"Ei voi erota taloudellisista syistä"
Tuon lauseen saa lukea täällä aika usein. Ihmettelen, kuinka ihmiset ajavat itsensä aluperinkin taloudellisesti toisistaan riippuvaiseksi. Yhteistä omaisuutta hankitaan isolla velkarahalla, eletään kädestä suuhun. Ei mietitä yhtään sitä, että elämässä voi tulla eteen niitä katastrofeja, muitakin kuin eroja. Vai mitä mieltä olette?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen perusmuija tarvitsee miehen rahoja. Jos naisella on kykyä tienata itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Ohessa yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset ja yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tuloluokk
Eli naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä.
Miehet käyttävät häpeilemättömästi naisten resursseja. Hyvätuloinen nainen päätyy kodinhoitajan ja seksipalvelijan roolin lisäksi olemaan vielä miehen rahoittaja. Eipä sitä kerran kokeiltuaan nainen tahdo enää uudestaan kokea. Suurempituloinen mies maksaa liitossa usein sentään lähes puolet talouden kuluista, vaikkei muuten panostaisikaan.
Jos mi
No ihan tutkitusti naisen orgasmitodennäköisyys parisuhdeseksissä on paljon miestä pienempi. Miehethän ne suhteessa yleeensä tunteistaan puhuvat, niistä negatiivisista ja yleensä räyhäten. Sitä ei todellakaan lisää kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairauksien ja oppimisvaikeuksien takia miehestä riippuvainen. En olisi halunnut tällaista elämää.
Et ole. Olet riippuvainen siksi, että et tyydy sellaiseen elämään jonka itse voisit hankkia.
voisit ihan hyvin elää eläkkelläsi ja toimeentulotuella ja muilla tuilla. Valitset vaan mieluummin toisin.
En saa eläkettä.
Naiset ovat opportunisteja.
Jos minä seurustelisin kovatuloisen naisen kanssa, ajattelisin automaattisesti, että okei nyt eletään tällaista elämää. Totta kai jos tulisi ero, sitten eläisin taas alle keskituloisen duunarin elämää.
Nainen ajattelee "millä varmistan, etten sitten tipu takaisin entiseen elämään jos tuleekin ero".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys aiheesta naisille.
Minä tienaan 3 000 euroa/kk, ja elän sen mukaisesti.
Alankin seurustelemaan naisen kanssa joka tienaa 10 000 euroa/kk. Muutan ilmaiseksi naisen omistamaan taloon ja nainen maksaa lomareissut. Ajelen naisen omistamalla kalliilla autolla. Mikään ei estä laittamasta säästöön rahaa, esimerkiksi sitä osaa minkä säästän kun ei tarvitse maksaa vuokraa.
Erottuamme tienaan yhä 3 000 euroa/kk, ja elän sen mukaisesti.
Tehtiinkö minulle taloudellista väkivaltaa kun elintasoni romahti ja olin riippuvainen naisesta? Kun nainen ei luovuttanut minulle 50% talosta, nainen ei maksanut minulle osakesalkkua ja lisäeläkettä, ja nyt kaverini hihittelevät selkäni takana kun joudun ajamaan vanhalla Toyotalla niin kuin ennen parisuhdetta?Taloudellista väkivaltaa sinua kohtaan olisi ollut, jos nainen ol
Palkkasi olisi maksettu suoraan naisen tilille eikä sinulla olisi ollut senttiäkään rahaa, jonka käytöstä olisit voinut päättää itse, vaan kaikkeen pieneenkin sinun olisi pitänyt pyytää rahat naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairauksien ja oppimisvaikeuksien takia miehestä riippuvainen. En olisi halunnut tällaista elämää.
Et ole. Olet riippuvainen siksi, että et tyydy sellaiseen elämään jonka itse voisit hankkia.
voisit ihan hyvin elää eläkkelläsi ja toimeentulotuella ja muilla tuilla. Valitset vaan mieluummin toisin.
En saa eläkettä.
Mutta ethän sinä kartuttaisi eläkettä yksin asuessakaan, jos et kerran ole työkykyinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen perusmuija tarvitsee miehen rahoja. Jos naisella on kykyä tienata itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Ohessa yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset ja yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tuloluokk
Eli naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä.
Miehet käyttävät häpeilemättömästi naisten resursseja. Hyvätuloinen nainen päätyy kodinhoitajan ja seksipalvelijan roolin lisäksi olemaan vielä miehen rahoittaja. Eipä sitä kerran kokeiltuaan nainen tahdo enää uudestaan kokea. Suurempituloinen mies maksaa liitossa usein sentään lähes puolet talouden kuluista, vaikkei muuten p
Jos mi
No ihan tutkitusti naisen orgasmitodennäköisyys parisuhdeseksissä on paljon miestä pienempi. Miehethän ne suhteessa yleeensä tunteistaan puhuvat, niistä negatiivisista ja yleensä räyhäten. Sitä ei todellakaan lisää kaivata.
Eli kutsut meitä kaikkia naisia h u o r i k s i. Taidat olla joku ulilaudan uli.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat opportunisteja.
Jos minä seurustelisin kovatuloisen naisen kanssa, ajattelisin automaattisesti, että okei nyt eletään tällaista elämää. Totta kai jos tulisi ero, sitten eläisin taas alle keskituloisen duunarin elämää.
Nainen ajattelee "millä varmistan, etten sitten tipu takaisin entiseen elämään jos tuleekin ero".
Kuka nainen, missä? Ei Suomessa ex-puolisolle makseta senttiäkään elatusmaksuja ja avioliittokin harvinaistuu koko ajan eli ero tulee yleensä avoliitosta, jossa omaisuuttakaan ei jaeta.
Meillä olisi ainakin ollut aika haastavaa erota, kun lapset olivat pieniä.
Yhdessä meillä oli varaa tähän elintasoon, mikä oli perheelle rakennettu. Jos oltaisiin erottu lasten ollessa koululaisia, olisi se tarkoittanut sitä että lasten olisi pitänyt hyvästellä kaveripiirinsä ja koulunsa, koska olisi pitänyt muuttaa kauemmaksi lähiöön, josta molemmat vanhemmat olisivat saaneet erossa jaetulla rahalla kumpikin omat asunnot, mihin molempiin mahtuisi lapset.
Alunperin olisi ollut vähän liian varmistettua, että olisi perustanut kodin sinne lähiöön, ja ostanut vaikka samalla kaksi eri asuntoa ihan vaan siksi, jos sattuu tulemaan ero...
Että pitän tätä esimerkkinä siitä, miksi taloudellisista syistä ei erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa eläkettä.
Mutta ethän sinä kartuttaisi eläkettä yksin asuessakaan, jos et kerran ole työkykyinen?
Niin en ole työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alankin seurustelemaan naisen kanssa joka tienaa 10 000 euroa/kk. Muutan ilmaiseksi naisen omistamaan taloon ja nainen maksaa lomareissut. Ajelen naisen omistamalla kalliilla autolla. Mikään ei estä laittamasta säästöön rahaa, esimerkiksi sitä osaa minkä säästän kun ei tarvitse maksaa vuokraa.
Tehtiinkö minulle taloudellista väkivaltaa kun elintasoni romahti ja olin riippuvainen naisesta? Kun nainen ei luovuttanut minulle 50% talosta, nainen ei maksanut minulle osakesalkkua ja lisäeläkettä, ja nyt kaverini hihittelevät selkäni takana kun joudun ajamaan vanhalla Toyotalla niin kuin ennen parisuhdetta?Taloudellista
Aika harvassa taitavat olla tuollaiset tapaukset.
Lukemani kertomukset "taloudellisesta väkivallasta" ovat olleet sellaisia, että parempituloisen miehen omistuksia ei ole jaettu 50-50.
Eli joka on talon ostanut ja maksanut, omistaa sen. Ja miehen isommat tulot eivät ole automaattisesti naisen käytettävissä, vaan jos nainen haluaa rahaa oman palkkansa lisäksi, sitä täytyy pyytää.
Naisesta tämä on sitten nöyryyttävää kun ei saakaan miehen rahoja erikseen pyytämättä.
Miten edes sairaan miehen päässä naisen pienempi orgasmitodennäköisyys parisuhdeseksissä tekee naisista h*oria :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiinkö minulle taloudellista väkivaltaa kun elintasoni romahti ja olin riippuvainen naisesta? Kun nainen ei luovuttanut minulle 50% talosta, nainen ei maksanut minulle osakesalkkua ja lisäeläkettä, ja nyt kaverini hihittelevät selkäni takana kun joudun ajamaan vanhalla Toyotalla niin kuin ennen parisuhdetta?Alitajuisesti nainen näkee parisuhteen vaihtokauppana jossa hän vaihta seksuaalisuutensa miehen resursseihin. Nainen
Mitä selität? Ai että kaikki naiset ovat h u o r i a?
Sitä se selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiinkö minulle taloudellista väkivaltaa kun elintasoni romahti ja olin riippuvainen naisesta? Kun nainen ei luovuttanut minulle 50% talosta, nainen ei maksanut minulle osakesalkkua ja lisäeläkettä, ja nyt kaverini hihittelevät selkäni takana kun joudun ajamaan vanhalla Toyotalla niin kuin ennen parisuhdetta?Alitajuisesti nainen näkee parisuhteen vaihtokauppana jossa hän vaihta seksuaalisuutensa miehen resursseihin. Nainen tuntee itsensä huijatuksi jos hän on antanut kallisarvoisen naisellisuutensa miehelle lopulta saamatta koko pakettia johon kuuluu miehen resurssit.
Millä vuosituhannella sinä oikein elät? "Kallisarvoinen naisellisuus". Kuule kyllä nainen saa ihan vapaasti harrastaa seksiä eikä se ole mitään kallisarvoisen naisellisuutensa antamistasen enempää kuin miehenkään osalta :D
Myös uusperheessä elämä voi olla taloudellisesti tiukkaa, mutta monet selviävät siitä kyllä neuvokkuudellaan. Muistuupa mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiinkö minulle taloudellista väkivaltaa kun elintasoni romahti ja olin riippuvainen naisesta? Kun nainen ei luovuttanut minulle 50% talosta, nainen ei maksanut minulle osakesalkkua ja lisäeläkettä, ja nyt kaverini hihittelevät selkäni takana kun joudun ajamaan vanhalla Toyotalla niin kuin ennen p
Olet harhainen. Yleisin taloudellisen väkivallan tilanne Suomessa on, kun päihderiippuvainen työssäkäymätön mies pitää puolisonsa väkivallan voimalla liitossa, jossa käyttää naista niin taloudellisesti kuin muilla tavoin hyväkseen. Ja, miksi nainen ei lähde? No, kun haluaa pysyä elossa ja toivoo miehen kuolevan viinaan/viinankäytön aiheuttamaan tapaturmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiinkö minulle taloudellista väkivaltaa kun elintasoni romahti ja olin riippuvainen naisesta? Kun nainen ei luovuttanut minulle 50% talosta, nainen ei maksanut minulle osakesalkkua ja lisäeläkettä, ja nyt kaverini hihittelevät selkäni takana kun joudun ajamaan vanhalla Toyotalla niin kuin ennen parisuhdetta?Alitajuisesti
Eli se, että mies pihtaa naiselta parisuhdeseksissä orgasmit, tekee naisesta h*oran :D Loputon on miesten halu h*oritella naisia. Mistä se oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa eläkettä.
No et sä sitten ole oikeasti sairaskaan.
Niin miltä se tuntuu kakkosnainen kun mies kertoo tämän syyksi miksi ei eroa vaimostaan. Olet vain piilossapidettävä salapano josta muu maailma ei tiedä mitään. Ei edes vaimo, vaikka mies ehkä väittääkin vaimon tietävän ja hyväksyvän tilanteen yhteisen omaisuuden vuoksi.
"Eli se, että mies pihtaa naiselta parisuhdeseksissä orgasmit, tekee naisesta h*oran :D Loputon on miesten halu h*oritella naisia. Mistä se oikein kumpuaa?"
Pelosta.
Mitä tuo koko palkkani vieminen oikein tarkoittaa?
Jos asun ilmaiseksi kalliissa talossa, ajelen kalliilla autolla, käyn kalliilla lomamatkoilla ja elän muutenkin ylemmän keskiluokan elämää - niin millä logiikalla joku on "vienyt koko palkkani?".