Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?
Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.
Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen muuttuu ihmiseksi, ei ulkonäköpaineita, muut asiat määrittävät häntä.
Naisilla on onneksi kiinnostavia harrastuksia.
Kirjojen lukeminen, käsityöt, liikuntaharrastukset, kodin sisustus, lemmikit.
Tiedän naisia joilla ei ole 20 vuoteen ollut miestä, mutta koiria on ja tykkäävät hoitaa niitä.
Miehet jostain syystä alkavat käyttää alkoholia, kun ovat yksin.
Osa naisista ei ole enää kiinnostuneita seksistä tietyssä iässä ja ovat tyytyväisiä, kun pääsevät siitä hommasta eroon.
Olen viime vuosina runsaasti lihonut 45 v ja en ole mitenkään huomannut miesten huomion vähentyneen tai asiakaspalvelun huonontuneen. Ihan yhtä lailla sitä uidaan liiveihin. Nyt tuntuu, että kaupoissa ym. ollaan jopa enemmän kiinnostuneita - oletus kai että keski-ikäisillä on rahaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen muuttuu ihmiseksi, ei ulkonäköpaineita, muut asiat määrittävät häntä.
Naisilla on onneksi kiinnostavia harrastuksia.
Kirjojen lukeminen, käsityöt, liikuntaharrastukset, kodin sisustus, lemmikit.
Tiedän naisia joilla ei ole 20 vuoteen ollut miestä, mutta koiria on ja tykkäävät hoitaa niitä.
Miehet jostain syystä alkavat käyttää alkoholia, kun ovat yksin.
Osa naisista ei ole enää kiinnostuneita seksistä tietyssä iässä ja ovat tyytyväisiä, kun pääsevät siitä hommasta eroon.
+ oman ikäluokan miehet ei kiinnosta seksimielessä, ei ne ole enää komeita yök.
En koe muuttuneeni näkymättömäksi, mutta minut huomataan eri tavalla. Kohdellaan aikuisena. Kysytään neuvoa. Kuunnellaan. Ihmiset ovat minulle kohteliaita. Saan myös vähemmän kiusaamista ja kyseenalaistamista osakseni. Saa myös olla rauhassa kaiken maailman pelimiehiltä 😆
Jos ostaa enemmän vaatteita niin työpaikan muut naiset saa kohtauksen: hyvänen aika, ei saa ostaa vaatteita, ei siinä ole niin mitään järkeä, pitää ostaa asunto ja matkustaa.
Anteeksi, mutta olen aikuinen ja saan elää sellaista elämää kuin itse haluan eikä minun tarvitse elää sellaista elämää mistä sinä tykkäät.
Eli ostan kahta enemmän niitä vaatteita niin työkaveri saa kohta järkytyksestä sydänkohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
En koe muuttuneeni näkymättömäksi, mutta minut huomataan eri tavalla. Kohdellaan aikuisena. Kysytään neuvoa. Kuunnellaan. Ihmiset ovat minulle kohteliaita. Saan myös vähemmän kiusaamista ja kyseenalaistamista osakseni. Saa myös olla rauhassa kaiken maailman pelimiehiltä 😆
Pelimiehiltä, jotka on nussineet puolen kaupunkia ja löytyy kaikki seksitaudit mitä on olemassa.
On teillä ongelmat. Itse olen ollut näkymätön ihan aina ja kaikkialla. Lapsena koulussa, opiskelijana bileissä, harrastuksissa, töissä, asiakkaana... Tilanteeseen ja toisen osapuolen sukupuoleen katsomatta. No yksi mies kerran katsoi ja siihen oli tyytyminen. Hänen kanssaan perustin perheen, että ei tässä lopulta huonosti käynyt. En osaa kuvitella miltä tuntuu saada huomiota, joten en tiedä miltä sen menetyskään tuntuu.
Piti kysyä yhdeltä entiseltä luokkakaverilta, että miksi teit lapsen pelimiehen kanssa?
Itse asiassa ne on jo eronneet ja nainen on yh.
Ei noille pelimiehille ole olemassa sellaista naista, jonka kanssa ne olisi loppuelämän.
Pelimiehille ei ole olemassa naista, joka olisi the special.
Vierailija kirjoitti:
Piti kysyä yhdeltä entiseltä luokkakaverilta, että miksi teit lapsen pelimiehen kanssa?
Ei noille pelimiehille ole olemassa sellaista naista, jonka kanssa ne olisi loppuelämän.
Huvittavinta on, että tuo lapsi on tyttö.
Isä on nussinut puoli kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ressukka.
Isi tuo varmaan taas kohta näytille uuden äitipuolen.
Jonkun tupakka mamman.
Yleisellä tasolla ikääntyminen on sekä naisille että miehille samaa: rupsahtamista.ja kolotuksia. Toisaalta geenit ja elämäntavat vaikuttavat aika paljon sekä elinympäristö. Itse koen olevani esim. töissä oikeinkin näkyvä, siitä todisteena äsken saamani palkankorotus.
Ikäisteni miesten käytöksessä en ole huomannut mitään erityistä muutosta. Nuoremmat miehet ja naiset näyttävät olevan jotenkin skarppeina seurassani, joskus hymyilyttää kun tiedän että johtuu iästä. Itsekin nuorempana kuuntelin kokeneempien juttuja oppien samalla (hiljaista tietoa).
Minusta on ihanaa, kun voi olla tässä iässä oma itsensä. Ei tarvitse juosta muotitrendien perässä, työpaikan muutokset eivät stressaa, voi elää kuten haluaa eikä miten "on tapana". Nuoreni on jo aikuinen, joten ei ole enää kasvatusvastuuta. Vanhempani ovat vielä virkeitä ja hyväkuntoisia. Vapaaehtoinen sinkkuus on myös mahtavaa, on uskomattoman kevyttä elää vain itselleen. Suosittelen. N48
No että kukaan ei piittaa olemassaolostasi, ei miehet, naiset, työnantajat, potentiaaliset uudet ystävät ym. Toki tuttua jo nuoresta taviksille.
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat. Itse olen ollut näkymätön ihan aina ja kaikkialla. Lapsena koulussa, opiskelijana bileissä, harrastuksissa, töissä, asiakkaana... Tilanteeseen ja toisen osapuolen sukupuoleen katsomatta. No yksi mies kerran katsoi ja siihen oli tyytyminen. Hänen kanssaan perustin perheen, että ei tässä lopulta huonosti käynyt. En osaa kuvitella miltä tuntuu saada huomiota, joten en tiedä miltä sen menetyskään tuntuu.
No mieti että miehesi jättäisi sinut ja lapsesi aikuistuessaan lakkaisi pitämästä yhteyttä. Tuntuisi varmaan jossain.
Mä en saanut yhtään miestä enkä perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla ikääntyminen on sekä naisille että miehille samaa: rupsahtamista.ja kolotuksia. Toisaalta geenit ja elämäntavat vaikuttavat aika paljon sekä elinympäristö. Itse koen olevani esim. töissä oikeinkin näkyvä, siitä todisteena äsken saamani palkankorotus.
Ikäisteni miesten käytöksessä en ole huomannut mitään erityistä muutosta. Nuoremmat miehet ja naiset näyttävät olevan jotenkin skarppeina seurassani, joskus hymyilyttää kun tiedän että johtuu iästä. Itsekin nuorempana kuuntelin kokeneempien juttuja oppien samalla (hiljaista tietoa).
Minusta on ihanaa, kun voi olla tässä iässä oma itsensä. Ei tarvitse juosta muotitrendien perässä, työpaikan muutokset eivät stressaa, voi elää kuten haluaa eikä miten "on tapana". Nuoreni on jo aikuinen, joten ei ole enää kasvatusvastuuta. Vanhempani ovat vielä virkeitä ja hyväkuntoisia. Vapaaehtoinen sinkkuus on myös mahtavaa, on uskomattoman kevyttä elää
Itselläni on jo toinen vanhempani kuollut.
Ja olen työtön. Lapset aikuisia.
Ajattelin alkaa tekemään suursiivousta asunnossa ensi viikolla, palstailen ja teen käsitöitä, nukun ja leivon pullaa.
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."
Vierailija kirjoitti:
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."
Suomessa rahat on loppu.
Eli kyllä teitä keski-ikäisiä tarvitaan hoitamaan omia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
No että kukaan ei piittaa olemassaolostasi, ei miehet, naiset, työnantajat, potentiaaliset uudet ystävät ym. Toki tuttua jo nuoresta taviksille.
Tässä se on hyvin kiteytetty, ei todellakaan ole kyse pelkästä miesten huomiosta, joka tuntuu olevan hämmästyttävän tärkeää meille naisille, ketjun kommenttien perusteella. Niin paljon kun miehiä täällä tällä palstalla aina parjataankin..
Tämä!