtäiskö, tulisitko mun luo kahville?
V, ..............
Ehkä näin, jos mätsätty nainen on akateemisen koulutuksen saanut
Ei 🤣. Minulla oli oma profiili aidoilla tiedoilla ja kuvilla. Lisäksi oli kuvaton profiili jonka mukaan olin kamppailulajeja harrastava pitkä lääkäri. Matchasin samoja (ei-akateemisia) naisia molemmilla profiileilla. Arvaatkaan kumman profiilin kanssa naiset aloitti keskustelun?
Mitä hyöt
Tietyn tyyppisillä miehillä tuo testiprofiilien tekeminen on lähes pakonomainen refleksi. Käsittämättömän moni mies tekee noin. Ehkä joka toinen?
Luulen että kyseessä on epätoivoinen yritys saada tilanne omaan hallintaan. Deittisovellukseen mennään, vaikka sosiaaliset taidot ovat nollassa ja tiedetään itsekin että ei tästä mitään tule. Sitten pitää keksiä kaikkia pikku temppuja, joilla saadaan kuviteltu yliote kun pelottaa. Tosin näyttää siltä että ne kaikki keksivät vain yhden ja saman tempun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksisuudessaan pelkkiä negatulkintoja ja äärimmäisyyksiä Musk included vastauksesi antaa minun eniten epäillä si
Aina naurattaa kun näissä Tinder-ketjuissa joku paljastaa todellisen syyn sinkuudelleen 😂