Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?

Vierailija
22.02.2025 |

Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.

Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?

Kommentit (208)

Vierailija
141/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että saa vihdoin olla rauhassa. Eiku...

Vierailija
142/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelimiehille ei ole olemassa naista, joka olisi the special.

Pelimiehille nainen on vain reikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Suomessa rahat on loppu.

Eli kyllä teitä keski-ikäisiä tarvitaan hoitamaan omia vanhempia.

Ei onnistu minulta. Sairauden takia.

Vierailija
144/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi moni muuttuu kovaääniseksi ja kovaääniseksi naurajaksi että saisi edes jotakin huomiota miehiltä.Säälittävää.

Vierailija
145/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se tarkoittaa, että nainen ignoroidaan eikä myöskään esimerkiksi työoloissa mielipiteitä oteta huomioon. Minusta se ei merkitse niinkään miesten huomion vähenemistä, sillä myös nuoret naiset ignoroivat meidät iäkkäämmät naiset.  Itse asiassa minusta vähiten ignorointia tulee melko nuorten miesten puolelta. Ehkä koska me samaistumme hieman äitihahmoihin?

Sinänsä osaan kyllä tuoda mielipiteeni esiin töissä, mutta vähän ärsyttää, että se vaatii erityistä vaivannäköä.

Vierailija
146/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi moni muuttuu kovaääniseksi ja kovaääniseksi naurajaksi että saisi edes jotakin huomiota miehiltä.Säälittävää.

Musta on todella säälittävää, jos naisen elämän ykkös tarkoitus on saada huomiota miehiltä. Täällä keski-ikäinen nainen, jonka itsetunto kestää oikein hyvin sen, että ei ole miesten huomion keskipisteenä.

Vierailija
147/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on todella säälittävää, jos naisen elämän ykkös tarkoitus on saada huomiota miehiltä. Täällä keski-ikäinen nainen, jonka itsetunto kestää oikein hyvin sen, että ei ole miesten huomion keskipisteenä.

Sulla onkin varmaan aina ollut kumppani. Kyllä sitä vastakkaisen sukupuolen huomiota kaipaa, jos sitä ei ikinä saa. 

Vierailija
148/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori ja kaipaan vaan huomiota omalta mieheltä. En usko että haittaisi että muut miehet ei näe minua objektina. 

Vierailija
149/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ oman ikäluokan miehet ei kiinnosta seksimielessä, ei ne ole enää komeita yök.

Eli joillakin jatkuvat keski-ikään asti ne prinsessakuvitelmat. Sitten haukutaan miehiä, kun he katselevat nuorempia.

Vierailija
150/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei kyllä kiinnosta katsooko joku kerran, vai kaksi. Ehkä se keski-ikäistyminen on kasvattanut myös luonnetta.

Sehän on tosi vapauttavaa, kun ei ole idiootit kuolaamassa. On raskasta, kun tulee arvioiduksi pelkän ulkonäön perusteella. Tälläiset ihmiset karisevat mukavasti kun ikää tulee.

Vierailija
151/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se tarkoittaa, että nainen ignoroidaan eikä myöskään esimerkiksi työoloissa mielipiteitä oteta huomioon. Minusta se ei merkitse niinkään miesten huomion vähenemistä, sillä myös nuoret naiset ignoroivat meidät iäkkäämmät naiset.  Itse asiassa minusta vähiten ignorointia tulee melko nuorten miesten puolelta. Ehkä koska me samaistumme hieman äitihahmoihin?

Sinänsä osaan kyllä tuoda mielipiteeni esiin töissä, mutta vähän ärsyttää, että se vaatii erityistä vaivannäköä.

Mulla taas näin viiskymppisenä on töissä vihdoin se tilanne, että minua kuunnellaan. Nuorta naista ei ole kuultu, tämä on minun kokemukseni. 

Näkymättömyydestä miesten taholta noin muuten en osaa sanoa.

Vierailija
152/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että saa vihdoin olla rauhassa. Eiku...

Ei mitään "eiku". Se on just näin. Saa vihdoin olla rauhassa.

Vierailija
153/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että nainen on vanha epäviehättävä hedelmätön kurppa. Keskimäärin nainen on parhaimmillaan 14-20 v. Sen jälkeen alkaa alamäki, joka kiihtyy 25 v jälkeen. Keski-ikään mennessä suuri enemmistö naisista on "näkymättömiä", ainakin parhaimmille miehille.

Vierailija
154/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisen naisen näkymättömyydellä tarkoitetaan mielestäni suurempaa kokonaisuutta. Koulutuksesta ja pitkästä työurasta huolimatta keski-ikäisen naisen mielipiteillä, osaamisella, tunteilla, arvoilla tai ihmisyydellä ei enää ole merkitystä, arvoa tai väliä. Keski-ikäiset naiset leimataan tyhmiksi itsekeskeisiksi tunteettomiksi valittajiksi, jotka eivät osaa eivätkä opi mitään. Eivät edes lapsiaan ole osanneet tai viitsineet oikein kasvattaa, etenkään poikia. Kivut ja sairauden oireet ovat vain vaihdevuosista johtuvaa, pääosin luulosairauden tai mielikuvituksen tuotetta. Keski-ikäinen nainen on keskusteluissa näkymätön ja kuulumaton. Ketään ei kiinnosta mitä hän sanoo, tuntee tai ajattelee. Ja vaikka kiinnostaisikin, kokemuksia vähätellään ja mitätöidään. Kaikkein huonoiten keski-ikäisiä naisia kohtelelee toiset naiset. 

Toivottavasti et nyt yleistä koskemaan tätä kaikkia naisia. Ikävää toki, jos sinulla on tällainen havainto ja kokemus. Itse en allekirjoita yhtään, päinvastoin arvostus työelämässä on noussut ja kokemusta arvostetaan. Itsekin kantaa itseään erilaisella ylpeydellä kuin nuurempana, mikä ehkä heijastuu sitten muualle. 

T. ei ulkoisesti koskaan huomiota saanut N45

Vierailija
155/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että nainen on vanha epäviehättävä hedelmätön kurppa. Keskimäärin nainen on parhaimmillaan 14-20 v. Sen jälkeen alkaa alamäki, joka kiihtyy 25 v jälkeen. Keski-ikään mennessä suuri enemmistö naisista on "näkymättömiä", ainakin parhaimmille miehille.

Ymmärrät varmaan, että parhaimmat miehet ovat sen verran fiksuja, etteivät ikinä kirjottaisi mitään näin typerää.

Vierailija
156/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppiset papparaiset ei enää kykene/viitsi palvella naista kotona. Katsovat vaan telkusta urheilua, ja huutavat vaimolle että tuo leipää ja olutta. Näin meillä jo pitkään. Vaikka tulisin alasti telkun  eteen, niin mieheni huutaisi pois edestä. Tässä näemme että TV voittaa naisen 1-0    Terv N42

Eikä voita. Jos vaimoni tekisi meillä samoin, niin TV menisi saman tien kiinni ja keskittyisin vaimooni. Valitettavasti hän ei näin koskaan tee.

Olutta en muutoinkaan oikeastaan edes juo enkä varsinkaan pyydä vaimoa tuomaan sitä minulle. Saan tarvittaessa ihan itse haettua oluen/siiderin jääkaapista. Urheilua kyllä katson TV:sta ja vastapainoksi urheilen aktiivisesti.

Terv M43

Vierailija
157/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Luulen, että kovaäänisyys johtuu vain siitä, että aikuinen nainen ei koe tarvetta hillitä tai peitellä itseään. Ja nauru johtuu siitä, että on hauskaa.

Vierailija
158/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on aina 99% miehillä.

Vierailija
159/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on hedelmällinen ainakin 45v saakka

Vierailija
160/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymättömäksi muuttumisesta oma kokemukseni on:

Miehet ei enää tee niitä "tietynlaisia katseita" minua kohtaan. Miehet eivät enää rekisteröi minua seksuaalisesti kiinnostavana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi