Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?

Vierailija
22.02.2025 |

Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.

Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla on outo pakkomielle miesten huomioon. 

Vierailija
162/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Ja täällä kumminkin lukee joka paikassa että kaikki miehet kuolaa kaikkien naisten perään ja joka naiselle on satoja ottajia. Koittakaa nyt jo päättää että kummin se juttu oikein on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ajatellut, että näkymättömäksi jääminen tarkoittaisi sitä, että miesten katseet loppuvat. En ole koskaan kiinnittänyt siihen huomiota, enkä ole välittänyt, että onko katseita koskaan kovin kummoisesti ollutkaan. Jos oma parisuhde on kunnossa, niin en ole tarvinnut kenenkään tuntemattoman huomiosta. Jos jonkun mielestä olen epämiellyttävä vanha kurppa, niin jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta minulta se ei vie yöunia eikä järkytä mitenkään muutenkaan. Samaa voisin sanoa monista vanhentuvista pallomahamiehistä, että yöks.

Mielestäni näkymättömyys tarkoittaa sellaista tilaa, että kukaan ei enää kysy mielipidettä eikä oikeastaan huomoi mitenkään missään arkisissa asioissa. Toisaalta sekään ei minua häiritse, sillä ne nuoremmat tulee itse kokemaan saman jossain vaiheessa. Nauttikoot sen hetken siitä omasta "paremmuudestaan".

Vierailija
164/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ajatellut, että näkymättömäksi jääminen tarkoittaisi sitä, että miesten katseet loppuvat. En ole koskaan kiinnittänyt siihen huomiota, enkä ole välittänyt, että onko katseita koskaan kovin kummoisesti ollutkaan. Jos oma parisuhde on kunnossa, niin en ole tarvinnut kenenkään tuntemattoman huomiosta. Jos jonkun mielestä olen epämiellyttävä vanha kurppa, niin jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta minulta se ei vie yöunia eikä järkytä mitenkään muutenkaan. Samaa voisin sanoa monista vanhentuvista pallomahamiehistä, että yöks.

Mielestäni näkymättömyys tarkoittaa sellaista tilaa, että kukaan ei enää kysy mielipidettä eikä oikeastaan huomoi mitenkään missään arkisissa asioissa. Toisaalta sekään ei minua häiritse, sillä ne nuoremmat tulee itse kokemaan saman jossain vaiheessa. Nauttikoot sen hetken siitä omasta "paremmuudestaan".

Tämä. Näkymättömyys on sitä, mikä kohdistui viisikkohallituksessa Henrikssoniin. Vaikka vanhempi nainen on koulutetumpi ja pätevämpi, silti asioista kysytään nuoremmilta ja nätimmiltä naisilta, ihan kuin he tietäisivät paremmin. Tai sitten kysytään joltain mieheltä. Jos etsitään hyvää fiksua tekijää johonkin asiaan, ei kenellekään tule mieleen se 55-vuotias nainen, vaikka hän olisi heittämällä paras valinta tehtävään.

Vierailija
165/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se tarkoittaa, että nainen ignoroidaan eikä myöskään esimerkiksi työoloissa mielipiteitä oteta huomioon. Minusta se ei merkitse niinkään miesten huomion vähenemistä, sillä myös nuoret naiset ignoroivat meidät iäkkäämmät naiset.  Itse asiassa minusta vähiten ignorointia tulee melko nuorten miesten puolelta. Ehkä koska me samaistumme hieman äitihahmoihin?

Sinänsä osaan kyllä tuoda mielipiteeni esiin töissä, mutta vähän ärsyttää, että se vaatii erityistä vaivannäköä.

Minä olen huomannut, että naisten mielipiteitä ja kokemusta arvostetaan työelämässä enemmän iän myötä. Nuorena ei tule otetuksi vakavasti, vanhemmiten uskottavuus jotenkin lisääntyy.

N50+

Vierailija
166/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD huutis...

Vierailija
167/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kukaan huomaa,siis ventovieras. Olen kasvoista kaunis 30v mutta en meikkaa tai laittaudu. Ihmiset tönii ja olenkuin kalpea aave kaupassa. Sen sijaan oma mies huomaa ja läheiseni ja arvostavat minua. Heille en tule koskaan olemaan vain ilmaa. En edes halua tulla huomatuski ventovieraiden silmissä 

Vierailija
168/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroottisen halun arvo katoaa.

Vierailija
169/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi moni muuttuu kovaääniseksi ja kovaääniseksi naurajaksi että saisi edes jotakin huomiota miehiltä.Säälittävää.

Musta on todella säälittävää, jos naisen elämän ykkös tarkoitus on saada huomiota miehiltä. Täällä keski-ikäinen nainen, jonka itsetunto kestää oikein hyvin sen, että ei ole miesten huomion keskipisteenä.

Sulla onkin varmaan aina ollut kumppani. Kyllä sitä vastakkaisen sukupuolen huomiota kaipaa, jos sitä ei ikinä saa. 

Sinkku nainen olen tällä hetkellä, minussa on sitten varmaan jotain vikaa, kun kestän sen oikein hyvin. t.edellinen

Vierailija
170/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👋--- 0 comments.

Vierailija
171/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkymättömäksi muuttumisesta oma kokemukseni on:

Miehet ei enää tee niitä "tietynlaisia katseita" minua kohtaan. Miehet eivät enää rekisteröi minua seksuaalisesti kiinnostavana. 

Minulla on ikää 50. En koe että olisin työelämässä jotenkin näkymätön, minulla on ammattitaitoa ja osaamista, ja saan kyllä ääneni kuuluville. 

Mutta tuon olen kyllä huomannut, että miehet katsovat minua eri tavalla nyt, kuin 20 vuotta sitten. Silloin ennen miehet katsoivat minua kuin mies katsoo naista. Nykyään miehet katsovat minua kuin jotain harmaata, sukupuoletonta olentoa, ikään kuin he eivät enää rekisteröisi minua naiseksi.

Vierailija
172/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkymättömäksi muuttumisesta oma kokemukseni on:

Miehet ei enää tee niitä "tietynlaisia katseita" minua kohtaan. Miehet eivät enää rekisteröi minua seksuaalisesti kiinnostavana. 

Minulla on ikää 50. En koe että olisin työelämässä jotenkin näkymätön, minulla on ammattitaitoa ja osaamista, ja saan kyllä ääneni kuuluville. 

Mutta tuon olen kyllä huomannut, että miehet katsovat minua eri tavalla nyt, kuin 20 vuotta sitten. Silloin ennen miehet katsoivat minua kuin mies katsoo naista. Nykyään miehet katsovat minua kuin jotain harmaata, sukupuoletonta olentoa, ikään kuin he eivät enää rekisteröisi minua naiseksi.

Nainen on täydellinen nainen vain ensivuotonsa ja  vaihdevuosiensa alun välisen ajan.

Vierailija
173/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppiset papparaiset ei enää kykene/viitsi palvella naista kotona. Katsovat vaan telkusta urheilua, ja huutavat vaimolle että tuo leipää ja olutta. Näin meillä jo pitkään. Vaikka tulisin alasti telkun  eteen, niin mieheni huutaisi pois edestä. Tässä näemme että TV voittaa naisen 1-0    Terv N42

Siis millä tavalla alle nelikymppiset miehet "palvelevat" naista?

Vierailija
174/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täytin 45 vuotta huomasin tämän, että kukaan mies ei ikäänkuin huomaa minua enää.

Missä tahansa kuljenkin, ohitseni katsotaan, mua ei edes vilkaista enää.

Aiemmin miehet tuijottivat pitkäänkin ihan minne tahansa meni.

Myös asiakaspalvelutilanteissa huomaa, että miehet muuttuivat töykeiksi, eikä yhtään mitään flirttiä eikä hymyä, mitä aiemmin aina tapahtui 25 vuoden ajan. 

Onhan se iso ero. 

Olen monesti lukenut, että aspat olisivat epäkohteliaita keski-ikäisille naisille. Tätä en ole koskaan havainnut, vaan niin ovat ystävällisiä olleet nuoret, vanhat sekä naiset ja miehet. Tosin minullakin on hymy herkässä, enkä valita turhista. 

Mullekin on olleet kovinkin kohteliaita, jos on ollut vähänkin hienompaa (kalliimpaa) vaatetta päällä. Jos olen pukeutunut vapaa-ajan tyyliin, olen kokenut sitä näkymättömyyttä ja epäkohteliaisuutta.

Vierailija
175/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti kysyä yhdeltä entiseltä luokkakaverilta, että miksi teit lapsen pelimiehen kanssa?

Itse asiassa ne on jo eronneet ja nainen on yh.

Ei noille pelimiehille ole olemassa sellaista naista, jonka kanssa ne olisi loppuelämän.

Huvittavinta on, että tuo lapsi on tyttö.

Isä on nussinut puoli kaupunkia.

Lapsi ressukka.

Isi tuo varmaan taas kohta näytille uuden äitipuolen.

Jonkun tupakka mamman.

Heh heh

Tällaista sitten tänään PORILAISEN työttömän Hönö-Tönö-Temu-Herpes Tiaisen sielunelämä 👮🤣😂🤡

Vierailija
176/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tänään tuollaista artikkelia hesarissa, vaan tämä on ap-miehen tiheään toistuva ulinaketju, jossa hän valheellisesti väittää nuorten naisten saavan kaiken helpolla elämässään, vaikka nimenomaan naiset opiskelevat korkeakouluissa sekä tekevät päälle osa-aikatöitä monen nuoren miehen keskittyessä pleikalla pelaamiseen ja p*rnolle tumputtamiseen.

Tai että naiset kaipaisivat asiatonta huomiota julkisilla paikoilla ikäännyttyään miesten mielestä vanhoiksi :D

Lueppa uusimmasta Hesarin viikkoliitteestä Elämä&Hyvinvointi osiosta otsikolla Yllättävän hyvä ikä artikkeli niin huomaat että juurikin tästä asiasta siellä puhutaan.

Kannattaa sivistää itseään lukemalla muutakin kuin vauva palstaa, niin huomaat että lehdissä on ihan mielenkiintoisia artikkeleita.

Ja se että myöhemmin tässä ketjussa kommentoit omaa kirjoitustasi kert

Nyrkkisääntö: ei linkkia artikkeliin, ei mitään artikkeliakaan.

Vierailija
177/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ei se katsominen mitään ahdistelua ole. Katsominen voi olla myös arvostamista.

Täysin kohteesta kiinni, siksipä metoon kunniaksi en katso lähellekään naista.

Miten sä voit olla katsomatta naisia, saati lähellekään heitä? Istut yksin kotonasi verhot kiinni vedettynä?

Vierailija
178/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni on 70-vuotias ja ei ole ryppyjä. Hän kyllä meikkaa, joten en tiedä onko vain hyvä meikkivoide.

Höpö höpö, jokaisella 70v on ryppyjä. Se on fakta

Ei välttämättä ole. Mutta ei rypyttömyys tarkoita sitä, etteikö olisi esim velttoa ihoa, silmäpusseja tai muita ikääntymisen merkkejä.

Vierailija
179/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet kehuvat omaisuudella, jos niillä on lapsia joille se omaisuus menee perinnöksi.

Uusi nainen ei saa yhtään mitään. Uusi nainen on korkeintaan ilmaissiivoja joka huolehtii miehen lasten tulevasta perinnöstä.

Ei pidä olla miehen omistusasunnossa. Me asumme vuokralla ja asunto on mun nimissä.

Hönöstelyä 🤣🤡😂👮

Vierailija
180/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tultiin baarissa kolme kertaa puolentoista tunnin aikana hakemaan tanssimaan ja olen 53-vuotias.

En tiedä mistä johtuu.

Mä tiedän. Sä olet nainen. Etkä vissiin ruma. Ja hakijat olivat ikäisiäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi