Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan
Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon.
Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.
Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.
Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitan sitä omaisuutta, jonka sillä rahalla hankit. Ostitko kesämökin, auton, koruja...?
Sen voi myydä jonka jälkeen sulle jää toki varmasti vielä maksettavaa + korot, mutta laina muuttuu hallittavammaksi hetkessä.
No äly hoi. Enköhän mä olisi sen omaisuuden jo myynyt jo sellaista olisi, mutta kun ei ole. Ei kuulu sulle mihin ne rahat ovat menneet. Lopeta nyt heti alkuunsa.
Ap
Hahahaa. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alottelijan virhe oli jäädä Suomeen. Kaikki tietää, että isomman lainan kanssa lähdentään ulkomaille karkuun ja eletään herroiksi jossain halvassa Aasian tai Etelä-Amerikan maassa
No ei todellakaan kiinnosta muuttaa ulkomaille. Mä haluan asua Suomessa. Mun elämä on täällä. Typerä kommentti sulta.
Ap
Sitten ei auta kun maksaa typerä laina pois. Kurja juttu :(
Typerä olet itse. Ihan itse otin sen lainan ja pois se on maksettava. En ole mikään luuseri joka lähtee ulkomaille karkuun velkojansa vaan olen aikuinen ihminen joka ottaa vastuun omista teoistaan.
Ap
Ja hyvin näyttääkin menevän...
Talo myyntiin. Velat pois ja vuokralle.
Ap:han mulkkuuntuu viesti viestiltä. Oikeastaan aika ihanaa kun tuollainen inhottava ihminen saa nenilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitan sitä omaisuutta, jonka sillä rahalla hankit. Ostitko kesämökin, auton, koruja...?
Sen voi myydä jonka jälkeen sulle jää toki varmasti vielä maksettavaa + korot, mutta laina muuttuu hallittavammaksi hetkessä.
No äly hoi. Enköhän mä olisi sen omaisuuden jo myynyt jo sellaista olisi, mutta kun ei ole. Ei kuulu sulle mihin ne rahat ovat menneet. Lopeta nyt heti alkuunsa.
Ap
Hahahaa. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
No ihan kuule mun oma asia. Te ette tee mitään sillä tiedolla miksi otin lainan. Ihmeellisiä kyyliä täällä.
Ap
otit siis kymmenillä tuhansilla pikavippejä ja kuvittelit maksavasi ne tekemällä sukkia ja villapaitoja
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä omaan pankkiin (ja/tai kaikkiin muihin pankkeihin) hakemaan halvemman koron pidempää lainaa millä maksat tuon Norwegianin huippukoron lainan pois ja saat lyhennykset pienemmiksi. Eikö niillä ole luottokorteillakin 19,9% korko? Korot sinne Norwegianiin vaan jatkuvat kertymistään huippuvauhtia, vaikka antaisit mennä ulosottoon. Et pääse ikinä velkavankeudestasi jos teet noin. Pelasta itsesi vielä kun voit.
Meni ohi, että menit jo tuhoamaan luottotietosi eikä enää onnistu. Nämä asiat tulisi hoitaa ajoissa. Velkajärjestelyyn toivottavasti vielä pääset.
Ootko laskenut tuohon kuuteen vuoteen ulosoton kulut ja korot mukaan? Jos olet ja summa pitää niin mikäs siinä, ei kuusi vuotta ole mahdoton aika maksella jos velat siinä todella kuittaantuu. Hyvä että olet rohkeasti tarttunut ongelmaan, tsemppiä!
Taisi joutua rakkaushuijarin kohteeksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alottelijan virhe oli jäädä Suomeen. Kaikki tietää, että isomman lainan kanssa lähdentään ulkomaille karkuun ja eletään herroiksi jossain halvassa Aasian tai Etelä-Amerikan maassa
No ei todellakaan kiinnosta muuttaa ulkomaille. Mä haluan asua Suomessa. Mun elämä on täällä. Typerä kommentti sulta.
Ap
Sitten ei auta kun maksaa typerä laina pois. Kurja juttu :(
Typerä olet itse. Ihan itse otin sen lainan ja pois se on maksettava. En ole mikään luuseri joka lähtee ulkomaille karkuun velkojansa vaan olen aikuinen ihminen joka ottaa vastuun omista teoistaan.
Ap
Ja hyvin näyttääkin menevän...
Niin mä saan velkani maksettua eikä tarvitse typerästi pakoilla ulkomailla mihin en edes haluaisi asumaan.
Ap
Mikä tämän sepustuksen tarkoitus oli? Kun auot päätäsi jokaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Talo myyntiin. Velat pois ja vuokralle.
Mikä talo?
Ap
Vierailija kirjoitti:
otit siis kymmenillä tuhansilla pikavippejä ja kuvittelit maksavasi ne tekemällä sukkia ja villapaitoja
Mitä ihmeen pikavippejä? Yhden lainan otin. Ihan palkalla tässä velkojani makselen. Sukista yms. voisi saada lisätienestiä helpottamaan omaa arkea.
Opettele ääliö lukemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämän sepustuksen tarkoitus oli? Kun auot päätäsi jokaiselle?
No itsepä aloititte soittamaan suutanne mulle ja utelemaan asioita jotka ei teille kuulu millään tavalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taisi joutua rakkaushuijarin kohteeksi :D
Ei niille näin pienet summat riitä.
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää.
Ap
Kuulosta ankealta, mutta koeta pärjätä. Ilmeisesti et seurustele. Kahden hengen taloudessa on usein enemmän liikkumavaraa, kun pakolliset kulut (sähkö, kotivakuutus ) voi maksaa puoliksi. En suosittele tätäkään, jos ei ole kyse todellisesta parisuhteesta ja toinen osapuoli voi olla epäluotettava talousasioissa. Yksin asuvana pienituloisena leikin joskus ajatuksella, että joku maksaisi puolet kaikesta. Toisaalta kukaan ei ehkä suostuisi niin nuukaan elämäntapaan kuin mihin olen joutunut pakon edessä. Itsellä on luottokortista velkaa tuhat euroa ja näillä tuloilla jopa se painaa mieltä. Koeta pysyä valoisalla mielellä ja etsi kaikkea muuta sisältöä elämään kuin tavara ja shoppailu.
Monien ns. "tavallisten" ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut rahaongelmia, on vaikea käsittää sitä, että monesti se ulosottoon päästäminen on oikeasti järkevin valinta, minkä voi tehdä.
Velkajärjestelyyn taas tyypillisesti kuuluu, että osa veloista annetaan anteeksi. Sitäkö velkajärjestelyn tuputtajat toivovat vastuuttomana ja tyhmänä pitämälleen henkilölle?
Vierailija kirjoitti:
Ootko laskenut tuohon kuuteen vuoteen ulosoton kulut ja korot mukaan? Jos olet ja summa pitää niin mikäs siinä, ei kuusi vuotta ole mahdoton aika maksella jos velat siinä todella kuittaantuu. Hyvä että olet rohkeasti tarttunut ongelmaan, tsemppiä!
Olen kyllä huomioinut kaiken ja laskin vähän vielä yläkanttiin. Kuusi vuotta on siis yläkanttiin arvioitu ihan tarkoituksella. Veronpalautusta on varmasti tulossa viime vuodelta niin sillä kuittaantuu vähän enemmän kerralla pois kun menee vielä palkastakin.
Ap
Missä mä kirjoitin, että mun tulot oli epäsäännölliset silloin kun otin lainan?
Ap