Miksi minuun suhtaudutaan niin nihkeästi joka paikassa?
Ei ole provo, en uhriudu, otan oikeasti vastaan mielipiteita ja ehdotuksia koska tilanne on oikeasti todella inhottava.
Minuun on suhtauduttu aina niin kuin olisin ilmaa, ärtyneesti ennen kuin minuun edes tutustutaan tai ihmiset oikeasti unohtavat olemassaoloni. Tätä tapahtuu niin paljon että ruokin itsekin tuota kehää olettamalla vuosia että minuun suhtaudutaan heti huonosti, joka taas aiheuttaa lisää närää muissa jne.
Minulle on sanottu ihan suoraan että minusta tulee heti tavatessa "huonot" fiilikset: syytä tälle en tiedä, eivätkä tiedä ne jotka näitä fiiliksiä tiedettävästi ovat saaneetkaan. Olen pari kertaa ystävystynyt tällaisen huonoja viboja saaneen kanssa, ja olen saanut aina saman vastauksen. "Vaikutit jotenkin vaan oudolta alussa, mutta olet kyllä tosi mukava kun sinuun tutustuu."
Nimeni unohdetaan, minut unohdetaan usein pois porukasta ja minut sivuutetaan usein. Tämä on aiheuttanut mm. kouluissa ja töissä sitä että olen vain jäänyt pois jostain, mistä muita muistettiin informoida tai kysyä, ja ihan ihmeellisiä väärinkäsityksiä.
Tiedän yhden mahdollisen syyn tälle, perusilmeeni on vakava ja kasvojen piirteet naiseksi aika kolkot, mutta jos yritän kompensoida tuota olemalla ekstraytävällinen ja puhelias, en huomaa mitään eroa. Tuntuu että levitän vain enemmän jotain outoa fiilistä ihmisissä, että miksi tuosta tulee niin ristiriitainen fiilis.
Mikä on se "juttu" mikä aiheuttaa vaan huonoa ensivaikutelmaa jossain ihmisissä? En ole epäsiistin näköinenkään, huolehdin hygieniasta ja ulkonäöstäni ihan normaalisti.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku lapsuuden trauma, että tulkitset muiden suhtautumisen sinuun negatiivisesti.Tulkitset muitten eleet ehkä vääristyneesti.
Miksi alapeukutatte
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ruma, joten ihmiset hyljeksivät sinua. Vaikka esittäisit erinomaisen idean, niin sinut tylytetään. Samassa seurueessa esityksesi kuullut kaunis ehdottaa sinun ehdotuksesi uudelleen 5 min kuluttua omanaan ja kaikki hurraavat. Sellaisia ihmiset ovat.
Tätä oon ajatellu kans omalla kohdalla. Ruma ja lihava nainen, tosin hoikkanakin samaa kohtelua. Ruma ja erilainen kuin muut.
En usko että olet rumempi kuin kukaan muu . Erilainen voit olla ,mutta se johtuu siitä miten sinua on kohdeltu. Maailma on paha paikka .
Ehkä olet oikeassa, vaikea lapsuus teki minusta oudon + add. Mutta sitä on mentävä näillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pitää vain jaksaa etsiä niitä omia ihmisiä, omaa 'heimoa'.
Even when you've paid enough
Been pulled apart
Or been held up
Every single memory of
The good or bad, faces of love
Don't lose any sleep tonight
I'm sure everything will end up alright
You may win or loseBut to be yourself is all that you can do
Audioslave
Vihaajat väittää ettei ole oma itsensä, vaikka onkin. Vihaajat ovat kateellisia siitä että on oma itsensä ja vihaajat siirtävät omia piirteitään muihin, syyllistävät vihan kohteita eli syntipukkeja omista piirteistään.
Tassahan se tulikin kun apteekin hyllylta. Yksi tallainen vihaaja tulee mieleen ex-tyopaikassa. Syytti selan takana paskanpuhujaksi ja laiskaksi, vaikka itse oli juuri se oikea paskanpuhuja ja laiskuri. Ei vaan voi kasittaa kuinka alhaalle ihmiset vajoavat.
Voisiko kyseessä olla peruskoulussa (ehkä jo ennen sitä, tai sen jälkeen) opitusta käyttäytymisestä koulukiusaamiseen liittyen, ja siitä että muut jotenkin tunnistavat uuden henkilön sellaiseksi, jota on todennäköisesti kiusattu aiemmin. Jos aiemmin opittu käytös jatkuu vaikka pahimmat kiusaajat olisivatkin poissa, niin johtaako se siihen että kiusaamista aiemmin lähinnä sivusta seuranneet tai siihen vähäisesti osallistuneet pyrkivät suojelemaan itseään ja koittavat pysyä niiden joukossa, joita ei kiusata.
Tuossa lienee aika paljon jossittelua maallikolta.
Siis ihan samat kokemukset! Ja juuri tuo, että minut ignoorataan ja sivuutetaan ihan oudoissa asioissa. Viesteihini ei vastata, ja ei, en spämmää, vaan olen todella vastahakoinen ja pelokas ottamaan nykyään keneenkään yhteyttä juuri tuon takia. Minut jätetään luetulle ja huomioimatta, jopa entinen pomoni ja lähiesimieheni jättivät vastaamatta viesteihini. Siis sellaisiin akuutteihin, joihin olisi todellakin pitänyt vastata. Jokin minussa inhottaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo ilmenee? Oletko varma ettet lue tilanteita väärin?
Siis näitä tilanteita on niiiiin paljon ihan lapsesta asti, mutta tässä on muutama viime vuosina tapahtunut joista on jäänyt pitkäksi aikaa paha mieli.
-Yritin puhua ryhmätehtäväryhmässä, jos päälleni ei alettu puhumaan kesken lauseen sanomani jälkeen tuli hiljaisuus, jonka jälkeen jatkettiin huomioimatta sanomaani. Parin tapaamisen jälkeen sain kurssia vetäneeltä opettajalta sähköpostia, että ryhmäläisteni mukaan en tehnyt mitään ja he halusivat minut pois ryhmästään.
-Töissä tehtiin tapahtumaa varten chattiryhmä "kaikille", jossa en ollut - ja tapahtuman jälkeen ihmeteltiin miksen tullut.
-Jouduin vääntämään kurssisuorituksesta opettajan kanssa, koska tämä ei ollut muistanut merkata minua kurssilla olleeksi ja väitti etten ollut paikalla. Olin jokaisella tunnilla ja tämä
Näistä kaksi ensimmäistä kertovat mielestäni selvästä ulossulkemisesta ja vaikeudesta päästä mukaan porukkaan, kolmas kertoo myös jonkinlaisesta näkymättömyydestä ja ettei jää ihmisten mieleen. Kaksi viimeistä saattaa olla vain ikäviä, mutta irrallisia sattumia jotka liität mielessäsi laajempiin sosiaalisiin haasteisiin.
Mutta nuo ensimmäiset. Niissä on kyse myös toisten ihmisten huonoista sosiaalisista taidoista, vaikka sinun omassakin kommunikaatiossa olisi jotain erikoista. Kyllä ryhmätöissä fiksut ihmiset saa asiat sovittua, mutta ehkä olet osunut lapsellisten ja toisensa entuudestaan tuntevien porukkaan.
Kyse on enemmänkin siitä että ihminen joka ei ole aggressiivinen ja uhkaava aiheuttaa näissä hierarkiahulluissa raivoa. Jos et välitä heidän hierarkiastaan, se aiheuttaa vielä enemmän raivoa ja menevät uskomattoman pitkälle että saavat sinut kampitettua. Uugabuuga-tason elukoita jotka luulevat olevansa "hierarkian" huipulla, no siinäpä luulevat :D
Neuvona on 1. pidä omista rajoistasi ja oikeuksistasi huolta ja 2. älä ajattele näitä normaaleina ihmisinä ja yritä oikeuttaa heidän tekemisiään koska apinoitahan tuollaiset ovat 🐒
olet ruma tai veemäinen tai molemmat
Naisvaltaiset alat, valtion ja kunnan virat. Siinä pahimmat. Ei tulostavoitteita eukå työtehokkuutta, piisaa aikaa toisten nälvimisern ja kuppikuntiin.