Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan
Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon.
Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.
Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.
Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.
Kommentit (339)
Ulosotto on tapa hoitaa maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap. Mun oli pakko antaa mennä 17000 euron opintolainan ulosottoon. Kela ei suostunut pienenpään maksuerään ja jopa neuvoivat jättämään maksamatta. Eli ulosottoon koko laina.
Ei kai siinä. Nyt makselen sitä pois menee noin 15-16 vuotta
Kela ei suostunut? Eikö se ole pankin kanssa sovittava asia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maksan suikkelista 10€/kerta. Tulotaso omasta ahkeruudesta kiinni
Suikkelista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko kolmivuorotyössä?
Miten tämä liittyy tähän yhtään mitenkään? Ei, en ole.
Ap
No varmaan liittyisi siten, että komivuorotyöstä saa yleensä enemmän palkkaa kuin vastaavantasoisesta ei-vuorotyöstä, joten siinå olisi enemmän maksuvaraakin.
Mä teen töitä ma-pe ja olen ilmoittanut itseni sijaiseksi toiseen yksikköön viikonloppuja loma-aikoja ajatellen. Pääsiäiseksi lupasin mennä töihin jos on tarvetta. Mulla kun on kaikki nuo pyhätkin aina vapaita. Vielä on yksi toinenkin paikka johon meinaan ilmoittaa, että olen käytettävissä.
Ap
No sama se kai on miten velkansa pois maksaa. Olet kuitenkin tuon verran rahaa itsellesi saanut ja nyt on vain tullut aika maksaa saamansa rahat takaisin .
Ihan typerää valittaa ulosotosta kun olet kuitenkin tuon rahan käyttöösi saanut ja käyttänytkin omiin tarpeisiisi. Sellaista se on velaksi eläminen. Tiesithän sinä jo velkaa ottaessasi, että se kuuluu maksaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
No sama se kai on miten velkansa pois maksaa. Olet kuitenkin tuon verran rahaa itsellesi saanut ja nyt on vain tullut aika maksaa saamansa rahat takaisin .
Ihan typerää valittaa ulosotosta kun olet kuitenkin tuon rahan käyttöösi saanut ja käyttänytkin omiin tarpeisiisi. Sellaista se on velaksi eläminen. Tiesithän sinä jo velkaa ottaessasi, että se kuuluu maksaa takaisin.
En oikeasti tiennyt. Luulin, että saan ne lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Missä mä valitin ulosotosta. Koita lukea mun toinen viesti tästä ketjusta. Siinä kirjoitin, että olen oikeastaan helpottunut kun tein tämän päätöksen. Näin pystyn pitämään tämän kodin ja elämään edes jonkunlaista elämää.
Ja miten niin NYT on tullut aika maksaa velka pois. Kyllähän mä olen sitä maksanut koko ajan, mutta nyt ei vain enää rahat riitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tiennyt. Luulin, että saan ne lahjaksi.
Kukahan sä mahdat olla kun ei sulle kukaan kirjoittanut. Mä olen ketjun ap.
Ap
Saan pankista lainaksi 17000€, ryyppään ja tuhlaan rahat jonka jälkeen itken netissä, että pankki on julma kun haluaa rahansa takaisin?
Miten hvetin TYHMÄ sinä AP oikeasti olet?
Et yksinkertaisuuttasi ymmärrä edes mitä lainaaminen tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarkoitukseen otit sen lainan?
Kauneusleikkaukseen. Otin silikonitissit ja akuankka-huulet.
piraatti-AP
Mihin olet saanut tungettua 40 000 euroa parissa vuodessa? 31 000 € +9000 € ? Miksi et realisoi tuolla rahalla hankkimaasi omaisuutta?
Ap,
Minun mielestäni sinun kannattaa hyödyntää tuossa nyt kädentaitoja. Esim villapaidat menisi varmasti kaupaksi! Onko esim lähipiirissä ihmisiä, jotka voisivat maksaa sinun tekemässä villapaidasta? Itse ainakin olisin valmis, jos tuttu kysyisi halukkuutta ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Saan pankista lainaksi 17000€, ryyppään ja tuhlaan rahat jonka jälkeen itken netissä, että pankki on julma kun haluaa rahansa takaisin?
Miten hvetin TYHMÄ sinä AP oikeasti olet?
Et yksinkertaisuuttasi ymmärrä edes mitä lainaaminen tarkoittaa?
Missä mä kirjoitin ryypänneeni rahat? En yhtään missään. Ei ole mun ongelma jos sä olet rahasi ryypännyt.
Itse sä tässä tyhmä olet kun et tajua yhtään mitään mitä mä olen kirjoittanut. Missään en ole kirjoittanut että en tajunnut, että velat pitää maksaa. Ihan itse keksit nyt juttuja kuten jotkut muutkin ääliöt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piraatti-AP
No tuo on sun ongelma, ei mun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin olet saanut tungettua 40 000 euroa parissa vuodessa? 31 000 € +9000 € ? Miksi et realisoi tuolla rahalla hankkimaasi omaisuutta?
Ei kuulu sulle paskan vertaa mihin ne rahat ovat menneet. Se ei ollut tämän ketjun pointti. Paina jo kalloosi se asia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piraatti-AP
Vaikuttikin transulta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piraatti-AP
Vaikuttikin transulta..
Niinhän tuo saattaakin olla, mutta mä ketjun ap olen kyllä nainen ja sellaiseksi syntynyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on muuttaa vanhempien luokse, jos heillä on iso asunto kun suurin osa ei muuta pienempään kun lapset muuttavat pois.
Asuu vanhempien luona esimerkiksi 1 vuoden. Säästöön saa käytännössä koko palkan.
Eikä se vanhemmilta pois ole, jos heillä muutenkin on ylimääräinen huone, ja jos muutenkin ovat jo Espanjassa koko talven, niin talo tyhjänä.
No en todellakaan muuta vanhempien luokse kytättäväksi. Mä olen asunut omillani jo kauan enkä ala toisten nurkissa pyörimään. Kovasti tuntuu nyt olevan joillekin ongelma, että helpotan elämääni antamalla velan mennä ulosottoon ja näin ollen maksan vain yhteen paikkaan ja tällä tavoin pystyn jäädä asumaan OMAAN KOTIIN.
Kenen vanhemmat tässä Espanjassa on talvet? Ei ainakaan mun.
Ap
Tuskin sulla omaa kotia on koska muutenhan ulosotto olisi vienyt asuntosi. Olet pelkkä vuokraloinen valtion kustantamassa kerrostalo bunkkerissa.
Sinulla ei ole siis mitään omaa. Elämäkin on velaksi elettyä.
Aamulla kun käyt vessassa, niin miltä se tuntuu kun paska irtoaa paskasta? Kun osa sinua valuu viemäriin?
No en todellakaan muuta vanhempien luokse kytättäväksi. Mä olen asunut omillani jo kauan enkä ala toisten nurkissa pyörimään. Kovasti tuntuu nyt olevan joillekin ongelma, että helpotan elämääni antamalla velan mennä ulosottoon ja näin ollen maksan vain yhteen paikkaan ja tällä tavoin pystyn jäädä asumaan OMAAN KOTIIN.
Kenen vanhemmat tässä Espanjassa on talvet? Ei ainakaan mun.
Ap