Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?

Vierailija
22.02.2025 |

Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.

Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihan turha miesten joilla on lapsia kehuskella omaisuudella töissä, kun se menee lapsille perinnöksi.

Uusi nainen ei saa mitään.

Eli toisin sanoen taas pelataan ulkonäköön ja luonteeseen liittyvillä korteilla.

Miehrn pitää olla komea ja uutta naista kohtaan mukava, koska nainen ei siitä omaisuudesta mitään saa.

Voi voi HÖNÖ parkaa 😂👮🤣🤡

Vierailija
182/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeat miehet pettää.

Just oli juttu netissä näistä miesten Lapin reissuista missä miehet pettää, kun menevät sinne kavereiden kanssa.

Jutussa oli yksityisetsivä kertojana.

Hieno omistusasunto ja matkustetaan ja miehet käy Lapissa kaveri reissuilla muka laskettelemassa.

On se HÖNÖ 🤣🤡👮😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että se tarkoittaa sitä että nuorena miehet lähestyivät enemmän mutta ikää myöten sitten vähemmän. Tämä ilmeisesti harmittaa.

En koe että arvoni naisena mitataan sillä kuinka paljon miehet uskaltavat tai kiinnostuvat lähestymään minua.

Mun mielestä tuohon liittyy muutakin kuin miesten lähestymistä pokaamismielessä. Se miten ihmiset kohtelee sua, miehet ja naiset, esimerkiksi asiakaspalvelijat, joista oli jo puhe. Onko sun mielipiteillä merkitystä töissä, etuillaanko sua jonossa kahvilassa tai kaupassa, tönitäänkö kaupassa, väistetäänkö kadulla, päästetäänkö suojatien yli, annetaanko oven paiskautua sun naamalle vai ei jne. Olet näkymätön tai sua kohdellaan kuin arvottomampaa. Tämä voi johtua myös siitä että näyttää muiden mielestä huonommalta, esim rumalta, lihavalta tai köyhältä.

Vierailija
184/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeat miehet pettää.

Just oli juttu netissä näistä miesten Lapin reissuista missä miehet pettää, kun menevät sinne kavereiden kanssa.

No eivät kaikki kuitenkaan.

Iso osa.

Nykyään voi jo suutelusta saada taudin, koska ihmiset harrastavat suuseksiä ja taudit tarttuvat myös suuhun.

Mieti, jos sun mies pussailee jotain naista ja sitten saat genitaaliherpeksen sisälle suuhun.

HÖNÖn herpespuoli aktivoitui 🤡😂👮🤣

Vierailija
185/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on ylipainoa jo 20-vuotiaana.

Mulla oli ylipainoa jo 10-vuotiaana. Enää ei.

Vierailija
186/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se tarkoittaa,ettei enää ahdistella. Kukaan ei myöskään tuijota. Varsinkin mukavaahan tuo on. 

Valitettavasti ikä ei poista kaikkea ahdistelua, toki voi vähentää sitä.  Rais karithan raisk kaa ihan mummojakin.

Vierailija
187/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on 20-vuotiaana ylipainoa niin minkälainen on 40-vuotiaana, kun aineenvaihdunta hidastuu.

Sitä ei voi tietää etukäteen. Jos on hyvä elintavat, voi olla hyvässäkin kunnossa. Jos laihduttaa, voi olla 40-vuotiaana hoikkakin. Jos on masentunut ja antaa itsensä lihoa, on 40-vuotiaana huonossa kunnossa.

Vierailija
188/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina tykännyt vaatteista ja ajattelin ostella niitä loppu elämän.

Yritin katsella mattoja kotiin, mutta kun ne nyt ei kiinnosta.

Olen toimistotöissä jossa pidetään omia vaatteita.

Olen yrittänyt kiinnostua sisustamisesta, mutta kun se ei onnistu.

Olen vaateihminen ja tykkään vaatteista. Synnyin varmaan väärään maahan, olisi pitänyt syntyä Italiaan.

HÖNÖn tarinointi vain paranee 🤣🤡👮😂

30 vuodeksi pakattu pahvilaatikoihin palokuormaa kirppiksiltä, villanuttua löytyy jokaiselle loppuelämän vuodelle 😂😂😂😂😂🤡 toimistotöissä 🤣😂🤡työtön HÖNÖ

Vierailija
189/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeat miehet pettää.

Ei ole noin suoraviivaista. Komeat miehet ovat jo saaneet elämänsä aikana paljon naisia ja seksiä, eivät siis enää ehkä kaipaa hurjasteluita tai itsetuntonsa pönkittämistä ja pystyvät sitoutumaan yhteen naiseen.

Vierailija
190/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun perään oo miehet kattonu ku teininä. Mikä on jännä, koska silloin olin vieläpä tyylitön pullanaamainen möhömaha. Mitä tämä siis kertoo miehistä?

N33

Vierailija
191/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näin baarireissuilla kuinka tuttujen miehet pussaili kännissä vieraiden naisten kanssa.

Mies vähän viettää kavereiden kanssa baari iltaa.

Mä olen nähnyt tutun varatun naisen tekevän samaa. Kusipäitä molemmissa sukupuolissa.

PS. Jos olet nähnyt pettämistä, kerro kavereillesi.

Vierailija
192/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarkoittaa näkymättömäksi muuttuminen, että kun nainen menee vaihdevuosien ohi, sen hormonitasapaino muuttuu ja se vaikuttaa siihen miten miehet suhtautuu häneen. Tässä vaiheessa, jos naisella ei ole muuta annettavaa kuin seksikkyytensä, hän jää vaille entistä huomiota, ainakin nuoremmilta miehiltä. Jos naisella on muutakin annettavaa kuin seksuaalinen vetovoima, kuten lämpöä, älykkyyttä tai viisautta, hän edelleen kiinnostaa miehiä, tosin ei seksuaalisesti. Mutta ei seksi ole kaikki kaikessa, naisella on muutakin annettavaa! t. vanha ja viisas nainen

Vierailija
193/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää, jos joku tykkää ostaa vaatteita.

Ihan hirveää, että joku on lapseton.

Poikkeavat massasta.

Suomessa aikuinen ei saa päättää miten itse haluaa elää.

Ei ihme, että maa on masentuneita täynnä.

Sun pitää mennä naimisiin, kaksi lasta ja koira, sun pitää tykätä omistusasunnosta ja matkustaa.

Älä tykkää vaatteista tai olet silloin syntinen.

ja silti HÖNÖäkin masentaa, ja monet kirppismekot kotona pölyyntyy

ja ei omistusasuntoa, ei koiraa, ei koskaan matkustanut (ei ees junalla 😂), asemalle jäänyt 🤣👮😂🤡

Vierailija
194/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisen naisen näkymättömyydellä tarkoitetaan mielestäni suurempaa kokonaisuutta. Koulutuksesta ja pitkästä työurasta huolimatta keski-ikäisen naisen mielipiteillä, osaamisella, tunteilla, arvoilla tai ihmisyydellä ei enää ole merkitystä, arvoa tai väliä. Keski-ikäiset naiset leimataan tyhmiksi itsekeskeisiksi tunteettomiksi valittajiksi, jotka eivät osaa eivätkä opi mitään. Eivät edes lapsiaan ole osanneet tai viitsineet oikein kasvattaa, etenkään poikia. Kivut ja sairauden oireet ovat vain vaihdevuosista johtuvaa, pääosin luulosairauden tai mielikuvituksen tuotetta. Keski-ikäinen nainen on keskusteluissa näkymätön ja kuulumaton. Ketään ei kiinnosta mitä hän sanoo, tuntee tai ajattelee. Ja vaikka kiinnostaisikin, kokemuksia vähätellään ja mitätöidään. Kaikkein huonoiten keski-ikäisiä naisia kohtelelee toiset naiset. 

Hyvin kirjoitettu.

Ja ennen keski-ikää naisia arvotetaan ulkonäön perusteella.

Ja keski-iän jälkeen ollaan vaan mummoja, jotka katsojan mielestä ovat aina olleet mummoja ja raihnaisia höppäniä, jotka eivät pitkästä elämästään huolimatta tiedä tai ymmärrä mitään,  tai vastapainoksi äksyjä turhanvalittajia, jotka eivät tiedä tai ymmärrä mitään.

Vierailija
195/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tultiin baarissa kolme kertaa puolentoista tunnin aikana hakemaan tanssimaan ja olen 53-vuotias.

En tiedä mistä johtuu.

Epätoivoisia miehiä löytyy aina.

Niin ja ne ei silti hae tanssimaan edes kaikkia 20-vuotiaita.

Itse olen naimisissa joten en edes mennyt tanssimaan.

Osa on vielä 40-vuotiaina sinkkuja, eivät ole kelvanneet kenellekään. Eivät ole päässeet naimisiin.

PORILAINEN työtön tradenomi Hönö-Tönö-Temu-Herpes Tiainen PÄÄSI naimisiin 😂👮🤡🤣, ansioluettelossa, elikkäs Hönön 2-sivuisessa CVssä tästä erityismaininta!

Vierailija
196/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä että nainen on viimein samalla viivalla kaikkien muiden kansalaisten kanssa. Nuoret naiset elävät aikuisten elämää lastensarjan säännöillä, heille rima on aina kaikkia muita alempana. 

Mulla se on mennyt pikemminkin päin vastoin... nuorena oli vaikea saada ihmisiä uskomaan, että tiedän, mistä puhun (vaikka kyseessä ala, jolla minulla oli koulutus ja heillä ei), mutta suunnilleen 35-vuotiaasta eteenpäin alkoi huomata, että ihmiset kuuntelevat perusteluni ja ottavat ne vakavasti. Jos on nuori ja naispuolinen niin ihmistä vain pidetään lähtökohtaisesti ei kuuntelemisen arvoisena, vaikka olisi kaikki maailman perustelut ja lähteet.

Odotapa 10-15 vuotta niin huomaat sen näkymättömyyden.

Vierailija
197/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkoita mitään. Työpaikalla miehet kuolaavat kilpaa 50+ naisen perään. Koska kyseessä on harvinaisen kaunis nainen ikäisekseen, epäilen miesten antavan huomiota vaikka laholle kannolle, jos jostain syystä pitävät tätä puoleensavetävänä. 

Harvinaisen kaunis nainen on tietenkin poikkeus sääntöön.

Vierailija
198/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kannattaa mennä alle 30-vuotiaana naimisiin niin saa rypyttömän hääkuvan seinälle.

Kyllä vanha on vanha eikä ole enää kaunis morsian, vaikka kuinka ostaisi hienon hääpuvun ja ammattilainen meikkaisi. Todella ruma sitä on jo.

Olettaen, että olet yhdessä sen toisen puoliskon kanssa loppuelämäsi. Jos et niin tuskin viitsit kuvaa katsella. 

Kyllä moni on, kun valitsee hyvän jo nuorena.

Ja kyllä ne kuvat silti säilytetään loppuelämän.

Heh heh, HÖNÖ pettää itseään!

Vierailija
199/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet kehuvat omaisuudella, jos niillä on lapsia joille se omaisuus menee perinnöksi.

Uusi nainen ei saa yhtään mitään. Uusi nainen on korkeintaan ilmaissiivoja joka huolehtii miehen lasten tulevasta perinnöstä.

Ei pidä olla miehen omistusasunnossa. Me asumme vuokralla ja asunto on mun nimissä.

Hönöstelyä 🤣🤡😂👮

Mitä se on? Mies muutti mun luo kun halusimme muuttaa yhteen. 

Vierailija
200/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä ongelmat. Itse olen ollut näkymätön ihan aina ja kaikkialla. Lapsena koulussa, opiskelijana bileissä, harrastuksissa, töissä, asiakkaana... Tilanteeseen ja toisen osapuolen sukupuoleen katsomatta. No yksi mies kerran katsoi ja siihen oli tyytyminen. Hänen kanssaan perustin perheen, että ei tässä lopulta huonosti käynyt. En osaa kuvitella miltä tuntuu saada huomiota, joten en tiedä miltä sen menetyskään tuntuu. 

No mieti että miehesi jättäisi sinut ja lapsesi aikuistuessaan lakkaisi pitämästä yhteyttä. Tuntuisi varmaan jossain. 

Mä en saanut yhtään miestä enkä perhettä. 

Miksi sellaista pyydät miettimään??? Sanoin, etten tiedä miltä huomion saaminen tuntuu, niin en myöskään tiedä miltä sen menetys (keski-iässä) tuntuu. Olin siis näkymätön lapsi ja nuori, olen edelleenkin näkymätön työntekijä jne. Mieheni tapasin yhteisen kaverin kautta tilanteessa, jossa ei ollut muita naisia paikalla. Jos olisi ollut, hän todennäköisesti ei olisi vaivautunut tutustumaan minuun, vaan olisi nähnyt vain ne muut naiset. 

Mutta ei kai tämä kilpailu ollut, että kellä menee kurjimmin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän