Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan

Vierailija
22.02.2025 |

Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon. 

Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.

Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta. 

Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.

Kommentit (339)

Vierailija
201/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää. 

Ap

Toisaalta olisit hakenut velkajärjestelyä, ehtii sitä vieläkin, jos tiedät että on epäsäännölliset tulot. Onhan tuo iso summa sinne ulosottoon vielä vanhojen päälle. Mutta velkajärjestelyllä jäisi vähän enemmän kuin ulosotossa laskujen maksuun 

Ei mulla enää ole epäsäännölliset tulot. Mähän kirjoitin, että tulot ovat vakiintuneet. En halua velkajärjestelyn orjaksi. Eikä sitä edes kaikki saa. Mä hoidan tämän ilman mitään velkajärjestelyjä.

Ap

No se on omaa tyhmyyttä, itse kävin velkajärjestelyllä en ollut mikään orja. Järjetöntä on ulosottoon maksaa jos menee esim 300 kuukaudessa, ei siitä pääoma lyhene juuri yhtään. 

Ap kertoi maksavansa ulosottoon noin 650 €/kk. Kyllä sillä 40 000 euron lainan pääoma lyhenee ulosotossa jo noin 300 euroa kuukaudessa ja vähitellen enemmän, kun pääoman pienentyessä koron osuus laskee.

Tilanne on täysin toinen, jos ulosotossa on yli 100 000 euron velka.

Vierailija
202/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiivasta keskustelua tilanteesta jossa on jo pakko saattaa lasku toisaalle maksettavaksi, rumia sanoja ainakin. 

Siis mitä ihmettä säkin sönkötät? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää. 

Ap

Toisaalta olisit hakenut velkajärjestelyä, ehtii sitä vieläkin, jos tiedät että on epäsäännölliset tulot. Onhan tuo iso summa sinne ulosottoon vielä vanhojen päälle. Mutta velkajärjestelyllä jäisi vähän enemmän kuin ulosotossa laskujen maksuun 

Ei mulla enää ole epäsäännölliset tulot. Mähän kirjoitin, että tulot ovat vakiintuneet. En halua velkajärjestelyn orjaksi. Eikä sitä edes kaikki saa. Mä hoidan tämän ilman mitään velkajärjestelyjä.

Ap

No se on omaa tyhmyyttä, itse kävin velkajärj

Ei nämä jotkut tajua vaan kuvittelevat jokaisen ulosottoon joutuneen olevan ikuisesti ulosotossa. 

Mä tunnen ihmisen joka maksoi 30 000 euron velkansa ulosottoon ja palkka jonkun verran pienempi kuin mulla. 

Ap

Vierailija
204/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas sinä. Miten voikin ryssiä elämänsä noin pahasti :D

Miten niin taas minä?

Ap

Sinä nyt kitiset ja sössit aina. Ei mitään kehitystä. Lisää vain velkaa. Eikö edes hävetä? Sun vanhemmatkin häpee sua..naapurin koirakin häpee kun sä häpäiset taas itses täällä kaikkien näiden ihmisten edessä!

Häpeä!

Siis kitisen ja sössin aina? Niin missä mä olen kitissyt? Missä mä aina sössin? Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? Tähän tässä veditte pultit ja aloitte vittuilemaan mulle kun kerroin mitä aion tehdä. Syytätte varkaaksi ja kaikkea muuta. Vaikka mä maksan koko ajan velkoja ulosottoon ja aion maksaa ja

Tähän ei tainnut kukaan vastata. Yllättävää.

Vierailija
205/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli enimmillään ulosotossa n. 145000e.

Nyt ei enää aktiivilistalla ole mitään. Ns. passiiviperinnässä on siellä vielä muutamia velkoja. 

Ulosotto tyhjensi multa koko aktiivilistan kertaheitolla myöhemmin kun totesivat minut varattomaksi. Tässä yhteydessä myös perintöosuuden ulosotto purettiin. Olen nimittäin osakas jakamattomassa pesässä. 

Passiivilistaltan velat häviää sieltä tietyn ajan päästä kokonaan automaattisesti. 

Passiivistan velkoja ei Ulosotto pyri varsinaisesti perimään takaisin. Ainoastaan jos ne huomaa että on yhtäkkiä saanut jostain varallisuutta, niin silloin voivat periä niitä.

Ulosoton saldo mulla näyttää kuitenkin nyt  nolla euroa ja enimmillään oli 145000..Velkaantuminen minun tapauksessa oli kyllä puhtaasti omaa syytäni. Tuhlasin rahaa hirveästi. Se oli vähän kuin joku addiktio. Asunnon jouduin myymään ja sillä pystyin lyhentämään saldoa joku 60000e kyllä. Tämän Ulosotto vaati minulta.

Onneksi en oke ollut päivittäisen elämän suhteen pelkästään omien tulojen varassa. Silloin olisi voinut mennä tosi tiukaksi kyllä mutta kyllä siitäkin olisi varmaan jotenkin selvinnyt. Ei kannata stressata asiasta liikaa. 

Päivä kerrallaan. 

Vierailija
206/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarkoitukseen otit sen lainan?

Kauneusleikkaukseen. Otin silikonitissit ja akuankka-huulet.

piraatti-AP

No tuo on sun ongelma, ei mun.

Ap

Ok.

Mutta mulla ei ole velkaa ja ulosottomiestä perässä.

Lisäksi olen kaunis. Mites sinulla, kumpi muistuttaa enemmän passikuvaasi...naama vai perse?

Vierailija
207/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitan sitä omaisuutta, jonka sillä rahalla hankit. Ostitko kesämökin, auton, koruja...?

Sen voi myydä jonka jälkeen sulle jää toki varmasti vielä maksettavaa + korot, mutta laina muuttuu hallittavammaksi hetkessä. 

No äly hoi. Enköhän mä olisi sen omaisuuden jo myynyt jo sellaista olisi, mutta kun ei ole. Ei kuulu sulle mihin ne rahat ovat menneet. Lopeta nyt heti alkuunsa.

Ap

Äly hoi, ei kannata tehdä tämmöstä aloitusta, jos sitten suutut kun asiasta ollaan kiinnostuneita. 

Mut, joo. En ihmettele,  että sulla asiat solmussa. 

Neulo 30.000 eurolla sukkia, niin ei tarvii toisille tiuskia 🤭

Vierailija
208/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

piraatti-AP

Ap

Ok.

Lisäksi olen kaunis. Mites sinulla, kumpi muistuttaa enemmän passikuvaasi...naama vai perse?

Mikä sulla on hätänä? Ei tämä ketju liity mun ulkonäköön millään tavalla eikä yhtään mistään voi päätellä miltä mä näytän. Sä nyt jostakin keksit, että olen ruma. Sun tyhmien aivojen mukaan vain rumat ihmiset voi olla ulosotossa.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole ruma. Nyt voitkin sitten väittää mua valehtelijaksi. 

Ap

Vierailija
209/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitan sitä omaisuutta, jonka sillä rahalla hankit. Ostitko kesämökin, auton, koruja...?

Sen voi myydä jonka jälkeen sulle jää toki varmasti vielä maksettavaa + korot, mutta laina muuttuu hallittavammaksi hetkessä. 

No äly hoi. Enköhän mä olisi sen omaisuuden jo myynyt jo sellaista olisi, mutta kun ei ole. Ei kuulu sulle mihin ne rahat ovat menneet. Lopeta nyt heti alkuunsa.

Ap

Äly hoi, ei kannata tehdä tämmöstä aloitusta, jos sitten suutut kun asiasta ollaan kiinnostuneita. 

Mut, joo. En ihmettele,  että sulla asiat solmussa. 

Neulo 30.000 eurolla sukkia, niin ei tarvii toisille tiuskia 🤭

Siinä taas yksi persreikävajakki joka ei osannut lukea, että maksan palkalla ulosottoon. Vit tu kuinka tyhmä säkin olet. 

Sukkien yms. myynti olisi lisätienestiä ja helpotusta elämään, mutta ettehän te va jakit tätä älynneet. 

Tällaisen aloituksen tekeminen EI tarkoita sitä, että pitäisi kertoa kaikki tänne. Äly hoi.

Ap

Vierailija
210/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

piraatti-AP

Ap

Ok.

Mikä sulla on hätänä? Ei tämä ketju liity mun ulkonäköön millään tavalla eikä yhtään mistään voi päätellä miltä mä näytän. Sä nyt jostakin keksit, että olen ruma. Sun tyhmien aivojen mukaan vain rumat ihmiset voi olla ulosotoss

Edelleen, mikä sulla on hätänä? Olet kyllä todella tyhmä ja harhainen jos kuvittelet tietäväsi miltä mä näytän. Jatka matkaa älykääpiö. Olet todella sairas mieleltäsi.

Ap

Vierailija
211/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin otit sen lainan? Pystytkö myymään sitä?

En mä tänne ala sen tarkemmin asioitani selvittämään eikä se edes kuulu teille miksi lainan otin. 

Mitä tarkoitat lainan myymisellä? Ja mitä se hyödyttää kun mulla ei oikeasti ole varaa maksaa mitään lainoja kun pitää saada pidettyä koti ja ulosottoon menee rahaa.

Ap

"Lainan myymisellä" 😁

Nyt ymmärrän miksi olet tuohon tilanteeseen päätynyt. 

Vierailija
212/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun oli pakko laittaa lainat ulosottoon kun eräs nainen ei sitten kyennyt eikä halunnut maksaa saamaansa 30 tuhatta euroa minulle takaisin. Hänellä oli muitakin velkoja joita hän yritti maksaa 400€ kuukaudessa pois, mutta eipä siitäkään mitään nyt taida tulla koska ulosotto ottaa nyt hänen tuloistaan minulle kuuluvia rahoja niin paljon, että hänelle jää vain minimi suojaraha. Siitä ei enää mitään 400€/kk olevia lainoja maksella. Ja se on sille pikkupaskiaiselle ihan oikein 👍

Silloinhan tällä AP paskiasellakin nousee tuo toinenkin laina pystyyn ja siirtyy ulosottoon? Hyvä niin, sillä ei hänestä ole itse raha asioitaan hoitamaan. Edunvalvoja olisi hänelle hyvä ratkaisu. Edunvalvoja antaisi hänelle viikkorahaa.

Oletko sä oikeasti noin saa tanan tyhmä??? Sä tässä olet vajaaälyinen paskiainen

Voi vajukkia =) ymmärrä nyt hyvä ihminen,että ulosottolaitos ei huomioi sinun muita maksamattomia laskujasi lainkaan vaan jättää sinulle ainoastaan ja vain suojaosan verran rahaa käyttöösi. Sillä suojarahalla, joka on 590€ yksin asujalla, ajattelit sitten ne muut velkasi hoitaa? Ulosottoon nekin päätyvät. Ei kukaan voi olla noin yksinkertainen kuin sinä.

Vierailija
213/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alottelijan virhe oli jäädä Suomeen. Kaikki tietää, että isomman lainan kanssa lähdentään ulkomaille karkuun ja eletään herroiksi jossain halvassa Aasian tai Etelä-Amerikan maassa

No ei todellakaan kiinnosta muuttaa ulkomaille. Mä haluan asua Suomessa. Mun elämä on täällä. Typerä kommentti sulta.

Ap

Sitten ei auta kun maksaa typerä laina pois. Kurja juttu :(

Typerä olet itse. Ihan itse otin sen lainan ja pois se on maksettava. En ole mikään luuseri joka lähtee ulkomaille karkuun velkojansa vaan olen aikuinen ihminen joka ottaa vastuun omista teoistaan.

Ap

Itse lähdin velkojani pakoon ulkomaille mutta niin vaan digiväkivaltahullut minua seurasivat, kyynel.

Vierailija
214/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun oli pakko laittaa lainat ulosottoon kun eräs nainen ei sitten kyennyt eikä halunnut maksaa saamaansa 30 tuhatta euroa minulle takaisin. Hänellä oli muitakin velkoja joita hän yritti maksaa 400€ kuukaudessa pois, mutta eipä siitäkään mitään nyt taida tulla koska ulosotto ottaa nyt hänen tuloistaan minulle kuuluvia rahoja niin paljon, että hänelle jää vain minimi suojaraha. Siitä ei enää mitään 400€/kk olevia lainoja maksella. Ja se on sille pikkupaskiaiselle ihan oikein 👍

Silloinhan tällä AP paskiasellakin nousee tuo toinenkin laina pystyyn ja siirtyy ulosottoon? Hyvä niin, sillä ei hänestä ole itse raha asioitaan hoitamaan. Edunvalvoja olisi hänelle hyvä ratkaisu. Edunvalvoja antaisi hänelle viikkorahaa.

Oletko sä oikeasti noin saa tanan

Kyllä hänelle jää ihan yllin kyllin rahaa käyttöönsä sillä..

Ulosoton Suojaosuus on kuukausittainen minimi rahamäärä, joka on jätettävä velalliselle elämiseen.

Suojaosuutta ei siis voida ulosmitata velallisen tuloista. Suojaosuus on 32,56 euroa päivässä ja tämä kerrotaan 30, josta saadaan yhden kuukauden suojaosuudeksi 976,80 euroa.

Jää hänelle riittävästi, että kykenee maksamaan kevyesti 500€ kuukaudessa muita velkojaan. 400€ kuukaudessa riittää vallan hyvin ruokaan ym pakolliseen. Vuokria tuosta ei kyllä sitten enää maksella, mutta hän voi muuttaa äitinsä helmoihin kasvamaan, kuten aiemmin sanoikin.

Vierailija
215/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli kyllä melkein alusta alkaen häijy, mutta voi Jeesus sentään tätä kommentoijien luetun ymmärtämistä. Itseänikin alkaa vi. . .aa tuommoinen. Ihme juttuja revitään jostain puun takaa.

Vierailija
216/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä oikeasti noin saa tanan

Voi luoja. Ne maksamattomat laskut on jo ulosotossa! Vi tun va jakki! Kyllä mä tiedän sellaisen kuin suojaosuus eikä se tarkoita sitä, että saa vain sen käteen. Ota asioista selvää ennen kuin alat viisastelemaan. 

Suojaosuus ei todellakaan ole vain 590€ vaan se on yli 900€. Mulle jää ulosoton jälkeen käteen n.1300€. Mä olen jo saanut kuukausipalkan mistä ulosotto tehty, joten todellakin tiedän miten asia on. 

Mulle soitatte suutanne vaikka itse ette ymmärrä yhtään mitään.

Ap

Vierailija
217/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oli kyllä melkein alusta alkaen häijy, mutta voi Jeesus sentään tätä kommentoijien luetun ymmärtämistä. Itseänikin alkaa vi. . .aa tuommoinen. Ihme juttuja revitään jostain puun takaa.

Joo olen kirjoittanut vittumaisesti, mutta ihan vain siitä syystä, että mulle alettiin soittamaan suutaan. Joillakin tosiaan todella pahoja vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, mutta se on todella yleistä tällä palstalla. Haukutaan tyhmäksi eikä itse osata lukea edes selkeällä suomen kielellä kirjoitettua tekstiä. Lisäksi aletaan haukkua mun ulkonäköä vaikka ei edes tiedetä miltä mä näytän. Eikä mun tai kenenkään muunkaan ulkonäkö liity tähän keskusteluun millään tavalla.

Ap

Vierailija
218/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jää hänelle riittävästi, että kykenee maksamaan kevyesti 500€ kuukaudessa muita velkojaan. 400€ kuukaudessa riittää vallan hyvin ruokaan ym pakolliseen. Vuokria tuosta ei kyllä sitten enää maksella, mutta hän voi muuttaa äitinsä helmoihin kasvamaan, kuten aiemmin sanoikin."

Joo, jokainen vuokranantaja antaa asua ilmaiseksi ja kaikilla on äiti jonka helmoihin muuttaa kuten sinulla. Eikö sinua yhtään hävetä miten typeriä neuvoja annat?

Vierailija
219/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en todellakaan ole kirjoittanut muuttavani äidin luokse!!! Opettele lukemaan!!!!

Ulosoton jälkeen ei todellakaan ole varaa maksaa 400€ lainanlyhennystä. Äly hoi. 

Ap

Vierailija
220/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suhteellisen ok palkka, niin käteen jää ulosoton jälkeen enemmän kuin tuo suojaosuus pelkästään. Itselläni ulosottoon menee 1/3 palkasta. Se on n. 900 eur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä