Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on pakko antaa mennä ulosottoon 30 000€:n lainan

Vierailija
22.02.2025 |

Elämä on mennyt ihan perseelleen viimeiset pari vuotta. Otin tyhmyyksissäni Bank Norwegianilta n.31 000€ lainan jota olen epätoivoisesti yrittänyt lyhentää, mutta eihän se alussa lyhene paljon mitään kun menee korkoihin niin paljon. 

Nyt sitten on mennyt muita velkoja ulosottoon n. 9000€ ja palkasta ulosmitataan. En millään enää pysty maksamaan lisäksi myös tuota lainanlyhennystä joka on n. 400€/kk. Tulot ovat vaihdelleet paljon viimeisen parin vuoden aikana ja lopulta vain kaikki kaatui niskaan ja on ollut pakko antaa joidenkin laskujen mennä ulosottoon. Nyt on siis pakko antaa tuon lainankin mennä ulosottoon.

Nyt mun tulot ovat vakiintuneet ja laskin, että jos maksan vain ulosottoa, niin pystyn pitämään tämän asunnon ja elämään joten kuten. Mun palkalla menee n. 6 vuotta, että saan ulosotosta kaikki pois. Tuskaista se tulee olemaan, mutta ei kuitenkaan mahdotonta. 

Etsin koko ajan lisätyötä, että saisin velat nopeammin pois, mutta huonolta näyttää. Olen käsistäni taitava ja pitäisi keksiä jokin tuote millä olisi menekkiä, niin saisi vähän ylimääräistä rahaa. Pystyn siis tekemään sukkia, villapaitoja, lapasia yms. Myös koruja osaan tehdä. Se vain, että monella muullakin on rahasta tiukkaa eikä ihmiset kuluta enää samalla tavalla. Pitäisi tosiaan keksiä joku sellainen tuote joka kiinnittäisi ihmisten huomion ja haluavat sen ostaa.

Kommentit (339)

Vierailija
61/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäsikö kumppanisi sinut pennittömyytesi takia?

Vierailija
62/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin otit sen lainan? Pystytkö myymään sitä?

En mä tänne ala sen tarkemmin asioitani selvittämään eikä se edes kuulu teille miksi lainan otin. 

Mitä tarkoitat lainan myymisellä? Ja mitä se hyödyttää kun mulla ei oikeasti ole varaa maksaa mitään lainoja kun pitää saada pidettyä koti ja ulosottoon menee rahaa.

Ap

Vierailija varmaan ajatteli, että otit en lainan autoa tai muuta irtainta varten, jonka voi myydä.

Mä en kysynyt mitään neuvoja. Kerroin vain tilanteeni ja päätökseni. Mä en ole teille tilivelvollinen siitä mihin rahat on mennyt. Pitäkää huolta omista asioista ja jos tämä ketju häiritsee niin menkää pois. Paskimmat taatusti ilmiantaa kuten tällä pals

Mitä tähän sitten olisi pitänyt kommentoida?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Älä oleta yhtään mitään. 

Ap

Vierailija
64/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok trollailu, vaikka monelle kipeällä aiheella onkin tehty. 3/5

Vierailija
65/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautukset kuittaa vouti. Pääoma ei lyhene. Korkoihin ja kuluihin menee kaikki. Ulosotto velka kestää KOn päätöksestä 15 vuotta.

Vierailija
66/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok trollailu, vaikka monelle kipeällä aiheella onkin tehty. 3/5

No ei todellakaan ole trolli. Vituttaa tuollaiset ääliöt jotka kuvittelee kaiken täällä olevan trollia.

Ap

Vierailija
67/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronpalautukset kuittaa vouti. Pääoma ei lyhene. Korkoihin ja kuluihin menee kaikki. Ulosotto velka kestää KOn päätöksestä 15 vuotta.

Oletko jotenkin vajaa? Mähän kirjoitin, että veronpalautukset menee ulosottoon. Pääoma todellakin lyhenee eikä mene 15 vuotta. 

Ap

Vierailija
68/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyden takia

Vierailija
69/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli kans pakko päästää velat ulosottoon n. 10v sitten. Velkaa oli 46000e, monelle eri firmalle. Tein ulosoton kanssa sopimuksen että maksan itse tilistä 1/3. Pidin myös muutaman maksuvapaa kuukauden jotta pystyin käymään tapaamassa ainoata lapsenlastani 800km päässä. 

Velat otin kun rahoitin poikani huumeiden käyttöä maksamalla hänen sakkoja, vuokria, laskuja, puhelimia jne... joskus jopa 1000e kuukaudessa. Sitten yhtenä päivänä tuli stoppi, mistään en saanut enää lainaan rahaa. Annoin kaiken mennä ulosottoon, poikani joutui samaan aikaan vankilaan. Hoitajan palkalla makselin velat pois, aikaa meni menkein 7 vuotta. 

Nyt eläkkeellä

Vierailija
70/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyden takia

Sä tässä tyhmä olet kun kuvittelet tietäväsi mun asioista ja elämästä kaiken. Ei mua kukaan ole hylännyt. 

En ole tyhmä sen vuoksi, että en nöyristele tuollaisten ääliöiden edessä.

Ap

Vierailija
71/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyden takia

Sä tässä tyhmä olet kun kuvittelet tietäväsi mun asioista ja elämästä kaiken. Ei mua kukaan ole hylännyt. 

En ole tyhmä sen vuoksi, että en nöyristele tuollaisten ääliöiden edessä.

Ap

Imbe🤭silli

Vierailija
72/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko amatsoni?

Vierailija
73/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et enää töitä aio tehdä niin mitä väliä, korvauksista eivät pysty ottamaan mitään.

Vierailija
74/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lemppasi kun ei enempää ap:stä hyötynyt.

Seuraava hyväksikäytettävä  hölmö äijälle kehiin.

Vierailija
75/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Espanjaan siellä ne muutkin velalliset pakoilevat velan maksua, esim Jetro.

Vierailija
76/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittavan iso korko näissä luotoissa. Eikö valtiolta saa mitään apua näihin niin ei tarttis kauheita korkoja maksella? Joku velka järjestely?

Valtio = veronmaksaja. 

Vierailija
77/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö? 

Vierailija
78/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö sen Norwegianin kanssa neuvottelemaan uutta maksusuunnitelmaa ettei tarvitsisi ulosottoon mennä?

Ja maksaa siitä vähän enemmän? Ei kannata!

Ulosoton suojaosuus on aina saman verran riippumatta siitä, minkä verran siellä on velkoja. Kun joku velka on ulosotossa, ei sitten pysty maksamaan muitakaan. Siksi on sama päästää ulosottoon kaikki ja maksaa vain uusia välttämättömiä laskuja.

Vierailija
79/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin otit sen lainan? Pystytkö myymään sitä?

En mä tänne ala sen tarkemmin asioitani selvittämään eikä se edes kuulu teille miksi lainan otin. 

Mitä tarkoitat lainan myymisellä? Ja mitä se hyödyttää kun mulla ei oikeasti ole varaa maksaa mitään lainoja kun pitää saada pidettyä koti ja ulosottoon menee rahaa.

Ap

Vierailija varmaan ajatteli, että otit en lainan autoa tai muuta irtainta varten, jonka voi myydä.

Mä en kysynyt mitään neuvoja. Kerroin vain tilanteeni ja päätökseni. Mä en ole teille tilivelvollinen siitä mihin rahat on mennyt. Pitäkää huolta omista asioista ja jos tämä ketju häiritsee niin menkää p

Onko joillakin pakkomielle kommentoida jokaista keskustelua? Siltä se näyttää, kun harvalla on oikeasti asiallista kirjoittamista. 

Vierailija
80/339 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se velka siihen saakka, että velallinen täyttää 75 vuotta. Sen jälkeen menee vielä 20 vuotta lopulliseen vanhentumiseen, jos yrittää kaiken aikaa epätoivoisesti maksaa. Fakta, olen nähnyt sen luottosopimuksen. Siitä en ole enää aivan varma, minkä firman luotto se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän