Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?

Vierailija
24.02.2025 |

Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa. 

Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni. 

Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia. 

Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta. 

Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi? 

Kommentit (945)

Vierailija
361/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkai mä nyt terapeutille ulvo, että haluaisin elää normaalia elämää, seurustella ja harrastaa seksiä tarpeeseen. Ne tietävät kaikki muutenkin mikä minua jyrsii. Ei siellä puhuta kuin "säästä". Mitä iloa minullekaan olisi rasittaa muita jatkuvalla ruikutuksella? Ei se pillun puute ja tarve korjaudu terapialla. En ole enää uskonut minkäänlaiseen mahdollisuuteen saavuttaa seurustelusuhdetta, mutta olen mies tarpeineni ja aivoineni, joten alan kallistua ilotytön puoleen, jos aion täasä vielä elellä. Se olisi ollut kai kaikille parasta jo ajat sitten. Harrastavathan muutkin kerta- tai satunnaispanoja. Osa pettää puolisoitaan. Miksen minä saisi käyttää sitten rahaa itseni hoitamiseen, kun kaikesta hoidosta ja lääkkeistä on vaan mennyt enemmän hajalle? 

Toki saat käyttää ja jos tilanne on tuo että kaikki on paskana ja toivoa ei ole niin mitä odotat. Haluatko että me h

Ei, mutta mulla ei ole hajuakaan mistä hyvän suomalaisen löytäisi. Luulisin, että itse tiedät jopa paremmin kuin minä. Ja minulla on jo etukäteen pelokas ja paska olo, jos minua aletaan kiusata ja syrjiä vielä enemmän, jos käyn jonkun naisen luona maksusta. Ei tässä voi ilmankaan olla, eikä seurustelukumppanista ole toivoakaan ja on kai jopa parempi, etten seurustele. Siinä voisi hajota lopullisesti, kun se päättyy tai hajottaa naisen jo pelkkään huoleen tai jos saan joskus psykoosin ja huolihan minullakin olisi naisesta ja hänen hyvinvoinnistaan. 

Mutta mä haluaisin hyvän ystävän jostain naisesta. En mitään seurustelusuhdetta. 

Vierailija
362/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette tajua. Minä olen nauttimut luonnosta, maastopyöräilystä ja juoksemisesta sekä patikoimisesta ja etenkin ulkomailla käymisestä ja siellä itsensä haastamisesta, esim vuorilla kiipeilemisestä. Minulla on mennyt ilo näihikin ja motivaatio hoitaa itseäni, koska minullakin on seksin tarve. En elä pelkällä ilmalla ja hyvällä tahdolla. Joskus lanka vain katkeaa väkisinkin, vaikka kuinka yrittäisi ja muuta itselleen uskottelisi. 

Ihminen pärjää kyllä ilman seksiä ja voi elää vallan mainiosti ilman sitä. Sulle seksi on tullut joksikin ihmeen pakkomielteeksi etkä osaa ajatella muuta. 

En mäkään saa aina seksiä kun haluaisin, mutta en mä anna sen estää mun elämää. Olen nainen ja kyllä mulla haluja on, mutta sinkkuna on vaikea saada sitä mitä haluaa. En suostu seksiin jonkun randomin kanssa.

Tämä on niin totta. Vaikka ihmisellä olisikin seksihaluja, ei se tarkoita, että ihminen ajattelisi aina vain pelkkää seksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa olla niin haluton kuin haluaa, kuten myös mies. Mutta pitää ymmärtää, että suhteessa tuo on todella ikävää kumppanille, ja pitkäkestoisesti jatkuen hyvä syy erota. Harva kuitenkin meni alunperin suhteeseen sillä asenteella, että olisi muka täysin ok, jos seksi loppuu kun sitä kerran ainakin aluksi kuitenkin oli ollut.

Haluttomuus yleensä myös kielii siitä, että ei enää pidä kumppaniaan viehättävänä, mikä on aika huono tilanne romanttisessa parisuhteessa. Haluton saattaisikin olla haluton jonkun muun kanssa. 

Et voi sanoa muiden puolesta, mikä on ikävää. Toisen haluttomuus on kumppanille joko ikävää, mieluisaa tai ihan sama. Jos on itse haluton tai väsynyt tai ei kovin seksuaalinen, tai jos toinen on huono sängyssä, niin voi olla helpotus kun seksi loppuu. Myöskään haluton ei voi sanoa toisen puolesta, että ei se seksi nyt ole tärkeää.

Usein ulkopuolisten oletukset menevät sukupuolen mukaan. Jos mies on puutteessa, niin se on kamalaa, mutta naisen pitää vain sopeutua. 

Vierailija
364/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette tajua. Minä olen nauttimut luonnosta, maastopyöräilystä ja juoksemisesta sekä patikoimisesta ja etenkin ulkomailla käymisestä ja siellä itsensä haastamisesta, esim vuorilla kiipeilemisestä. Minulla on mennyt ilo näihikin ja motivaatio hoitaa itseäni, koska minullakin on seksin tarve. En elä pelkällä ilmalla ja hyvällä tahdolla. Joskus lanka vain katkeaa väkisinkin, vaikka kuinka yrittäisi ja muuta itselleen uskottelisi. 

Ihminen pärjää kyllä ilman seksiä ja voi elää vallan mainiosti ilman sitä. Sulle seksi on tullut joksikin ihmeen pakkomielteeksi etkä osaa ajatella muuta. 

En mäkään saa aina seksiä kun haluaisin, mutta en mä anna sen estää mun elämää. Olen nainen ja kyllä mulla haluja on, mutta sinkkuna on vaikea saada sitä mitä haluaa. En suostu seksiin jonkun randomin kanssa.

Et naisena voi ymmärtää miehiä, ellet ole nähnyt näitä ongelmia tarpeeksi läheltä. En minä ole mikään ainoa laatuani-mies. Eihän seksi ole pakkomielle, kun ei sitä ole ja eiköhän tässä ole muutakin ajateltavaa. Sen puute aiheuttaa päänsisäisiä ongelmia. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että niillä puutteessa olevilla miehilläkin on tarpeet ja, kun sitä tarvetta ei pääse toteuttamaan, se on miehelle kuin miehelle  traagista. Et joudu katsomaan vierestä muidenkin ressukoiden kärsimyksiä kuin vain omiamme, kuten me monet joudumme. 

Seksi ei ole mikään pakkomielle, vaan normaali tarve siinä missä muutkin luonnolliset tarpeet.

Vierailija
365/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi on kyllä normaali tarve, mutta normaali ihminen pystyy elämään ilmankin. Normaalille ihmiselle seksin puute ei aiheuta päänsisäisiä ongelmia. Tuollainen ajattelutapa kuin sulla on ei ole terve vaan seksi on sulle pakkomielle ja kuvittelet, että naiset ovat jotakin sulle velkaa. Ei yhdelläkään naisella ole velvollisuutta antaa seksiä puutteessa oleville miehille jos naiset eivät itse näitä miehiä halua. 

Sulla tässä on vaikeuksia ymmärtää normaalia elämää.

Mä huolehdin omasta elämästäni enkä mieti elämääni muiden ihmisten kautta ja sen perusteella saanko seksiä vai en. Sä et miehenä ymmärrä miten pelottavia sun kaltaiset miehet ovat naisille.

Vierailija
366/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki naiset tajua mitä seksuaalinen syrjäytyminen tekee miehille. Turha siitä on täällä enää jankata, koska jankkaaminen on hyödytöntä.

Tällä pallolla pitäisi vain yksin jaksaa sitä, että muut kohdistavat vihaa kohtaani ihan vaan sen vuoksi, etteivät onnistuneet tappamaan minua jo kouluikäisenä, vaikka sitä muutaman kerran yritettiin ihan kirjaimellisesti jo silloin ja muutaman kerran aikuisiällä. Olkaa itse toistuvan raa-an kiusaamisen kohteena, kiertäkää mielisairaalat ja ottakaa sen vuoksi lisää kiusaamista vastaan katsotaan sen jälkeen, moniko teistä pilkkaavista ihmisistä enää kestää. Onneks joku tunsi mun historian ja,sanoi mulle, että moni olisi jo ajat sitten luovuttanut ja tappanut itsensä.  Minä olen masentumassa kuoliaaksi, ellen tee jotain isompaa muutosta elämääni. Olen kestänyt liikaa traagisia ja traumaattisia kokemuksia. Vieteristä vedettiin lopulta tappi. Yritin jo itsemurhaa ja olisi onnistunut, ellei isä olisi pelastanut. Antakaa minun edes yrittää nousta tästä suosta ja kannustakaa jollain sanoilla tai teoilla, jos onnistun saamaan jotain järkevää aikaan tai antakaa minun ainakin elää jollain lailla normaalisti ja jättäkää minut rauhaan, vaikka vihaisitte minua. Viha ei oke oikein hyväksi. En minäkään halua vihata.

Jos se auttaa pitämään minut elämän syrjässä, niin älkää tuomitko jos käyn maksullisissa. Mielestäni minulla on oikeus elämään ja henkilökohtaiseen turvallisuudentunteeseen. Sitä tunnetta ei ole useinkaan ihmisten ilmoilla ollut. Olen ollut täysi potkupallo.

Ihmiset eivät oikeasti tiedä kuin osan, mitä kaikkea minulle on tapahtunut. Ihmiset lamaantuvat ja traumatisoituvat pysyvästi, vammautuvat pahasti paljon vähemmästä ja lyhytkestoisesta kuin mitä kaikkea olen joutunut kokemaan ja näkemään. Monet ovat täysiä mökkihöperöitä. Ei ole kiva tapa syrjäytyä, kun kokee liikaa elämän pahaa puolta. 

Yritän kyllä, mutta siihen ei auta se, että potkitaan vaan päähän, jos edes yrittää.

Mulla on ikää jo niin paljon. Hyvä mies meni täysin hukkaan. Toivottavasti tästä on vielä jokin tie ylöspäin. 

En tiedä mihin kykyni riittävät.

Älkää enää kiusatko minua suljetulle. Mun elämä ois paljon helpompaa, jos tietäisin, että joku ainakin salaa toivoisi minulle jotain hyvää ja ajattelisi minusta jotain hyvää. Koen olevani täysin arvoton, jota kaikki vihaavat. Älkää nyt ainakaan kiusatko toisianne koulussa, työpaikalla tai missään muuallakaan. Se voi johtaa tälle tielle.

Haluan olla normaali ja täysvertainen yksilö. En halua tulla pelätyksi, vihatuksi, enkä pilkatuksi. Haluan olla täällä niin kuin muutkin. Haluan olla terve. Ei siinä vaan yksin onnistu.

Vierailija
367/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei ole tarve siinä mielessä, että ilmankin voi olla. Hyvä seksi voi kyllä parantaa elämänlaatua ja seksin puute voi surettaa, ei se tee siitä tarvetta kuitenkaan. 

Sen sijaan läheisyys ja yhteys ovat tarpeita, yksinäisyys tappaa. Niitä voi saada ilman seksiä.

Seksuaalinen turhautuminenkin voi olla ikävä juttu. Sen voi hoitaa omin käsin.

Vierailija
368/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään saa aina seksiä kun haluaisin, mutta en mä anna sen estää mun elämää. Olen nainen ja kyllä mulla haluja on, mutta sinkkuna on vaikea saada sitä mitä haluaa.

En ole tahallani aiheuttanut kenellekään pelkoa. Sitä on lähinnä aiheutettu enemmänikin minulle. Tähän ovat syyllistyneet niin miehet kuin naisetkin. Miten naiset voivat pelätä minua. Enhän minä ole ollut vaatimassa keltään seksiä (miksi luette väärin?) enkä edes saa sitä seksiä. Kai minä olen potentiaalisesti pelottava uhka yhteiskunnan kannalta, koska kaikki tietävät, millaisia kiukkuisia ampiaisia seksin ja naisen puute aiheuttaa. En minä halua tehdä sinulle mitään pahaa, enkä vinkua sinulta seksiä. En minä juokse tuolla kaduilla seurailemassa naisia ja vinkumassa heitä. 

Koeta nyt tajuta, että olen mies ja ymmärrän itsekin, että siitä seksistä täytyy maksaa. Enkä minä ajattele pahaa, enkä halua pahaa yhdellekään seksityöläiselle. Te ette vaan ymmärrä mistä on kyse, koska teidän maailmankuvanne on rajoittunutta.

Minä en halua pahaa sinulle, mutta sinä pelkäät minua aiheetta. Arvaa vaan mitä se tekee omalle  heikolle itsetunnolleni, että joku vielä pelkää minua.

Se tuntuu pahalta.

Vierailija
369/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään saa aina seksiä kun haluaisin, mutta en mä anna sen estää mun elämää. Olen nainen ja kyllä mulla haluja on

Miksi jauhat elämäntarinaasi keskustelussa, jossa puhutaan haluttomista naisista? 

Vierailija
370/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ole tarve siinä mielessä, että ilmankin voi olla. Hyvä seksi voi kyllä parantaa elämänlaatua ja seksin puute voi surettaa, ei se tee siitä tarvetta kuitenkaan. 

Sen sijaan läheisyys ja yhteys ovat tarpeita, yksinäisyys tappaa. Niitä voi saada ilman seksiä.

Ei sitä ikuisesti voi niin hoitaa ja lopulta seksin puute on ihan helvetin stressaavaa, ahdistavaa, masentavaa ja kiukuttavaa.

Totta, että yksinäisyys tappaa. En usko itseeni, eikä varmaan kukaan usko enää minuun. En tiedä mistä lähtisin etsimään itsellemi seuraa, kun kaikki tietävät, miten olen sekoillut psykoosissa ja, että olen ollut useampaan otteeseen suljetulla. Kaikki tietävät, kuinka murskaksi nämäkin kokemukset ovat itsetuntoni saaneet ja kaikki tietävät olevansa itse vähintään osasyyllisiä tähän kierteeseen.

Minun on vaikea suhtautua ympäristööni, koska he tekivät minulle, mitä tekivät, eikä kukaan sitä estänyt.

Vierailija
371/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni juuri se halu ajaa toisen lähelle, vaikka sillä on loppupeleissä hyvin vähän tekemistä itse seksiaktin kanssa. En vaan voi kuvitella, että jaksaisin silitellä tai nyhvätä jonkun ihmisen kainalossa niin paljon, jos tämä ihminen ei aiheuttaisi minkäänlaisia värähtelyjä. 

Vierailija
372/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ikuisesti voi niin hoitaa ja lopulta seksin puute on ihan helvetin stressaavaa, ahdistavaa, masentavaa ja kiukuttavaa.

Totta, että yksinäisyys tappaa. En usko itseeni, eikä varmaan kukaan usko enää minuun. En tiedä mistä lähtisin etsimään itsellemi seuraa, kun kaikki tietävät, miten olen sekoillut psykoosissa ja, että olen ollut useampaan otteeseen suljetulla. Kaikki tietävät, kuinka murskaksi nämäkin kokemukset ovat itsetuntoni saaneet ja kaikki tietävät olevansa itse vähintään osasyyllisiä tähän kie

Tottakai sen voi hoitaa noin vaikka koko elämänsä.

Henkilökohtaisempiin avautumisiin en ota kantaa, kannattaa puhua ammattilaisille

Vierailija
373/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni juuri se halu ajaa toisen lähelle, vaikka sillä on loppupeleissä hyvin vähän tekemistä itse seksiaktin kanssa. En vaan voi kuvitella, että jaksaisin silitellä tai nyhvätä jonkun ihmisen kainalossa niin paljon, jos tämä ihminen ei aiheuttaisi minkäänlaisia värähtelyjä. 

Erikoista. Kyllähän lapsiakin silitellään ja pidetään kainalossa. Ystävänkin kanssa voi olla läheisyyttä, paljonkin 

Vierailija
374/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Libidoa on jollain enempi ja jollain vähempi, mutta täydellinen libidon puuttuminen hedelmällisessä iässä olevalla naisella on harvinaista tai kertoo jostain sairaudesta. Siksi sitä libidoa udellaan lääkärissä. Ei johdu yliseksuaalisesta yhteiskunnasta vaan ihan ihmisten terveydestä ollaan huolissaan. 

Libidon puuttuminen voi johtua puutteellisesta dopamiinin erityksestä. Silloin yleensä moni mukaan asia ei luista eikä tuota mielihyvää. Ilman mielihyvän tuntemuksia ihminen taas ennen pitkää kuihtuu pois ja muuttuu pelkäksi kuoreksi. Aika harva ymmärtää, että periaatteessa elämämme on pelkää dopamiiniryöppyjen metsästämistä. 

Ihan yhtä lailla kun teinillä nousee siitin, saattaa keho reagoida naisellakin. Se ei tarkoita sitä, että haluaisi mitään. Itsehillintä on oikeasti ihan mahdollista, uskokaa t

No sitä se seksi on, halusit tai et. Parittelua tai sen simulointia varsinainen hedelmöittyminen estäen, uudestaan ja uudestaan ja uudestaan kuin joku vammainen teletappi. Kehon palkitsemisjärjestelmien hyväksikäyttöä nautintotarkoituksessa

Apinoillekin on annettu kokeessa nappula, mitä painalalla saivat mielihyvää. Koiraat hinkuttivat tuota nappulaa niin ahkerasti, että oikea, hedelmällinen naaras ei herättänyt heissä enää mitään mielenkiintoa

Vierailija
375/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Kyllähän lapsiakin silitellään ja pidetään kainalossa. Ystävänkin kanssa voi olla läheisyyttä, paljonkin 

Niin ja jotkut miehet käyttävät tätä lapsen tarvetta läheisyyteen väärin, koska syyt. Mutta tuo on nimenomaan sitä oksitosiiniläheisyyttä, joka ei ole seksuaalista. Joskin esim. Imetys on, aiheuttaen vaikkapa kohtuorgasmeja

Vierailija
376/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille. Etenkin nuorille naisille.

Nuoret miehet ovat vapaaehtoisesti sinkkuja veloja ja se ärsyttää nuoria naisia.

Vierailija
377/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun lähinnä itselleni ääneen. Poistun takavasemmalle. Ei kuulu aiheeseen, eikä kiinnosta ketään, ei edes itseäni. Olen katkera ja vihainen siitä mitä minulle tehtiin kaikkien nähden ja hyväksynnällä.

Tästä on niin vähän aikaa ja lopulta en vaan ymmärrä, miksi olette niin läpeensä pahoja ja itsekkäitä ihmisiä. Tuon naisten haluttomuuden kun ottaisi mieluusti itselleen ja naisen aseman sosiaalisesti hyväksyttävämpänä sukupuolena. Tuntuu niin pahalta, että me kaikki kyllä ymmärrämme ja hyväksymme naisten haluttomuuden, mutta sillä sukupuolella, joka todella tarvitsee seksiä, ei siihen ole mahdollisuutta, joka on oikeastikin iso yhteiskunnallinen ongelma ja miehiä riivaava asia. Miksei miehiä saisi ymmärtää? Juuri se on hermoja rassaavaa, että oikeasti osa naisista ymmärtää tämän miesten omgelman liiankin hyvin ja te toisilla ei ole hajuakaan, mistä on kyse tai sitten te valehtelette. Naisten ongelmia kyllä ymmärretään ja halutaan ratkaista? Miksei miehiä kohdella samalla tavoin? Hyvää yötä! 

Vierailija
378/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat lapsia. Ei kahden aikuisen suhdetta voi verrata vanhemman ja lapsen suhteeseen. Ottaako lapsi sinut kainaloon, kun tarvitset lohtua? Yleensä se on vanhemman tehtävä. Ystävä voi antaa lohtua, mutta harvoin ystävätkään toisiaan pahemmin koskettelevat. Menee turhan intiimiksi. 

Vierailija
379/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole lapsia. Joillekin se kumppani saattaa olla ainoa ihminen, jolta läheisyyttä saa. Enkä näe mikä siinä olisi väärin. Yleensä tämä on osa kumppanuutta. 

Vierailija
380/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole lapsia. Joillekin se kumppani saattaa olla ainoa ihminen, jolta läheisyyttä saa. Enkä näe mikä siinä olisi väärin. Yleensä tämä on osa kumppanuutta. 

Niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi