Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan
Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon.
Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.
Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.
Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.
Kommentit (339)
Ihmeellistä kommentointia, tarviiko ilkeillä kun toisella on muutenkin hankala tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin toisaalta helpottunut olo kun tein tämän päätöksen. Nyt saan turvattua katon pään päälle eikä tarvitse sitä murehtia enää.
Ap
Kuulosta ankealta, mutta koeta pärjätä. Ilmeisesti et seurustele. Kahden hengen taloudessa on usein enemmän liikkumavaraa, kun pakolliset kulut (sähkö, kotivakuutus ) voi maksaa puoliksi. En suosittele tätäkään, jos ei ole kyse todellisesta parisuhteesta ja toinen osapuoli voi olla epäluotettava talousasioissa. Yksin asuvana pienituloisena leikin joskus ajatuksella, että joku maksaisi puolet kaikesta. Toisaalta kukaan ei ehkä suostuisi niin nuukaan elämäntapaan kuin mihin olen joutunut pakon edessä. Itsellä on luottokortista velkaa tuhat euroa ja näillä tuloilla jopa se painaa mieltä. Koeta pysyä valoisalla mielellä ja etsi kaikkea muuta sisältöä elämään kuin tavara ja shoppailu.
En ole tällä hetkellä parisuhteessa vaan yksin maksan kaiken. Se, että olen ulosotossa ei tarkoita sitä, että jättäisin parisuhteessa kaiken toisen maksettavaksi. Inhottavaa olettaa tuollaista. Mitä ihmeen tavaraa ja shoppailua mulla tässä muka on kun ei yksinkertaisesti ole rahaa???
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin otit sen lainan? Pystytkö myymään sitä?
En mä tänne ala sen tarkemmin asioitani selvittämään eikä se edes kuulu teille miksi lainan otin.
Mitä tarkoitat lainan myymisellä? Ja mitä se hyödyttää kun mulla ei oikeasti ole varaa maksaa mitään lainoja kun pitää saada pidettyä koti ja ulosottoon menee rahaa.
Ap
Vierailija varmaan ajatteli, että otit en lainan autoa tai muuta irtainta varten, jonka voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä kommentointia, tarviiko ilkeillä kun toisella on muutenkin hankala tilanne?
Tätä voisi kysyä aloittajalta itseltään. Että tarviiko ilkeillä. Ihan liian kivoja viestejä on saanut siihen nähden millaisia itse on kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitan sitä omaisuutta, jonka sillä rahalla hankit. Ostitko kesämökin, auton, koruja...?
Sen voi myydä jonka jälkeen sulle jää toki varmasti vielä maksettavaa + korot, mutta laina muuttuu hallittavammaksi hetkessä.
No äly hoi. Enköhän mä olisi sen omaisuuden jo myynyt jo sellaista olisi, mutta kun ei ole. Ei kuulu sulle mihin ne rahat ovat menneet. Lopeta nyt heti alkuunsa.
Ap
Hahahaa. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
No ihan kuule mun oma asia. Te ette tee mitään sillä tiedolla miksi otin lainan. Ihmeellisiä kyyliä täällä.
Ap
Menikö rahat sun miesystävälle ja hänen bisneksiin?
Tulin ketjuun antamaan aloittajalle hyvän vinkin lisätulojen saamiseksi, mutta aloittaja osoittautuikin niin inhottavaksi tyypiksi, että sinnitelköön ilman neuvoja. Ja hei ap, tuota yhtä pervoa suikkelityyppiä lukuun ottamatta viestit ovat olleet varsin asiallisia av-palstan normitasoon verrattuna, joten turhan ärhäkkäästi hyökkäät. Ikävää ihmistä ei kukaan halua auttaa. Sinänsä sun hankinnat ei muille kuulu, mutta jotta et olisi saanut mielestäsi tyhmiä vastauksia, olisit voinut täsmentää isoa lainaa esim. "elämiseen", jos et sillä mitään myytävää materiaalia hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Unohda se kutominen. Ei tule massia. Torissa on myytävänä 2500 paria villasukkia hintahaarukassa 0 - 10 euroa.
No en todellakaan unohda! Mulla on kyllä lankoja ja neulominen on mun harrastus ja henkireikä! Sekin pitäisi sitten muka lopettaa!
Millään 10 eurolla en todellakaan myy aikuisten sukkia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitan sitä omaisuutta, jonka sillä rahalla hankit. Ostitko kesämökin, auton, koruja...?
Sen voi myydä jonka jälkeen sulle jää toki varmasti vielä maksettavaa + korot, mutta laina muuttuu hallittavammaksi hetkessä.
No äly hoi. Enköhän mä olisi sen omaisuuden jo myynyt jo sellaista olisi, mutta kun ei ole. Ei kuulu sulle mihin ne rahat ovat menneet. Lopeta nyt heti alkuunsa.
Ap
Hahahaa. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
No ihan kuule mun oma asia. Te ette tee mitään sillä tiedolla miksi otin lainan. Ihmeellisiä kyyliä täällä.
Ap
Menikö rahat sun miesystävälle ja hänen bisneksiin?
Ei mennyt. Lopeta jankuttaminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tänne ala sen tarkemmin asioitani selvittämään eikä se edes kuulu teille miksi lainan otin.
Mitä tarkoitat lainan myymisellä? Ja mitä se hyödyttää kun mulla ei oikeasti ole varaa maksaa mitään lainoja kun pitää saada pidettyä koti ja ulosottoon menee rahaa.
Ap
Vierailija varmaan ajatteli, että otit en lainan autoa tai muuta irtainta varten, jonka voi myydä.
Mä en kysynyt mitään neuvoja. Kerroin vain tilanteeni ja päätökseni. Mä en ole teille tilivelvollinen siitä mihin rahat on mennyt. Pitäkää huolta omista asioista ja jos tämä ketju häiritsee niin menkää pois. Paskimmat taatusti ilmiantaa kuten tällä palstalla on tapana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä voisi kysyä aloittajalta itseltään. Että tarviiko ilkeillä. Ihan liian kivoja viestejä on saanut siihen nähden millaisia itse on kirjoittanut
Ihan itse aloititte.
Ap
Ap ootko pohjoisen piimätyttöjä?
Vierailija kirjoitti:
Tulin ketjuun antamaan aloittajalle hyvän vinkin lisätulojen saamiseksi, mutta aloittaja osoittautuikin niin inhottavaksi tyypiksi, että sinnitelköön ilman neuvoja. Ja hei ap, tuota yhtä pervoa suikkelityyppiä lukuun ottamatta viestit ovat olleet varsin asiallisia av-palstan normitasoon verrattuna, joten turhan ärhäkkäästi hyökkäät. Ikävää ihmistä ei kukaan halua auttaa. Sinänsä sun hankinnat ei muille kuulu, mutta jotta et olisi saanut mielestäsi tyhmiä vastauksia, olisit voinut täsmentää isoa lainaa esim. "elämiseen", jos et sillä mitään myytävää materiaalia hankkinut.
Missä mä kysyin neuvoja? Mene muualle pätemään.
Ap
Toivottavasti ap otti opikseen.
Työskentelin vuosia auttamassa ihmisiä talousvaikeuksissa ja tuntuu, että ehkä 1 % viisaastuu ulosotoistaan. Koko ajan ootetaan kuin kuuta nousevaa että saa luottotiedot takaisin, että voi ottaa taas lisää lainaa ja ostaa lisää turhaa tavaraa.
Kumpa ihmiset ymmärtäisi, ettei lainaa kannata ottaa yhtään mihinkään. Jos ei omat rahat ei riitä, niin sitten ei osteta sitä sohvaa tai kännykkää. Eikä mennä matkoille tai osteta lapselle sitä kallista talvihaalaria. Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan, silloin ulosotto ei kolkuttele ovilla. Poikkeuksena oma asunto, mutta silloinkin pidettävä järki mukana ja huomioitava realiteetit. Ei voi ostaa remppakohdetta (koska vaatisi taas lisää rahaa, jota ei ole) eikä muuttaa jumalan selän taakse, jos se vaatii auton hankkimisen.
Tsemppiä joka tapauksessa kaikille talousvaikeuksista kärsiville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä en kysynyt mitään neuvoja. Kerroin vain tilanteeni ja päätökseni. Mä en ole teille tilivelvollinen siitä mihin rahat on mennyt. Pitäkää huolta omista asioista ja jos tämä ketju häiritsee niin menkää pois. Paskimmat taatusti ilmiantaa kuten tällä pals
Ei ketään kiinnosta tilanteesi ja päätöksesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda se kutominen. Ei tule massia. Torissa on myytävänä 2500 paria villasukkia hintahaarukassa 0 - 10 euroa.
No en todellakaan unohda! Mulla on kyllä lankoja ja neulominen on mun harrastus ja henkireikä! Sekin pitäisi sitten muka lopettaa!
Ap
Massia olit vailla. Sukilla ei tule massia.
Mut haaskaa aikaasi vaikka siihen.
Kukaan ei maksa kybää enemmän sukista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä en kysynyt mitään neuvoja. Kerroin vain tilanteeni ja päätökseni. Mä en ole teille tilivelvollinen siitä mihin rahat on mennyt. Pitäkää huolta omista asioista ja jos tämä ketju häiritsee niin menkää p
No mene sitten pois.
Ap
Todella ankeeta.
Velassa tuppaa olemaan vaan se totuus että jos olet velkaa tuon alta 100 000 niin se on sun ongelma, jos olet velkaa yli miljoonan niin se on pankin ongelma. Selittää vähän aina sitä miksi on niin vaikeaa saada pankkia/velkojaa suostumaan mihinkään maksuohjelman järkeistämiseen jollei ole aivan päättömästi velkaantunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
HV
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä hyvin tehdyistä kirjoneulesukista maksetaan reilusti enemmän kuin 10€. Tai jostakin villapaidasta vasta maksetaankin.
T: Neuloja