Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?
Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa.
Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.
Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia.
Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta.
Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi?
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette tajua. Minä olen nauttimut luonnosta, maastopyöräilystä ja juoksemisesta sekä patikoimisesta ja etenkin ulkomailla käymisestä ja siellä itsensä haastamisesta, esim vuorilla kiipeilemisestä. Minulla on mennyt ilo näihikin ja motivaatio hoitaa itseäni, koska minullakin on seksin tarve. En elä pelkällä ilmalla ja hyvällä tahdolla. Joskus lanka vain katkeaa väkisinkin, vaikka kuinka yrittäisi ja muuta itselleen uskottelisi.
Yritätkö sä nyt väittää, että olet maailmanhistorian ensimmäinen pillunpuutteeseen kuoleva mies? Nyt meillä on tässä uniikki kaurahiutale ihan omaa luokkaansa. Tieteellisestä mielenkiinnosta joku taho voisi havainnoida miten prosessi etenee. Ja lakkaa tuhlaamasta yhteiskunnan varoja puhumalla säästä terapiassa.
Mistä minä helvetti puhun terapiassa, kun olen käynyt s
Tässä tapauksessa tosiaan voidaan varmaan saavuttaa konsensus edes yhdestä asiasta: Terapiasta ei ole ollut sinulle hyötyä. Hukkaan ovat menneet nekin verorahat. Huuheijakkaa, kaikkia tämä maa päällään tosiaan kantaakin.
Luulin, että tämä on vaihdevuosi-ikäisen aloitus, mutta ei ollutkaan. En kokenut haluttomuutta ennen vaihdevuosia, mutta ei miestäkään enää juurikaan haluta (miehellä vaikea kiputila). Joskus harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimillä urokset ovat usein naaraita näyttävämpiä ja se saa naaraat kiinnostumaan niistä. Miksi se ei voisi mennä ihmisilläkin niin?!?
Miehet haluavat keskimäärin enemmän seksiä - silti naiset ovat sukupuolena se, jonka pitäisi keskittyä näyttämään viehättävältä. Lisääkö tämä naisten haluja? Ei. Lisääkö se vielä entisestään miesten haluja? Kyllä. Aiheuttaako se ongelman? Ainakin turhautumista aiheuttaa ja ei hyödytä mitään.
Ihan turha väittää, etteikö mitään olisi tehtävissä. Kyllä urheilulliset miehet saavat enemmän naisten katseita. Samoin ulkonäköönsä ja pukeutumiseensa panostavat miehet.
Linnuilla näin, nisäkkäillä koiraat ovat vain suurempikokoisia. Koiraat ylläpitävät reviiriä, jossa naaras oleilee, ja vastineeksi koira
Se on ihan totta, mutta en kyllä lähtisi lupaamaan kenellekään seksiä (keneltäkään) koreilulla. Nuorempiin se saattaa ehkä mennä läpi, mutta meillä vanhemmilla on röntgen-katse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette tajua. Minä olen nauttimut luonnosta, maastopyöräilystä ja juoksemisesta sekä patikoimisesta ja etenkin ulkomailla käymisestä ja siellä itsensä haastamisesta, esim vuorilla kiipeilemisestä. Minulla on mennyt ilo näihikin ja motivaatio hoitaa itseäni, koska minullakin on seksin tarve. En elä pelkällä ilmalla ja hyvällä tahdolla. Joskus lanka vain katkeaa väkisinkin, vaikka kuinka yrittäisi ja muuta itselleen uskottelisi.
Yritätkö sä nyt väittää, että olet maailmanhistorian ensimmäinen pillunpuutteeseen kuoleva mies? Nyt meillä on tässä uniikki kaurahiutale ihan omaa luokkaansa. Tieteellisestä mielenkiinnosta joku taho voisi havainnoida miten prosessi etenee. Ja lakkaa tuhlaamasta yhteiskunnan varoja puhumalla säästä terapiassa.
No helvetti, sen minäkin haluaisin tietää, jos 20 vuotta veivaat samaa levyä eikä edes sen verran ratkaisukeskeisyyttä ole, että saisit ostettua sen hutsun. Ei tietenkään ole, elät märinästä ja tiedät itsekin, etteivät ongelmasi sillä poistu. Ota nyt pää pois persuksistasi ja mieti, miksi kukaan ei halua olla ystäväsi, jos näin on, ja monesko kuolinsyy pillunpuute onkaan kansallisissa tai kansainvälisissä tilastoissa, kun ei koskaan näy listoilla.
Jestas, aikuinen ihminen.
Kaipa se on haitta parisuhteelle ja sitä kautta myös naiselle, jos yhdellä on edelleen haluja ja toisella ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tavallaan se luonnonkin järjestys. Naaras saa oleilla koiraan reviirillä ja nauttia sen antimista, ja koiras siittää poikaset. Ei siis sen enempää, kuin poikaset
peterson on kristitty mies ja puhuu vaimonsa jumalallisuudesta. Vähän vaikea uskoa että viittaa s eksiorjuuteen, mutta enpä ole kaikkia hänen juttujaan kuunnellut
"Ei siis sen enempää kuin poikaset". Tuossa se juttu on, juuri tuossa mitä itse kirjoitit.
Kyllä J.P. oli sitä mieltä että pitäisi vähän useammin antaa kuin ne kaksi kertaa jotka johtavat lisääntymiseen
Noh, kyllähän se on mahdollista että nainen haluaa enemmänkin ja esim. Raskauden aikana. Mutta mitään velvollisuutta vastaanottaa siementä ei ole aviossakaan, varsinkaan sen jälkeen kun lapset on tehty
Ylipäätään siemennyskeskeisten ihmisten ei ehkä kannattaisi harkita näitä ihmisten
En halua kuunnella täällä rumia puheita. Menen S-osioon, siellä tästä aihepiiristä puhutaan kivemmin ja iloisemmin.
Ymmärrän hyvin aloittajaa. Minulla on koko aikuisiän ollut velvollisuudentunne yrittää kokea enemmän haluja. Ihan kuin yhteiskunta odottaisi sitä minulta. Aivan kuin olisi itsestäänselvyys, että parisuhteessa tulisi olla seksiä kerran viikossa, eikä vaikka kerran kuukaudessa tai harvemmin.
Siitä olisi edes jotain hyötyä, että vaikka sitten saatana joku naispuolinen psykiatrinen sairaanhoitaja tai vaikka psykologi tai joku vapaehtoimen työntekijä kävisi kanssani pyöräilemässä ja juoksemassa edes joskus sen sijaan, että minä käyn puhumassa "säästä". Tulee oltua tekemisissä naisen kanssa ja liikuttua. Ehkä itsetunto, rohkeus ja motivaatio alkaisivat nousta ja voisi joskus löytyä edes yhden ystävän tai jotain muuta sosiaalista tekemistä muiden ihmisten kanssa ja pärjätä heidän kanssaan tasavertaisena yksilönä. Jollei kerran kukaan ihan oikea noiden palveluiden ulkopuolinen voi olla edes alkuun ystäväni. Saatana tässä iässä. Mä oon oikeasti taantunut ja traumatisoitunut pahasti myös näiden mielenterveyspalveluiden rankkojen kokemusten vuoksi. Ei se riittänyt, että ihmiset kiusasivat siviilielämässä, vaan piti kokea kaikki paska vielä suljetuilla osastoilla.
Aiemmin mulle olisi riittänyt, kun joku psykiatrinen hoitaja olisi sanonut mulle, että ota itseäsi niskasta. Kerran tottelin hyvää vihjettä ja tein niin. Ei hän niin minulle suoraan sanonut, mutta se, että hän kuunteli murheeni ja suruni ulos ja osasi sanoa sen kauniisti, että ota niskasta kiinni. Tuon hoitajan kannustava asenne oli osasyy siihen, että minä jaksoin tehdä niin, eikä minun tarvinnut tavata enää häntä, mutta kun sain myöhemmin pahan psykoosin ja jouduin kuukausiksi kokemaan kovia suljetulle. En ole jaksanut enää sen jälkeen nostaa itse itseäni, koska minua alettiin kiusata taas ankarasti niin rasituin uusiin kierroksiin suljetulle. Haluan edes yrittää ottaa itseäni niskasta uudelleen ja aloittaa elämäni tyhjältä pöydältä. Tarvitsen siihen vähän apua ja kannustusta. Mulla ei vaan ole sellaisia ihmisiä tiedossa, jotka kannustaisivat. Itsetuntoni on huonompi kuin koskaan aiemmin. Toustuvat pakkohoidot ja kiusaamiskokemukset ja lääkitys ovat tehneet miehestä nollan. Kaikkein pahinta on kuitenkin se seksin puute. Kun ei sitä ole näköpiirissä, ei vaan jaksa kamppailla.
Olen periaatteessa aika rohkea ja uskalias sekä kokeilunhaluinen ihminen lähestymään muita ihmisiä ja harrastamaan asioita. Mut on vaan lyöty maahan, enkä oikein itsekään usko pystyväni parantamaan elämänlaatuani. Minun pitäisi jossain vaiheessa lopettaa lääkitys, mutta käytinpä lääkkeitä taiven, pelkään, että olen taas jossain vaiheessa suljetulla. Ymmärrän hyvin, ettei kukaan välitä minusta, eikä halua olla kanssani tekemisissä tälkaisen historian vuoksi. Kartan jo muita ihmisiä, etteivät he saisi minusta ongelmaa. Ei tämä kivaa ole. Saisi edes seksiä.
Libidoa on jollain enempi ja jollain vähempi, mutta täydellinen libidon puuttuminen hedelmällisessä iässä olevalla naisella on harvinaista tai kertoo jostain sairaudesta. Siksi sitä libidoa udellaan lääkärissä. Ei johdu yliseksuaalisesta yhteiskunnasta vaan ihan ihmisten terveydestä ollaan huolissaan.
Libidon puuttuminen voi johtua puutteellisesta dopamiinin erityksestä. Silloin yleensä moni mukaan asia ei luista eikä tuota mielihyvää. Ilman mielihyvän tuntemuksia ihminen taas ennen pitkää kuihtuu pois ja muuttuu pelkäksi kuoreksi. Aika harva ymmärtää, että periaatteessa elämämme on pelkää dopamiiniryöppyjen metsästämistä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä olisi edes jotain hyötyä, että vaikka sitten saatana joku naispuolinen psykiatrinen sairaanhoitaja tai vaikka psykologi tai joku vapaehtoimen työntekijä kävisi kanssani pyöräilemässä ja juoksemassa edes joskus sen sijaan, että minä käyn puhumassa "säästä". Tulee oltua tekemisissä naisen kanssa ja liikuttua. Ehkä itsetunto, rohkeus ja motivaatio alkaisivat nousta ja voisi joskus löytyä edes yhden ystävän tai jotain muuta sosiaalista tekemistä muiden ihmisten kanssa ja pärjätä heidän kanssaan tasavertaisena yksilönä. Jollei kerran kukaan ihan oikea noiden palveluiden ulkopuolinen voi olla edes alkuun ystäväni. Saatana tässä iässä. Mä oon oikeasti taantunut ja traumatisoitunut pahasti myös näiden mielenterveyspalveluiden rankkojen kokemusten vuoksi. Ei se riittänyt, että ihmiset kiusasivat siviilielämässä, vaan piti kokea kaikki paska vielä suljetuilla osastoilla.
Aiemmin mulle olisi riittänyt, kun joku psykiatrinen ho
Jos olisin sinä, miettisin paritanssikurssia. Siellä on kai usein pulaakin miehistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on turhaa koska et avaudu vaan puhut säästä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tällainen kulkee vapaana keskuudessamme. Nainen on siis velvollinen laittamaan sekä ylä- että alapään (ja vieläpä keskivartalonkin) mieheltä kuntoon.
Kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sään sijaan sun pitäisi siellä terapiassa keskittyä siihen, miten olet tullut siihen lopputulokseen, että raskaan sarjan mt-ongelmat haihtuvat ilmaan saamalla seksiä. Ammattilaisella voisi olla parempi korjausehdotus tähän ajatushimmeliin kuin vauvapalstalla. Jos nyt joku haluaa kaivella tuota uskomatonta oikeutuksen tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
"Haluaisin myös ikäiseni tai jonkin verran itseäni nuoremman naisen (kirittäjäksi liikuntaan) ihan ystäväkseni, jonka kanssa voisi käydä vaikka polkupyöräilemässä, juoksemassa metsässä ja puhumassa siitä säästä. Minäkin olen ihminen."
Miksi sen kirittäjän pitää olla nainen? Itsesi ikäinen tai varsinkaan nuorempi? Niinpä. Taka-ajatuksia jälleen kerran.
En minä häneltä seksiä halua. Enkä halua olla liian läheinen ongelmineni. Jollet ymmärrä, niin et ymmärrä. Olen jo lopen kyllästynyt pelkkään miesseuraan, eikä se anna minulle mitään ja voin pahoin ja tunnen itseni täysin riittämättömäksi ja turhautuneeksi miesten seurassa. Itseni ikäinen tai nuorempi siksi, että haluan haastaa itseäni liikunnallisesti ja hyväkuntoinen mies on yhtä hyväkuntoista naista fyysisesti kovemmassa kunnossa. Vanhemmasta naisesta ei olisi siihen ja kai jos se täyttää jotain tyhjyyttä ja minulla on helpompi olla naisseurassa, niin onko siinä jotain pahaa, että ystäväni tai liikuntaseurani olisi naispuolinen? Onko siinä jotain pahaa jos koen itseni rohkeammaksi ja enemmän omaksi itseni naisseurassa kuin miesseurassa. Onko jotain väärää, että kaikkein traumaattisimmat kokemukset joita elämässäni on tapahtunut, on pääosin miesten pitkäaikaisesti aiheuttamaa ja, siitäkin syystä hyljeksin vierasta miesseuraa ja stressaannun ja tunnen itseni erittäin epämukavaksi mieseurassa, että on yksinkertaisesti parempi edes yrittää aloittaa naisseuralla.
Ymmärrän hyvin esim. niitä naisia, joita toiset tytöt ja naiset ovat kiusanneet ja tuntevat vastaavasti olonsa mukavammaksi miesseurassa tai preferoivat sen vuoksi miespuolisia ystäviä. Vastaavassa tilanteessa olevaan naiseen tutustuminen ystävyysmielessä voisi olla minulle tässä tapauksessa ihan lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Libidoa on jollain enempi ja jollain vähempi, mutta täydellinen libidon puuttuminen hedelmällisessä iässä olevalla naisella on harvinaista tai kertoo jostain sairaudesta. Siksi sitä libidoa udellaan lääkärissä. Ei johdu yliseksuaalisesta yhteiskunnasta vaan ihan ihmisten terveydestä ollaan huolissaan.
Libidon puuttuminen voi johtua puutteellisesta dopamiinin erityksestä. Silloin yleensä moni mukaan asia ei luista eikä tuota mielihyvää. Ilman mielihyvän tuntemuksia ihminen taas ennen pitkää kuihtuu pois ja muuttuu pelkäksi kuoreksi. Aika harva ymmärtää, että periaatteessa elämämme on pelkää dopamiiniryöppyjen metsästämistä.
Ihan yhtä lailla kun teinillä nousee siitin, saattaa keho reagoida naisellakin. Se ei tarkoita sitä, että haluaisi mitään. Itsehillintä on oikeasti ihan mahdollista, uskokaa tai älkää
Mielihyvähormoneja tunnetaan useampia kuin dopamiini ja naisen keho on lähtökohtaisestikin oksitosiinipainotteinen, mikä ei tietenkään siitoskeskeisrä tiedekulttia kiinnosta. Dopamiiniakin saa muista lähteistä ja esim. Auringossa oleilu nostaa kaikkia mielihyvähormonitasoja. Asenteesi on juuri se mikä on ongelma: siitoskeskeiset ihmiset eivät suostu näkemään maailmaa kuin oman siittimensä kautta ja sen ympärille on kehitetty kokonainen kultti ja paljon höpönlöpöpapereita sekä tutkimuksia
Ylipäätään maailman onnellisimmat ihmiset ovat munkkeja ja erakkoja, joilla ei ole sekseistä tietoakaan. Inhottavaa, alentuvaa seksipakotusta ja söpötystä tuollainen "et voi varmaan nauttia mistään muustakaan kun et nauti munasta"
Niin joo se kommentti täältä vielä puuttuu, että "ette ole vaan saaneet hyvää". Ollaan kyllä, ei kiinnosta. Alkoholistakin tulee hyvä fiilis jos sitä käyttää oikein, eikä sekään kiinnosta. Tiedättekös miksi? Kun on se rlämä ja hormonit tasapainossa, ei ole mitään syytä hinkuttaa mielihyvänappuloita: jakelu on jatkuvaa ja tasaista ihan ilmankin
Itse koen, että tämä yhteiskunta lähinnä pitää normaalina sitä, ettei naisella ole haluja. Jos halusi menevät esimerkiksi lääkkeen sivuvaikutuksena, turha tästä on kellekään itkeä. Vastaus on, että aina ei haluta, on elämässä muutakin kuin seksi, keskity nyt vaan olemaan suorittava ihmiskone, äläkä haaveilekaan mistään romanttisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla kun teinillä nousee siitin, saattaa keho reagoida naisellakin. Se ei tarkoita sitä, että haluaisi mitään. Itsehillintä on oikeasti ihan mahdollista, uskokaa tai älkää
Mielihyvähormoneja tunnetaan
Mikä hemmetin siitoskeskeisyys. Monelle seksi on paljon muutakin kuin tikku reikään. Miksi syyllistät ihmisiä haluista, jotka ovat ihmiselle täysin luonnollisia? Meinaatko silpoa lastesi sukuelimet, etteivät he vaan joudu aikuisena pahoille teille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielihyvähormoneja tunnetaan
Kosketus nostaa kaikkia mielihyvähormoneja. Ihminen on laumaeläin ja tarvitsee aina jossain määrin toisten läheisyyttä.
Auringossa moni palaa. Ei ole järkevää makailla auringossa pitkiä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjää kyllä ilman seksiä ja voi elää vallan mainiosti ilman sitä. Sulle seksi on tullut joksikin ihmeen pakkomielteeksi etkä osaa ajatella muuta.
En mäkään saa aina seksiä kun haluaisin, mutta en mä anna sen estää mun elämää. Olen nainen ja kyllä mulla haluja on, mutta sinkkuna on vaikea saada sitä mitä haluaa. En suostu seksiin jonkun randomin kanssa.
Halusit ohittaa kommentin pointin. Jos miehet haluavat herättää naisissa seksuaalista halua, he voivat panostaa asiaan paljon. Jos mies ei edes halua ymmärtää tällaisen olevan mahdollista niin eipä sitä ymmärrystä voi miehelle antaa. Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu, vai miten se menikään.