Miksi minuun suhtaudutaan niin nihkeästi joka paikassa?
Ei ole provo, en uhriudu, otan oikeasti vastaan mielipiteita ja ehdotuksia koska tilanne on oikeasti todella inhottava.
Minuun on suhtauduttu aina niin kuin olisin ilmaa, ärtyneesti ennen kuin minuun edes tutustutaan tai ihmiset oikeasti unohtavat olemassaoloni. Tätä tapahtuu niin paljon että ruokin itsekin tuota kehää olettamalla vuosia että minuun suhtaudutaan heti huonosti, joka taas aiheuttaa lisää närää muissa jne.
Minulle on sanottu ihan suoraan että minusta tulee heti tavatessa "huonot" fiilikset: syytä tälle en tiedä, eivätkä tiedä ne jotka näitä fiiliksiä tiedettävästi ovat saaneetkaan. Olen pari kertaa ystävystynyt tällaisen huonoja viboja saaneen kanssa, ja olen saanut aina saman vastauksen. "Vaikutit jotenkin vaan oudolta alussa, mutta olet kyllä tosi mukava kun sinuun tutustuu."
Nimeni unohdetaan, minut unohdetaan usein pois porukasta ja minut sivuutetaan usein. Tämä on aiheuttanut mm. kouluissa ja töissä sitä että olen vain jäänyt pois jostain, mistä muita muistettiin informoida tai kysyä, ja ihan ihmeellisiä väärinkäsityksiä.
Tiedän yhden mahdollisen syyn tälle, perusilmeeni on vakava ja kasvojen piirteet naiseksi aika kolkot, mutta jos yritän kompensoida tuota olemalla ekstraytävällinen ja puhelias, en huomaa mitään eroa. Tuntuu että levitän vain enemmän jotain outoa fiilistä ihmisissä, että miksi tuosta tulee niin ristiriitainen fiilis.
Mikä on se "juttu" mikä aiheuttaa vaan huonoa ensivaikutelmaa jossain ihmisissä? En ole epäsiistin näköinenkään, huolehdin hygieniasta ja ulkonäöstäni ihan normaalisti.
Kommentit (89)
Sama tilanne. Uskon välillä että se on jonkinlaista kateutta.
Olen suorasanainen ja minusta tehdään helposti uhri koska en anna periksi , olen oikeudenmukainen. En myöskään pelkää sanoa vastaan majoritettia jos en ole samaa mieltä eli en suostu lampaaksi lampaiden joukkoon.Olen kivan näköinen ja muotitietoinen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nyt taas kysymyksessä hoitoala?
Ala kuin ala, ei se tee mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Olen suorasanainen ja minusta tehdään helposti uhri koska en anna periksi , olen oikeudenmukainen. En myöskään pelkää sanoa vastaan majoritettia jos en ole samaa mieltä eli en suostu lampaaksi lampaiden joukkoon.Olen kivan näköinen ja muotitietoinen.
= jääräpäinen autisti?
Ehkä sun pitää kokeilla vaan erilaisia harrastuksia ja porukoita.
Ulkonäkö on naisille hankala asia. VAikea sanoa mikä sinun ongelmasi voisi olla kun ei ole kuvaa mutta yleisesti; Jos nainen on liian kaunis sille ollaan ilkeitä kateuden vuoksi ja jos liian ruma ja lihava vaikuttaa sekin kohteluun. Hymy usein auttaa. Iloisuus ja huumorintaju ovat mukavia ominaisuuksia.
Itse en yritä työpaikoilla miellyttää ketään. Hoidan vaan reippaasti hommani ja ole periaatteesta ystävällinen kaikille. en käy kahvitunneilla tai yhteislounailla.
Jos kaipaat seuraa yritä löytää sitä työajan ulkopuolelta. Kokeile jotain ihan uutta. Vaikka autonkorjauskerhoa tai jalkapalloa naisporukassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Mikä noissa mainitsemissasi asioissa aiheuttaa kateutta? En löytänyt yhtäkään.
Resting bitchface + negatiivinen aura tekee tämän
Veikkaan että olet kirjolla! Tutkimustenkin mukaan neuroepätyypilliset ihmiset kokevat ulossulkemista, siis se on ihan totta myös, ja se aiheuttaa mielialan laskua, lisää maskaamista, outoutta muiden näkökulmasta ja eristäytymistä jne, kierre on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä, miksi sinulle ollaan kateellisia?
Onko sinulla mahdollisesti autismikirjon diagnoosi? Joudun itse aina silmätikuksi ja syntipukiksi, mutta kukaan ei kuitenkaan halua olla kanssani tekemisissä. Joudun myös aina kokemaan syrjintää ja huonoa kohtelua ja pilkkaa. Lisäksi jään aina jotenkin ihmisten mieliin, vaikka yritän käyttäytyä normaalisti ja olla kuten muutkin. Haluan myös olla rauhassa. Jatkuvasti myös pidetään selvänä, että en saa puolustaa itseäni, eikä se sama, joka kuuluu muille ei jostain syystä kuulu itselleni. Olen mm. joutunut aina puolustamaan ihan jo oikeuttani olemassaoloon. Nykyään olen vain joku orja, jota saa kohdella miten huonosti tahansa ja pitää vaan kestää. Viihdyn parhaiten yksin kun olen joutunut niin paljon traumaattista kokemaan. Olen mielenterveysongelmista kärsivä työtön ja juurikin autismikirjolla. Kai ihmiset sitten jotenkin lukevat tämän, vaikka diagnoosistani en kerrokaan. Itselläni oli jotakin ystävien tapaisia viimeksi peruskoulussa. Koko aikuisikäni olen ollut kokonaan ilman ystäviä.
Suosittelen itsetuntemuksen lisäämistä, ja sen mukaan toimit sitten. Ole oma itsesi, mutta kun tiedät mikä johtuu mistäkin voit valita itse erilaisia toimintatapoja sen mukaan kun itsellesi sopii.
Normot on ilkeitä kiusaajia ja sitten vielä kutsuvat itseään sosiaalisesti lahjakkaiksi.
Naisten ja tyttöjen pitää aina saada syrjiä yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun pitää kokeilla vaan erilaisia harrastuksia ja porukoita.
Ulkonäkö on naisille hankala asia. VAikea sanoa mikä sinun ongelmasi voisi olla kun ei ole kuvaa mutta yleisesti; Jos nainen on liian kaunis sille ollaan ilkeitä kateuden vuoksi ja jos liian ruma ja lihava vaikuttaa sekin kohteluun. Hymy usein auttaa. Iloisuus ja huumorintaju ovat mukavia ominaisuuksia.
Itse en yritä työpaikoilla miellyttää ketään. Hoidan vaan reippaasti hommani ja ole periaatteesta ystävällinen kaikille. en käy kahvitunneilla tai yhteislounailla.
Jos kaipaat seuraa yritä löytää sitä työajan ulkopuolelta. Kokeile jotain ihan uutta. Vaikka autonkorjauskerhoa tai jalkapalloa naisporukassa tms.
Olipa taas yksoikoinen ja lapsellinen yleistys ulkonäköön liittyen. Vuosikymmenien kokemusten jälkeen en ole törmännyt töissä, vapaa-ajalla enkä muualla siihen että jollekin oltaisiin ilkeitä pelkästään sen takia kun on kaunis. Ruma ja lihavakaan ei ole tullut ulkonäkönsä takia torjutuksi. Jos johonkin ihmiseen on suhtauduttu ynseästi niin on siinä voinut jotain kateuttakin olla, mutta ei yksinomaan ulkonäön takia. Suurin syy siihen että joku ihminen ei miellytä, johtuu persoonasta ja käytöksestä.
Kehitä joku erikoistaito, ellei sellaista jo olekin, jota nuo muut tarvitsevat. Tämän neuvon antoi "päähän potkittu" tietoverkkopuolen osaaja David Bombal kanavallaan. Vihaajat ja selkäänpuukottajat kampittivat Bombalia mutta opiskeli itselleen ammatin harrastuksestaan. Tätä ennen Bombalin yliopistoura karahti kiville rahoituksen pettämisen ja selkäänpuukottajien vuoksi.
Sitä pitää vain jaksaa etsiä niitä omia ihmisiä, omaa 'heimoa'.
Even when you've paid enough
Been pulled apart
Or been held up
Every single memory of
The good or bad, faces of love
Don't lose any sleep tonight
I'm sure everything will end up alright
You may win or lose
But to be yourself is all that you can do
Audioslave
Vierailija kirjoitti:
Kehitä joku erikoistaito, ellei sellaista jo olekin, jota nuo muut tarvitsevat. Tämän neuvon antoi "päähän potkittu" tietoverkkopuolen osaaja David Bombal kanavallaan. Vihaajat ja selkäänpuukottajat kampittivat Bombalia mutta opiskeli itselleen ammatin harrastuksestaan. Tätä ennen Bombalin yliopistoura karahti kiville rahoituksen pettämisen ja selkäänpuukottajien vuoksi.
Mutta eihän tuossakaan ihmisten hyväksytty sellaisena kun ihminen oikeasti on, vaan pakotettiin muuttumaan.
Kyseessä ei ole hoitoala.
En ole mielestäni kaunis enkä ruma, olen todella normaalin näköinen. Normaalipainoinen, normaalipituinen.
Autismia olen joskus epäillyt, koska pitkäaikaisin ystäväni on lapsena diagnoosin saanut nainen ja vitsaillaan usein siitä että ollaankohan me syntymässä erotetut kaksoset, kun elämänkokemuksemme ovat niin identtiset. Tuntuu vaan hullulta että minulla olisi joku v*tutusaura joka saa ihmiset heti puolustuskannoille. En ole siis mielipiteitä laukova tai riitaa haastava, minut pitää tuntea todella pitkään ennen kuin alan oikeasti avautumaan siitä mitä pääni sisällä liikkuu. Ap
Miten tuo ilmenee? Oletko varma ettet lue tilanteita väärin?
Vierailija kirjoitti:
Sitä pitää vain jaksaa etsiä niitä omia ihmisiä, omaa 'heimoa'.
Even when you've paid enough
Been pulled apart
Or been held up
Every single memory of
The good or bad, faces of love
Don't lose any sleep tonight
I'm sure everything will end up alright
You may win or loseBut to be yourself is all that you can do
Audioslave
Vihaajat väittää ettei ole oma itsensä, vaikka onkin. Vihaajat ovat kateellisia siitä että on oma itsensä ja vihaajat siirtävät omia piirteitään muihin, syyllistävät vihan kohteita eli syntipukkeja omista piirteistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tuossakaan ihmisten hyväksytty sellaisena kun ihminen oikeasti on, vaan pakotettiin muuttumaan.
Ainoa mihin pakotettiin oli se poistuminen yliopisto-opinnoista. Sitä kautta miehen harrastus kehittyi välivaiheiden kautta sitten työksi. Vaikka kysymys ei olisikaan työllistymisestä tai ATK-harrastuneisuudesta, kannattaa tuo koko soittolista katsella ja kuunnella läpi.
Onkohan nyt taas kysymyksessä hoitoala?