Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan
Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon.
Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.
Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.
Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap,
Minun mielestäni sinun kannattaa hyödyntää tuossa nyt kädentaitoja. Esim villapaidat menisi varmasti kaupaksi! Onko esim lähipiirissä ihmisiä, jotka voisivat maksaa sinun tekemässä villapaidasta? Itse ainakin olisin valmis, jos tuttu kysyisi halukkuutta ostaa.
Millä persaukinen ostaa ne villalangat? Ääliö se olet sinäkin.
Opettele persläpi lukemaan. Mä kirjoitin jo aiemmin, että mulla on kyllä villalankaa. Ei neulojat osta lankoja vain aina yhtä työtä varten vaan varastoa löytyy.
Ap
Olet varastanut siis jo prismasta langat? Aivan, aivan.. sinähän kehuitkin olevasi käsistäsi kätevä. Jos et olisi noin lihava, niin voisit myydä myös sitä minkä päällä istut, mutta vähän heikko
Nyt menee vähän överiksi teiltä muiltakin eikä vain ap:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää.
Ap
Toisaalta olisit hakenut velkajärjestelyä, ehtii sitä vieläkin, jos tiedät että on epäsäännölliset tulot. Onhan tuo iso summa sinne ulosottoon vielä vanhojen päälle. Mutta velkajärjestelyllä jäisi vähän enemmän kuin ulosotossa laskujen maksuun
Aloittajan tilanne kuulostaa malliesimerkiltä kevytmielisestä velkaantumisesta eikä tuollaisella todellakaan mitään velkajärjestelyä irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa yhteyttä luotonantajaa ja pyytää heitä siirtämään laina heti ulosottoon. Velkojan pitää näin tehdä, jos velallinen sitä pyytää. Mitä nopeammin laina siirtyy ulosottoon, sitä nopeammin pääset hyötymään ulosoton matalammasta korosta. Muistaakseni eka puoli vuotta ulosotossa menee alkuperäinen korko.
Onko oikeasti näin? No pitää heti maanantaina soittaa sinne.
Ap
Noin se menee. Jos vaan jätät maksamatta, niin sieltähän tulee ensin muistutuskirjeitä, joissa on jotain muistutuskuluja, siinä kestää hyvän aikaa ennen kuin ne lopulta siirtää ne ulosottoon ja siihen mennessä on jo kertynyt vaikka mitä kuluja - ja sitä korkeaa korkoa.
Ei se korko ulosotossakaan heti tipu, mutta ajan kanssa tippuu. Mutta sinun etu on, että se velka menee ulosottoon mahdollisimma
Joo toki tulee muistutuskirjeitä ja lisää kuluja, tiedän sen. No nyt en voi sinne soittaa, että menee maanantaille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas sinä. Miten voikin ryssiä elämänsä noin pahasti :D
Miten niin taas minä?
Ap
Sinä nyt kitiset ja sössit aina. Ei mitään kehitystä. Lisää vain velkaa. Eikö edes hävetä? Sun vanhemmatkin häpee sua..naapurin koirakin häpee kun sä häpäiset taas itses täällä kaikkien näiden ihmisten edessä!
Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin otit sen lainan? Pystytkö myymään sitä?
En mä tänne ala sen tarkemmin asioitani selvittämään eikä se edes kuulu teille miksi lainan otin.
Mitä tarkoitat lainan myymisellä? Ja mitä se hyödyttää kun mulla ei oikeasti ole varaa maksaa mitään lainoja kun pitää saada pidettyä koti ja ulosottoon menee rahaa.
Ap
Et ole Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää.
Ap
Toisaalta olisit hakenut velkajärjestelyä, ehtii sitä vieläkin, jos tiedät että on epäsäännölliset tulot. Onhan tuo iso summa sinne ulosottoon vielä vanhojen päälle. Mutta velkajärjestelyllä jäisi vähän enemmän kuin ulosotossa laskujen maksuun
Aloittajan tilanne kuulostaa malliesimerkiltä kevytmielisestä velkaantumisesta eikä tuollaisella todellakaan mitään velkajärjestelyä irtoa.
En ole hakemassa velkajärjestelyyn. Maksan velat ulosoton kautta.
Sä et tiedä miksi olen velkaantunut joten lopeta olettaminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap,
Minun mielestäni sinun kannattaa hyödyntää tuossa nyt kädentaitoja. Esim villapaidat menisi varmasti kaupaksi! Onko esim lähipiirissä ihmisiä, jotka voisivat maksaa sinun tekemässä villapaidasta? Itse ainakin olisin valmis, jos tuttu kysyisi halukkuutta ostaa.
Millä persaukinen ostaa ne villalangat? Ääliö se olet sinäkin.
Opettele persläpi lukemaan. Mä kirjoitin jo aiemmin, että mulla on kyllä villalankaa. Ei neulojat osta lankoja vain aina yhtä työtä varten vaan varastoa löytyy.
Ap
Olet varastanut siis jo prismasta langat? Aivan, aivan.. sinähän kehuitkin olevasi käsistäsi kätevä. Jos et olisi noin lihava, niin voisit myydä myö
Läskipäähän sinä olet, se nyt vaan on tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Väitätkö sinä että olen hupakko?! Äitis on !
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taas minä?
Ap
Sinä nyt kitiset ja sössit aina. Ei mitään kehitystä. Lisää vain velkaa. Eikö edes hävetä? Sun vanhemmatkin häpee sua..naapurin koirakin häpee kun sä häpäiset taas itses täällä kaikkien näiden ihmisten edessä!
Häpeä!
Siis kitisen ja sössin aina? Niin missä mä olen kitissyt? Missä mä aina sössin? Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? Tähän tässä veditte pultit ja aloitte vittuilemaan mulle kun kerroin mitä aion tehdä. Syytätte varkaaksi ja kaikkea muuta. Vaikka mä maksan koko ajan velkoja ulosottoon ja aion maksaa jatkossakin.
Mä en häpeä yhtään mitään. Te tässä saisitte hävetä teidän hyökkäystä mua kohtaan. Sitten kun puolustan kovasanaisesti itseäni, niin vain mä muka olen syyllinen. Katsokaa peiliin va jakit. Häpeä persläpi itseäsi jos osaat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin otit sen lainan? Pystytkö myymään sitä?
En mä tänne ala sen tarkemmin asioitani selvittämään eikä se edes kuulu teille miksi lainan otin.
Mitä tarkoitat lainan myymisellä? Ja mitä se hyödyttää kun mulla ei oikeasti ole varaa maksaa mitään lainoja kun pitää saada pidettyä koti ja ulosottoon menee rahaa.
Ap
Et ole Ap.
No todellakin olin minä ketjun ap joka tuon kirjoitti. Oletko ihan sekaisin vai oletko vain tyhmä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sä et tiedä miksi olen velkaantunut joten lopeta olettaminen.
Ap
Tiedän että olet velkaantunut koska olet niin kristuksen tyhmä ja yksinkertainen. Piste!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Väitätkö sinä että olen hupakko?! Äitis on !
Ap
Sä valehteleva paskapää voisit vetää itsesi kiikkuun. Sä ET ole ketjun oikea ap. Mätäne hel vetissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sä et tiedä miksi olen velkaantunut joten lope
Oletko sä vähän yksinkertainen? Harhainen ainakin olet.
Ap
Läskipäähän sinä olet, se nyt vaan on tosiasia.
Jos sun pää on läskiä, niin älä oleta muillakin olevan.
Ap
Ap:llä ei edes olisi mitään mahdollisuuksia velkajärjestelyyn, jos hän saa nykyisillä tuloillaan maksettua velat kuudessa vuodessa ulosoton kautta. Velkojat eivät suostu velkajärjestelyyn muuten kuin silloin, jos on selvää, että velallinen ei pysty maksamaan velkojaan ennen niiden vanhentumista.
(Tämä ei ole siis ap:lle, joka ei ole edes suunnitellut velkajärjestelyä, vaan sitä suositelleille vastaajille.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taas minä?
Ap
Häpeä!
Siis kitisen ja sössin aina? Niin missä mä olen kitissyt? Missä mä aina sössin? Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? Tähän tässä veditte pultit ja aloitte vittuilemaan mulle kun kerroin mitä aion tehdä. Syytätte varkaaksi ja kaikkea muuta. Vaikka mä maksan koko ajan velkoja ulosottoon ja aion maksaa jatkossakin.
Mä en häpeä yhtään mitään. Te tässä saisitte hävetä teidän hyökk
Minulla ei ole mitään hävettävää. Olen täysin velaton nainen ja minulla on hyvässä työssä oleva ihana mies joka huolehtii kyllä minusta . Toisin kuin sinulla joka olet tuollainen hompsantuusa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taas minä?
Ap
Häpeä!
Mä en häpeä yhtään m
Eli olet lokki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä kommentointia, tarviiko ilkeillä kun toisella on muutenkin hankala tilanne?
Kyllä täytyy, että itselle tulee parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taas minä?
Ap
Häpeä!
Mä en häpeä yhtään m
Miten voi haukkua toisen ulkonäköä edes tuntematta toista? Tätä olen aina palstalla ihmetellyt. Eikä me muutenkaan tunneta ap:ta niin ei me voida tietää minkälainen hän on. Yhtälailla teistä muista kirjoittajista voisi päätellä yhtä sun toista, jos sille tielle lähdetään.
Noin se menee. Jos vaan jätät maksamatta, niin sieltähän tulee ensin muistutuskirjeitä, joissa on jotain muistutuskuluja, siinä kestää hyvän aikaa ennen kuin ne lopulta siirtää ne ulosottoon ja siihen mennessä on jo kertynyt vaikka mitä kuluja - ja sitä korkeaa korkoa.
Ei se korko ulosotossakaan heti tipu, mutta ajan kanssa tippuu. Mutta sinun etu on, että se velka menee ulosottoon mahdollisimman nopeasti.