Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan
Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon.
Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.
Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.
Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.
Kommentit (339)
Mihin tarkoitukseen otit sen lainan?
Ap rahoititko poikkiksen ostoksia?
Yksi vaihtoehto on muuttaa vanhempien luokse, jos heillä on iso asunto kun suurin osa ei muuta pienempään kun lapset muuttavat pois.
Asuu vanhempien luona esimerkiksi 1 vuoden. Säästöön saa käytännössä koko palkan.
Eikä se vanhemmilta pois ole, jos heillä muutenkin on ylimääräinen huone, ja jos muutenkin ovat jo Espanjassa koko talven, niin talo tyhjänä.
pikkusumma. mieti mitä lainoja joilla espoolaisakvaarioasuntolainakaksiautoaidiooteilla on kun losahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella ankeeta.
Velassa tuppaa olemaan vaan se totuus että jos olet velkaa tuon alta 100 000 niin se on sun ongelma, jos olet velkaa yli miljoonan niin se on pankin ongelma. Selittää vähän aina sitä miksi on niin vaikeaa saada pankkia/velkojaa suostumaan mihinkään maksuohjelman järkeistämiseen jollei ole aivan päättömästi velkaantunut
Toi on jenkkihommia. Ei päde Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Mies lemppasi kun ei enempää ap:stä hyötynyt.
Seuraava hyväksikäytettävä hölmö äijälle kehiin.
Mikä ihmeen mies? Ei mun ottamasta velasta ole kyllä yksikään mies hyötynyt koska olen ottanut tuon velan eron jälkeen. Ihmeellisiä oletuksia teillä kun en kerro jokaista yksityiskohtaa teille. Ei exä mua mitenkään hyväksikäyttänyt. Helvetin ääliöt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jo ei ole tuloja ei myöskään saa veron palautuksia.
Missä kirjoitin, että ei ole tuloja? Ei ne veronpalautukset tyhjästä tule. Viime elokuussa sain veronpalautusta yli 1000€.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronpalautukset kuittaa vouti. Pääoma ei lyhene. Korkoihin ja kuluihin menee kaikki. Ulosotto velka kestää KOn päätöksestä 15 vuotta.
Ja se velka siihen saakka, että velallinen täyttää 75 vuotta. Sen jälkeen menee vielä 20 vuotta lopulliseen vanhentumiseen, jos yrittää kaiken aikaa epätoivoisesti maksaa. Fakta, olen nähnyt sen luottosopimuksen. Siitä en ole enää aivan varma, minkä firman luotto se oli.
Mitä ihmettä sä oikein selität? Ihmeellisiä päätelmiä ja mitään ette asioista tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos et enää töitä aio tehdä niin mitä väliä, korvauksista eivät pysty ottamaan mitään.
Onko sulla joku aivovamma vai miksi et ymmärrä lukemaasi? Mähän olen töissä ja maksan ulosotttoon koko ajan! Hel vetin älykääpiö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko kolmivuorotyössä?
Miten tämä liittyy tähän yhtään mitenkään? Ei, en ole.
Ap
Aapeen päätös onihan oikea, varsinkin jos ulosotossa ennestään on jo muutakin. Siitä ei enää ole lisäharmia. Sen sijaan kokonaismaksuohjelma todennäköisesti muuttuu inhimillisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin 30000 lainan pois kolmessa vuodessa tekemällä 2 työtä. Ei tälläiset summat todella yhdellä työllä vähenee.
Kyllä tuollainen laina on hetkessä maksettu, jos laittaa menot ihan pieneksi. Itsellä menot 300e/kk. Jos palkkaa esim 2500e, niin säästöön 2200e/kk. Vuodessa säästöön 26 000e. Ja jos on kumppani, niin 52 000 vuodessa säästöön.
Tärkeintä on että asumiskulut laittaa minimiin, sillä on suurin vaikutus.
No voi kun kiva. Mulla ei riitä 300€ edes vuokraan. Haloo nyt. Sä asut jonkun toisen kanssa joka maksaa suurimman osan. Täysin eri asia maksaa kaikki yksin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aapeen päätös onihan oikea, varsinkin jos ulosotossa ennestään on jo muutakin. Siitä ei enää ole lisäharmia. Sen sijaan kokonaismaksuohjelma todennäköisesti muuttuu inhimillisemmäksi.
No juuri tämä. Jos menee ulosottoon n.650€/kk ja sen lisäksi pitäisi vielä maksaa lainaa n.400€, niin ei jää rahaa enää maksaa vuokraa, ruokaa yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Harmittavan iso korko näissä luotoissa. Eikö valtiolta saa mitään apua näihin niin ei tarttis kauheita korkoja maksella? Joku velka järjestely?
Korot ovat todella suuria, mutta ei valtiolta avustusta saa. Tosin ulosotto hyväksytään toimeentulotukea laskettaessa menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin 30000 lainan pois kolmessa vuodessa tekemällä 2 työtä. Ei tälläiset summat todella yhdellä työllä vähenee.
Kyllä tuollainen laina on hetkessä maksettu, jos laittaa menot ihan pieneksi. Itsellä menot 300e/kk. Jos palkkaa esim 2500e, niin säästöön 2200e/kk. Vuodessa säästöön 26 000e. Ja jos on kumppani, niin 52 000 vuodessa säästöön.
Tärkeintä on että asumiskulut laittaa minimiin, sillä on suurin vaikutus.
Helppo se on sanoa, että menot vaan 300e, kun joku toinen selkeästi kustantaa sun elämisen, on se sitten puoliso tai vanhemmat
Ihan kuule itse kustannan. Asuminen 100e/kk, ruoka 150e/kk ja muut 50e/kk.
Kai sä nyt jumaliste tajuat, että ei monikaan voi elää noin, että asumiseen menee vain 100€/kk?!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö sen Norwegianin kanssa neuvottelemaan uutta maksusuunnitelmaa ettei tarvitsisi ulosottoon mennä?
Ei onnistu, olen koittanut. En vain jaksa enää niin antaa mennä ulosottoon muiden jatkoksi. Parempi maksaa vain yhteen paikkaan kuin yrittää maksaa moneen paikkaan ja samalla koittaa pitää kotinsa.
Ap
Ihan järkevä ratkaisu vaikka moni saa takuulla siitä itkupotkuraivareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko kolmivuorotyössä?
Miten tämä liittyy tähän yhtään mitenkään? Ei, en ole.
Ap
No varmaan liittyisi siten, että komivuorotyöstä saa yleensä enemmän palkkaa kuin vastaavantasoisesta ei-vuorotyöstä, joten siinå olisi enemmän maksuvaraakin.
Vierailija kirjoitti:
Ap rahoititko poikkiksen ostoksia?
Minkä hel vetin poikkiksen???? Kuule älykääpiö mä olen ottanut velan eron JÄLKEEN. Yksikään mies ei ole noista rahoista hyötynyt. Saa tanan va jakit.
Mä en todellakaan ottaisi velkaa kenenkään muun hyväksi. Jos joku mies olisi tuollaista yrittänyt, niin olisi heittänyt pihalle.
Ap
Ymmärrän ap. Mun oli pakko antaa mennä 17000 euron opintolainan ulosottoon. Kela ei suostunut pienenpään maksuerään ja jopa neuvoivat jättämään maksamatta. Eli ulosottoon koko laina.
Ei kai siinä. Nyt makselen sitä pois menee noin 15-16 vuotta
Miksi valtion pitäisi hoitaa tyhmien velkakuluja. Itse olet lainasi ottanut ja silloin tiennyt mikä on korko. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.