Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan
Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon.
Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.
Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.
Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Ap,
Minun mielestäni sinun kannattaa hyödyntää tuossa nyt kädentaitoja. Esim villapaidat menisi varmasti kaupaksi! Onko esim lähipiirissä ihmisiä, jotka voisivat maksaa sinun tekemässä villapaidasta? Itse ainakin olisin valmis, jos tuttu kysyisi halukkuutta ostaa.
Millä persaukinen ostaa ne villalangat? Ääliö se olet sinäkin.
Jos otetaan lainaa niin se maksetaan pois. Piste!
Vierailija kirjoitti:
Onks pakko jos ei taho?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää.
Ap
Toisaalta olisit hakenut velkajärjestelyä, ehtii sitä vieläkin, jos tiedät että on epäsäännölliset tulot. Onhan tuo iso summa sinne ulosottoon vielä vanhojen päälle. Mutta velkajärjestelyllä jäisi vähän enemmän kuin ulosotossa laskujen maksuun
Ei mulla enää ole epäsäännölliset tulot. Mähän kirjoitin, että tulot ovat vakiintuneet. En halua velkajärjestelyn orjaksi. Eikä sitä edes kaikki saa. Mä hoidan tämän ilman mitään velkajärjestelyjä.
Ap
No miksi sinä täällä kyselet ja kitiset, jos olet päättänyt hoitaa itse asiasi tavallasi?
Vierailija kirjoitti:
otit siis kymmenillä tuhansilla pikavippejä ja kuvittelit maksavasi ne tekemällä sukkia ja villapaitoja
Ei vaan palkalla ap aikoi maksaa. Lukutaito?
Pelkkä provohan tää on. Siellä on moderaattorilla tylsää. Piti saada aikaan keskustelu ja ärsyttää kommentoijia, niin jatkuu jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on muuttaa vanhempien luokse, jos heillä on iso asunto kun suurin osa ei muuta pienempään kun lapset muuttavat pois.
Asuu vanhempien luona esimerkiksi 1 vuoden. Säästöön saa käytännössä koko palkan.
Eikä se vanhemmilta pois ole, jos heillä muutenkin on ylimääräinen huone, ja jos muutenkin ovat jo Espanjassa koko talven, niin talo tyhjänä.
No en todellakaan muuta vanhempien luokse kytättäväksi. Mä olen asunut omillani jo kauan enkä ala toisten nurkissa pyörimään. Kovasti tuntuu nyt olevan joillekin ongelma, että helpotan elämääni antamalla velan mennä ulosottoon ja näin ollen maksan vain yhteen paikkaan ja tällä tavoin pystyn jäädä asumaan OMAAN KOTIIN.
Kenen vanhemmat tässä Espanjassa on talvet? Ei ainakaan mun.
Ap
Tuskin sulla omaa kotia
Koti on oma koti vaikka se olisi vuokrattu. Äly hoi. Mä en todellakaan asu missään kerrostalossa vaan asun vuokralla omakotitalossa. Siinä sulle lisää kiukuteltavaa.
Ei ulosotto sitä tarkoita, että automaattisesti ulosmitataan talo tai asunto. Ota asioista selvää ennen kuin alat viisastella.
Ap
Kannattaa ottaa yhteyttä luotonantajaa ja pyytää heitä siirtämään laina heti ulosottoon. Velkojan pitää näin tehdä, jos velallinen sitä pyytää. Mitä nopeammin laina siirtyy ulosottoon, sitä nopeammin pääset hyötymään ulosoton matalammasta korosta. Muistaakseni eka puoli vuotta ulosotossa menee alkuperäinen korko.
Vierailija kirjoitti:
Taas sinä. Miten voikin ryssiä elämänsä noin pahasti :D
Miten niin taas minä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap,
Minun mielestäni sinun kannattaa hyödyntää tuossa nyt kädentaitoja. Esim villapaidat menisi varmasti kaupaksi! Onko esim lähipiirissä ihmisiä, jotka voisivat maksaa sinun tekemässä villapaidasta? Itse ainakin olisin valmis, jos tuttu kysyisi halukkuutta ostaa.
Opettele persläpi lukemaan. Mä kirjoitin jo aiemmin, että mulla on kyllä villalankaa. Ei neulojat osta lankoja vain aina yhtä työtä varten vaan varastoa löytyy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä provohan tää on. Siellä on moderaattorilla tylsää. Piti saada aikaan keskustelu ja ärsyttää kommentoijia, niin jatkuu jatkuu...
Niin ja minun provoiluni köyhien yyhhoo ämmmien tukien puolittamisesta sitten piti poistaa vaikka oli jo yli 108 vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks pakko jos ei taho?
Ap
Mikä persläpikusipää-ääliö sä olet joka esität mua?
Mä kirjoitin erittäin selvästi jo aloitukseen, että maksan velat pois palkallani. Sä paskapää voit painua hel vettiin mätänemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää.
Ap
Toisaalta olisit hakenut velkajärjestelyä, ehtii sitä vieläkin, jos tiedät että on epäsäännölliset tulot. Onhan tuo iso summa sinne ulosottoon vielä vanhojen päälle. Mutta velkajärjestelyllä jäisi vähän enemmän kuin ulosotossa laskujen maksuun
Ei mulla enää ole epäsäännölliset tulot. Mähän kirjoitin, että tulot ovat vakiintuneet. En halua velkajärjestelyn orjaksi. Eikä sitä edes kaikki saa. Mä hoidan tämän ilman mitään velkajärjestelyjä.
Ap
No miksi sinä täällä kyselet ja kitiset, jos olet päättänyt hoitaa itse asiasi tavallasi?
Niin missä mä kysyin yhtään mitään?????????? Miksi te hel vetin ääliöt ette tajua, että mä en kysynyt yhtään mitään neuvoja!!!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa yhteyttä luotonantajaa ja pyytää heitä siirtämään laina heti ulosottoon. Velkojan pitää näin tehdä, jos velallinen sitä pyytää. Mitä nopeammin laina siirtyy ulosottoon, sitä nopeammin pääset hyötymään ulosoton matalammasta korosta. Muistaakseni eka puoli vuotta ulosotossa menee alkuperäinen korko.
Onko oikeasti näin? No pitää heti maanantaina soittaa sinne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on muuttaa vanhempien luokse, jos heillä on iso asunto kun suurin osa ei muuta pienempään kun lapset muuttavat pois.
Asuu vanhempien luona esimerkiksi 1 vuoden. Säästöön saa käytännössä koko palkan.
Eikä se vanhemmilta pois ole, jos heillä muutenkin on ylimääräinen huone, ja jos muutenkin ovat jo Espanjassa koko talven, niin talo tyhjänä.
No en todellakaan muuta vanhempien luokse kytättäväksi. Mä olen asunut omillani jo kauan enkä ala toisten nurkissa pyörimään. Kovasti tuntuu nyt olevan joillekin ongelma, että helpotan elämääni antamalla velan mennä ulosottoon ja näin ollen maksan vain yhteen paikkaan ja tällä tavoin pystyn jäädä asumaan OMAAN KOTIIN.
Kenen vanhemmat tässä Espanjassa on talvet? Ei ainakaan mun.
Kyllä minulle velkaa olleilta on asunto ulosmitattu ja olen saanut omat rahani takaisin ja jopa asiallisen 7% koron kera. Kyllä minä tiedän miten hyvin ulosotto toimii. Minusta ulosotto on hyvä asia. Ulosotto korjaa vääryydet hyvin tehokkaasti.
Suomessakin pitäisi sallia henkilökohtainen konkurssi kuten useissa muissa maissa. Tosin onhan meillä tuo velkajärjestely joka osaltaan vapauttaa veloista olikohan se kolmessa vuodessa. Muutoinhan luonnollinen henkilö on velkavankeudessa 15 vuotta oikeuden päätöksestä tai ikuisesti jos ei hae esim. kiistämällä oikeuden päätöstä velalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap,
Opettele persläpi lukemaan. Mä kirjoitin jo aiemmin, että mulla on kyllä villalankaa. Ei neulojat osta lankoja vain aina yhtä työtä varten vaan varastoa löytyy.
Ap
Olet varastanut siis jo prismasta langat? Aivan, aivan.. sinähän kehuitkin olevasi käsistäsi kätevä. Jos et olisi noin lihava, niin voisit myydä myös sitä minkä päällä istut, mutta vähän heikkoa on kun naama näyttää samalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti näin? No pitää heti maanantaina soittaa sinne.
Ap
Joo, katso oikeuspalveluvirasto ja sieltä perinnän eteneminen. Todennäköisesti pyyntö pitää tehdä kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap,
Ap
Olet varastanut siis jo prismasta langat? Aivan, aivan.. sinähän kehuitkin olevasi käsistäsi kätevä. Jos et olisi noin lihava, niin voisit myydä myös sitä minkä päällä istut, mutta vähän heikko
Oletko sä oikeasti noin saa tanan tyhmä???!?!?!? Mä olen OSTANUT langat. Hel vetin paskapää.
Mun ulkonäöstä sä et tiedä yhtään mitään. Ihmeellisiä ja suorastaan sairaita oletuksia teillä kuvottavilla paskapäillä.
Ap
Taas sinä. Miten voikin ryssiä elämänsä noin pahasti :D