Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu vaikka en koskaan syö herkkuja?

Vierailija
02.06.2024 |

En ole joulun jälkeen syönyt yhtään kertaa karkkia, suklaata, pullaa, keksiä, sipsejä, popcorneja, jätskiä, kakkua enkä mitään muutakaan vastaavaa makeaa tai herkkuja. Enkä ole juonut joulun jälkeen kertaakaan limpparia, mehua, en mitään alkoholia, en edes alkoholitonta olutta. Ylipainoa on 20 kg. En ymmärrä miksi en laihdu yhtään, vaikka olen ollut nyt tasan 6 kk täysin ilman mitään herkkuja. Juomana vain vesi. Leivänkin jätin varmuuden vuoksi pois, etten vahingossa herkuttelisi leivällä. Ylikiloja on kuitenkin sen verran että luulisi edes jonkun lähtevän tällä tavalla. Neuvoja? 

N46

Kommentit (221)

Vierailija
1/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska syöt liikaa. Siksi et laihdu. Mielikuvasi siitä miten paljon ihminen voi syödä ollakseen normaalipainoinen on vääristynyt.

Vierailija
2/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska syöt liikaa. Siksi et laihdu. Mielikuvasi siitä miten paljon ihminen voi syödä ollakseen normaalipainoinen on vääristynyt.

Syön kolme ateriaa päivässä. Aamupala, lounas ja illallinen. Yritän joka aterialla syödä kasviksia, marjoja, vihanneksia. Pastankin olen jättänyt pois, etten sillä mässäilisi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kolme ateriaa päivässä. Aamupala, lounas ja illallinen. Yritän joka aterialla syödä kasviksia, marjoja, vihanneksia. Pastankin olen jättänyt pois, etten sillä mässäilisi. Ap

No ihan selvästi on edelleen ongelmaa annoskoossa ja ruokailussa ylipäätään, jos olet 20 kiloa ylipainoinen ja et ole puolen vuoden aikana onnistunut karistamaan kiloakaan. Sellaista ihmistä ei ole olemassakaan joka ei laihtuisi pitkäaikaisella kalorivajeella.

Vierailija
4/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston mikrobikanta on heikossa hapessa. 

Vierailija
5/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla stressiä? Stressihormonit nimittäin lihottaa. 

Vierailija
6/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Liika on liikaa. Laihdutin 40kg. Nyt normaalipainoisena ihmettelen kuinka vääristynyt käsitys ruoasta ja annoskoosta minulla yli 20-vuotta sitten olikaan. 

Vierailija
7/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, itse olen laihtunut normaalipainon sisällä jo 3kg ja mulla on kaks päivää, jolloin syön myös herkkuja. Liikun paljon ja syön säännöllisesti, mutta kevyesti

Vierailija
8/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan selvästi on edelleen ongelmaa annoskoossa ja ruokailussa ylipäätään, jos olet 20 kiloa ylipainoinen ja et ole puolen vuoden aikana onnistunut karistamaan kiloakaan. Sellaista ihmistä ei ole olemassakaan joka ei laihtuisi pitkäaikaisella kalorivajeella.

Jos on hidas metabolia niin päivittäinen kulutus saattaa olla 1200kcal. Aika hankala olisi elää normaalia elämää esim. 300kcal/vrk vajeella pitkäaikaisesti. Kannattaa selvittää kilpirauhanen ja onko käytössä jotain lääkkeitä jotka hidastaa aineenvaihduntaa. Sitten vaan reipasta liikuntaa lisäämään.

Vierailija
9/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kokeilepa vaikka puolittaa noista aterioista jokainen. Äläkä korvaa vajetta millään. Jos ei muutaman viikon sisällä tapahdu mitään niin puolita taas.

Vierailija
10/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisia ruoka annokset ovat? 

paljonko liikut päivän aikana? 

äitini laihdutti 25 kg muuttamalla ruokavalionsa ja liikkumalla vaatii myös pitkää pinnaa: ei ole mitään rocket sciencia.

Vierailija
11/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö liian vähän? (säästöliekki)

Syötkö liikaa? (annoskoot)

Onko suolisto kunnossa? (ravintoaineiden imeytyminen, hormonitasapaino)

Oletko passiivinen sohvaperuna? 

Saatko riittävästi unta?

Näistä lähtisin etsimään syitä. 

Vierailija
12/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoliston mikrobikanta on heikossa hapessa. 

Otappa maitohappoa, ja joo, syöt siis "väärin" jollain tapaa. Esim liian vähän proteiinia!

LAIHDUTUSKUURIT on vanhanaikaisia.

ota joku...instassa on hurumykky hyviä "leirejä" "muutosvalmennus" jnejne

Vierailija
13/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä, jos oikeasti olet tuon ikäinen. Mulla alkoi 5kympin jälkeen ihan outo muodonmuutos, vatsalle pyrki tulemaan makkaraa, vaikka paino pysyy siinä 50kg koko ajan. 

Eli en osaa neuvoa muuta kuin kertoa tuon olevan iästä johtuvaa

Vierailija
14/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia annoksia sitten pitäisi syödä? Lounaani on vaikka keitto, päivällinen kalaa/kanaa ja salaatti. Ap

Vierailija
15/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla stressiä? Stressihormonit nimittäin lihottaa. 

On paljonkin. Ap

Vierailija
16/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö liian vähän? (säästöliekki)

Syötkö liikaa? (annoskoot)

Onko suolisto kunnossa? (ravintoaineiden imeytyminen, hormonitasapaino)

Oletko passiivinen sohvaperuna? 

Saatko riittävästi unta?

Näistä lähtisin etsimään syitä. 

En saa riittävästi unta (univaikeuksia vaikka yritän nukkua). Liikuntani on päivittäiset tunnin, kahden kävelylenkit. Suolistosta en tiedä mitään. Säästöliekki ei varmaan ole koska ei alussakaan pudonnut paino yhtään. Ap

Vierailija
17/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa, saatat yllättyä sen helppoudesta.

Vierailija
18/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jättää siemenöljyt pois. Kokonaan.

Vierailija
19/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa, saatat yllättyä sen helppoudesta.

Nytkin kaikki syömäni asiat osuu vuorokaudessa 9 tunnin sisään, niiden välissä olen aina 15 tuntia syömättä. Miten tätä pitäisi muokata paremmaksi pätkäpaastoksi? Ap

Vierailija
20/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

: ei ole mitään rocket sciencia.

MIKSI et laittanut "rakettitiedettä"

Anglismit on ahterista, vesittää hyvänkin tarinan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän