Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustulo vs tukiviidakko

Vierailija
06.01.2024 |

Perustulo alkaa tuntua järkevimmältä tavalta taata jokaisen kansalaisen perusoikeudet asuntoon ja ruokaan. Kaikki nämä yksittäiset tuet ja virkamieskoneista niitä jakamassa ja vahtimassa ja lainsäätäjien jatkuva vatvominen, mistä leikataan ja mihin lisätään ja mitä vaaditaan vie aivan järkyttävät määrät verovaroja. Tulisi varmaan halvemmaksikin vain maksaa kansalaisille perustuloa kuin pelleillä jokaisen yksittäisen tuen hakemisen kanssa ja pyörittää sitä valtavaa virkamieskoneista ja virastoja, mikä sen taakse tarvitaan. Virkamiesten palkathan tulee ihan siitä samasta veropotista kuin tuilla eläjienkin. Kumpi olisi parempi; nykyinen systeemi vai kelan ja työkkärin alasajo ja perustulo?

Perustulo vs tukiviidakko

Vaihtoehdot

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuloa vinkuvat ne, joille ei työt maistu. Ja virkamieskoneiston palkoistahan ne rahat säästyvät, niin varmaan joo. Laskelmia ei kuitenkaan koskaan saada esitettyä.

Vierailija
2/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulona voisi olla parakkimajoitus ja soppaa kolme kertaa päivässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko minä miljoonan omistavana ja 6000€/kk ansaitsevana myös perustuloa vai leikkaisiko tulot sitä? Entä saisiko kotirouvana oleva vaimoni sitä, vaikka minulla on kohtuulliset tulot? Vaikuttaisiko hänen omaisuutensa perustuloon?

Vierailija
4/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kelatanttaa heti kärkeen kommentoimassa.

Vierailija
5/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen suomalainen saa vaikka 1000€/kk vastikkeetta niin eikös silloin inflaatio pomppaa? 

Vierailija
6/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinko minä miljoonan omistavana ja 6000€/kk ansaitsevana myös perustuloa vai leikkaisiko tulot sitä? Entä saisiko kotirouvana oleva vaimoni sitä, vaikka minulla on kohtuulliset tulot? Vaikuttaisiko hänen omaisuutensa perustuloon?

Mielestäni perustulo olisi sellaisille joilla ei ole yhtään rahaa, sama siis kuin toimeentulotuki, mutta ilman muita tukia.

/eri

Vierailija
7/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos näitä kaikenmaailman toimistotanttoja ei tarvittaisiin niin työttömiä tulis lisää

Vierailija
8/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni perustulo olisi sellaisille joilla ei ole yhtään rahaa, sama siis kuin toimeentulotuki, mutta ilman muita tukia.

/eri

Ja vuokranantajille vuokrakatto, määrättäisiin vuokrat perustumaan neliöihin, siten kukaan ei voisi pyytää härskejä vuokria ja kaikilla olisi varaa elää.

Vierailija
9/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/eri

Ja vuokranantajille vuokrakatto, määrättäisiin vuokrat perustumaan neliöihin, siten kukaan ei voisi pyytää härskejä vuokria ja kaikilla olisi varaa elää.

Vuokrasäännöstelyn takia Helsingissä oli aikoinaan yli 10.000 tyhjää asuntoa ja pimeä vuokraus oli yleistä. Vuokraa pyydettiin myös muuna kuin rahana. Tai sitten asunnon vuokra oli vaikka 300€, mutta lisäksi piti vuokrata kattolamppu, jonka vuokra oli myös 300€. 

Ihminen on kekseliäs eläin keksiessään porsaanreikiä. Pitäsikö muuten neliöperusteisen vuokran olla sama Eirassa ja Pieksämäen perukoilla?

Vierailija
10/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen on kekseliäs eläin keksiessään porsaanreikiä. Pitäsikö muuten neliöperusteisen vuokran olla sama Eirassa ja Pieksämäen perukoilla?"

Vauva ei näytä toimivan....

Kyllä jos perustulokin on sama, nythän tukia leikataan jos asut perähikiällä. Ei tarvitse mennä pk-seutua kovinkaan paljoa kauemmas kun asumistuki tipahtaa 100e vaikka vuokrat lähes samat. Esimerkkinä järvenpää.

Vierailija
11/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulis perustulo niin tulis samalla 100.000 työtöntä lisää heti.

kaikki julkisen työllistämispuolen ihmiset sais kenkää sen jälkeen.

se ei varmasti käy kellekkään

Vierailija
12/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuloa vinkuvat ne, joille ei työt maistu. Ja virkamieskoneiston palkoistahan ne rahat säästyvät, niin varmaan joo. Laskelmia ei kuitenkaan koskaan saada esitettyä.

Onhan niitä laskettu, eikä suomella ole varaa sellaiseen

Vierailija
13/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittihän haluaa että muut ei enää omistaisi mitään vaan kaikki vuokrataan, jopa autot... Isot firmat ostavat kokonaisia kerrostaloja ja laittavat vuokralle. Tätä on paljon nykyään nähtävissä esim jenkeissä.

Vierailija
14/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuloa kokeiltiin jo eikä toiminut. Sosialistien pitää keksiä jotain uutta.

Vierailija
15/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaimosi ainakin saisi perustuloa. mutta luulen ettei perustuloa saa silloin jos sinulle maksetaan palkkaa jo muualta.

tiedätkö että perustulo on sellainen joka maksetaan yleensä sellaisille ihmisille joilla ei ole mitään muita tuloja eivätkä saa rahaa elämiseen peheeltä, läheisiltä ja niin edelleen.

voishan siihen perustuloon tehdä sellaisen säädöksen että myös 6000e/kk tienaavat saisivat myös perustulon, muttei ehkä niin suurena kuin he joilla ei ole palkkaa oollenkaan

Vierailija
16/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla sama hinta alueesta riippumatta.

Vierailija
17/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiin aikarajoitus, max 2 v, tai sairaseläke. Alkaisi paskaduunit kelpaamaan.

Vierailija
18/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiviidakko on ehdottomasti paras. Samalla yhteiskunta vois järjestää jokaiselle kansalaiselle kolmen vuoden koulutuksen, jotta osaa tukiviidakossa jatkossa harhailla

Vierailija
19/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perustuloa kokeiltiin jo eikä toiminut. Sosialistien pitää keksiä jotain uutta.

Häh? Perustulolla olleethan tais pikkasen paremmin työllistyä kuin muut

Vierailija
20/53 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiin aikarajoitus, max 2 v, tai sairaseläke. Alkaisi paskaduunit kelpaamaan.

Mistä paskaduunista puuttuu tekijöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi