Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)

Vierailija
26.02.2025 |

Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍

Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?

Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.

Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃

Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.

Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan! 

Mies: Kyllä.

Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.

No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"

Kommentit (647)

Vierailija
221/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap sulla on ihan liian päälletunkeva tyyli. Menet henkilökohtaisuuksiin ekoissa lauseissa. Automaattinen turn off. Tungettelet toisen ihmisen yksityisasioihin,liian nenäkkäästi. Ei kukaan jotain ihme salapoliisia halua penkomaan koiriensa nimiä yms. ekoissa viesteissä, ennen kun hän edes tietää , haluaako hän edes tutustua suhun. Tuskin se mies on siellä koiriensa nimistä puhumassa. Susta tuoli kuva että oot joku stalkkeri joka urkkii vaan koiriennimiä tai jotain muuta friikkiä.

Jos haluat tutustua, KYSYT ensin, HALUAISITKO tutustua, tai kiinnostaisiko miestä edes tuneta sinut. Toki hän sen osoittaa käytöksellään, mutta se on kohteliasta. Eikä syöksyä utelemaan koiriensa nimiä.

Eiköhän Tinderissä se match ole sitä varten että ollaan toisesta jollain tapaa kiinnostuneita. Se on merkki siitä että h

Okei, en tiedä kun en ole Tinderiä koskaan käyttänyt enkä tule käyttämään. Jotenkin näen outona sen, että ensin painetaan tykkäys sovelluksessa mutta sitten sen toisen pitäisi kuitenkin kysyä että kiinnostaako sinua tuntea minut. Itse näen tosiaan niin että kiinnostus on osoitettu jo sillä mätsillä.

Vierailija
222/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua voisi vähempää kiinnostaa jonkun naisen ammatti. Minäkin käyn töissä vaan sen takia että saan leivän pöytään, muu on toissijaista. En ymmärrä mikä pakkomielle on heti udella työpaikasta, se tulee kyllä ilmi myöhemmin. Pidän tälläisia ihmisiä pinnallisina

Naiselle tärkeintä on miehen sosiaalinen status.

Niin kato kun " minun mieheni on sitä ja tätä " 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette naiset ota esim omasta työpaikasta samoissa töissä olevia miehiä?? mitä sitä turhaan jotain lattiatason miestä edes kyselee kun teillä on omatkin miehet samassa kerroksessa? konsultti ottaa konsultin niin on samat palkat ja status.

Vierailija
224/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen, jolla on sekä paljon perittyä että itse tienattua varallisuutta. En tarvitse miehen varallisuutta mihinkään. Mutta jos olisin sinkku, ja etsisin puolisoa, tottakai miehen koulutus ja työ kiinnostaisi. Itse olen pitkälle kouluttautunut, ja se on minulle tärkeää. Työssä onnistumisen kokemukset ovat minulle isoja. En haluaisi kumppania, joka ei arvostaisi koulutustani, tai jolle oma työ ja koulutus ei olisi tärkeää. Toki kaltaiseni miehet ymmärtävät tämän ihan hyvin, eivätkö loukkaantuisi työn puheeksi ottamisesta. Ja taas ne, jotka sen takia karsiutuisivat, eivät olisi minulle muutenkaan niitä oikeita. 

Vierailija
225/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies: Mitäs sun iltaan?

Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)

Mies: -

Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua. 

Totta. En itse ole missään treffipalvelussa mutta jos vielä kohtaisin kolahtavan, niin ensi minuuteilla haluaisin jättää työnteon sivuun. 

Vierailija
226/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua voisi vähempää kiinnostaa jonkun naisen ammatti. Minäkin käyn töissä vaan sen takia että saan leivän pöytään, muu on toissijaista. En ymmärrä mikä pakkomielle on heti udella työpaikasta, se tulee kyllä ilmi myöhemmin. Pidän tälläisia ihmisiä pinnallisina

Pinnallisena? Ihminen lähtee opiskelemaan alaa, joka kiinnostaa. Miten maailmankaikkeus toimii? (Fysiikka) Miten monin eri tavoin ihminen voi maailman nähdä? (Kirjallisuus) Miten kulttuuri vaikuttaa niihin rakenteisiin, joilla kommunikoidaan? (Kielitieteet). En pysty näkemään pinnallisena sitä, että haluaa tietää, mikä on se pohjimmainen elämän mysteeri, joka toista kiinnostaa eniten. 

Vierailija
227/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisena? Ihminen lähtee opiskelemaan alaa, joka kiinnostaa. Miten maailmankaikkeus toimii? (Fysiikka) Miten monin eri tavoin ihminen voi maailman nähdä? (Kirjallisuus) Miten kulttuuri vaikuttaa niihin rakenteisiin, joilla kommunikoidaan? (Kielitieteet). En pysty näkemään pinnallisena sitä, että haluaa tietää, mikä on se pohjimmainen elämän mysteeri, joka toista kiinnostaa eniten. 

Tai vaihtoehtoisesti on juuri tuollainen ihminen jolle vastaat, eli työ ei kiinnosta tipan vertaa mutta sillä saa leivän pöytään. Jotenkin näkisin että kys. tyyppi ei välttämättä ole paras mätsi esim. jonkun tietyn alan tutkijalle jolle työ on intohimo. En tiedä, mutta luulisin että ristiriita elämänkatsomuksessa tuolta osin olisi liian suuri.

Vierailija
228/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn kysyminen muutenkin ei vain Tinder vaan ihan livenä jos joku nainen kysyy sitä melkeen heti, Se on melkeen sama kun pitäisi antaa CV naiselle että katso siitä " mikä on arvoni "  ja tulee aina tunne että ei ole riittävän kiinnosta enää sen jälkeen.

Vai onko tässä siitä kyse että pitäisi olla hienommassa toimistotyössä joku manager nimellä? ja keskutelussa kertoa " minulla on  ihan uusi Tesla " 

M44

Ei arvosta ole kyse. Jos joku on vaikka rautakaupassa töissä tai toinen on rekkakuski, heillä on erilaiset maailmat. On kiva hahmottaa, mitä toisen arkeen kuuluu.

Vierailija
229/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on miehen ammatilla väliä. Joku taksikuski, poliisi, palomies tai tehtaassa kolmivuorotyötä tekevä duunari ei kiinnosta jo pelkästään työaikojen takia. Arki ja varsinkin vapaa-aika sujuu yhdessä paremmin kun on molemmilla päivätyö arkisin. Myös lentäjäkirurgit olisi siis karsiutuneet pois, jos joku sellainen ihme olisi tullu vastaan =)

Mätsäsin sitten viime kesänä ihan tavallisen insinöörin kanssa. Mukavaa kun molemmilla samankaltainen työ ja voidaan tehdä yhdessä vaikka etätöitä mökillä

Vierailija
230/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää vaativia, vänkääviä enkä liian uteliaita ihmisiä sukupuolesta riippumatta ja muutenkaan et voi pakottaa keskustelua jos toinen ei sinuun halua tutustua, niin antaa olla mutta itse yleensä ilmaisen asiallisesti jos yhteydenottaja ei ole tyyppiäni profiilin, viestien ja kuvien perusteella.

Vierailija
231/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen, jolla on sekä paljon perittyä että itse tienattua varallisuutta. En tarvitse miehen varallisuutta mihinkään. Mutta jos olisin sinkku, ja etsisin puolisoa, tottakai miehen koulutus ja työ kiinnostaisi. Itse olen pitkälle kouluttautunut, ja se on minulle tärkeää. Työssä onnistumisen kokemukset ovat minulle isoja. En haluaisi kumppania, joka ei arvostaisi koulutustani, tai jolle oma työ ja koulutus ei olisi tärkeää. Toki kaltaiseni miehet ymmärtävät tämän ihan hyvin, eivätkö loukkaantuisi työn puheeksi ottamisesta. Ja taas ne, jotka sen takia karsiutuisivat, eivät olisi minulle muutenkaan niitä oikeita. 

Niin eli olet työkeskeinen ja materialisti. Iso osa miehistä ei etsi tällaista kumppania jolle status on kaikki kaikessa. Feikkejä ihmisiä. Olet juuri niitä ihmisiä jos tulisikin vararikko, niin pitäisit kulissit pystyssä että ihmiset ei saisi tietää että sulla menee huonosti. Sun itsetunto ei kestäisi sitä.

Vierailija
232/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on muutakin kuin pelkkä työ, työ, työ. Sulla ei varmaan ole mitään harrastuksia. Sipsin mussuttamista sohvalla ei lasketa.

Vierailija
233/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on muutakin kuin pelkkä työ, työ, työ. Sulla ei varmaan ole mitään harrastuksia. Sipsin mussuttamista sohvalla ei lasketa.

Päin vastoin. Ihmisellä, joka näkee työn mielenkiintoisena, on myös luultavasti paljon muitakin mielenkiinnon kohteita. Itse olen luonnontieteiden alalla, mutta rakastan kirjallisuutta, ja opiskelen myös kieliä. Olen asunut useissa eri maissa, ja puhun kuutta eri kieltä. Liikun runsaasti päivittäin, ja rakastan myös eläimiä. Meillä on puolison kanssa yhteisinä harrastuseläiminä useita eri eläimiä, liikumme yhdessä, opiskelemme kieliä yhdessä, jaamme kirjavinkkejä jne. Ja meitä aikoinaan yhdisti kiinnostus opiskelualaamme. Itse en kapea-alaista ihmistä huolisi. 

Vierailija
234/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on miehen ammatilla väliä. Joku taksikuski, poliisi, palomies tai tehtaassa kolmivuorotyötä tekevä duunari ei kiinnosta jo pelkästään työaikojen takia. Arki ja varsinkin vapaa-aika sujuu yhdessä paremmin kun on molemmilla päivätyö arkisin. Myös lentäjäkirurgit olisi siis karsiutuneet pois, jos joku sellainen ihme olisi tullu vastaan =)

Mätsäsin sitten viime kesänä ihan tavallisen insinöörin kanssa. Mukavaa kun molemmilla samankaltainen työ ja voidaan tehdä yhdessä vaikka etätöitä mökillä

Insinööri on oppiarvo mutta mitä tässä tapauksessa hän tekee työkseen?

Vierailija
235/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli olet työkeskeinen ja materialisti. Iso osa miehistä ei etsi tällaista kumppania jolle status on kaikki kaikessa. Feikkejä ihmisiä. Olet juuri niitä ihmisiä jos tulisikin vararikko, niin pitäisit kulissit pystyssä että ihmiset ei saisi tietää että sulla menee huonosti. Sun itsetunto ei kestäisi sitä.

Materialisti? Miten työstä pitäminen liittyy materialismin? Ja päin vastoin, kirjoitin juuri, että minä en tarvitse miehen rahaa mihinkään. Minua kiinnostaa ajatukset, ei raha. Miten se tekisi minusta materialistin?

Minä luulen, että sinä itse olet niin materialistinen, että et pysty sen takia ymmärtämään, että jonkun muun motiivi pitää työstään voisi liittyä ihan johonkin muuhun kuin rahaan. 

Vierailija
236/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis menee?

Ihan ok

...täydellinen hiljaisuus...

Vierailija
237/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaihtoehtoisesti on juuri tuollainen ihminen jolle vastaat, eli työ ei kiinnosta tipan vertaa mutta sillä saa leivän pöytään. Jotenkin näkisin että kys. tyyppi ei välttämättä ole paras mätsi esim. jonkun tietyn alan tutkijalle jolle työ on intohimo. En tiedä, mutta luulisin että ristiriita elämänkatsomuksessa tuolta osin olisi liian suuri.

Olen eri, mutta sen keskustelun tarkoitushan taitaa juuri ollakin selvittää, että sovittaisiinko yhteen? Eli toimisi ihan kuten pitääkin, jos todetaan olevan liian erilaisia yhteiselämän onnistumisen kannalta.

Vierailija
238/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies: Mitäs sun iltaan?

Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)

Mies: -

Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua. 

Tämä työn kysyminen ärsyttää ihan helvetisti, onko se joku paremmuus mittari että mitä tekee? mitä siistimpi työ niin sen parempi mies vai??! 

Kerran kävin treffeillä miehen kanssa, jolla oli hyvin vastuullinen työ, joku valmiuspäällikkö ja hän vain koko 2h treffien ajan lähinnä puhui työstään. Oli siis syksy ja minä yritin kysellä, että mitä teit kesälomalla, niin mies käänsi keskustelun takaisin työhönsä.

Vierailija
239/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli pitääkö duunarin ottaa samanlaisessa töissä oleva nainen. molempien pitää olla esim Teslan autoja tekemässä tuotannossa?

sama työ parisuhde on parasta näin? tätä en kyllä usko

Vierailija
240/647 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli pitääkö duunarin otta

Riippuu ihan ihmisestä. Joku tykkää, että toisen kanssa voi jakaa kaikenlaista. Joku toinen taas haluaa, että elämät ovat ihan erillisiä. Siksi on ihan ok, että näistä puhutaan, eikä keksitä toiselle kuvitteellisia motiiveja, ja loukkaannutaan niistä. Ja etsitään ihminen, jonka kanssa omat ajatukset kohtaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi