Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan

Vierailija
22.02.2025 |

Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon. 

Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.

Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta. 

Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.

Kommentit (339)

Vierailija
321/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se jossain näkyy se kolkyt donaa? Vai oliko pyramidihuijaus ja konkurssi.

Vierailija
322/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista ap on hankkinut yli 30 tonnilla, ettei sitä voi myydä tai realisoida? Käsittämätöntä. Ei autoa, mökkiä, huonekaluja, elektroniikkaa, urheilukamaa, ei mitään.

Huumeita tai rahapelejä, pitkää Afrikanlomaa... Jos kerran naamaa ei oo veistelty tai verkkorakkautta maksettu.

Terapiapalveluita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista ap on hankkinut yli 30 tonnilla, ettei sitä voi myydä tai realisoida? Käsittämätöntä. Ei autoa, mökkiä, huonekaluja, elektroniikkaa, urheilukamaa, ei mitään.

Huumeita tai rahapelejä, pitkää Afrikanlomaa... Jos kerran naamaa ei oo veistelty tai verkkorakkautta maksettu.

Missä mä kirjoitin, että mulla ei ole mitään omaisuutta? Kyllä mulla huonekaluja on. En mä niitä ala myymään eikä niistä nyt niin isoja summia saisi, että niillä olisi suurta merkitystä. Autoki on. Autoa en todellakaa myy koska tarvitse sitä, että pääsen töihin ja harrastamaan. Auto on vanha eikä sillä ole paljoa arvoa. En ala myymään mun elektroniikkaa. 

Ei todellakaan ole mitään huumeita tai rahapelejä. No joskus satunnaisesti ostanut arvan, mutta hyvin vähäistä ollut sekin. 

Ei edelleenkään kuulu teille tämä asia. Piste.

Ap

Vierailija
324/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se jossain näkyy se kolkyt donaa? Vai oliko pyramidihuijaus ja konkurssi.

No ei ollu sekään. Asia ei kuulu teille. Piste.

Ap

Vierailija
325/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiapalveluita

Ei ole. 

Ap

Vierailija
326/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittavan iso korko näissä luotoissa. Eikö valtiolta saa mitään apua näihin niin ei tarttis kauheita korkoja maksella? Joku velka järjestely?

Kulutusluoton korko on ollut sinulla tiedossa ottaessasi velkaa. Miksi meidän muiden pitäisi osallistua korkokuluihin? Valtio ei ymmärrettävistä syistä noihin kuluihin osallistu.

Miksi vastasit tuolle kirjoittajalle aivan kuin hän olisi kysellyt oman lainansa suhteen tuollaista?

Mä ketjun aloittaja en oleta mitään apuja tähän vaan maksan velkani itse. 

Ap

Täs on niin monta ap:ta, että helposti vastaa väärälle.

Vierailija
327/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittavan iso korko näissä luotoissa. Eikö valtiolta saa mitään apua näihin niin ei tarttis kauheita korkoja maksella? Joku velka järjestely?

Kulutusluoton korko on ollut sinulla tiedossa ottaessasi velkaa. Miksi meidän muiden pitäisi osallistua korkokuluihin? Valtio ei ymmärrettävistä syistä noihin kuluihin osallistu.

Miksi vastasit tuolle kirjoittajalle aivan kuin hän olisi kysellyt oman lainansa suhteen tuollaista?

Mä ketjun aloittaja en oleta mitään apuja tähän vaan maksan velkani itse. 

Ap

Täs on niin monta ap:ta, että helposti vastaa väärälle.

Tuo jolle vastasit ei kyllä ollut kirjoittanut ap viestinsä loppuun. Opettele säkin lukemaan. Sitten oli se yksi paskapää joka esitti mua.

Ap

Vierailija
328/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut yli kymmenen vuotta ulosottoa, velkaa avioeron ja epäonnisen asuntokaupan vuoksi oli yli 50 000 euroa. Minulla on neljä lasta, joten tiukkaa on ollut, mutta nyt velkaa on enää sen verran, että vuoden päästä olen maksanut kaiken pois. Lapset ovat kaikki jo täysi-ikäisiä ja nuorinkin lähdössä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Josko pian alkaisi seesteinen ja normaali elämä minullekin. Mutta pointtini on, että kyllä ulosotonkin kanssa pystyy elämään, kun on pakko, eikä ole muita vaihtoehtoja. 

Vierailija
329/339 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus taitaa olla trolli.  Kieli on liian hyvää. On yhdyssanat, pilkut ja pisteet, sekä euron painike löytynyt näppiksestä.  Tuon tekstin kirjoittaja ei ole ulosotossa. Jonkinlainen roolileikki käynnissä. 

Vierailija
330/339 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.maksoin 40 000 velat ulosottoon. Viime kesänä loppui. Sai sieltä vapaakuukausia ja helpotuksia välillä.

Vierailija
331/339 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus taitaa olla trolli.  Kieli on liian hyvää. On yhdyssanat, pilkut ja pisteet, sekä euron painike löytynyt näppiksestä.  Tuon tekstin kirjoittaja ei ole ulosotossa. Jonkinlainen roolileikki käynnissä. 

Erikoinen väite. Esimerkiksi minä, ammattikirjoittaja, olen ollut vuosia ulosotossa ja nyt velkajärjestelyssä. Ei onnettomuus kirjoitustaitoja kysellyt.

Vierailija
332/339 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat vaan lainan korkoa ja määrä pysyy samana vuodesta toiseen.

Vierailija
333/339 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumaliste mikä aivopieru sulta. Miten mun kirjoitustaidot liittyy tähän yhtään mitenkään. Se, että osaan laittaa pilkut yms. ei kerro mistään trollista. Olet kyllä täysi idiootti.

Ap

Vierailija
334/339 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumaliste mikä aivopieru sulta. Miten mun kirjoitustaidot liittyy tähän yhtään mitenkään. Se, että osaan laittaa pilkut yms. ei kerro mistään trollista. Olet kyllä täysi idiootti.

Ap

Ap, olet ihan oikeassa.

Älä kuitenkaan viitsi hermostua noista trolleista ja ilveilijöistä. Ne elävät tällaisia ketjuja varten ja jaksavat juuri niin pitkään kuin ketju on olemassa. Elävässä elämässä eivät voi sylkeä muiden naamalle, mutta täällä voivat ainakin leikisti.

Vierailija
335/339 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap, olet ihan oikeassa.

Älä kuitenkaan viitsi hermostua noista trolleista ja ilveilijöistä. Ne elävät tällaisia ketjuja varten ja jaksavat juuri niin pitkään kuin ketju on olemassa. Elävässä elämässä eivät voi sylkeä muiden naamalle, mutta täällä voivat ainakin leikisti.

Haista sinä paska. Ei ta

No niin, yksi trolli ja ilveilijä sai vauhtia eli elämäänsä taas sisältöä. 

Vierailija
336/339 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap oli kyllä melkein alusta alkaen häijy, mutta voi Jeesus sentään tätä kommentoijien luetun ymmärtämistä. Itseänikin alkaa vi. . .aa tuommoinen. Ihme juttuja revitään jostain puun takaa.

Joo olen kirjoittanut vittumaisesti, mutta ihan vain siitä syystä, että mulle alettiin soittamaan suutaan. Joillakin tosiaan todella pahoja vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, mutta se on todella yleistä tällä palstalla. Haukutaan tyhmäksi eikä itse osata lukea edes selkeällä suomen kielellä kirjoitettua tekstiä. Lisäksi aletaan haukkua mun ulkonäköä vaikka ei edes tiedetä miltä mä näytän. Eikä mun tai kenenkään muunkaan ulkonäkö liity tähän keskusteluun millään tavalla.

Ap

Ei tuo sinun luetun ymmärtämisesikään ihan parasta mahdollista ole.

Vierailija
337/339 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut eivät anna laskujen mennä ulosottoon vaan neuvottelevat laskuttavan tahon kanssa eräpäivän siirrosta ja osamaksusopimuksesta.

Ulosotto tulee velalliselle aina kalleimmaksi vaihtoehdoksi.

Olisipa avaaja käynyt vaikka velkaneuvojalla, jollei hänellä ollut itseään fiksumpia ystäviä.

Vierailija
338/339 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap. Tiedän mitä on elää rahavaikeuksissa. Eron aikoihin mäkin velkaannuin pahasti kun olin masentunut. Yritin viimeiseen asti maksaa kymmeniä velkoja eri paikkoihin kunnes tuli seinä vastaan. Tein päätöksen ja annoin niiden mennä ulosottoon. Lopulta keräsin rohkeutta ja otin yhteyttä velkaneuvontaan. Pääsin velkajärjestelyyn vaikka helppoa se ei ollut. 

Toivon että tilanteeksi paranee vielä

339/339 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite pääsin veloista lähtemällä Amsterdamiin myymään persettä.

Oletko Andy McCoy?

Jossain haastattelussa siltä kysyttiin mitä se tekee sitten kun Hanoi Rocks on hajonnut ja ura ohi : no mä meen varmaan Amsterdamiin myymään persettä (ja ärrät äännetty amerikkalaisittan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan