Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan
Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon.
Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.
Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.
Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Harmittavan iso korko näissä luotoissa. Eikö valtiolta saa mitään apua näihin niin ei tarttis kauheita korkoja maksella? Joku velka järjestely?
Saa, https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/talous-ja-velkaneuvonta/velkojen-ja…;
Siinä on tiettyjä ehtoja, eli ihan noin vaan sitä ei saa.
Ap Olet kova jätkä kiroilemaan satamajätkän lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko kolmivuorotyössä?
kommentoinnin perusteella paremminkin Niuvanniemessä.
Jos olet jo ulosotossa, ei ole mitään järkeä pyristellä sitä vastaan, että sinne menee se isompikin laina. Antaa mennä vaan. Se korkokin tippuu siellä ulosotossa ajan kanssa. Toki siitä tulee sitten muita kuluja, mutta tärkeintä on, että pystyy hengittämään ja helpottaa se stressi.
Ikävä kyllä se on niin, että ihmiset, joilla on taloudellisesti tiukkaa, eivät pysty näitä laina-asioita hoitamaan sillä tavalla, että saisi korot minimoitua. On pakko valita se vaihtoehto kuukausierän mukaan ja se tarkoittaa silloin isompia lainanhoitokuluja.
Raskaan ja tärkeän työn lisäksi ei tarvita yhtään ylimääräistä stressiä. Ulosoton kanssa pysyy järjissään ja ehkä terveyskin säilyy. Sen kanssa pystyy hengittämään ja elämään, työkyky säilyy ja kuusi vuotta menee hujauksessa.
Ilman muuta on järkevämpää päästää tuo Norwegianin laina ulosottoon, kun kerran jo olet ulosotossa eikä ole näkyvissä, että pystyisit maksamaan lainan muuten. Korko ulosotossa on todennäköisesti paljon pienempi kuin Norwegianilla (en lukenut koko ketjua, joten en tiedä, mainitsiko ap jo sen) ja kuukausierä on pienempi kuin silloin, jos maksaisit muita velkoja ulosottoon ja tätä Norwegianille erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda se kutominen. Ei tule massia. Torissa on myytävänä 2500 paria villasukkia hintahaarukassa 0 - 10 euroa.
No en todellakaan unohda! Mulla on kyllä lankoja ja neulominen on mun harrastus ja henkireikä! Sekin pitäisi sitten muka lopettaa!
Millään 10 eurolla en todellakaan myy aikuisten sukkia.
Ap
Massia olit vailla. Sukilla ei tule massia.
Mut haaskaa aikaasi vaikka siihen.
Kukaan ei maksa kybää enemmän sukista.
HV
Ap
No nyt on kyllä pakko puuttua! Ap on törkeä!
Jo ei ole tuloja ei myöskään saa veron palautuksia.
Ap ei laittanut aloitukseensa mitään kysymyksiä eikä selkeästi kaivannut mitään kommentteja, kun otti noin kovia kierroksia. Tähän aloitukseen olisi pitänyt vastata vain lyhyesti: "Ok."
Minä maksoin 30000 lainan pois kolmessa vuodessa tekemällä 2 työtä. Ei tälläiset summat todella yhdellä työllä vähenee.
Kirjoitustyylistäsi päätellen olet aika nuori ihminen. Herää vain kysymys, miksi otit noinkin ison lainan? Ymmärtää hyvin, jos se on opintolainaa tutkintoa varten tai autolainaa uutta autoa varten. Vaan siinä tapauksessahan auton voisi myydä.
Kyllä jotenkin haiskahtaa, että kyseessä on kuutusluotto, jonkalaisia järkevä ihminen ei ota pienessä hädässäkään.
T yperä eukko kun et osaa edes raha-asioista huolehtia. Joku edunvalvoja pitäisi olla noin vajaaaalla tyypillä
Kannattaa pyytää lainaa vanhemmilta, sisaruksilta tai puolisolta, jos oikeasti ajattelee että pystyy maksamaan. Säästää paljon korkokuluissa ja ulosottomaksuissa.
Kertoo vanhemmille mikä on tilanne, ja on hyvä suunnitelma. Aika monet vanhemmat on jo velattomia, ja omaisuutta on että tällainen 40 000 euroa ei ole ongelma, varsinkin kun sen saa 100% varmuudella takaisin, kun onhan kyseessä oma lapsi. Jos ei saa takaisin, niin sitten vaan antaa 40000 euroa vähemmän perintöä.
Tärkeintä että on luotettava ja pystyy näyttämään että sellainen elämä onnistuu HELPOSTI missä jää tuollainen yli.
Tuossa on etu että säästää tuhansia euroja, ja vanhemmatkin on iloisia että pystyvät auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pyytää lainaa vanhemmilta, sisaruksilta tai puolisolta, jos oikeasti ajattelee että pystyy maksamaan. Säästää paljon korkokuluissa ja ulosottomaksuissa.
Kertoo vanhemmille mikä on tilanne, ja on hyvä suunnitelma. Aika monet vanhemmat on jo velattomia, ja omaisuutta on että tällainen 40 000 euroa ei ole ongelma, varsinkin kun sen saa 100% varmuudella takaisin, kun onhan kyseessä oma lapsi. Jos ei saa takaisin, niin sitten vaan antaa 40000 euroa vähemmän perintöä.
Tärkeintä että on luotettava ja pystyy näyttämään että sellainen elämä onnistuu HELPOSTI missä jää tuollainen yli.
Tuossa on etu että säästää tuhansia euroja, ja vanhemmatkin on iloisia että pystyvät auttamaan.
Ei saa varmuudella takaisin sukulaisetkaan. Tämä on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan sisaruksia ja vanhempia omien rahasotkujen keskelle. AP:lla on mennyt jo useampi lasku ulosottoon mikä tarkoittaa, ettei hän pysty selviytymään laskuistaan. Vaikka hänellä onkin tällä hetkellä vakituinen työ, niin sama tilanne ei välttämättä ole enää ensivuonna tai muutaman vuoden päästä. Ja sitten koko paskan saa niskaansa hänen vanhemmat/sisarukset.
Antaa mennä vaan ulosottoon ja menee sitten sen mukaan. Jos oikeasti tulee paha tilanne, niin sitten vaikka vanhemmille asumaan tai jotain, eli anna niiden vanhempien olla se viimeinen oljenkorsi missä olla, jos kaikki menee penkin alle. Mutta älä vedä niitä vanhempia sinne penkin alle myös, koska sitten teillä kenelläkään ei ole sitä viimeistä oljenkortta jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin 30000 lainan pois kolmessa vuodessa tekemällä 2 työtä. Ei tälläiset summat todella yhdellä työllä vähenee.
Kyllä tuollainen laina on hetkessä maksettu, jos laittaa menot ihan pieneksi. Itsellä menot 300e/kk. Jos palkkaa esim 2500e, niin säästöön 2200e/kk. Vuodessa säästöön 26 000e. Ja jos on kumppani, niin 52 000 vuodessa säästöön.
Tärkeintä on että asumiskulut laittaa minimiin, sillä on suurin vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Minä maksoin 30000 lainan pois kolmessa vuodessa tekemällä 2 työtä. Ei tälläiset summat todella yhdellä työllä vähenee.
Kyllä tuollainen laina on hetkessä maksettu, jos laittaa menot ihan pieneksi. Itsellä menot 300e/kk. Jos palkkaa esim 2500e, niin säästöön 2200e/kk. Vuodessa säästöön 26 000e. Ja jos on kumppani, niin 52 000 vuodessa säästöön.
Helppo se on sanoa, että menot vaan 300e, kun joku toinen selkeästi kustantaa sun elämisen, on se sitten puoliso tai vanhemmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo se on sanoa, että menot vaan 300e, kun joku toinen selkeästi kustantaa sun elämisen, on se sitten puoliso tai vanhemmat
Ihan kuule itse kustannan. Asuminen 100e/kk, ruoka 150e/kk ja muut 50e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule itse kustannan. Asuminen 100e/kk, ruoka 150e/kk ja muut 50e/kk.
Kukaan sun valheita ei täällä usko.
Myy pimperoo Porvoolainen!