Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan
Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon.
Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.
Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.
Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas sinä. Miten voikin ryssiä elämänsä noin pahasti :D
Miten niin taas minä?
Ap
Sinä nyt kitiset ja sössit aina. Ei mitään kehitystä. Lisää vain velkaa. Eikö edes hävetä? Sun vanhemmatkin häpee sua..naapurin koirakin häpee kun sä häpäiset taas itses täällä kaikkien näiden ihmisten edessä!
Häpeä!
Siis kitisen ja sössin aina? Niin missä mä olen kitissyt? Missä mä aina sössin? Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? Tähän tässä veditte pultit ja aloitte vittuilemaan mulle kun kerroin mitä aion tehdä. Syytätte varkaaksi ja kaikkea muuta. Vaikka mä maksan koko ajan velkoja ulosottoon ja aion maksaa ja
En, enkä edes rotta kuten arvostettu Ap.
Naisilla on hyvä, kun voivat myydä itseään, lisätienestin tarpeessa. Rumakin kelpaa. Miehillä ei ole samaa mahdollisuutta.
Jos sun tulot ovat vakiintuneet niin todennäköisesti saisit oikealta pankilta järkevän kulutusluoton, jolla maksaisit nuo pois ja sitten maksat sitä inhimillisempää lainaa. Onhan se vähän hölmöä, mutta niin on noiden kiskurilainojenkin ottaminen. Tee kunnon budjetti ja lainanmaksusuunnitelma.
Olettaako tämä vosu nyt, että palstalla järjestetään nyt jokin keräys hänelle vai minkä vuoksi hän täällä päätään rääpii ja kerjää sääliä?
Vierailija kirjoitti:
Jos sun tulot ovat vakiintuneet niin todennäköisesti saisit oikealta pankilta järkevän kulutusluoton, jolla maksaisit nuo pois ja sitten maksat sitä inhimillisempää lainaa. Onhan se vähän hölmöä, mutta niin on noiden kiskurilainojenkin ottaminen. Tee kunnon budjetti ja lainanmaksusuunnitelma.
Mikä oikea pankki muka myöntäisi mulle lainaa noin paljon kun mulla on jo ulosotossa velkaa? Vastaus: ei mikään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olettaako tämä vosu nyt, että palstalla järjestetään nyt jokin keräys hänelle vai minkä vuoksi hän täällä päätään rääpii ja kerjää sääliä?
Ei vaan sä oletat täyttä paskaa! Mä en ole missään pyytänyt senttiäkään rahaa. Mä vain kerroin miten asiat on ja miten ne tulen hoitamaan. On ihan sun harhaa kuvitella, että mä pyydän täällä rahaa. Enkä kaipaa tuollaisten paskapäiden sääliä, hyi hel vetti.
Mikään vosu en ole. Miksi pitää alkaa huo ritella mua???
Ap
voi voi mikä valitus mietippä niitä jotka ovat sinulle lainan antaneet ja luottaneet sinuun. luuletko ulosoton poistavan kaikki velat??? minä ainakin jatkan perintää vuosittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oikea pankki muka myöntäisi mulle lainaa noin paljon kun mulla on jo ulosotossa velkaa? Vastaus: ei mikään.
Ap
Takuu-säätiön laina.
Minun oli pakko laittaa lainat ulosottoon kun eräs nainen ei sitten kyennyt eikä halunnut maksaa saamaansa 30 tuhatta euroa minulle takaisin. Hänellä oli muitakin velkoja joita hän yritti maksaa 400€ kuukaudessa pois, mutta eipä siitäkään mitään nyt taida tulla koska ulosotto ottaa nyt hänen tuloistaan minulle kuuluvia rahoja niin paljon, että hänelle jää vain minimi suojaraha. Siitä ei enää mitään 400€/kk olevia lainoja maksella. Ja se on sille pikkupaskiaiselle ihan oikein 👍
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on hyvä, kun voivat myydä itseään, lisätienestin tarpeessa. Rumakin kelpaa. Miehillä ei ole samaa mahdollisuutta.
Ei ole olemassa rumia naisia..on vain liian vähän vodkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sä oletat täyttä paskaa! Mä en ole missään pyytänyt senttiäkään rahaa. Mä vain kerroin miten asiat on ja miten ne tulen hoitamaan. On ihan sun harhaa kuvitella, että mä pyydän täällä rahaa. Enkä kaipaa tuollaisten paskapäiden sääliä, hyi hel vetti.
Ap
Hän ennakoi, sillä todennäköisimmin alat kaljan ja rahapulan tähden itseäsi myymään.
Vierailija kirjoitti:
voi voi mikä valitus mietippä niitä jotka ovat sinulle lainan antaneet ja luottaneet sinuun. luuletko ulosoton poistavan kaikki velat??? minä ainakin jatkan perintää vuosittain.
Niin? Mähän maksan koko ajan velkoja ulosottoon eikä niistä kyllä mikään ehdi vanhentua joten kaikki tulee maksuun.
Ihme kitinää sulta vaikka kerroin heti aloituksessa, että maksan velat ulosottoon. Ei voi kuin ihmetellä monen lukutaitoa kun ei yksinkertaisiakaan asioita osata lukea. Mulle soitetaan suuta, että mä olen tyhmä vaikka itse ette ymmärrä mitä aloituksessa kirjoitin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää.
Ap
Toisaalta olisit hakenut velkajärjestelyä, ehtii sitä vieläkin, jos tiedät että on epäsäännölliset tulot. Onhan tuo iso summa sinne ulosottoon vielä vanhojen päälle. Mutta velkajärjestelyllä jäisi vähän enemmän kuin ulosotossa laskujen maksuun
Ei mulla enää ole epäsäännölliset tulot. Mähän kirjoitin, että tulot ovat vakiintuneet. En halua velkajärjestelyn orjaksi. Eikä sitä edes kaikki saa. Mä hoidan tämän ilman mitään velkajärjestelyjä.
Ap
No se on omaa tyhmyyttä, itse kävin velkajärjestelyllä en ollut mikään orja. Järjetöntä on ulosottoon maksaa jos menee esim 300 kuukaudessa, ei siitä pääoma lyhene juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Minun oli pakko laittaa lainat ulosottoon kun eräs nainen ei sitten kyennyt eikä halunnut maksaa saamaansa 30 tuhatta euroa minulle takaisin. Hänellä oli muitakin velkoja joita hän yritti maksaa 400€ kuukaudessa pois, mutta eipä siitäkään mitään nyt taida tulla koska ulosotto ottaa nyt hänen tuloistaan minulle kuuluvia rahoja niin paljon, että hänelle jää vain minimi suojaraha. Siitä ei enää mitään 400€/kk olevia lainoja maksella. Ja se on sille pikkupaskiaiselle ihan oikein 👍
Silloinhan tällä AP paskiasellakin nousee tuo toinenkin laina pystyyn ja siirtyy ulosottoon? Hyvä niin, sillä ei hänestä ole itse raha asioitaan hoitamaan. Edunvalvoja olisi hänelle hyvä ratkaisu. Edunvalvoja antaisi hänelle viikkorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hän ennakoi, sillä todennäköisimmin alat kaljan ja rahapulan tähden itseäsi myymään.
Eikä ennakoi vaan levittää omia harhojaan!!!!
En todellakaan ala koskaan myymään itseäni. Hyi hel vetti. En todellakaan ole mikään huo ra. Mihin mä sitä kaljaa tarvitsen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan tällä AP paskiasellakin nousee tuo toinenkin laina pystyyn ja siirtyy ulosottoon? Hyvä niin, sillä ei hänestä ole itse raha asioitaan hoitamaan. Edunvalvoja olisi hänelle hyvä ratkaisu. Edunvalvoja antaisi hänelle viikkorahaa.
Oletko sä oikeasti noin saa tanan tyhmä??? Sä tässä olet vajaaälyinen paskiainen. Kovasti sua sieppaa, että en suostu tekemään kuten sä haluaisit. Mä en ole mikään paskiainen. Sä olet saastaa.
Mä en todellakaan tarvitse mitään edunvalvojaa sen vuoksi, että on ulosotossa velkaa. Haloo paskapää. Ja mikä tuo toinenkin laina??? Yksi laina on menossa nyt ulosottoon. Ei siellä muita lainoja ole vaan siellä on laskuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää.
Ap
Toisaalta olisit hakenut velkajärjestelyä, ehtii sitä vieläkin, jos tiedät että on epäsäännölliset tulot. Onhan tuo iso summa sinne ulosottoon vielä vanhojen päälle. Mutta velkajärjestelyllä jäisi vähän enemmän kuin ulosotossa laskujen maksuun
Ei mulla enää ole epäsäännölliset tulot. Mähän kirjoitin, että tulot ovat vakiintuneet. En halua velkajärjestelyn orjaksi. Eikä sitä edes kaikki saa. Mä hoidan tämän ilman mitään velkajärjestelyjä.
Ap
No se on omaa tyhmyyttä, itse kävin velkajärjestelyllä en ollut mikään orja. Järjetöntä on
No aha. Mä teen kuten mä haluan. Mä en kysynyt mitään neuvoja, edelleenkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No se on omaa tyhmyyttä, itse kävin velkajärjestelyllä en ollut mikään orja. Järjetöntä on
Ja mikä 300€??? Mulla menee ulosottoon n.650€ oman työn palkasta. Jos teen keikkaa, niin sitten menee vieläkin enemmän.
Kyllä todellakin lyhenee velka. Ihan paskanjauhantaa väittää, että velka ulosottoon ei lyhene koskaan.
Ap
Kiivasta keskustelua tilanteesta jossa on jo pakko saattaa lasku toisaalle maksettavaksi, rumia sanoja ainakin.
Ei tarvitse, jos ei vaan maksa. Piste!